Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Mareska schreef:Hallo, ik ben een beetje aan het rondkijken voor een digitale camera en nou is mijn oog gevallen op de Fujifilm Finepix S5700, ik las via de zoekfunctie op bokt dat er hier best veel over deze camera gesproken is, maar niet echte ervaringen over kwaliteit. Ik heb wat andere reviews gelezen en daarin kwamen veel positieve, maar ook een paar negatieve punten uit (negatief was vooral over onscherpe foto's, ruis, etc). Wie kan mij wat meer informatie / ervaringen geven?
Alvast bedankt!!
_Nikki_ schreef:je pakt 1 foto drukt op menu/ok en dan erease en dan all frames
x_Marr schreef:Mareska schreef:Hallo, ik ben een beetje aan het rondkijken voor een digitale camera en nou is mijn oog gevallen op de Fujifilm Finepix S5700, ik las via de zoekfunctie op bokt dat er hier best veel over deze camera gesproken is, maar niet echte ervaringen over kwaliteit. Ik heb wat andere reviews gelezen en daarin kwamen veel positieve, maar ook een paar negatieve punten uit (negatief was vooral over onscherpe foto's, ruis, etc). Wie kan mij wat meer informatie / ervaringen geven?
Alvast bedankt!!
Ik heb de Olympus SP-510, kan je volgens mij goed vergelijken met de Fuji Finepix S5600/5700.
Ik heb iig geen last van ruis etc.(ja pas bij een iso van 400 of hoger).
Maar ik heb het ook wel vaker gehoord dat de mensen bij de fuji inderdaad last hadden van ruis.
Nouks schreef:Hmmm ik ben niet zo van de video. Ik fotografeer indoor altijd met een 1D Mk II en een 70-200 F2.8. ISO op 1600 of vaak 3200, sluitertijden korter dan 1/250 of bij voorkeur 1/320 houden, en dan maar noise ninja er tegenaan en eventueel wat oplichten op de pjoeter... Resultaat altijd minder dan outdoor, maar ja, zo lang je het beter doet dan andere indoorfotografen...
Poppetjes_ schreef:ik ben op zoek naar een goede camera, en deze viel me op:
Canon EOS 300D
maar ik heb totaal geen verstand van camera's enzo..
misschien heeft iemand een goed advies?
Poppetjes_ schreef:Oh sorry
Voornamelyk dieren fotograveren. (dus ook beweging)
Binnen & buiten.
Kokomo schreef:Niet voor niets zie je indoor slechts heel af en toe een professionele paardenfotograaf. Dat geld natuurlijk niet voor grote CH's, waar veel extra licht is. Maar in een gewone manege wordt tijdens wedstrijden normaal gesproken niet door een prof gefotografeerd, omdat de resultaten niet mooi zijn. Degene die ik gezien heb die dat hebben geprobeerd verkopen dan ook nauwelijks foto's en laten het dus een volgende keer wel uit hun hoofd om daar een weekend aan te spenderen, zonder dat ze foto's verkopen. Ook de klanten wachten wel tot het outdoor seizoen met bestellen van foto's.
Foto en Video hebben heel veel technieken gemeen, maar tegelijkertijd is het ook weer heel anders. Dingen die je met video kunt vastleggen lukt niet met een foto, maar ook andersom komt voor. Een video kun je bv weer niet aan de muur hangen als vervanging van een foto. Grote voordeel van video is dat je veel minder licht nodig hebt.
Kokomo schreef:Poppetjes_ schreef:Oh sorry
Voornamelyk dieren fotograveren. (dus ook beweging)
Binnen & buiten.
De Canon 300D is al weer een tijdje uit de roulatie. Je hebt inmiddels 2 opvolgers, de 350D en de 400D. De 300D is dus alleen 2e hands te koop. Ondanks zijn leeftijd kan hij toch nog redelijk meekomen. Natuurlijk wat minder pixels, 6Mp, en niet zo snel met wegschrijven ed. maar toch een goede beginners dslr.
Poppetjes_ schreef:Hmm okee
Maar waar moet ik op letten by het kopen van een goede camera?
Zeg maar de hoofdzaken.