http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-1 ... D/detailed
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Courses schreef:Ik ben zelf niet zo'n fan van de 18-135 en voor dieren is 135mm niet echt ver genoegEF-S en EF passen allebei op de 1300D modellen. Dat word alleen een probleem met EF-M (voor de bridge/mirrorless) en wanneer je een fullframe body koopt
De 100D is bijna gelijk aan de 1300D. Volgens mij is 'ie alleen een paar cm kleiner, maar ik kan in de comparison ook weinig grote verschillen vinden:
http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-1 ... D/detailed
Courses schreef:Janinevv schreef:Aah okee top!
Maar als je nou buiten aan fotograferen bent en t miezert dan zou hij niet stuk gaan?
Tja, geen idee. Als jij 3 uur buiten gaat staan, ik zou het niet aanraden. Ga lekker voor safe en doe er wat omheen. Ik zou het er niet op riskeren. Dure miezerregen is het dan
Pabie schreef:@courses
Mijn moeder raadde ook heel erg de 18-135 IS aan maar ik zal na al jouw adviezen hier aan anderen ook eens kijken naar de 22-250 IS! Eerst maar eens met een kitlens kopen (18-55 (wel met IS))
ikke schreef:Pabie schreef:@courses
Mijn moeder raadde ook heel erg de 18-135 IS aan maar ik zal na al jouw adviezen hier aan anderen ook eens kijken naar de 22-250 IS! Eerst maar eens met een kitlens kopen (18-55 (wel met IS))
Wil ik je nog wel een alternatief aan de hand doen: de 15-85:
https://www.cameratools.nl/lenzen-objec ... -6-is-usm/
Is wat duurder glas; wordt als standaardlens geleverd op de duurdere body's zoals de 7D.
Fijn, compact lensje met leuk bereik, ook omdat ie overlapt, zowel met de 55-250 als de 70-200.
AnimalFriend schreef:Hallo!
Ik ga binnenkort een nieuwe Nikon spiegelreflexcamera kopen! Ik twijfel heel erg tussen de D3300 en de D3400, ik heb dus een paar vragen:
Zijn er veel verschillen tussen deze twee camera's? Wat ik weet, is dat de D3400 WiFi heeft, voor zover ik weet is dat het enige verschil. Ik was eerst van plan de D3300 te kopen, vond het verschil in prijs (110,-) voor alleen de WiFi toch wel veel, maar nu zit ik toch te twijfelen, want ik hoor van veel mensen dat het erg handig is. Wat zijn jullie ervaringen en meningen hier over?
maaikemuis schreef:AnimalFriend schreef:Hallo!
Ik ga binnenkort een nieuwe Nikon spiegelreflexcamera kopen! Ik twijfel heel erg tussen de D3300 en de D3400, ik heb dus een paar vragen:
Zijn er veel verschillen tussen deze twee camera's? Wat ik weet, is dat de D3400 WiFi heeft, voor zover ik weet is dat het enige verschil. Ik was eerst van plan de D3300 te kopen, vond het verschil in prijs (110,-) voor alleen de WiFi toch wel veel, maar nu zit ik toch te twijfelen, want ik hoor van veel mensen dat het erg handig is. Wat zijn jullie ervaringen en meningen hier over?
Allereerst, de 3400 heeft géén WiFi!!! De 3400 heeft de snapbridge connevity wat ervoor zorgt dat hij de foto's naar een app op je telefoon stuurt, but that is about it. Je kunt dus niet je camera bedienen met wifi, apps gebruiken met WiFi etc.
Dat gezegd hebbende is het enige verschil een anti aliasfilter verschil (verwaarloosbaar op dit niveau), een iets betere iso en hij is 15 gram lichter ten opzichte van de 3300. Aan jou de keuze of dit belangrijk is. In mijn ogen bespaar je 110 euro en stop je dat geld in een spaarpotje voor een leuke lens.
quintenvo schreef:Hoi! Ik ben aan het sparen voor een nieuwe camera. Ik heb op dit moment de Medion superzoom en mag de canon 350d van mijn opa en oma lenen. Ik wil een Canon omdat ik daar al verschillende lenzen voor heb. Ik wil graag een fototoestel die geschikt is voor dierenfotografie en dan voornamelijk paarden. Ik wil binnen foto's kunnen maken dus een camera die niet snel ruis geeft. En ik zou het ook fijn vinden als hij mooi filmt. Ik zat zelf te denken aan de Canon 7D. Heeft iemand hier ervaring mee? Is deze hiervoor geschikt? Of kan ik beter een andere canon kopen?