AnimalFriend schreef:Hallo!
Ik ga binnenkort een nieuwe Nikon spiegelreflexcamera kopen! Ik twijfel heel erg tussen de D3300 en de D3400, ik heb dus een paar vragen:
Zijn er veel verschillen tussen deze twee camera's? Wat ik weet, is dat de D3400 WiFi heeft, voor zover ik weet is dat het enige verschil. Ik was eerst van plan de D3300 te kopen, vond het verschil in prijs (110,-) voor alleen de WiFi toch wel veel, maar nu zit ik toch te twijfelen, want ik hoor van veel mensen dat het erg handig is. Wat zijn jullie ervaringen en meningen hier over?
Allereerst, de 3400 heeft géén WiFi!!! De 3400 heeft de snapbridge connevity wat ervoor zorgt dat hij de foto's naar een app op je telefoon stuurt, but that is about it. Je kunt dus niet je camera bedienen met wifi, apps gebruiken met WiFi etc.
Dat gezegd hebbende is het enige verschil een anti aliasfilter verschil (verwaarloosbaar op dit niveau), een iets betere iso en hij is 15 gram lichter ten opzichte van de 3300. Aan jou de keuze of dit belangrijk is. In mijn ogen bespaar je 110 euro en stop je dat geld in een spaarpotje voor een leuke lens.