[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:52

Fleurtje100 schreef:
Er zat trouwens een 8gb geheugenkaartje in mijn body *\o/*. Misschien is dat heel gebruikelijk maar ik ben er blij mee, had er eentje bij besteld en nou hoef ik er niet later nog een te bestellen.

Dat is niet gebruikelijk...Geeft denk ik eerder aan dat hij gebruikt is..

Alwiene

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:31

Ja ik vind het ook vreemd, als zoiets al bijgeleverd is dan toch niet ín de body..

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:34

precies...zou het toch ff navragen, wie weet heb je een ge-refurbished toestel..

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:51

Daar ga ik zeker over bellen. Ik ga er wel vanuit dat als ik een nieuwe camera bestel, ik ook een nieuwe krijg. Daar betaal ik tenslotte ook voor. Het is ook wel vreemd dat het kaartje wat er inzit volgens mij niet geschikt is om te mee te filmen (net niet snel genoeg). Ben benieuwd wat ze morgen zeggen.

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 15:21

Ik heb een vraagje
ik wil graag een mooie spiegelreflex camara kopen maar niet al te duur...
wil graag weten welke goed is??

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 18:11

Hi! :)

Zit een beetje te twijfelen. Ik heb op het moment een camera maar wil misschien een nieuwe... maar.. ik weet het gewoon niet.

Wat heb ik nu?
Spiegelreflex Olympus E-300
Zuiko 14-45 lens
Sinds 2 jaar
Overgekocht voor 200 euro

Voordelen en nadelen
Ik kan er mooie foto's meemaken
MAAR...
Veel ruis bij iets hogere iso (800)
Kleine lens (niet ver zoomen), nieuwe lenzen voor olympus zijn vrij prijzig
Kan niet makkelijk mee

Nu denk ik er over om een compact camera te kopen, maar ik weet het niet zeker. En houd ik mijn olympus dan?

Voordelen en nadelen compact
Klein, kan makkelijk mee
Kan er verder mee zoomen zonder dure lens te kopen
Kwalitatief minder goede foto's dan mijn SRL

Waar gebruik ik mijn camera voor?
Echt mooie vakantie foto's (Geen kiekjes, ik probeer wel mooie platen te maken)
Bijzondere gelegenheden en dagjes weg
De paarden
Portret van familie en vrienden
Voor mijn opleiding bedrijfscommunicatie (communicatie en journalistiek) moeten we ook zelf foto's schieten voor de producten die we maken en hebben we ook fotografieles.

Ik probeer altijd wel echt mooie platen te schieten. Liever geen huis tuin en keuken foto's.
Al lijkt het me wel leuk om tijdens een avondje uit met vriendinnen een keer mijn camera mee te kunnen nemen om gewoon wat leuke foto's te schieten. Dus een keer geen grote tas mee, en iedereen die op kijkt als je je grote camera uit de tas haalt.

Maar de goede kwaliteit van mn SRL wil ik ook niet kwijt.

Kortom, ik weet het niet meer. Iemand die mij een beetje kan adviseren?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 16:44

Hallo, :)

Ik krijg voor mijn verjaardag volgende maand eindelijk een spiegelreflex camera ( :):) :# ) En nu wil ik een makkelijke 'beginners' Camera, met mooie kwaliteit foto's!
Ik wil een camera waarmee ik goede rijfoto's kan maken en losgooifoto's, die moeten dus niet wazig worden ofzo. Verder wil ik dat de camera gewoon foto's blijft maken als ik het knopje ingedrukt houd (om perfecte bewegingsfoto's te krijgen)
Het zou leuk zijn als ik er ook mee kon filmen, maar dit is geen must aangezien het dan waarschijnlijk te duur word :)
Instellingen mogen er veel op zitten want ik ben best goed met zulke dingen en vind het leuk om dat allemaal uit te vinden en te testen :))
prijs : max 350-400 euro :)

Groetjes, Elles

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:05

@ Mang, misschien moet je een beetje rondzoeken in dit topic. Elke spiegelreflex kan goede foto's maken, maar ook prima wazige, het gaat erom dat jíj leert waar je mee bezig bent. Onder donkere omstandigheden zoals een binnenbak ga je er met een simpel objectief niet komen. Voor buitenfoto's zal je een heel eind komen met bv een canon 1000D met een 55-250 IS objectief, al vrees ik dat je prijstechnisch zal moeten beginnen met de kitlens en sparen voor een tele ;) Maar verwacht níet dat een goede camera persé goede foto's geeft, je zal echt bereid moeten zijn veel tijd te steken in het leren fotograferen, anders is zo'n aanschaf gewoon zonde en zorgt vaak voor teleurstelling :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:44

@vinurr: Lastige vraag wel. Enerzijds wil je kwaliteit behouden, anderzijds wil je over naar iets compacts. Mijn eerste gedachte is een micro four thirds/systeemcamera, die hebben net als een spiegelreflexcamera een grote sensor (vandaar de beduidend betere beeldkwaliteit dan bij compactcamera's). Maar ja, als je graag verder wil kunnen inzoomen is zo'n camera (als je er een telelens op zet) ook niet meer compact...

DSLR-kwaliteit én een enorm zoombereik in een compacte camera (+ evt objectief bij systeemcamera's of DSLR's) gaat je niet lukken ben ik bang...

Fleurtje100 schreef:
Daar ga ik zeker over bellen. Ik ga er wel vanuit dat als ik een nieuwe camera bestel, ik ook een nieuwe krijg. Daar betaal ik tenslotte ook voor. Het is ook wel vreemd dat het kaartje wat er inzit volgens mij niet geschikt is om te mee te filmen (net niet snel genoeg). Ben benieuwd wat ze morgen zeggen.

Heb je nog gebeld? :)

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:41

Alwiene jij hebt de 550D toch?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:24

kippiekipp schreef:
Alwiene jij hebt de 550D toch?

Klopt helemaal :j

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:16

Nouks schreef:
Fleurtje100 schreef:

Heb je nog gebeld? :)

Ja, hij moet terug en dan krijg ik een nieuwe opgestuurd. Ze snapte ook niet hoe het kon, waarschijnlijk iemand die hem heeft besteld en heeft uitgeprobeerd, heel netjes terug ingepakt en weer retour heeft gestuurd. Ik kan er niet zo mee zitten dat er al eerder wat foto's mee zijn gemaakt, maar het kan natuurlijk dat er iets kapot aan is of iets geks mee gedaan wat niet onder de garantie valt, dus ze adviseerde hem toch even om te ruilen. Ben wel heel tevreden over de service, had er al best wat foto's mee gemaakt maar dat was geen probleem en ze boden hun excuses aan.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:02

Fleurtje100 schreef:
Ja, hij moet terug en dan krijg ik een nieuwe opgestuurd. Ze snapte ook niet hoe het kon, waarschijnlijk iemand die hem heeft besteld en heeft uitgeprobeerd, heel netjes terug ingepakt en weer retour heeft gestuurd. Ik kan er niet zo mee zitten dat er al eerder wat foto's mee zijn gemaakt, maar het kan natuurlijk dat er iets kapot aan is of iets geks mee gedaan wat niet onder de garantie valt, dus ze adviseerde hem toch even om te ruilen. Ben wel heel tevreden over de service, had er al best wat foto's mee gemaakt maar dat was geen probleem en ze boden hun excuses aan.
Wel per ongeluk het kaartje thuis vergeten he! ;) :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:04

Mijn gedachte :+

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:34

Hallo,

Ik ben voor mijn tante haar fotocamera op internet aan het zetten (wegens overlijden oom)
Hij heeft een Olympus e300 met 2 lenzen (welke moet ik nog opzoeken)

Weet iemand wat dit nog waard is? ik kan nergens een redelijke prijs vinden..

Overigs heb ik een nikon d60 met een 18-55 en 55-200 lens. Wat is in principe een beter toestel? nikon of olympus?

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:58

Kirsten schreef:
meiden, ik kom even binnen vallen.
ben al een poos opzoek naar een leuke betaalbare camera.
Nu heb ik er een paar gespot, maar de specificaties zeggen mij allemaal heeeeeeeeeeeeleeeemaal niks??
dus ik dacht, ik ga opzoek naar het fotograventopic ;)

Zouden jullie het erg vinden om mij een paar tips te geven?

http://www.prijsvergelijk.nl/digitale_c ... specs.html

Deze zag ik wel zitten.
Ook qua prijs zeg maar :)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:14

Haha, ja het is toch een 8gb kaart van bijna 30 euro. Dus dat vind ik wel een goed idee van jullie ;)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:53

Hoi,
Ik zoek een camera die geschikt is voor een meer beginnende die van een flutcamera komt. Een die rond de 200euro (eventueel iets meer) ligt maar wel degelijk werkt en je veel mee kan. Ik had al de sp-800 van olympus tegen gekomen en een die dacht ik pas uitgekomen is de sz-30mr nu vroeg ik mij af vinden julli deze camera's goed en geschikt en welke camera's denken julli dat zou kunnen zijn wat ik zoek. Meer info mag gerust gevraagd worden alsvast bedankt

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:23

Hallo, ik heb hier al eerder gepost voor wat vragen over een camera, toen wist ik m,n budget ook nog niet.. Nu weet ik m,n budget, niet heel bar veel maar ik denk dat ik er wel een leuke camera mee kan halen. Maar nu is het geval ik zie door de camera's het bos niet meer, ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen met het adviseren welke camera te kopen. ik heb een budget van ong 700 euro.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 21:59

Zo! Nu zit ik eens in twijfel... Toch weer een 550D, de nieuwe 600D of een 60D erbij? :D

600D heeft een draaibaar klapschermpje, which is nice... 60D heeft dat ook, en is wat steviger en heeft dezelfde batterij als m'n hoofdbody. 550D = cheap... Denk nog even verder :D

Will keep y'all posted! ;)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 23:01

Kevin, voor zover ik heb kunnen ontdekken is dat draaischermpje ongeveer het hele verschil tussen de 550D en de 600D. De prijs scheelde echter iets van 100 euro, mij was het dat iig niet waard :n Of het jou het wel waard is kan alleen jij zelf bepalen. Wat zijn de vóórs van een 550D voor jou, zie in je post alleen een grote tegen eigenlijk namelijk :+

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 23:06

Niemand die me een beetje opweg kan helpen?
Ik zit te twijfelen tussen nikon en canon

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 23:10

HLPhoto schreef:
Zo! Nu zit ik eens in twijfel... Toch weer een 550D, de nieuwe 600D of een 60D erbij? :D

600D heeft een draaibaar klapschermpje, which is nice... 60D heeft dat ook, en is wat steviger en heeft dezelfde batterij als m'n hoofdbody. 550D = cheap... Denk nog even verder :D

Will keep y'all posted! ;)

Ik heb de 60D en moet zeggen dat ik er mèèr dan tevreden mee ben, daarbij is het prijsverschil tussen de 600 en de 60 niet zo erg groot en zou ik zeggen..ga voor de 60D..het swiffely screen vind ik top!
Ik had hiervoor de 500D..
Laatst bijgewerkt door judithh op 30-04-11 23:16, in het totaal 2 keer bewerkt

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 23:11

Mossel schreef:
Niemand die me een beetje opweg kan helpen?
Ik zit te twijfelen tussen nikon en canon

1000d of 1100D vam canon met een kitlens erbij,dan heb je een prima startersset!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 23:13

@Mossel: die keuze kun jij alleen maken. Ga eens naar een winkel en probeer beide merken uit. Het zijn beide goede merken, het belangrijkst is je eigen voorkeur in interface, gebruiksgemak etc.

Zie ook: http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... camera.asp

@Alwiene/Kevin: ik kan me voorstellen dat wireless flitsen met de 600D een stuk makkelijker is gemaakt. Dat is een functie waar ik persoonlijk vaak gebruik van zou maken.