Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Saskiaatje schreef:Ik heb een vraag en het is echt heel belangrijk. Ik heb voordat ik op vakantie ging de Canon EOS 400D aangeschaft en heb daar al hele mooie foto's meegemaakt. (Ik zit nu dus in Mexico.) Het probleem is dat m'n memory card bijna vol zat, ik hem eruit had gehaald, hem weer terug wilde doen, en hij er niet meer in ging. Er stak aan de binnenkant een zilveren puntje uit, waar hij niet langs ging. Na een beetje duwen schoot hij er opeens in, en nu zit hij dus op de helft vast en gaat hij niet verder erin, maar ook niet meer eruit. Wat moet ik doen?! Ik zit echt met m'n handen in 't haar. Íémand die weet wat ik kan doen?
L_iek schreef:Ik ben nu vast erg dom, maar ik heb een Sony Cybershot DSC-W55 en heb hem afgelopen zaterdag voor het laatst gebruikt. Vanavond wil ik hem weer gebruiken, en keek net hoeveel batterij ik nog had. Er staat een wit batterijtje, geen idee dus was het betekent. In de gebruiksaanwijziging staat ook niets , iemand enig idee of ze nu vol of leeg zijn?
Kokomo schreef:Saskiaatje schreef:Ik heb een vraag en het is echt heel belangrijk. Ik heb voordat ik op vakantie ging de Canon EOS 400D aangeschaft en heb daar al hele mooie foto's meegemaakt. (Ik zit nu dus in Mexico.) Het probleem is dat m'n memory card bijna vol zat, ik hem eruit had gehaald, hem weer terug wilde doen, en hij er niet meer in ging. Er stak aan de binnenkant een zilveren puntje uit, waar hij niet langs ging. Na een beetje duwen schoot hij er opeens in, en nu zit hij dus op de helft vast en gaat hij niet verder erin, maar ook niet meer eruit. Wat moet ik doen?! Ik zit echt met m'n handen in 't haar. Íémand die weet wat ik kan doen?
Err is dus duidelijk een contactje vast blijven zitten aan de geheugenkaart en die is er uitgetrokken. Als je hem precies recht er weer in had gestokne was het misschien goed gegaan. Nu zit dat contact vermoedelijk vast in een verrkeerde plaats van de geheugenkaart. Je kunt proberen hem er voorzichtig weer uit te trekken en daarna proberen te ontdekken op welke plaats hij in de geheugenkaart hoort. Kan natuurlijk ook nog dat het een contact uit de geheugenkaart is. Moeilijk te zeggen hier vandaan. Kijk of er een Canon servicecenter ergens zit in Mexico.
manzano schreef:De 400D heeft wel 10mp hoor.
Als je naar de specificaties kijkt van de beeldsensor (op de site van Canon) zijn die van de 350D en de 400D exact hetzelfde.
Kokomo schreef:Canon heeft een heel eenvoudig systeem van benoeming van een camera. De meest professionele uitvoring wordt aangeduid met 1 cijfer, bv. Eos 1 of Eos 5. De semiprofessionele camera's hebben 2 cijfers als type-aanduiding, bv. Eos 10D of Eos 30D en de eenvoudigste camera's hebben 3 of 4 cijders. 4 komt op dit moment nog niet voor bij de digitale camera's, kwam wel voor bij de analoge. Dus is de 400D van een lagere klasse dan de 30D.
De 30D is heel duidelijk een semi-professionele camera, waarvan de gehele bouw sterker en nauwkeuriger is dan de 400D. Zo is bv het camerahuis van een magnesiumlegering, een soort metaal, tegenover de 400D is van kunststof. Zo zijn er tal van opties die de 30D tot een betere camera maken dan de 400D. 1 ding hebben ze gemeen,, nl. dat het een camera is die qua prijs/prestatie verhouding op dit moment de beste keuze is in dit type camera. Als hoogtepunt kan ik noemen dat de 8 Mp pixel sensor van uitzonderlijke klasse is. Normaal zou Canon het aantal pixels hebben verhoogt tot 10 Mp, maar omdat de hier gebruikte 8 Mp sensor zo uitzonderlijk goed is, heeft Canon hem niet vervangen. Het is dus een anderre sensor dan de 8 Mp sensor van de 350D. De 8 Mp sensor van de 30D wordt vergeleken met de 16,7 Mp sensor van de Eos 1 Ds MkII, het enige verschil is het aantal pixels, voor het overige is hij minstens zo goed, zo niet beter. Wat goed is moet je niet vervangen en dat hebben ze dus ook niet gedaan.
tanya89 schreef:Wat voor beperkingen heeft die dan?