[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:18

Als ik het zo lees valt bij mij de Olympus af. Dankje voor je duidelijke uitleg!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:54

Ik ben nu vast erg dom, maar ik heb een Sony Cybershot DSC-W55 en heb hem afgelopen zaterdag voor het laatst gebruikt. Vanavond wil ik hem weer gebruiken, en keek net hoeveel batterij ik nog had. Er staat een wit batterijtje, geen idee dus was het betekent. In de gebruiksaanwijziging staat ook niets , iemand enig idee of ze nu vol of leeg zijn?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:13

Ik heb uiteindelijk de tweede hands canond 350D gekocht. Ga nu alles uitvogelen. Ook maar een 3 jarige garantie op gezet voor het geval dat.

Iedereen veel succes met het zoeken naar een juiste camera!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:59

Ik heb een vraag en het is echt heel belangrijk. Ik heb voordat ik op vakantie ging de Canon EOS 400D aangeschaft en heb daar al hele mooie foto's meegemaakt. (Ik zit nu dus in Mexico.) Het probleem is dat m'n memory card bijna vol zat, ik hem eruit had gehaald, hem weer terug wilde doen, en hij er niet meer in ging. Er stak aan de binnenkant een zilveren puntje uit, waar hij niet langs ging. Na een beetje duwen schoot hij er opeens in, en nu zit hij dus op de helft vast en gaat hij niet verder erin, maar ook niet meer eruit. Wat moet ik doen?! Ik zit echt met m'n handen in 't haar. Íémand die weet wat ik kan doen?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:07

Iemand? Het is echt heel erg belangrijk.

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:02

hmm.. waarschijnlijk is het dingentje waar je het geheugenkaartje in moet doen kapot..

Misschien als je thuis ben terug naar de winkel..

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:22

Saskiaatje schreef:
Ik heb een vraag en het is echt heel belangrijk. Ik heb voordat ik op vakantie ging de Canon EOS 400D aangeschaft en heb daar al hele mooie foto's meegemaakt. (Ik zit nu dus in Mexico.) Het probleem is dat m'n memory card bijna vol zat, ik hem eruit had gehaald, hem weer terug wilde doen, en hij er niet meer in ging. Er stak aan de binnenkant een zilveren puntje uit, waar hij niet langs ging. Na een beetje duwen schoot hij er opeens in, en nu zit hij dus op de helft vast en gaat hij niet verder erin, maar ook niet meer eruit. Wat moet ik doen?! Ik zit echt met m'n handen in 't haar. Íémand die weet wat ik kan doen?

Err is dus duidelijk een contactje vast blijven zitten aan de geheugenkaart en die is er uitgetrokken. Als je hem precies recht er weer in had gestokne was het misschien goed gegaan. Nu zit dat contact vermoedelijk vast in een verrkeerde plaats van de geheugenkaart. Je kunt proberen hem er voorzichtig weer uit te trekken en daarna proberen te ontdekken op welke plaats hij in de geheugenkaart hoort. Kan natuurlijk ook nog dat het een contact uit de geheugenkaart is. Moeilijk te zeggen hier vandaan. Kijk of er een Canon servicecenter ergens zit in Mexico.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:57

L_iek schreef:
Ik ben nu vast erg dom, maar ik heb een Sony Cybershot DSC-W55 en heb hem afgelopen zaterdag voor het laatst gebruikt. Vanavond wil ik hem weer gebruiken, en keek net hoeveel batterij ik nog had. Er staat een wit batterijtje, geen idee dus was het betekent. In de gebruiksaanwijziging staat ook niets , iemand enig idee of ze nu vol of leeg zijn?

Nee dan is hij juist helemaal vol Lachen

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:05

Kokomo schreef:
Saskiaatje schreef:

Err is dus duidelijk een contactje vast blijven zitten aan de geheugenkaart en die is er uitgetrokken. Als je hem precies recht er weer in had gestokne was het misschien goed gegaan. Nu zit dat contact vermoedelijk vast in een verrkeerde plaats van de geheugenkaart. Je kunt proberen hem er voorzichtig weer uit te trekken en daarna proberen te ontdekken op welke plaats hij in de geheugenkaart hoort. Kan natuurlijk ook nog dat het een contact uit de geheugenkaart is. Moeilijk te zeggen hier vandaan. Kijk of er een Canon servicecenter ergens zit in Mexico.

Ja, zoiets dachten wij ook, maar het kaartje gaat er niet meer uit. Op geen enkele manier. Dus dan zal ik moeten wachten tot ik weer thuis ben, zodat ze 'm terug kunnen sturen naar de fabriek.

Oké, bedankt!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 18:05

Kan iemand voor mij even deze informatie doorspitten of het een goede camera is (en het geld waard)? + ervaringen zijn welkom. Lachen

Canon EOS 30D
kost €1069,-
Uitgerust met een verwisselbare 18-55 mm EF-lens
Megapixels : 8,2
Optische zoom : 3
LCD-scherm (inch) : 2,5
Digitale zoom : 0
Maximale resolutie : 3504 x 2336
Beeldverhouding : 3:2
Bestandsformaten : JPG, RAW
Beeldstabilisator : Nee
Scherpstelling : automatisch, handmatig
Serieopname : Ja
Sluitertijden : 30 - 1/8000
ISO-waarden : 100,200,400,800,1600
AE programma's : Avondopname, Close-up, Landschap, Portret, Sport
Flitsprogramma : automatisch, rode-ogen reductie, invulflits, uit
Externe flitser : Ja
Videofunctie : Nee
Voeding : Li-Ion
Aansluitingen : USB 2.0, video-out
Gewicht : 700
Kleur : Zwart
Breedte : 14,4
Hoogte : 10,6
Diepte : 7,7
Merk : Canon
Typenummer : Canon EOS 30D 18-55 kit

Kom maar op Lachen Is deze trouwens beter of slechter dan de Canon EOS 400D? Hij is namelijk wel veel duurder.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 18:39

Ik krijg heel misschien voor mijn verjaardag een digitale spiegelreflex, ik wil zowieso een Canon maar welk type weet ik nog niet. Het liefst niet te duur welke kan ik dan het best nemen. De 30D, 350D of de 400D ?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:33

30D is een hele goede camera Ja Ook beter dan de 400D. De vraag is alleen of je het nodig hebt? Ik weet niet wat je ervaring en doel ermee is. De 400D is anders misschien een beter alternatief (qua prijs/kwaliteit).

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:26

Canon heeft een heel eenvoudig systeem van benoeming van een camera. De meest professionele uitvoring wordt aangeduid met 1 cijfer, bv. Eos 1 of Eos 5. De semiprofessionele camera's hebben 2 cijfers als type-aanduiding, bv. Eos 10D of Eos 30D en de eenvoudigste camera's hebben 3 of 4 cijders. 4 komt op dit moment nog niet voor bij de digitale camera's, kwam wel voor bij de analoge. Dus is de 400D van een lagere klasse dan de 30D.
De 30D is heel duidelijk een semi-professionele camera, waarvan de gehele bouw sterker en nauwkeuriger is dan de 400D. Zo is bv het camerahuis van een magnesiumlegering, een soort metaal, tegenover de 400D is van kunststof. Zo zijn er tal van opties die de 30D tot een betere camera maken dan de 400D. 1 ding hebben ze gemeen,, nl. dat het een camera is die qua prijs/prestatie verhouding op dit moment de beste keuze is in dit type camera. Als hoogtepunt kan ik noemen dat de 8 Mp pixel sensor van uitzonderlijke klasse is. Normaal zou Canon het aantal pixels hebben verhoogt tot 10 Mp, maar omdat de hier gebruikte 8 Mp sensor zo uitzonderlijk goed is, heeft Canon hem niet vervangen. Het is dus een anderre sensor dan de 8 Mp sensor van de 350D. De 8 Mp sensor van de 30D wordt vergeleken met de 16,7 Mp sensor van de Eos 1 Ds MkII, het enige verschil is het aantal pixels, voor het overige is hij minstens zo goed, zo niet beter. Wat goed is moet je niet vervangen en dat hebben ze dus ook niet gedaan.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:26

Voor degene die interesse hebben en overwegen om een Panasonic Lumix DMC -FZ7 te kopen; die van mij is te koop!
Zie onderschrift..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:39

De 400D heeft wel 10mp hoor.

Als je naar de specificaties kijkt van de beeldsensor (op de site van Canon) zijn die van de 350D en de 400D exact hetzelfde.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:52

manzano schreef:
De 400D heeft wel 10mp hoor.

Als je naar de specificaties kijkt van de beeldsensor (op de site van Canon) zijn die van de 350D en de 400D exact hetzelfde.

Heb even gekeken maar de 350D heeft ook in de specificaties 8 Mp en dat klopt dus.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:34

Kokomo schreef:
Canon heeft een heel eenvoudig systeem van benoeming van een camera. De meest professionele uitvoring wordt aangeduid met 1 cijfer, bv. Eos 1 of Eos 5. De semiprofessionele camera's hebben 2 cijfers als type-aanduiding, bv. Eos 10D of Eos 30D en de eenvoudigste camera's hebben 3 of 4 cijders. 4 komt op dit moment nog niet voor bij de digitale camera's, kwam wel voor bij de analoge. Dus is de 400D van een lagere klasse dan de 30D.
De 30D is heel duidelijk een semi-professionele camera, waarvan de gehele bouw sterker en nauwkeuriger is dan de 400D. Zo is bv het camerahuis van een magnesiumlegering, een soort metaal, tegenover de 400D is van kunststof. Zo zijn er tal van opties die de 30D tot een betere camera maken dan de 400D. 1 ding hebben ze gemeen,, nl. dat het een camera is die qua prijs/prestatie verhouding op dit moment de beste keuze is in dit type camera. Als hoogtepunt kan ik noemen dat de 8 Mp pixel sensor van uitzonderlijke klasse is. Normaal zou Canon het aantal pixels hebben verhoogt tot 10 Mp, maar omdat de hier gebruikte 8 Mp sensor zo uitzonderlijk goed is, heeft Canon hem niet vervangen. Het is dus een anderre sensor dan de 8 Mp sensor van de 350D. De 8 Mp sensor van de 30D wordt vergeleken met de 16,7 Mp sensor van de Eos 1 Ds MkII, het enige verschil is het aantal pixels, voor het overige is hij minstens zo goed, zo niet beter. Wat goed is moet je niet vervangen en dat hebben ze dus ook niet gedaan.

Oke, dus de EOS 30D is in principe beter dan de 400D? (uiteraard heeft dat ook met degene achter de camera te maken, maar het gaat nu even om de mogelijkheden en kwaliteit) Lachen
Ik heb trouwens je verhaaltje even doorgelezen, ik begrijp het opzich ook wel, maar ik ken al die termen niet. Knipoog

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:23

Hoi,
ik ga na de vakantie starten met de opleiding fotonica, en ga dus een digitale spiegelreflex kopen.
Het liefst schaf ik een nikon aan, aangezien ze daar lenzen voor hebben op school.
Ik zelf dacht aan de d40, die is een beetje in onze prijsklasse Bloos
Hebben jullie misschien nog aanraders? +/- €500 ...
En hebben jullie nog een site die deze camera's verkoopt en die betrouwbaar is?
Nog een laatste vraagje, is er een site waar je camera's in prijs en specificaties kan vergelijken?
Alvast bedankt!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:26

Tanya; de D40 heeft best veel beperkingen. Denk dat het niet zo makkelijk is om voor 500 euro iets te hebben Lachen! Misschien moet je de laatste 10 pagina's oid even doorlezen hier?

Edit: Dat kan op vergelijk.nl of kieskeurig.nl Lachen

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:46

Wat voor beperkingen heeft die dan? Lachen

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:20

Kokomo heeft hier het een en ander over uitgelegd in dit topic. Even zoeken dus en je zult heel veel vinden Lachen!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:29

tanya89 schreef:
Wat voor beperkingen heeft die dan? Lachen

Beperkt aantal lenzen dat op de body past, als voorbeeld.
Inderdaad even de posts van Kokomo terug zoeken. Lachen

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:37

En die van Nouks. Ook veel uitgelegd. Gewoon het hele topic lezen Vork Knipoog

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 11:46

hej ,
Ik wil graag foto's maken van paarden maar dan vooral in de zomer ( op wedstrijd -> buiten ) dus ik meestal wel veel licht . Kan je dan met Canon Ixus 950 IS mooie scherpe foto's trekken ? ( is de Canon Ixus 850 IS beter geschikt ?)
Zou de Olympus Mju 780 mss ook niet geschikt zijn ?

gr lynn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:13

De 950 is de verbeterde versie van de 850.
Of die geschikt is kan ik nog niet zeggen, hoop van wel (heb hem pas gekocht) Clown

Ik heb wat foto's in mijn onderschrift staan, dat is de eerste keer dat ik er echt foto's mee trok. Zijn uiteraard nog niet perfect maar dan krijg je misschien een idee Knipoog Qua paarden moet ik het nog uitproberen Lachen Maar ze hebben mij wel gezegd dat voor paardenfotografie buiten (zit ook veel op wedstrijden) en in beweging dat dit een heel goede camera is. Je hebt hierna nog een camera van Canon die wat beter is en dan beginnen de spiegelreflexen, om je een idee te geven Knipoog