[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: [CENTRAAL] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:41

niet van de 550 (ik niet).
Wij hebben (of eigenlijk mijn vader) een A750 (of zo) erg fijne compact camera..!

Roos91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:16

Marchador schreef:
niet van de 550 (ik niet).
Wij hebben (of eigenlijk mijn vader) een A750 (of zo) erg fijne compact camera..!

Echt jammer. Weet je ook een site ofzo, waar ik wat kan vinden? Ben benieuwd hoe de camera mij bevalt! Ik krijg hem deze week!

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:19

wie heeft er ervaring met de telelens van de fuji s5600 ?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:44

Nagelbijten / Gniffelen echt weer wat voor mij, vakantie geboekt en verheug me al een half jaar weer te gaan duiken, dure camera en onderwaterbehuizing etc gekocht..... Blijk ik ineens zwanger te zijn!!!! Dus geen duiken voor mij..... Haha!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:26

Gefeliciteerd Charlotte! Die camera komt straks ook wel van pas lijkt mij! Zo te horen is het onverwacht?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:18

Ja het was een verrassing Lachen We wilde wel graag jonge ouders zijn, maar had het liefst nog een jaartje of 2 a 3 gewacht. Mijn vriend begint komend schooljaar aan zijn laatste jaar HEAO. Hadden het liefst eerst ook hem aan de bak en dan eerst verhuizen, maar nu is het een beetje omgekeerde volgorde. Kindje is wel heel welkom, iedereen is enthousiast, maar ik moet eerlijk toegeven dat het nu pas een beetje tot mij door begint te dringen..

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:09

Gefeliciteerd Haha!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:59

Dankjewel! Ag kan ik wel goed gaan oefenen met de camera hihi Lachen

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:00

Wat een gezellig topic hier Haha!

Ik vind fotograferen erg leuk, maar als ik momenteel een foto maak dan is dat met de telefoon Tong uitsteken
Regelmatig dat ik door de winkel loop en denk, eigenlijk moet ik toch eens een fatsoenlijke camera kopen, maar uhm........welke?

Ik ben daar helemaal niet in thuis en bij elke camera staat wel netjes aangegeven wat er voor opties opzitten en wat hij kan doen, maar ikke niet snap he Bloos

Kunnen jullie misschien in erg makkelijke taal uitleggen wat alles zo'n beetje inhoud?
Bijvoorbeeld, verschil met spiegelreflex, dan heb je ook nog digitaal, verschil in pixels, verschil tussen paardenfotografie en niet bewegende dingen enz enz.

LisaW

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:01

Ik wil misschien de Fuji Finepix S6500, maar weet iemand hoe duur die is bij de mediamarkt of ergens anders?
Al koop je die, wat zit er allemaal bij en wat heb je nog allemaal nodig en op hoeveel euro kom je dan in totaal uit? Lachen
De ene heeft wel spiegelrelfex en de ander niet. Maakt dat veel uit?
Ik wil wel een goede camera vooral voor bewegingsfoto's. En een camera die ik heel lang hou. Dus niet een beginnerscameraatje en dan later weer een betere kopen. Daarom denk ik meer aan de Canon, maar ik wil liever wat goedkopere.
Ik zit nog steeds te kiezen tussen de Canon 350D of de Fuji S6500. Wat zouden jullie kiezen ? Knipoog
En als ik dan voor Fuji kies, de S6500 of S5600?
Wat een vragen he! Vork

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:23

Ik twijfel tussen ( 2e hands) Canon 300/350/400D en een Nikon D50/D70/D80. Ik heb eigenlijk voor mezelf 2 mogelijkheden bedacht: of een oudere versie met extra lens(en) of een nieuwe versie met standaard kitlens. Wat is denken jullie verstandig?

verder kan ik ook een fuji S1 pro met Nikkor lens; Zoom-Nikkor AF 28-80, f 3.3 – 5.6 G voor veel minder dan een ongeveer gelijke Canon of Nikon en er kunnen gewoon nikon lenzen op. Heeft iemand hier ervaring mee?

ALvast bedankt!

Hanneke

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:54

Hallo,

Ik heb een vraagje ik ben op zoek naar een leuke camera die niet al te duur is maar wel goeie kwaliteit leverd.
Het is vooral om foto's te gaan bewerken.

Ik heb trouwens even in de lijst gekeken en vind dat de Canon Powershot G5 en Pro1 helemooie foto's maken.
Weet iemand ongeveer de vraagprijs?
Of wil ik die liever niet weten Nagelbijten / Gniffelen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:17

x__Hardc0re_: heb je al op internet gezocht? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:30

Ik heb nog een vraagje..
Ik heb nu mijn nieuwe camera (jaja, eindelijk Haha!) en zou eventueel wel voorbeeldfoto's willen neerzetten. Maar wat is de bedoeling? Ik heb nu een topic met mijn eerste foto's, kan ik daar voldoende foto's uithalen? Of is het echt de bedoeling dat er foto's van paarden tussenzitten enzo?

(topic vind je in mijn onderschrift).

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:32

Ik zou een canon 350D kunnen kopen voor 300 euro incl 1 lens. Het gaat hier wel om een tweede hands maar zou dit dus een aanrader zijn voor een beginnende met spiegelreflex?

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:37

Als je het over mijn vraag had;
Ja ik wil ook wel graag de Canon. Dan kan ik later altijd nog een lens kopen. Maar ik heb wat voorbeeld foto's gezien op bokt en dan vind ik de meeste foto's met de Fuji mooier. Maar dat ligt ook aan de fotograaf natuurlijk.
Maar ik ga maar eens wat over spiegelreflex zoeken, dat is toch wel beter? Lachen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:42

Nee, heb het over mezelf ben opzoek naar een camera en kwam deze tegen in de winkel vandaar mijn vraag Lachen

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:00

Oh, oke ik snapte het niet helemaal Lachen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:20

Of toch voor een nieuwe olympus e400 gaan.

Ojee ben echt zo aan het twijfelen.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:22

Thats_Me schreef:
Ojee ben echt zo aan het twijfelen.

Je bent niet de enige Knipoog Ik heb ook zo lang getwijfeld. Maar ik ben er nu uit. Ik heb van de week de canon 400d in mijn handen gehad, en ook een aantal foto's gemaakt, en dat is de camera die ik wil Lachen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:26

Wat fijn dat je er eindelijk uit bent!
Ik blijf het echt zo moeilijk vinden. Dan denk ik dat ik er één gevonden heb, maar dan kom ik in de winkel of ga ik naar revieuws en voorbeeldfoto's op internetzoeken en dan kom je zoveel tegen die nog beter lijken.

Is natuurlijk ook veel keuze dat maakt het gewoon zo moeilijk.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:34

Welke digitale spiegelreflex vinden jullie het fijnst?
En mijn voorkeurgaat toch naar een Canon denk ik maar welk type?

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:44

Thats_Me schreef:
Wat fijn dat je er eindelijk uit bent!
Ik blijf het echt zo moeilijk vinden. Dan denk ik dat ik er één gevonden heb, maar dan kom ik in de winkel of ga ik naar revieuws en voorbeeldfoto's op internetzoeken en dan kom je zoveel tegen die nog beter lijken.

Is natuurlijk ook veel keuze dat maakt het gewoon zo moeilijk.

Ik zag dat je ook aan een Olympus denkt. Olympus is op zich een goede camera. Maar er zit een addertje onder het gras. Doordat olympus samen met een paar andere fabrikanten heeft gekozen voor een afwijkend systeem moeten ook de objectieven daarvoor geschikt zijn. Doordat Olympus nog steeds de enige is die camera's van dit 'fouthrds' systeem maakt zijn er nog erg weinig goedkopere objectieven te koop voor Olympus. Alleen Sigma heeft een klein aantal gemaakt. Het gevolg hiervan is dat je flink wat duurder uit bent als je een objectief er bij wilt doordat de keuze erg beperkt is. Bovendien moeten die objectieven ook nog eens beter zijn dan de concurenten voor Canon en Nikon, doordat Olympus een kleinere sensor heeft. Door die kleinere sensor is het ook moeilijker wwn foto te maken met onscherpe achtergrond. Olympus zelf maakt reklame dat het juist eenvoudiger is om lichte objectieven voor Olympus te maken maar dit is dus eigenlijk niet waar en bovendien zouden de objectieven dan ook goedkoper moeten kunnen. Dat is dus niet het geval.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:47

Astor schreef:
Welke digitale spiegelreflex vinden jullie het fijnst?
En mijn voorkeurgaat toch naar een Canon denk ik maar welk type?

Ga eerst bij jezelf na hoeveel je voor een camera ailt uitgeven. Kijk dan ook niet meer naar duurdere want die zijn meestal mooier en liggen ook vaak beter in de hand. Persoonlijk vind ik de Eos 1D serie erg lekker in de hand liggen, maar die zijn ook gelijk erg duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:09

Heeft er hier iemand ervaring met de Olympus SP-550 UZ met 18 x optische zoom.
Of de Sony Cybershot DSC H9 met 15 x zoom

hoe maken deze foto's in sportstand, maar ook als portret