[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:26

Week 20
Afbeelding
Eerste keer een dressuur wedstrijd gefotografeerd. Een stuk makkelijker dan een springwedstrijd haha :=

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:07

MZorro schreef:
Mijn week 20

[ [url=m/2U4I6G.jpg]Afbeelding[/url] ]

En bedankt voor de feedback weer! Top! :)

Ik moet zeggen dat ik een beetje raar tegen de foto aankijk.. Hij is te veel van voren genomen, het paard is ONWIJS slank en heeft ook nog eens een hele lange dunne nek. Je had hem beter van iets meer opzij kunnen nemen want ik vind het persoonlijk een beetje zonde van je foto, want je had daar wel echt een onwijs leuke locatie voor wat variërende foto's!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:50

Leonie_M
Leuke foto! Wat lijkt zij klein zo naast dat paard :P
GerdjeHoran
Mooi! Knap gedaan voor de eerste keer.
Brechtjee
Mooie foto. Inderdaad een beetje onscherp.
_Patriciaa
Mooie foto!
Astor
Mooie foto!
louiissa
Mooie foto!
PrimaDonna
Mooie foto! De kern scherp is zeker gelukt.
elle108030
Ik vind de lichte versie het mooist! Mooi foto!
taarss
Mooie foto!
Valerie98
Leuke foto! Wat een schatje!
goriginal
Wow! Wat een mooi liefdevol beeld!
Mariett
Mooie foto!
Suuzels
Mooie foto! Apart!
Cioccolato
Mooie foto!
k_m
Leuke gedaan!
Murthul
Week 19: Erg mooi!
Week 20: Mooie blik van de kat! Leuke foto!
MarijeR
Wat een leuke foto! Heerlijk!
Maaaarije
Mooie foto! Ik vind hem een klein beetje krap.
Jespri
Mooie foto! Had je topic gezien! Leuk vastgelegd! Ben zelf ook een boogschutter :o
_Elke
Leuke foto! Aparte uitsnede.
Sodeletuut
Leuke foto! Leuk clubje.
Racheel
Wow! Mooie foto!
SharonPlugge
Mooie foto!
binky
Leuke foto! Ik had het kindje denk ik wel het liefst van voren gezien.
EskeGirl
Aah! Lief!!
Marjoow
Mooie foto!
Xiaaoonaa
Mooie foto!
TeSzZz
Mooie foto!
Killyenn
Mooie reeks! Ik houd hier wel van!
Joysiee
Mooie foto!
Crazy_horses
Leuke foto! Ik had hem nog een klein beetje lichter gemaakt.
Fem
Leuke foto!
horserider22
Mooie foto!
Agossie
Mooi!!
Robin_Rikkie
Leuke foto!
Nefertarie
Mooie foto!
Revanches
Leuke foto!
NESCAFE
Mooooi!
Deetjeeuh
Mooie foto! Heerlijk dat gele!
monbyou
Leuke foto!
Sanne_com
Mooie foto!
catyenbeau
week 19: Leuke foto!
Week 20: Mooie foto!
MZorro
Mooie foto!
Bumblehorse
Leuke foto!
joeluna
Mooie foto!

Veel mooie foto's dit keer!

_Patriciaa: Bedankt voor je feedback. De ruis is inderdaad jammer. Ik had een te hoge ISO.. :\
Asselruiter: Bedankt voor je feedback voor week 19! Hij is er zeker blij mee. (en lekkere koffie! :9 )
En bedankt voor de feedback voor week 20 :o
Jespri: Bedankt voor je feedback op week 16, 17 en 18. Inderdaad jammer van dat stukje schoen. Ik heb hem nog een paar keer opnieuw geprobeerd, maar deze vond ik toch het mooist.
Goede tip voor week 18. Ik ga dat zeker eens proberen! Hij loopt regelmatig bij ons achter in het land :o
Voor week 19 ook goede tip. Ik was echt aan het prutsen die avond.. gelukkig was het ook een oefenshoot haha. De avond erna ben ik nog terug te gaan om verschillende instellingen te proberen op manueel.

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:28

deze week een wat oudere foto, ik heb wel fotos gemaakt deze week maar er zitten niet zulke hele leuke bij.
week 20:
Afbeelding

nog steeds geen bewerkingsprogramma gedownload, alles wat ik de laatste weken plaats is onbewerkt

Marit

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 07:19

Mijn week 20;
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 07:24

He, weer eens een paardenfoto van Marit. Hij is leuk! :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 07:46

Week 20

Gistermiddag geschoten.

Afbeelding

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 08:16

NESCAFE: wat een machtig mooie foto zeg! Heel sfeervol.

Marit: Leuke foto, maar veel te verscherpt en daardoor ruizig.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:27

Haha, ja paardenfoto's is lang geleden :D Verscherpt is Flickr, heb er in Photoshop of Lightroom niets aan gedaan namelijk.. Dit is met de Bokt upload:

Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:13

Wat is het weer lang geleden dat ik hier nog geweest ben :o

Paardje nog altijd erg ziek helaas, donderdag opnieuw naar de kliniek maar ik begin me echt af te vragen wat nu het paardvriendelijkste zou zijn om te doen... ;(

Toch even tijd gemaakt voor de wekelijkse feedback, hierbij dus het vervolg van week 18 en alles van week 19 tot nu toe :)
Ik wil nogmaals iedereen bedanken die feedback geeft, dat waardeer ik echt!

HeavensLove Erg leuk gedaan zeg! Fijne foto :j

S_imonee Wat fijn dat hij blij was met z'n cadeau! Een beetje een drukke foto en jammer van de schaduw in zijn gezicht, maar wel een leuke herinnering :j

billionache Erg gave foto, knap nabewerkt ook! Door het zwart-wit stoort de ruis eigenlijk niet echt :)

SternPhoto Leuke foto hoor :) Ik had de compositie wat ruimer genomen zodat het paard er helemaal opstond, maar je perspectief is wel erg leuk! Naar mijn gevoel is hij helaas wel niet 100% scherp, het valt me vooral op bij de ogen...

Suuszels Wat een leuke foto zeg, ik vind 'm retegaaf! Erg knap dier ook!

Ylvy Erg fijne foto's :) Week 18 heeft een heel bijzonder sfeertje, interessant geheel zo met het mooie en zelfs een beetje sprookjesachtige landschap rechts en dan links de bouwwerf :)

calice Ach, wat een lieve foto! Nog eens heel erg gefeliciteerd zeg, wat een mooi kindje :j

SharonPlugge Ontzettend geslaagde foto hoor! De kat heeft een heel aansprekende blik en je compositie is erg interessant :j
Sterkte met je grootouders! :o

TeSzZz Wat een gave actiefoto! :D Leuk gedaan!

Ash_ Leuke foto zeg, en gave hond :) Ik vind het alleen jammer dat het water er wat gelig uitziet, als de kleur iets blauwer was zou de foto volgens mij meer in balans zijn :)

Joysieee Waauw, wat een gaaf portret zeg :D Erg knap gedaan!

Jessica_1998 Heel leuke foto, je weet een erg interessant beeld te creëren :)

CrazyIris Ik kan je foto niet meer zien? :o

EskeGirl Wat een grappige foto zeg :D Leuk hoe de kleuren contrasteren, en fijne DoF. Een klein beetje jammer dat de kip langs de voorkant in de schaduw zit :)

JewEmm Wat een gave dieren toch, erg geslaagde foto ook :D

tesseke Wat een gave foto zeg, niet te geloven dat je nog nooit mensen gedaan had :o Erg fijne bokeh, de foto is een rustig geheel en de mensen springen er echt uit :) Knap hoe je zo'n intiem moment hebt weten vast te leggen!

NESCAFE Wat een leuke actiefoto :D Erg gaaf gedaan!

Cioccolato Fijne foto hoor!
Heb je photoshop? Om de draadjes weg te werken zou je kunnen proberen je Clone stamp tool te gebruiken en bovenaan bij mode 'Darken' te selecteren :) Op die manier verander je enkel de kleur van de lichte stukken, de draadjes dus :)

Killyenn Erg gave foto, wat een leuke sfeer :D Ontzettend gave nabewerking ook!
Veel beterschap trouwens, hopelijk herstel je gauw :(:)

hilly200 Wat een gave foto zeg, heel erg leuk gedaan :D Ontzettend fijne sfeer :j

MZorro Gaaf effect met die bloemen, erg leuk gedaan :)

Gub Wat een fjine foto :D De symmetrie maakt er een sterke compositie van, terwijl de verschillen tussen de meisjes een erg interessant element vormen :)

jilinda Erg bijzonder sfeertje, best leuk gedaan :) Een beetje jammer van de ruis, en ik had persoonlijk niet voor zo'n gelig effect gekozen in je zwart-wit :)

Revanches Ontzettend gave foto zeg :d De kleuren vullen elkaar mooi aan, en de kleine roze bloemetjes trekken echt de aandacht tussen al dat wit :D Knap werk!

Robin_Rikkie Erg leuke foto, sterke compositie en erg fijne DoF :D Het geitje springt er heel mooi uit :j

Sicayes Heel gave foto, erg leuk effect met die grassen op de achtergrond :D

Maaaarije Erg interessante foto, een beetje donker misschien maar verder best geslaagd :)

Lipydo Wat een ontzettend fijn sfeertje, ik vind je foto echt retegaaf! :j

manonfleur Wat een gave foto's zeg, waar ben je geweest? :D
Week 17 is een erg sterk beeld, heel leuk effect met die waterval en de blauwe kleur van het water :)
Week 18: Ontzettend fijn dat je de kans kreeg om dit te fotograferen, lekker bijzondere foto!
Week 19: Ook erg leuk effect, een heel verlaten landschap met die ene olifant en begeleider :)

caaramel Week 18 is best gaaf :) Leuk effect, maar jammer dat hij door het tegenlicht wat onduidelijk geworden is :)
Week 19 vind ik best interessant, al had ik er misschien de ogen ook bij op gelaten :)

Nefertarie Net op tijd, haha :) Gave sfeer, het plezier spat er echt af :)

Iejoorr Best een leuke foto, de kleuren komen erg fijn uit :) een beetje jammer van het halster, maar verder erg gaaf!

Week 20

WiancaR Wat een lieve foto, je hebt echt een heel bijzonder moment vastgelegd :D

glenstorm Erg leuk gedaan, best geslaagd voor een eerste blackfoto :D

Tivara Waauw, wat een ontzettend gaaf effect met die lichtjes! :D

Bellatrix Erg gave foto, heel fijne nabewerking ook!

magda_90 Wat een droppie <3 Erg knap gedaan, het veulen lijkt echt te zweven :=

IsaCalixa Waaauw, wat een gave foto :D Heel sterke compositie, fijne DoF ook :)

MyHu Best leuk gedaan, gaaf effect :D Het vuil kan volgens mij geen kwaad, zo zien we ten minste dat het een echte zebra is en geen tapijt :=

LoveUggs Wat een gaaf dier, erg leuke foto! Het groen lijkt me erg fel, maar verder is je foto erg gaaf :j Volgens mij is die kleurverzadiging eenvoudig op te lossen in nabewerking :)

Dandy200 Leuk vastgelegd, ik vind je foto best geslaagd :)

S_imonee Erg leuke foto, heel fijn beeld en nette compositie :) Ruis lijkt echt goed mee te vallen, ondanks de hoge ISO :)

Leonie_M Erg leuke foto, het paard heeft een erg aangename en lieve blik en het meisje kijkt heel spontaan :) Jammer alleen dat het paard wat donker uitgevallen is :)

GerdjeHoran Erg leuk gedaan, het silhouet is mooi gelukt. Alleen is het licht aan de onderkant van je foto toch erg fel, ik zou er eventueel voor gekozen hebben om dat stuk weg te croppen :)

Brechtjee Ontzettend gave foto, erg knap gedaan :) De kleuren vullen elkaar perfect aan en de vlinder is heel mooi vastgelegd :) De scherpte valt trouwens goed mee toch?

_Patriciaa Wat een leuke foto zeg, echt een fijn resultaat :) Ziet eruit of je een heerlijk dagje gehad hebt :j

Astor Waauw, wat een leuk en sprookjesachtig sfeertje :j Ontzettend knap gedaan! Heel interessante compositie ook, en het model kijkt erg spontaan :)

louiisaa Erg leuk sfeertje, maar jammer dat de zon nog zo fel was. Daardoor lijkt de lucht heel donker uit te vallen nu, een beetje onnatuurlijk zelfs :o

PrimaDonna_ Wat ontzettend gaaf gedaan, de kleuren zijn erg fijn en de scherpte is ook heel geslaagd :) Misschien is het roze net wat te fel, maar verder heel knap gedaan!

elle108030 Heel erg leuke foto! Licht vind ik net iets fijner, omdat de details wat beter uitkomen :)

taarss Waaaauw zeg, wat een ontzettend geslaagde foto! Het paard heeft een erg levendige blik in de ogen, heel aansprekend. De compositie is ook erg sterk, en je hebt een fijne DoF :) Er is zelfs een beetje bokeh te zien linksboven :=

Valerie98 Wat een vliegmachine, erg gaaf veulen := Heel fijne en energieke foto ook!

goriginal Wat een leuk sfeertje zeg, erg gaaf gedaan! :D

Mariett Wat een leuke foto, erg fijn sfeertje :D Gave locatie ook met dat brugje :j

Suuszels Ik vind hem best leuk, maar wat ik het meeste mis is wat licht in het linkeroog :o Dat vind ik erg belangrijk omdat het veel leven in je foto brengt :)

Cioccolato Erg gave foto, fijn sfeertje met die bloemetjes :) Halster stoort mij hier echt niet, omdat het paard duidelijk aan het grazen is op de wei :) Een mooi leren halster was misschien leuker geweest, maar dat hoeft je foto zeker niet te verpesten hoor ;)

k_m Erg fijne fotoreeks, knap gedaan hoor! Waar is dit genomen?

Murthul Je week 19 vind ik ontzettend gaaf, erg fijne kleuren en mooie DoF :)
Week 20 is ook leuk gedaan, de ogen van de kat komen erg mooi uit :=

MarijeR Wat een leuke en energieke foto, erg gaaf gedaan :j Heb je nog wat bewerkt aan de ogen van de hond? Die lijken erg fel op te lichten tegenover de belichting in de rest van de foto.

Maaaarije Wat een gave foto, de kat lijkt me echt recht aan te staren vanaf mijn scherm :D

Jespri Waauw, heel erg sterke foto zeg! Ontzettend gaaf sfeertje met die wolken, en het model lijkt echt kracht uit te stralen!

_Elke Wat een schattige foto, erg leuk effect met die madeliefjes :=

Sodeletuut Erg bijzonder moment heb je weten vast te leggen, knap gedaan hoor! Jammer dat de foto wat donker uitgevallen is, maar verder erg gaaf :j

Racheel Erg fijne detailfoto, interessante uitsnede! Knap gedaan :)

SharonPlugge Ontzettend gave foto, erg interessante compositie :) De lijken zorgen voor een bijzonder sterk geheel en leiden echt de aandacht naar het onderwerp!

binky Wat een leuke foto :D Een beetje jammer dat het strand en het water wat grauw uitvalt wel, maar anders heb ik een opmerkingen :)

EskeGirl Wat een grappige aapjes, erg leuke foto! Een beetje jammer dat de achtergrond links zo donker is, maar verder wel geslaagd ;)

Marjoow Erg leuke foto, gaaf sfeertje en fijne kleuren :) Heb je hier nog veel aan nabewerkt? Fijne DoF ook trouwens :)

XiiaaooNaa Erg interessante foto, knap gedaan hoor :)

TeSzZz Heel erg geslaagde foto, erg fijn sfeertje! Knap gedaan hoor :D

Killyenn Erg fijne reeks zeg, heel interessante foto's en ze passen echt mooi bij elkaar :)

Joysieee Erg fijne foto, de kleuren vullen elkaar mooi aan en de diagonale lijnen maken de compositie erg interessant :)

crazy_horses Erg gave actiefoto :) Alleen jammer dat hij wat donker uitgevallen is :o

Fem Wat een leuk en origineel concept, erg geslaagde foto :D Ik denk dat ik hier zelf ook heel blij mee zou zijn als ik het model was :j

horserider22 Erg interessante foto, gaaf sfeertje! :)

Agossie Erg gaaf gedaan, heel fijn sfeertje :D Knap werk hoor!

Robin_Rikkie Heel leuk gedaan, de herhaling in de houding maakt het geheel erg interessant :j

Nefertarie Wat een lieve en emotionele foto, dat heb je op een heel bijzondere manier vastgelegd :)

Revanches Waauw, heel erg bijzondere foto zeg! Erg gaaf gedaan!

NESCAFE Erg gaaf sfeertje, heel knap gedaan! Wat een bijzonder effect ook met die lichtinval :)

Deetjeeuh Erg leuke foto, gaaf effect met die gele bloemen :D Hier lijkt het geel een beetje te fel uitgevallen, maar dat kan aan mij liggen :)

monbyou Wat een droppie zeg <3 Erg gave foto!

Sanne_com Wat leuk gedaan, erg fijn met dat bloemetje :o

cathyenbeau Erg gave bokeh bij je week 19, heel interessante foto! Knap gedaan hoor :j
Week 20 is ook erg gaaf, maar ik heb het gevoel dat de kleuren wat grauw uitvallen :o

MZorro Erg fijne foto, heel gave compositie met die bomen :j

Bumblehorse Wat gaaf gedaan, erg interessante belichting :j

joeluna Fijne foto, knap gedaan :) Een beetje jammer wel dat het hoofd van de ruiter er niet opstaat :=

rosslover Ontzettend gaaf sfeertje, heel erg knap gedaan! De zon maakt een nogal overheersende witte vlek in de lucht, maar verder is je foto heel geslaagd!

Marit Wat een leuke foto zeg, de band tussen het meisje en de haf straalt er echt vanaf :) Knap werk!

quartel Erg fijne foto, mooie compositie en de haf springt er echt uit :) Een beetje jammer van de aarde op de achtergrond :o

---------------------------------------
Reacties

JewEmm Erg fijne feedback, daar kan ik echt wat mee :)

Asselruiter Bedankt voor de feedback :)

Jespri Ook bedankt voor de feedback :) En bedankt voor de beterschapswensen!

taarss Erg leuke feedback, bedankt :)

S_imonee Bedankt ook voor de feedback :)

joeluna Hier wordt het principe van de 1/3 lijn met plaatjes erbij uitgelegd ;)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:24

Voor ik het vergeet nog even mijn week 20

Wou geen foto uit de oude doos doen, dus maar eentje van mijn lieve zieke vriendje :\ Hij was erg vuil op de foto, hij had net in de regen buiten liggen rollen. Zeker technisch gezien geen sterke foto, maar dit is gewoon 'mijn' Sem :)

AfbeeldingSem

Waar kan je afspreken Tivara? Ik wil gerust proberen te helpen maar ik woon wel een heel eindje van Nederland af :o

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:34

Ik heb heel veel ruzie met Flickr en mijn Yahoo account, dus dan maar weer via de boktupload. Komt de foto niet echt ten goede.

Ik had veel leukere foto's, maar nadat ik ze op de pc beter bekeek zag ik dat allebei de pony's de ogen steeds dichthadden. -O-

Dus, mijn week 20
(naar aanleiding van feedback van Jespri ietsje aangepast)

Afbeelding

Niet helemaal tevreden over deze foto. Compositie vind ik niet denderend, maar kreeg 'm ook niet naar wens gecropt.
Laatst bijgewerkt door LinSa op 18-05-15 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:48

Ik ben er een poosje uit geweest wat de feedback betreft. Het bouwen van een studio....een ziek paard...meer van dat soort....
Ik kwam echt tijd te kort iedere week en ben nu alweer te laat met wat ik eigenlijk moest doen vandaag.
Ik voel me een beetje schuldig hier over.....dat ik niet alle feedback kan geven die ik zou willen.
Maar ik blijf mijn best doen dit wel haalbaar te maken......Ik hoop dat dit ok is zo.....commentaren zijn niet rottig bedoeld.

De samenvatting van week 19 - 2015:

Agossie verzamelt hier Mooi hoe het licht er overheen valt!! Ik heb er niks nuttigs aan toe te voegen, mooie foto!!

Anouska15 Ziet er prima uit, ik zou het blauwe touw nog even weg werken. Iets meer ruimte voor de neus misschien. Kleuren en lichtval/contrast niks op aan te merken.

Ash_ Heerlijk die hond zo in het water....Prima foto, misschien volgende keer wat meer op ooghoogte nemen.

Asselruiter Goeie pose/compositie......niets aan te vinden wat beter zou kunnen......goeie foto!!

Astor verzamelt hier Lekker sfeertje!! Alles is gewoon goed hier aan, mooi gedaan!!

Bellatrix verzamelt hier Mooi hoor!! Ik zelf had hier misschien het contrast iets lager gehouden. Jammer dat de druppel aan de snavel niet helemaal scherp meer is.

billionache verzamelt hier Mooi bokuh! Ik vind het knap, heb zelf altijd veel moeite met vogels. Niet aan toe te voegen voor mij, goed gedaan!!

binky Zo nieuwsgierig naar wat er in dat koppie om gaat haha. Lekker realistische foto, mooi die ogen zo......Knap gedaan!!

Brechtjee verzamelt hier Mooie kleuren combi zo!! Persoonlijk had ik scherpgesteld op die bloem rechts er voor, voor meer diepte. Maar eigenlijk is dat muggenziften.......mooie foto!!

Bumblehorse Mooie compositie zo!! Contrast en licht ook mooi naar mijn smaak.....Knap werk!!!

caaramel Jammer dat je er niet een oogje bij hebt gedaan, of het neusje nog dichterbij en meer van voren. Verder prima scherp en goeie kleuren.

calice De knapperd!!! Ik zie dat je hebt scherpgesteld op het handje......Dan zou ik zeggen Minder F getal of scherpstellen op de neus in dit geval. Knap kind word het!!!

Cioccolato Leuk, Ik zou een volgende keer wel scherpstellen op het oog. Ook misschien een idee dit zonder halster of met mooier halster te doen. De felheid in de kleuren mag van mij wat minder heftig.......verder prima foto!

crazy_horses Tof!! Maar ik ben er nog niet achter waar ik precies naar kijk....Dat zal wellicht aan mij liggen hihi

CrazyIris verzamelt hier Hier zie ik foto niet beschikbaar........jammer ik doe vast iets fout.....

Dandy200 verzamelt hier Mooi hoor!! Misschien mag hij nog ietsje lichter maar ik heb ook totaal geen verstand van dit soort foto`s.

Deetjeeuh verzamelt hier Wat een uitzicht!!!! Mooi dat wolkenpak daar achteraan!

Eline91 hier Voorjaar <3 Heerlijk!!

_Elke Hij lijkt niet helemaal scherp maar goede beenstand en vrolijke ruiter zo te zien.

EskeGirl Hier moest ik even om lachen......wel goed gedaan zo met die zon op die witte veren!! Goeie foto!!!

Fem Pakkend plaatje!! Mooi gedaan!!

GerdjeHoran verzamelt hier Wat een dotje!!!! Misschien is de achtergrond wat te druk maar verder echt een super leuk plaatje!!!

glenstorm verzamelt hier Lief hoor!! Alleen lijken de bloemen er voor scherper dan de hond zelf? Klopt het dat je zelf wat vervaging bijgevoegd hebt?

goriginal Wat een leuk moment heb je daar te pakken!!! Prima foto, voor mijn niets aan toe te voegen.

Gracezellaa zit nog in Kenia.

Gub verzamelt hier Heerlijke koppies <3 Voor mij niets aan te vinden verder....mooie foto!!!

Hanna_94 verzamelt hier Mooi moment ook, prima timing, Ik denk dat je ISO nog omlaag had gekunt en je sluiter omhoog.

HeavensLove verzamelt hier SMELT! Te lief deze, beetje erg licht onderaan in het midden maar toch heeft dat ook weer wat. Erg leuk om naar te kijken deze foto!!

hilly200 verzamelt hier Niet helemaal scherp denk ik maar wel mooi.....bevrijdingsdag samen met de nieuwe jeugd.....veelzeggend plaatje!

horserider22 Ik mis nog ietsje scherpte hier....die lijkt links onderin de hoek te zitten. Had je je scherpstelpunt op het hart van de roos?

Iejoorr De horizon lijkt wat scheef hier, de compositie zou nog beter kunnen denk ik, lastig...ik zie iets maar kan er geen vinger op leggen.....daar heb je ook niet veel aan. Misschien dat ik deze meer van de zijkant van het paard had genomen.......maar dieren zijn lastig ook.

Ingvild Mooi!!! Het oog had nog wat scherper gemogen hier maar mooie foto!!

IsaCalixa Hartverwarmend plaatje zo...knap gedaan!!!

it_is_me verzamelt hier Mooi mooi mooi, niets aan te vinden voor mij!! Achtergrond, kleuren, contrast....alles klopt. Mooie foto!!

ismy Ik vind deze zo goed dat ik me niet eens stoor aan de gehalveerde paarden oortjes. Knappe foto!!!

Jespri verzamelt hier Tso....die wil je met de hand niet voeren zeg hahaha....wat een indringende blik geeft dat dier. Erg knap deze foto!!!!

Jessica_1998 Je foto staat erg scheef.....Daar kan je bij het schieten al op letten met de vakjes in de zoeker. Met dieren is het erg lastig en heb je echt de tijd nodig, dan zou ik pas schieten als de neus ook richting lens wijst. Heb je een bewerkings programma? Gimp kan je zo gratis downloaden, zoek maar eens via google. Daarmee kan je je foto rechter zetten en eventueel wat kleur en contrast bij werken.

JewEmm verzamelt hier Deze vind ik geweldig!!! Mooi moment heb je daar!!

jilinda Mooi!! Het enige wat ik hier kan vinden is wat schaduw aan de linkerkant op het gezicht.......maar het stoort ook niet echt......Goeie foto!!!

joeluna verzamelt hier *jaloers* Mooie maan!! Dat is mij nog niet gelukt zo. Knap gedaan!!

Jolandaa_ Mooi zeg!!! Misschien had er iets meer scherpte op de vleugels mogen zijn maar eigenlijk is hij ook gewoon goed zo. Goed werk!

Joysieee Nice <3 Misschien nog even die prut uit de mondhoek halen maar goeie foto!!!

Kanzi verzamelt hier Ja....hier valt niks op te zeggen voor mij behalve tof gedaan!!!

Killyenn Mooie blik en goede scherpte op de oogjes. Misschien dat je dat linker oog nog iets lichter kan maken met lightroom? Ik zou ook ietsje zachter zijn met het contrast.

k_m verzamelt hier Jammer dat de voeten er niet bij staan.....wel een erg mooie foto!!

LinSa Tof hoor!! De horizon lijkt wat scheef maar ik vind het echt een tof plaatje!

Lipydo Goed gedaan!! Ik zou hem ietsje lichter willen zien met ietsje meer contrast, ik denk dat hij dan nog iets pakkender over komt.

louiisaa Mooi, deze foto heeft iets liefs! Die uitdrukking van het paard....geniaal!

LOVESUSHI verzamelt hier Aaahhwww wat een poepie <3 NIets aan toe te voegen verder, prima foto!!

LoveUggs Goeie timing, misschien had je ISO een stapje lager gekunt.

Maaaarije Klopt het dat ik scherpte mis hier? Ik vind het idee wel erg leuk!!

magda_90 verzamelt hier Wat een stoer dier!! Heerlijke foto om naar te kijken!!

manonfleur verzamelt hier Tof moment daar, misschien had hij wat lager genomen kunnen worden?

Mariett verzamelt hier <3 sja.....te aaibaar hihi...erg lief en ook een erg goeie foto!!!

MarijeR verzamelt hier WAUW......meer heb ik niet toe te voegen. Echt heel erg mooi!!!

Marit Mooi hoor!!! De jurk is misschien wat licht waardoor je minder detail ziet. Ik had hier de ISO wat lager gezet denk ik. Ietsje onderbelichten en dan het licht ophalen in de bewerking.

Marjoow verzamelt hier Dit idee vind ik erg mooi!! Knap gedaan!! Ik mis alleen wel een beetje scherpte denk ik...kan dat kloppen?

monbyou Prima foto!! Het enige wat ik kan verzinnen is dat het halster misschien af had gemogen....maar dat moet de situatie ook maar net toe laten.

Murthul levert later in, maar verzamelt hier

MyHu verzamelt hier Wat een scheetje <3 Jammer dat het handje mist maar erg leuke foto verder!!!

MZorro Lekker vrolijke foto! Persoonlijk had ik scherp gesteld op de persoon maar dat is dan ook alles wat ik er over kan zeggen.

Nefertarie Heerlijk moment daar!! Hij lijkt alleen wat scheef te staan en mag iets meer contrast hebben. Ik vind deze zeker heel erg de moeite om nog even met de bewerking in gevecht te gaan!!!!

NESCAFE verzamelt hier Hihi....de vrolijkheid spat er af!! Mooi moment!!

Niece is nog op vakantie.

_Patriciaa verzamelt hier Waanzinnig!!! Super mooi!!! Echt heel erg knap gedaan!!

ponyaddicted verzamelt hier Dat moet wel even wat geduld gekost hebben! Lijkt me erg lastig om een kip er leuk op te krijgen. Maar.....Hij had nog iets lager genomen mogen worden....leuke foto!!

PrimaDonna_ verzamelt hier Vliegen die gewoon los rond bij jullie? Gaaf hoor...goeie foto!!!

quartel verzamelt hierMja..... :+

Racheel verzamelt hier Mooi!!! Niets aan toe te voegen behalve.....TOF PEERD!!!!

Revanches Schitterend!! Mooi die helder blauwe lucht er achteer.....Mooie foto!!!!

Robin_Rikkie verzamelt hier Goeie foto weer!! Niets aan toe te voegen.

rosslover verzamelt hier Lief!! Ik lijk wat scherpte te missen hier maar prima foto verder.

Sanne_com verzamelt hier Prachtig!! Mooi moment en fijne sfeer!! Goed gedaan!!!

SharonPlugge Mooi hoor!!! Hij zou misschien nog iets lichter mogen zodat hij wat zachter oogt....maar als je dat niet zou doen zou er ook helemaal niks mis mee zijn.

showteam Geniaal gedaan!!! Niets aan toe te voegen voor mij....echt heel erg leuk!!

S_imonee verzamelt hier Zo een kado hoop ik ook nog eens te krijgen hahaha....wanneer kunnen we hem komen testen?? :P

Sicayes verzamelt hier Wat een waanzinnig mooie kleur heeft dat dier zeg!!! Top foto!!! Niets aan toe te voegen voor mij.

Sodeletuut Lief plaatje, mooi moment. Niets aan toe te voegen voor mij.

SternPhoto Goeie compositie misschien had een lagere ISO de lucht wat meer contrast gegeven......Verder prima foto!

Suuszels verzamelt hier Mooi!!!! Niet over te zeggen voor mij, gewoon een mooi plaatje!!

taarss GAAF!!!! Knap gedaan!!!

tesseke Ook echt heel erg mooi.....zeker hoe het licht er op valt....top gedaan!!!

TeSzZz verzamelt hier Geweldig moment!! goeie scherpte ondanks de bewegingen die gemaakt worden daar. Top!!

Tigress Mooi!!! Veelzeggende foto!! Knap gedaan!!

Tivara verzamelt hier Wat een vieuw!! Mooie foto hoor!! niets aan toe te voegen.

Valerie98 Super schattig!! Ik zou de horizon nog even recht zetten...leuke foto!!

verosjaak verzamelt hier You got me there!! Top foto met hoge aaibaarheids factor!!

wendy1987 verzamelt hier Mooi! niets op aan te merken voor mij.

WiancaR verzamelt hier Mooi met die weerspiegeling zo...knap gedaan!!!

XiiaaooNaa Dotje zeg!! Ik zou hem nog iets lichter maken...mooi moment!

Ylvy Wat een leuk moment!! Prima foto, het plezier straalt er af!!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:53

Bedankt Quartel! Niet schuldig voelen hoor!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:57

TeSzZz Mooie foto. Persoonlijk stoort het mij iets dat de achtergrond scheef staat of scheeft likt te zijn. Ik vind de omzetting naar zwart/wit mooi gedaan.

Kilyenn Vind het nog aardig gelukt hoor in een slecht belichte kelder! Mooie reeks is het geworden.

Joysieee Mooie foto, mooie zachte sfeer.

Crazy_horses Mooie foto. Ik vind de foto wel te donker, verder vind ik het jammer dat de horizon wat scheef staat.

Fem Mooie foto. Leuk gedaan zo met de streepjes.

Horserider22 Mooie foto. Persoonlijk had ik iets meer ruimte gehouden en schaapje nog meer rechts in het beeld gezet.

Agossie Leuk om te zien dat je zoveel plezier hebt met je paardenstudio. :D Hij valt hier wel wat donker weg, voornamelijk onderkant kaak, neus en stuk van de hals. Verder erg mooie foto.

Robin_Rikkie Leuke foto! Jammer van de achtergrond, al kan je daar niet zo veel aan doen. Verder niets aan toe te voegen.

Neferatarie Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Revanches Mooie foto, fijne sfeer.

Nescafe Mooie foto, bijzondere sfeer. Heel mooi hoe de zon er door heen komt.

Deetjeeuh Mooie foto, niets aan toe te voegen.

monbyou Mooie foto. De neus lijkt hier alleen niet scherp. Verder niets aan toe te voegen.

Sanne_com Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Cathyenbeau Mooie foto's zowel week 19 als week 20. Bij week 19 heb je een erg mooie DOF gecreëerd. Bij week 20 blijf ik maar kijken naar de achtergrond haha heel apart. Hij valt hier wel wat donker uit.

MZorro Mooie foto, wel jammer van de harde schaduwen. Misschien had je ook iets meer de schouder kunnen draaien, paard lijkt een beetje uit verhouding zo.

Bumblehorse Mooie foto. Persoonlijk had ik iets meer body op de foto gehouden.

Joeluna Mooie foto. Het was denk ik mooi geweest als er links nog iets meer kijkruimte had gezeten.

Rosslover Mooie foto, niets aan toe te voegen.

MaritMooie foto, niets aan toe te voegen.

QuartelMooie foto, niets aan toe te voegen.

Eline91Mooie foto. Dat je paardje vuil is stoort mij helemaal niet, past zelfs wel mooi bij de sfeer die in de foto zit. Wel jammer van de paal en dat het achterbeentje niet helemaal scherp is. Heb je draadjes weggewerkt? Onderin voor zijn voet steekt nog wat uit haha. :) Gaat het al wat beter met hem?

LinSa Lieve foto. Aan de onderkant had van mij wel iets meer ruimte gemogen. Het roze broekje en schoenen springen er kwa kleur echt uit, net zoals de gele bloemen, verder vind ik hem wat grauw. Misschien dat je de kleuren wat meer in balans zou kunnen brengen.

Feedback voor mij.

S_imonee Dankjewel! Haha toevallig. :D Waren de manueel foto's beter gelukt?

Eline91 Bedankt voor je feedback. :D

quartel Dankjewel voor je feedback. :) Dier had inderdaad een hele doordringende blik. Foto heeft een mooie plek in de eetkamer gekregen. :D

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:58

Dankjewel Jespri, ik denk dat de kleuren wat grauw zijn doordat ik voor het eerst geprobeerd heb de schaduw uit mijn zwarte (bonte) merrie te halen. Ben daarna helemaal vergeten de foto iets levendiger terug te maken.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:59

Dat zal het inderdaad wel zijn LinSa. :j

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:01

Laatst bijgewerkt door Jessica_1998 op 18-05-15 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:02

Quartel: hij is al te testen, alleen nog niet in ons nieuwe huisje haha. :9

Jespri: de foto's waren zeker beter gelukt. Kan altijd beter, vind fotograferen later op de avond nog wel lastig haha.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:21

Eline91 sterkte alvast voor wat komen gaat met je paard.
Rot situatie om in te zitten, ik herken het maar al te goed helaas.

Dank je wel voor je feedback!!!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:27

S_imonee schreef:
Quartel: hij is al te testen, alleen nog niet in ons nieuwe huisje haha. :9

Jespri: de foto's waren zeker beter gelukt. Kan altijd beter, vind fotograferen later op de avond nog wel lastig haha.

Herkenbaar haha! Blijf het ook nog moeilijk vinden hoor. O:)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:56

WEEK 20

Deze maar gekozen :-) experimentje met zand en snelle sluitertijd.

Afbeelding

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:29

Hierbij een lichtere versie van mijn Week 20 (hoop ik dan toch :P ):

http://nl.tinypic.com/r/21llemw/8

@ JewEmm: die witte vlekken bij week 16 heb ik pas achteraf gezien op een andere computer en waren helemaal niet de bedoeling (geen enkele pc is hier gekalibreerd).

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:09

billionache schreef:
WEEK 20

Deze maar gekozen :-) experimentje met zand en snelle sluitertijd.

[ Afbeelding ]

Leuk zeg!! Ik zie een raar gezicht (zonder kin) en twee te korte armen die naar voren steken.

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:27

Week 20 ik kon echt niet kiezen, haha. Gisteren op de mannen fotomeeting!

Afbeelding

f/4.0
50mm
iso 110
1/4000

edit: de foto is trouwens buiten gemaakt met alleen het zonlicht en een wit brugdeel.