Nouks schreef:Nee, nog niet.. daarom zei ik ook: benieuwd wat het kwalitatief doet@Kevin: filmpje hierboven bekeken? Ziet er wel goed uit..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DaniBanani schreef:judithh: de 1000D kan van zichzelf helemaal niet filmen, dus dan is er natuurlijk ook geen knopje of handleiding
Liin:
Op http://www.vimeo.com/4927410 staat een link naar een programma wat je nodig hebt. Schijnt dan inderdaad te kunnen via laptop en USB. Al lijkt het me niet erg praktisch.
Yasmine schreef:Wat is je budget ongeveer?
Als je nooit eerder een spiegelreflex hebt gehad, zou ik voor een iets simpelder model dan de 60D gaan. De 550D is iets meer instapgericht, vind ik. Denk er ook aan dat je beter wat extra geld in je lenzen kan investeren ipv in zo'n dure body als de 60D, dus je zou evt. naar de 1000D kunnen kijken (wat zeker een prima model is en waar je veel mee kan) en er dan één (of twee) goede lenzen bij nemenWat voor fotografie wil je gaan doen? Landschap, portretten...?
lijntjuhhh schreef:Hallo allemaal,
Ik heb ook een vraag voor jullie. Ik mag bij slagen voor mijn eindexamen een cadeau uitkiezen van mijn ouders. Ik zit nu te denken aan een camera, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik een totale leek ben op het gebied van fotografieIk wil me er wel in gaan verdiepen dus wil wel een beetje goede camera. Ik heb ook nog geen idee wat voor soort fotografie ik wil doen.. Het budget zal ergens tot 500 euro gaan..
Welke voor een camera zouden jullie mij aanraden?
ik moet toegeven dat ik niet het hele topic heb gelezen op zoek naar een soortgelijke vraag.. maar alleen de laatste paar pagina's
HLPhoto schreef:scherpstelmotor is wat anders dan beeldstabilisator, het staat altijd in de specificaties behalve bij Canon (want daar zit het er altijd in... bij Nikon heet het AF-S, bij Sony SSM). een Canon heeft NOOIT een scherpstelmotor in de body, een Nikon heeft dat alleen niet bij instapmodellen (vanaf D90/D7000 wel).
Canon 1000D concurreerde met Nikon D3000, van die 2 vind ik de beelden van de Canon beter maar de D3000 prettiger te bedienen. De 1100D concurreert nu met de D3100 en die kunnen elkaar voor zover ik nu weet op alle gebieden prima aan. Kijk dus eens wat je prettig vindt vasthouden en lees ook de tips op http://www.nouks.nl eens over het aanschaffen van een digitale spiegelreflex (mod: misschien is een vaste link naar die tips handig?)