[verhaal] Marieke en ik op the Black Pearl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Re: [verhaal] Marieke en ik op the Black Pearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 13:38

Goed, goed, ik ga er weer mee bezig hoor! Tong uitsteken

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:43

Zeur zeur* Clown

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 13:45

*schrijf schrijf* Tong uitsteken

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:46

Hhaha! Vork

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:47

hoeveel woorden heb je nu Haha!

*gaat ook mee zeuren, nee hoor hou het rustig en relax Haha!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 13:54

Uh..ik heb nu...nog maar 727 woorden.. Nagelbijten / Gniffelen

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:55

Clown

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:55

nog effies doortypen Tong uitsteken
zorg dat je vingers er blauw van wordne Haha!

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:58

Bloos!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:07

ben weer aardig *LOL*

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:09

Nagelbijten / Gniffelen

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:01

snel volgende stukje plaatsen Haha!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 15:03

sorry, ben met zoveel dingen tegelijk bezig.. Nagelbijten / Gniffelen
Bijna klaar! Knipoog

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:03

oke..

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 15:06

Komtie! Lachen

Zenuwachtig over wat ik aan zou treffen liep ik richting Jack`s hut, en deed langzaam de deur open. Mijn handen trilden helemaal! Ik zag Jack daar liggen, op zijn bed, en de tranen sprongen me weer in de ogen. Maar ik wist dat ik flink moest zijn, voor Jack! Hij had er niets aan als ik ging zitten snotteren naast zijn bed. Ik deed de deur dicht, en langzaam liep ik naar zijn bed toe. Toen ik hem zag, schrok ik hevig, ookal had ik mezelf erop voorbereid. Jack`s ogen lagen diep, en ik zag er een bruine rand onder. Ik legde mijn hand op zijn hoofd, dat aanvoelde als een brandende kachel. Ik ging naast hem zitten, en hij opende langzaam zijn ogen. Hoe groot ik me ook probeerde te houden, alweer verschenen er tranen in mijn ogen, ik kon ze niet tegenhouden. Er verscheen moeizaam een lachje op zijn gezicht. Hij pakte mijn hand van zijn hoofd, en hield die met beide handen vast. Daar legde ik mijn andere hand weer bovenop, en Jack fluisterde:`You look more beautiful than ever!` De tranen rolden nu over mijn wangen, en ik toverde ook een glimlachje tevoorschijn. `Go to sleep now, honey, I`m here` zei ik. `Will you stay with me until I fall asleep?` vroeg hij, en ik knikte. Ik dacht aan die keer dat hij dat, vlak na mijn ontvoering door Davey Jones ook aan mij beloofde. Ik hielp hem half overeind, ging op zijn bed zitten, en hij legde zijn hoofd op mijn schoot. Terwijl ik wachtte tot hij sliep, keek ik naar zijn gezicht: zijn mooie lippen, zijn lange wimpers en zijn brede kaaklijn. Hij viel al vrij snel ik slaap, en ik tilde zijn hoofd voorzichtig op, en schoof er een kussen onder. Ik liep de kamer uit, het dek op, en zag dat de zon al op begon te komen. Ik zag Will, en liep haastig naar hem toe. `What are we going to do about Jack?` vroeg ik fel. `We can`t just watch him die!` `Well, what do you suggest we do?` vroeg Will geirriteerd. Ik barstte in huilen uit. `I don`t know, but we gotta help him!` Will keek me medelijdend aan. `Please?`smeekte ik. `Help Jack, our Captain, help me!` `We will try our best!` beloofde hij, en liep weg. Snikkend liep ik naar de hut die eerder van Marieke en mij was geweest. Hij zag er nog precies hetzelfde uit. Ik ging huilend op bed zitten, toen ik gebeld werd. Ik zag aan het nummer dat het Marieke was, en ik nam snikkend op. `Met [***]` En toen Marieke`s stem: `Ach meisje toch, gaat het?` Hij…hij is toch niet euh, dood he?` `Nee,` snikte ik `gelukkig niet. Maar dat duurt vast niet lang meer!` Het bleef even stil aan de andere kant van de lijn. `Weten jullie nog niet wat hij heeft?` vroeg Marieke. `Nee,` snikte ik weer. `Nog even volhouden, vanavond zijn wij er! Kelly kan elk moment komen, en dan springen we meteen op de trein naar Groningen!` zei Marieke. `Groningen? Waarom naar Groningen?` vroeg ik verbaasd. `Ow euh..daar hebben we afgesproken met Will, hij zei dat het korter was.` loog ze. `Maar ik moet nu gaan, tot vanavond!` Ze hing op, en ik stopte mijn telefoon weer in mijn zak. Ik merkte nu pas hoe moe ik was, en ging achterover liggen op bed. Ik viel snel in slaap, en had er geen idee van wat Marieke, Kelly en Will van plan waren.

`Kelly!` riep Marieke toen ze de voordeur opendeed, en vloog Kelly om de hals. Samen sleepten ze Kelly`s koffers Marieke`s huis binnen, en Marieke vroeg aan Kelly: `En? Wat heb je tegen je ouders gezegd?` Kelly lachte. `Ik heb gewoon gezegd dat ik naar school ging, en dat ik na school naar een vriendin zou gaan, en daar ook zou gaan eten.` `En die koffer dan?` vroeg Marieke. `Oow, ik heb gezegd dat we een project op school hadden waarvoor we allemaal een koffer nodig hadden!` zei Kelly trots. `Ik heb gewoon gezegd dat ik ziek was!` lachte Marieke. `Gelukkig moesten allebei mijn ouders werken!` `Maaruh..` begon Kelly `heb je [***] al gesproken?` `Ja, daarnet. Ze zei dat het erg slecht ging met Jack.` zei Marieke. `Dan moet ons plannetje toch maar doorgaan!` zei Kelly vastberaden. `Ja,` zegt Marieke `Alles voor de Captain!` Marieke en Kelly liepen naar het treinstation, dat gelukkig vrij dichtbij Marieke`s huis was. Ze kochten 2 kaartjes naar Groningen, en stapten op de trein. Will stond al op het perron te wachten toen ze in Groningen aankwamen. Kelly, en daarna Marieke stapten uit de trein, en die laatste vloog Will om de hals. Ze kusten elkaar, en daarna omhelsde Will Kelly. `Come, we must hurry!` Hij pakte Marieke`s hand, en ze liepen met zijn drieën richting het centrum. `Look!` There lives a doctor!` riep Kelly, en Marieke en Will keken naar het mooie, hoge huis aan de overkant, met een groot naambord naast de deur. Ze liepen het tuinpad op, en belden aan. De deur ging open en een aardig uitziende mevrouw stond in de deuropening. `De praktijk is hiernaast hoor,` zei ze vriendelijk. Marieke reageerde er niet op, en vroeg: `Bent u dokter…` ze spiekte op het naambordje naast deur ` Rubingh?` `Ja,` begon de vrouw `maar u zult` `Dan gaat u met ons mee` onderbrak Kelly haar. De vrouw keek ze een voor een verbaasd aan. `Will richtte zijn pistool op haar en zei:`And quick!` `Pakt u uw doktersspulletjes maar, en uw autosleutels.` zei Marieke. Even later zaten ze bij de dokter in de auto, richting het Noorden. `Wat gaan jullie met me doen?` vroeg de dokter angstig. `U moet even iemand voor ons bekijken en als het mogelijk is, beter maken. Dan mag u weer gaan.
Kelly, die de gedachten van de vrouw raadde, zei er vlug achteraan:` We nemen u op deze manier mee, omdat we wisten dat u anders nooit mee zou komen.` Ze nemen een rustige route, en eindelijk aangekomen bij de kust, laten ze de vrouw op een onopvallende plek parkeren. Dokter Rubingh heeft wel door dat ze haar liever niets aandoen, en dat ze echt alleen maar iemand willen helpen. Ze stappen met z`n vieren in het bootje, en varen richting the Pearl. `Wat is dat?` vraagt de dokter. `Dat, mevrouwtje, is een piratenschip!` zegt Kelly lachend. De vrouw kijkt haar aan met een onderzoekende blik. Ze weet niet of Kelly het nu meent of niet. `Is het u niet opgevallen dat hij er nogal piraat-achtig uit ziet? U gelooft me toch wel?` vraagt Kelly. De vrouw knikt, en slikt moeizaam. `Wees maar gerust hoor, dit zijn geen slechte piraten` stelt Marieke haar gerust. Een kwartiertje later worden ze op the Pearl geholpen, het loopt al tegen de avond. Marieke en Kelly nemen de dokter mee naar Jack`s hut, waar ze mij naast Jack zag zitten. Ik keek om, en zag Marieke, Kelly en de vrouw. Ik keek Marieke vragend aan, en ze zei:`Dit is een dokter, ze komt naar Jack kijken…` De dokter liep naar Jack toe, en ik omhelsde Marieke en Kelly dankbaar. We keken gespannen toe hoe de dokter Jack onderzocht. Het leek uren te duren, tot de dokter opstond, en ons mee buiten de deur nam. `En dokter? Wat is het? Kan hij gered worden?` vroeg ik. De dokter leefde mee met ons, en zuchtte. `Ik denk dat het een virus is, maar ik weet het niet zeker. Ik heb wel iets bij me, maar als dit niet helpt is het al te laat voor verder onderzoek.` Ik keek haar ernstig aan. `Dus dit is onze enige hoop?` vroeg ik. Ze knikte en ik zei:`Doe het dan maar.` Ze pakte een flesje uit haar tas, en een injectienaald. Ze liep de kamer weer in, en ik zag hoe ze Jack een spuit in zijn arm gaf. We konden nu slechts hopen, wist ik, en voelde de arm van Kelly om mijn schouder.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:06

yeey Haha!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:11

super!! Haha!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 15:14

Haha dankje! Haha!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:52

Yoohoo.. spannend Lachen *wacht op vervolg*

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:54

Goed stukje weer. Haha! Haha!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 15:57

Knipoog
Laatst bijgewerkt door Monchou op 30-08-06 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:58

Is er iets aan veranderd?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 15:59

Haha nee, maakte een foutje! Tong uitsteken

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:02

als ik thuis ben lees ik verder, even een stipje creeeren Haha!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 16:04

Haha Clown