[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:50

Zo, weer flink wat gepost hier Tijd voor een rondje:

@ Carita: van de vier de je hebt geplaatst vind ik persoonlijk de tweede en derde het beste. Voor mijn gevoel zouden er nog wat meer details ingebracht kunnen worden. Je stijl vind ik erg "lief."
Je bent vergeten het formaat erbij te vermelden, dus ik hou het even op A4. Dan zou je er volgens mij 10/15 euro voor moeten kunnen vragen.
@ Babe: wat is het formaat???
Klopt het dat op het origineel het neusje ook zo tegen de zijkant van het papier aanzit?? Maakt het geheel wat propperig. Sommige stukken van je tekening vind ik qua materiaalgebruik beter dan de andere. Al met al een tekening met een warme uitstraling.
A4: 15 euro?
@ Rebeltje: Kan niet anders zeggen
Ook bij jou de vraag: wat is het formaat??
A4: 30/40 euro... (is misschien nog wel aan de lage kant...)
@ neillo: anatomisch gezien klopt er iets niet... Volgens mij heeft Lontje dat al goed onder woorden gebracht. Goed naar paarden kijken, kijken en kijken, daar leer je het meeste van!
A4: 7,50?
@ Fenn: hey daar hebben we de arabier Bovenzijde van het hoofd is wat te breed/ grof ten opzichte van de neus. Iets meer contrast zou wat mij betreft wel mogen.
A4 --> 10 euro??

Mijn beurt maar weer een keertje:

Afbeelding

Gemaakt op A4, niet geheel bladvullend.
Materiaal: potlood B2.

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:56

Fnanne: ik vind hem heel mooi
alleen het lijkt net alsof het friebeltje aan de frontriem te veel naar rechts zit maar dat kna natuurlijk ook echt zo zijn verder super, z`n 30 euro vind ik wel op zijn plaats

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:28

wauw fnanne, erg mooi! 30/35 euro..

mijn tekening is op A3 gemaakt en het neusje komt niet tegen de rand van het papier zit nog een cm tussen..slechte foto dus..
bedankt voor de taxatie!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:59

En beoordelen maar:

Nynkk: het oog en de manen vind ik niet mooi + streperig;
Fenn: leuk, enkel het oog en de afwerking nog
Babe: beide tekeningen zijn leuk. Zo te zien kan je met pastelkrijt leuk tekenen. Is het hoofdstel ook met pastelkrijt gedaan?
Neillo: mooi, maar manen en oog vind ik niet goed
Rebeltje: geen woorden voor, zeer mooi
Carita: Het paard heeft nogal een brede borst met een klein hoofd. Proporties correct? Je 2de tekening vind ik de mooiste
Fnanne: idem Rebeltje, zeer mooi

En dan placeer ik hier nog eentje van mij. Ik vind hem niet veel soeps. Ik denk dat ik er nog eens aan ga werken:

Afbeelding

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 00:16

Lunas, weet je wel dat het de bedoeling is een bedrag te noemen dat je voor de tekeningen zou willen geven? Dat gaat het hier namelijk om.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 00:19

geheh, Fnanne die arabier.... voor iedereen het was dus Lingh. (ben ik nou echt de enige die geen idee had welk paard dat was, ken hem nu wel door google, maar ik vond hem zeker op die foto wat arabierenachtigs hebben....)

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 09:57

Ook ik wil wel weer eens even een stel nieuwe tekeningen taxeren,
Allereerst niet boos worden als ik niet goed taxeer, want ik kan zelf ook niet zo goed tekenen dus nouja En het gaat uiteindelijk ook om smaak heah Iig doe ik het jullie zo niet na!

Hier de lijst met taxatie dingen:

oke ik ben begonnen op pagina 22

Nynkk: Zoals je zelf als zei het oog donkerder, verder vind ik dat zijn onderlip te ver uitsteekt, waarom plaats je hem niet nog ene keer als je de punten die je erboven noemde hebt verbeterd?

Fenn: Ik vind dat de frontriem te erg "hangt" en de neus en het voorhoofd wijken af, net alsof ze alletwee uit een andere stand getekend zijn 8,- euro

Babe: Mooi, ik vind hem persoonlijk een beetje oranje, maar misschien was het paard op de foto dat ook wel 20,- euro

Neillo: Ik vind hem mooi op een aantal puntjes na (oog, neusriem, manen) 10,- 15,- euro

Rebeltje: oe mooi, ik kan geen afwijkende punten vinden 30 / 40,- euro

Babe (2e pastel): Weer een naar mijn idee veel te oranje paardje, misschien houd ik gewoon niet van oranje wel heel erg mooi gedaan zeg, hoewel ik de neus wel iets aan de smalle skant vind 20,- euro

Carita: Eerste is wel mooi, maar hij mist iets wat ik niet kan beschrijven
tweede vind ik niet zo super 3,- euro
derde ontzettend mooi! 15,- euro
vierde, ook wel mooi, maar de schaduwen steken zo hard af tegen dat witte dat had wat geleidelijker gemogen denk ik 7,- euro

Fnanne: Prachtig, meer woorden heb ik er niet voor 40,- euro vind hem echt fantastisch

Lunas: Wel mooi ingekleurd, maar volgens mij klopt de kaak niet en het oog vind ik ook niet zo mooi en de manen (of het stukje dat je ziet) is ook niet zo mooi, volgens mij klopt het linker oor niet zo in vergelijking met het rechter Verder vind ik de schaduwen en de aders wel heel erg mooi. 2,- euro

Dat was het weer!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 12:52

elovesp schreef:
Lunas, weet je wel dat het de bedoeling is een bedrag te noemen dat je voor de tekeningen zou willen geven? Dat gaat het hier namelijk om.

Ik ben eerder van het principe, of ik vind het mooi en wil er geld voor geven (binnen de grenzen), of ik wil er geen geld (0 euro) voor geven door één of andere (kleine)afwijking die ik dan ook vermeld.
Ik ga niet 4 of 8 of 50 euro op tekeningen plakken, want voor niet mooie/goede tekeningen wil ik gewoon geen geld geven.

Het is mooi, of niet mooi.
Het is goed, of niet goed.

Maar ik zal in 't vervolg (voor de goede vrede) er een prijs (=punten?) op plakken.

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:14

Maar er zit ook nog een verschil tussen wat jij de tekening waard vindt en wat je er maximaal voor zou willen betalen.

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:17

hier is mijn laatste (2e) tekening van een foto (voor arieskuh). Ben benieuwd...
Afbeelding
zelf vind ik de hals niet zo mooi geworden (volgens mij een beetje krasserig), hoewel ik er wel heel lang aan heb zitten werken

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:41

@fnaane: zeker 30 euro op A4 formaat! misschien is dat zelfs nog aan de lage kant! Heel mooi gedaan!
@lunas: mooi gedaan, hier en daar kloppen wat verhoudingen niet, zoals de oren, die staan niet goed vergeleken z'n hoofd. Ook het oog is te klein, als je die wat groter maakt, wordt een stuk mooier!! De tekening is wel mooi gedetaileerd! Pas op dat je niet té krasserig gaat werken.
Op A4 ... 5/10 euro?
@1234: commentaar staat in je topic. Het oog moet echt wat kleiner, ook de manen en de voorpluk mogen netter afgewerkt worden. Op A4 formaat.. 5-10 euro? Het ziet er al goed uit, ook mooi gedetaileerd.

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:48

@1234 Ik vind het oog zo juist leuk!!!!
Misschien had je wel de neusriem van het halster wat donkerder kunnen maken, nu zie je niet zo veel verschil tgussen de neus van het paard en het halster. 8,- euro

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:03

Nevony@ ja heb ik al gedaan Ik zag ook niet zo veel verschil, maar nu wel, alleen worden die donkere stukken zo lelijk bij mij En het oog heb ik toch iets kleiner gemaakt, want zo komt de tekening veel mooier uit.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:19

Deels heeft Lunas wel gelijk.. Voor een tekening zoals die van Fnanne zou ik wel willen betalen.. Maar de meeste tekeningen hier die op 3-15 euro worden geschat, zou ik echt niks voor geven. Het hoeft niet perse slecht te zijn, niet iedereen is al even ver. Maar voordat je een tekening kunt gaan verkopen moet het er niet uitzien als een schets met fouten.. Ik denk er nu pas aan om in opdracht te gaan tekenen.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:30

@rebeltje: wat kost een tekening bij jou in opdracht dan? ong zoveel als dat mensen hier schatten voor je tekening?

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:40

Ze zegt dat ze er nu pas aan denkt om in opdracht te tekenen, dus ik weet niet of ze al een prijs voor ogen heeft.

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:48

ik denk dat ze nog geen geld vraagt, maar dat meot ze z\eker gaan doen
maar ik gok dat de meeste hier waar 3/15 euro op geboden word.
ook neit voor geld tekenen, ik neit iig.
maar ik heb weer een nieuwe
en dan vind ik eht wel leuk als er geschat word
dus kom amar op
het ia A4 nivo en het is
over eht gehele blad
Afbeelding
eigen commetnaar :
te donker in gekleurd,
lelijke manen
slecht oog.
en de rest ......
ik ben er zelf neit heel enthousiast over
Laatst bijgewerkt door alena op 22-01-06 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:02

edit; Iedereen bedankt voor de positieve reacties

Daar ben ik over na aan t denken. Vandaar dat ik er eentje hier neergezet heb. Begrijp wel dat ik voor 15 euro echt geen tekening ga maken.. Dan houd ik ze liever zelf.. dat is 1,5-1 euro per uur

Ik heb wat rond zitten kijken op het internet.. En zie prijzen En ook tekeningen Dat zijn echt fotos.. Als ik een beetje vergelijk met ong. dezelfde kwaliteit. imo, dan zit het ook nog tussen de 15 en 65 euro.. Ik schiet er dus weinig mee op..

Ik wil absoluut een reeele prijs.. dus geen 100 euro oid.. Maar gratis is ook weer overdreven..

Zelf zit ik inmiddels rond de 30 euro te denken.. a4 vullend dus 20-25 ong..

Miss maar laten bieden

Ik heb hier 3 jaar terug een topic geplaatst met de vraag voor mooie fotos (voor al dat gedoe om gratis tekenen begon). Op een gegeven moment begonnen een aantal mensen dat ik er geld voor moest vragen. Rond de 10-15 euro was toen ter sprake.. Daar ging ook weer een groep tegen in. Toen had ik het ook helemaal gehad. Gingen ze voor mij beslissen dat ik maar geen geld moest vragen want het was een hobby etc. Vandaar dat ik ook niet zo gezellig reageer als mensen me vragen of ik iets wil natekenen, maar alleen als het gratis is. En meteen een handvol fotos erachteraan gooien...

Sindsdien ook eigenlijk niks meer geplaatst, want of ik het voor de hobby doe, voor het geld of wat dan ook. Blijft mijn keuze.. en het wekt op bokt grotendeels irritaties op.. Een pb box vol.. (voor mij dan )

Nu waren de laatste tekeningen echter voor een vriendin die ik elke dag via bokt spreek.. Dus vond ik het wel leuk om ze erop te zetten.

Ik zeg niet dat iedere bokker die hier tekeningen neer zet, in die prijscatagorie, slechte tekeningen maakt. Ik vind echter wel dat ze niet goed genoeg zijn om er geld voor te vragen. (met uitzonderingen natuurlijk) Imo gaat het (met uitzonderingen) om de hobby, de meeste doen het hier voor zichzelf. Zorg dan eerst dat je lekker kan tekenen, lekker oefenen. En zodra je echt goede resultaten boekt, dan kan je erover nadenken. Wil je er meteen al geld voor vragen, moet je dat natuurlijk zelf weten. Maar dit is mijn mening. En dat is weer ieder voor zich.
Laatst bijgewerkt door Volkoren op 22-01-06 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:06

@alena Ik vind dat je al goed op weg bent. De manen ook.. Het gedeelte van de voorpluk wat tegen het hoofd aan zit vind ik goed gelukt. Doe de rest ook zo..

Het oog is te groot.. en een donker vlak. Een paard heeft wimpers, oogleden.. plooitjes etc.. Daar heb je een begin meegemaakt, probeer dat verder uit te werken.

De schaduw lijk je teveel in een keer te doen.. Strakke vlakken. Maar ik weet niet hoe de foto eruit ziet.. Dus kan daar verder weinig over zeggen. Probeer het wat meer 3d te krijgen. Het lijkt nu ondanks de schaduwen die je hebt getekend, een plat vlak.

edit; heb even in je profiel gekeken De bovenste tekening van de paardenneus vind ik goed gelukt. Ik denk dat je vooral nog met die schaduwen aan het werk moet. Dan komt het helemaal goed

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:17

haha dnakje
ik haad schaduwen ik bene r zo slecht in,
vroeger liet ik eht paard altijd gewoon wit niks geen schaduw een leeg wit vlak
en dat beviel me eigelijk prima
maarja het meot er eens van komen
verder klopt eht dat het oog er neit super uitziet,
maar ja dat is ook een zwak punt

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:34

@ lunas , ja het hoofdstel is ook met pastel gedaan

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:40

Alena, mooi, ik zuo nog eventjes door oefenen, en dan voor 5 euro ofzo gaan tekenen

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:43

ik vind die van Alena juist wel wat hebben. Misschien de schaduw op de hals iets anders, maar voor de rest is hij gewoon goed. Niet zo standaard en er zit best veel detail in (vooral het hoofdstel). Ik vind het bijvoorbeeld al veel meer hebben dan mijn tekening, want dat is zo'n doorsnee die nog 10 andere bokkers ook ongeveer zo tekenen. Nee ik vind deze juist heel mooi.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:54

Ik vind em ook mooi, Alena. Ik ken de foto en de pony en hij lijkt echt heel erg goed

Het enige dat ik erover kan opmerken is dat de manen te donker zijn, waardoor je niet echt goed kan zien dat het een haflinger is. Maar die kun je toch nog wel wat lichter maken?

@ Rebeltje: ik kan me helemaal vinden in je post. Ik krijg sinds ik een aantal tekeningen geplaatst heb, en bij wat mensen in de gang of huiskamer hang, ook steeds meer aanvragen binnen. Wat mij opvalt is dat de mensen uit mijn vrienden/kennissenkring die om een tekening vragen, er eigenlijk zelf al vanuit gaan dat ze er een vergoeding voor geven, terwijl ik dat van hen juist absoluut niet wil. Maar veel mensen die ik totaal niet ken gaan er dan juist weer van uit dat ik het wel gratis doe.

Dit gaat niet over diegenen die op een nette manier vragen of ik het wel of niet gratis doe, die bedoel ik daar niet mee. Ik bedoel inderdaad diegenen die menen dat ze meteen maar (onduidelijke, saaie en kwalitatief bagger) foto's moeten gaan sturen en dat ik het dan wel effe voor nop voor ze doe. Don't think so...

Lipydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:21

@ Fnanne: Jij hebt een hele aparte stijl wat mij zeker aanspreekt. Ik heb er ook niets op aan te merken. Als het mijn niet eigen paard was geweest rond de 30/40 euro :J

@ Lunas: Je weet goed schaduwen te gebruiken, maar de verhoudingen kloppen niet helemaal. Het oog is te klein en de wang/kaak ligt te ver naar achteren. De manen mogen ook iets netter Als je hem verstuurd, zou ik nog alleen de verzendkosten vragen.

@ 1234: Het oog mag wat kleiner. De verhoudingen verder kloppen volgens mij, alleen denk ik dat de hals iets dikker mag. De manen en de voorpluk mag iets netter en de binnenkant van de oren wat donkerder. Het is verder een beetje moeilijk te zien of ie krasserig is. Ik zou hier ongeveer 3/5 euro voor geven

@ Alena: Heel mooi gedaan! Maar echt heel onwijs jammer van het oog Er zit geen dipte in en het 'straalt' niet. Het is meer een zwart vlak inderdaad. De voorpluk is heel mooi gedaan, ook het hoofdstel. De schaduwen bij de mond zijn iets te hard volgens mij en de manen vind ik ook iets te snel gedaan Als het een haflinger moet voorstellen, kan ik op de tekening niet echt uitmaken. Dan zouden de manen lichter moeten en de vacht donkerder Ik zou hier 10/15 euro voor willen uitgeven:j