[Verhaal] Ontvoerd in Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:23

Mooi beschreven verhaal,
ik denk dat ze bedoeld dat het een waargebeurd verhaal was! !

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:00

nou kom op jeltien huphuphup

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:26

Perzik schreef:
Mooi beschreven verhaal,
ik denk dat ze bedoeld dat het een waargebeurd verhaal was! !

whaha, komt het geloofwaardig over maar ik spreek niet uit ervaring en minte volgens mij ook niet Het is gewoon door haar en mij uit ons duim gezogen

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:16

hee nijaro is het nieuwe stuk al klaar ? ik kan niet meer wachten...
* heeft nog steeds niet aan haar GEDULD gewerkt*

xAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:04

Zo, ik heb alles weer eens bijgelezen. Ik vind het super stukken, die je hebt geschreven, en een leuke onverwachtse draai erin, met die zus enzo. En nou weer wachten op het volgende stuk

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:50

die komt er nu aan ik ga hem ff hier neerzetten

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:52

Minder spannend einde, maar er zit wel weer een apparte draai aan zo kan ik wel eeuwig door blijven schrijven
veel lees plezier

De volgende ochtend word ik vroeg wakker, even moet ik kijken waar ik ben, maar dan weet ik het alweer. Even blijf ik liggen en geniet van het bed. Na een tijdje kom ik eruit en kleed me zachtjes om, zodat ik de rest niet wakker maak. Ik heb zin om naar buiten te gaan even een heel klein wandelingetje maken. Ik ben terug voordat ze wakker zijn en ze zullen er niets van merken, ze zullen me niet eens missen. Op mijn tenen loop ik naar beneden, de treden kraken en ik hou mijn adem in bang om iedereen wakker te maken. Wanneer ik beneden ben loop ik gauw naar buiten en sluit de deur.

Buiten is het nog heel stil en de zon staat al aan de lucht. Er is een licht briesje en die speelt met mijn haren, ik voel me helemaal opgelucht en vrij. Ik loop een heel eind en sla bij verschillende straten een hoek om en hoop zo een rondje te lopen. Na een tijdje weet ik niet zo goed hoe ik verder moet en besluit ik maar om te draaien. Rustig ontspannen loop ik alle straten weer terug. Overal herkenningspunten die ik de heen weg al in mijn hoofd had opgeslagen. Ik geniet heerlijk van de zon en bedenk me dat ik eigenlijk door al die zon al een stuk bruiner ben geworden. Dan schrik ik op, zie ik dat goed, is dat... Daar zie ik zijn auto, de auto van David. De auto staat aan de rand van de weg geparkeerd, zou het de auto van David zijn, het kan natuurlijk de auto zijn van een ander. Maar wat zou nou meer toeval zijn, David hier tegenkomen of dezelfde auto hier tegenkomen. In dit plaatsje in Griekenland heb ik nog niet veel auto’s gezien, het zou wel toeval zijn. Ik sta verstijft van angst en ik merk dat ik helemaal sta te trillen. Wat moet ik doen? Voorbij lopen en hopen dat hij mij niet ziet? Hopen dat het een ander is? Wachten tot hij naar buiten komt? Snel denk ik na en besluit een maar gewoon een straatje in te slaan. Wanneer ik de bocht om ben ga ik even tegen een muurtje staan, mijn benen trillen en ik heb het idee dat ik er zo doorheen zak, zo bang ben ik. Even adem ik diep in en uit. Dan besluit ik dat het eigenlijk onzin is dat ik alleen al schrik van een auto die op zijn auto lijkt. Het is hem waarschijnlijk helemaal niet en ik moet echt naar huis de rest zal anders ongerust raken.

Wanneer ik de moed bij elkaar heb verzameld stap ik het straatje weer uit en loop richting de auto. Ik voel mijn hard steeds sneller gaan kloppen, het zweet breekt me uit. In mijn hoofd blijf ik maar herhalen het is hem niet, het is hem niet. Net wanneer ik er voorbij ben en van opluchting uitadem, voel ik een hand op mijn schouder. Een schok gaat door mij heen en met een ruk draai ik me om. Ik kijk recht in de ogen van David, ik voel dat mijn angst weer helemaal terug is en ik geef een gil van schrik. Voordat hij het door heeft geef ik hem een mep in zijn gezicht, daar had hij niet op gerekend. Ik bedenk me geen moment en draai me razend snel om en begin te rennen. Achter mij hoor ik dat hij de achtervolging heeft ingezet, waarom zou hij dat ook niet doen, er is nog haast niemand op straat. Ik ren voor me leven en mijn benen gaan haast te hard voor me. Dan zie ik ineens een groepje jongens staan en ik krijg een helder idee. Gauw ren ik naar ze toe, nou maar hopen dat ze engels spreken, toevallig weet ik dat Griekse mensen meestal wel aardig zijn. En misschien als ik lief kijk kunnen ze me helpen.

Wanneer ik bij ze ben begin ik gauw in het Engels tegen ze te praten. Ik begroet ze aardig en ze begroeten me aardig terug al kijken ze me wel wat raar aan. Voordat ik meer kan zeggen voel ik weer een hand op me schouder met een ruk draai ik me om en begin keihard te gillen. Ik schrik me kapot, wanneer ik weer het gezicht van David ontmoet. Ik kijk om naar de jongens achter me die ons een beetje raar aankijken, David ziet het ook en begint in het Grieks wat tegen ze te zeggen. Ik zie de jongens een keer knikken en ze willen zich omdraaien. Maar ze zijn mijn enige hoop, gauw vraag ik of ze willen wachten. Eigenlijk schreeuw ik het en ik zie dat ze me een beetje vragend aankijken. Dan bedenk ik razendsnel wat ik moet zeggen, dan schiet me wat te binnen. En ik zeg gauw dat David mij lastig valt, nu stappen de jongens naar voren toe en zeggen tegen David wat in het Grieks. Ik voel de greep van David ietsjes verslappen en gauw ruk ik me los en ga bij de jongens staan. Weer zeg ik in het Engels dat David mij lastig valt. Weer probeert David in het Grieks de jongens over te halen, tenminste dat neem ik aan. Met spanning wacht ik af, want zal het David lukken, ik heb geen idee wat voor onzin hij tegen de jongens verteld, maar ik hoop dat het hem niet lukt. Wanneer ik David is uitgesproken, begint een van de jongen wat boos tegen David te praten. Dus ik neem aan dat hij het niet geloofd, een klein beetje opluchting stroomt door mijn lichaam.

Nog even praten de jongens met David en dan sturen ze David weg, David snapt dat hij dit niet kan winnen en geeft zich gewonnen. Wel zegt hij nog tegen me: “Zo meteen moet je terug naar je vriendinnen toe en ik zal je volgen. Dan zullen deze jongens je niet kunnen helpen en bovendien, je laat ook nog zien waar je vriendinnen zijn, dus eigenlijk is het zo maar beter,” dan draait hij zich om en loopt weg. De woorden die hij zei maakten mij bang. Gauw wil ik weg voordat hij me achterna kan, maar dan houden de jongens me tegen. Ik schrik er een beetje van, maar kan moeilijk weglopen terwijl ze me net zo goed hebben geholpen. Dan schakelt een van de jongens over op Engels en vraagt me wat er gebeurt is. Ik weet niet zo heel goed wat ik moet zeggen, omdat ik weinig tijd heb. Gauw zeg ik tegen de jongen dat dat nogal een lang verhaal is en dat ik nu weg moet, omdat ik weg moet zijn voordat David me inhaalt. Ik zie David naar zijn auto lopen en ik denk bij mezelf, oliebol! Ik ben al te laat. Dan zegt de jongen heel vriendelijk, kom maar met ons mee, eerst wil ik graag weten wat er is gebeurt en dan brengen we je naar huis. Eigenlijk vind ik het heel onverstandig, want ik weet niet wat voor jongens het zijn, wie weet wat ze met me van plan zijn. Dus ik probeer er tegenin te gaan, maar dat lukt niet. Dan komt de auto van David, vlak bij ons in de buurt staan, wachten totdat ik terug ga naar mijn vriendinnen. Dan voel ik me helemaal slap worden van angst, dan word alles zwart.

Als ik wakker word weet ik niet waar ik ben, gauw kom ik overeind. Zit aan de kant van een straat, maar het is niet de straat waar ik voor het laatst ben geweest, ik ben duidelijk verplaatst ergens anders naartoe. Beetje wazig kijk ik nog om me heen, dan hoor ik ineens stemmen. Ik kijk de andere kant op en zie daar de jongens staan. Een van hen heeft door dat ik weer bij ben en loop naar me toe en vraagt in het Engels of alles goed is. Ik knik een beetje versuft en vraag, waarom ik verplaatst ben. Dan komen de rest van de jongens erbij staan en legt degene, die volgens mij het beste Engels kan, uit dat ik ben verplaatst vanwege die jongen. Hij bedoeld vast David, ja waar is hij vraag ik dan en ik kijk verschrikt om me heen. De jongen stelt me gerust en zegt, daarom hebben we jou juist verplaatst. We zijn een winkel ingelopen, waar wij de mensen heel goed kennen. We hebben kleine uitleg gegeven wat we deden met jou, omdat het natuurlijk wel wat vreemd was en ik knik begrijpelijk. Dan verteld hij dat ze daar een achteruit gang hebben voor het personeel, die hebben wij mogen gebruiken. Daardoor hebben wij die jongen afgeschud, daar zullen we voorlopig geen last van hebben in ieder geval. Hij grinnikt er een beetje bij en ik vraag me af waarom, daarom vraag ik het maar gewoon. Dan verteld de jongen dat David buiten met de auto is blijven wachten, dus hij daar nog wel even zit te wachten voordat hij door heeft dat wij hem zijn gesmeerd. Dan zegt de jongen dat hij nu ook mijn verhaal wil weten, even twijfel ik, maar dan vertel ik het gewoon.

kus nujaro

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:24

Goed stuk weer hoor!!
Alleen zou ik wat meer leestekens gebruiken; bijv:
Citaat:
Hij bedoeld vast David, ja waar is hij vraag ik dan en ik kijk verschrikt om me heen.

maar dan :
Hij bedoeld vast David. "Ja waar is hij?" vraag ik dan en ik kijk verschrikt om me heen.

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:41

suusapluus schreef:
Goed stuk weer hoor!!
Alleen zou ik wat meer leestekens gebruiken; bijv:
Citaat:
Hij bedoeld vast David, ja waar is hij vraag ik dan en ik kijk verschrikt om me heen.

maar dan :
Hij bedoeld vast David. "Ja waar is hij?" vraag ik dan en ik kijk verschrikt om me heen.

ja maar ik wist niet zeker of ik dat moest gebruiken omdat het in een andere taal is eigenlijk zou ik dan moeten schrijven "Yes, where is he." vraag ik

maar ik ben niet zo goed in engels dus kan ik niet alles goed vertalen, zal het de volgende keer wel zo doen

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:47

ik bedoel niet het vertalen ohor ik bedoel de " "

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:49

suusapluus schreef:
ik bedoel niet het vertalen ohor ik bedoel de " "

dat snap ik maar als je het dan netjes wil doen dan moet het in het engels, want aanhalingstekens houd in dat iets echt gezegt is

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:04

oohja daar heb je even slim bij nagedacht

Evony

Re: [Verhaal] Ontvoerd in Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:18

weer een goed stukje hoor:D

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:31

wauw.. super stukje !!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:13

Goed stuk! ineens weer David, ik hoopte al dat het gevaar niet over was

Ga zo door

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:36

goed stuk!
ik wist wel dat david zou gaan zoeken!
meerrrrrr!!!

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:38

Mooi! ga gauw verder

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:47

Whaha leuk die leuke reactie's weer

suusapluus: ben niet voor niets een slim blondje whaha denkt ff aan topic

pollewopsie7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:38

leuk stuk hoor!!
snel weer een stukje

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:21

pollewopsie7 schreef:
leuk stuk hoor!!
snel weer een stukje

thnx ik zal mijn best doen

ik vond het dit keer trouwens best snel

Lisanne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:32

Goed stuk weer Nujaro!!!

KirstenFranc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:47

ooooooooooooooooooooooooh laat nu maar snel het vervolg komen!! heb net vanaf het eerste stuk gelezen en zit er nu nog in

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:00

Mooi hoor .
af en toe nog wat spellingsfouten .

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 10:53

emmaatjuh schreef:
Mooi hoor .
af en toe nog wat spellingsfouten .

ooh oeps Nederlands is nooit mijn sterkste vak geweest