*grrrr net stukje getypt, delete ik het!*
Ik ging recht op mn bed zitten, en zuchte eens diep. Ik keek naar buiten, het was grijs buiten, de wolken dregen te gaan regenen. Ik zocht naar de zon, maar kon haar niet vinden. Een ding wist ik wel, dit werd een rare dag vandaag.
Ik besloot me na enkele minuten aan te kleden, en ik trok ook m'n oude versleten gymen aan. Voor het geval dat ik wel naar het park zou gaan. Maar ik wou er niet aan denken, de dag was net begonnen en het was nog lang geen half vijf.
Voor de zekerheid keek ik op de klok, en zag dat het half elf was. Ik zuchtte. Nog zes uurtjes, en dan zie ik hem weer waarschijnlijk.
Zonder m'n voeten op te tillen, liep ik naar beneden. "Morge" Zei ik, toen ik de kamer in liep. "Dag lieverd!" Hoorde ik m'n moeder zeggen. Ik keek de kamer rond, en zag haar op de bank zitten. "Ik ben vrij vandaag." Zei ze trots. Het was heel zeldzaam als m'n moeder vrij had. Met zo'n drukke baan als haar, kon je moeilijk tijd voor je zelf krijgen.
Ik zette een glimlach op, en liep naar haar toe. "Knuffel?" Vroeg ik aan haar. Ik gebaarde een knuffel, en voelde al snel haar warme handen op m'n rug. Dit vond ik echt genieten!
"Ga je vandaag nog wat doen?" Vroeg m'n moeder. Ik schudde nee, en ze keek me bezorgd aan. "Niemand wilt met jou de stad in?" Vroeg ze aan me. Ik schudde weer nee.
" Nou ik wel! Ik heb nu tijd zat. Zullen we de stad in?" Vroeg ze me, om me op te vrolijken. Ik keek haar blij aan, en zei nog al hard. "Jaaa leuk!"
M'n moeder gaf me een knipoog, en zette de televisie aan. "Moet je eens horen op het nieuws." Zei ze.
Ze zette de televisie zender op het nieuws, en liet me iets zien.
"Steeds meer jongeren gaan aan de drugs. Het komt door het makkelijke krijgen er van, en ze zorgen dat ze geld hebben. We gaan even naar Hans toe, want hij heeft er meer informatie over." Vertelde de presentator van het nieuws.
Aandachtig keek ik er naar, en ging bij m'n moeder zitten.
"Ja, ik heb er meer informatie over. Ik sta hier bij Dr. Ugs en hij heeft me verteld dat steeds meer jongeren geld stelen, en dat steeds meer meiden de protistutie ingaan voor het geld om drugs te kopen. De meeste ouders weten hier niks van af, en merken het vaak te laat."
Dr. Ugs keek naar links, en de camera draaide mee. Je zag een moeder in tranen, en een foto in haar handen. "Deze mevrouw is haar dochter verloren, omdat ze de protistutie is ingedwongen door haar vriend. Ze was met de verkeerde naar bed geweest, en is overleden aan de gevolgen van verkrachting."