[FB]My photo, your edit.

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102579
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 16:55

welmoed__ schreef:
Ik ben zo dom geweest om mijn hardeschijf met alle foto's bij mijn ouders te laten liggen, dus kan nu geen foto plaatsen. Word op zijn vroegst morgen. Weet niet of dat erg is of dat iemand anders nu eerst even wil.


Mij maakt het niet uit hoor, kan best wachten.

Pommier
Berichten: 3380
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:41

Wat een leuke en lieve reacties op mijn foto. <3 En heel leuk dat er zoveel mensen mee aan de slag zijn geweest en dat er weer zoveel verschillende versies uitkomen. Ik heb voor iedereen een klein stukje feedback geschreven.

Bellatrix ik vind in jouw bewerking de ogen er mooi uitspringen. Persoonlijk kies ik bij kinderfoto's niet snel voor zwartwit omdat ik vind dat je dan de vrolijkheid van de foto er net teveel uithaalt. Maar dat is puur een smaakkwestie.

welmoed__ ik vind de foto qua kleuren en belichting mooi geworden. Alleen lijkt het gezicht iets vlekkerig te zijn geworden.

valiantS ik vind de kleuren van het mais mooi geworden, dat donkergroen past heel mooi in de foto. Alleen inderdaad jammer dat er wat scherpte mist door de upload.

Molfre ik vind hem heel vrolijk geworden met de wat hogere levendigheid. Ook de ogen komen er mooi uit. Wel vind ik nu de lippen iets te rood/roze geworden.

marijkiiii ook bij jou is de scherpte wat weggevallen door de upload. Wel is hij lekker vrolijk geworden. Persoonlijk had ik de hooglichten iets naar beneden gehaald omdat het haar nu best overbelicht wordt.

Lipydo mooie bewerking, ik hou wel van deze stijl. Het enige is dat ik het contrast tussen de huidskleur en de lippen wat groot vind geworden.

XxLiEsJuHhxX je hebt de levendigheid mooi in de foto gebracht, bij kinderfoto's vind ik dat ook wel kunnen. Wel zou ik de levendigheid/contrast in het gezicht iets terughalen omdat het nu iets vlekkerig wordt.

Megane ik vind hem goed gelukt, je hebt echt je eigen stijl toegepast. Zelf zou ik proberen hem alleen nog iets zachter te maken.

8nnemiek ik vind de ogen heel mooi geworden. Op mijn scherm is alleen het gezicht iets vlekkerig, maar aangezien dat bij meerdere mensen is kan dat ook aan mijn scherm liggen. Daarnaast zou ik proberen het rood iets uit de ogen te halen.

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:40

Sorry meiden, ik had een behoorlijk hectisch weekje, dus niet aan uitgebreid commentaar toegekomen! Maar bijdeze!!

Ik wil beginnen met dat ik het super leuk vond zoveel verschillende bewerkingen te zien!

Bellatrix: Mijn complimenten voor het wegwerken van het meisje en de lijn! De duinen rechts zie je wel dat er iets niet klopt, dat zou wat beter afgewerkt kunnen worden. De luchtvervanging is een mooie tool, let er alleen op dat je de lucht iets vervaagt, daardoor lijkt het beeld realistischer.

Suzanne_K: Je hebt een mooie uitsnede gemaakt! Het was behoorlijk bewolkt deze dag, dus jouw luchtvervanging sluit mooi aan. Ik vind het contrast erg mooi. Denk er aan dat als je de lucht vervangt dat je deze iets vervaagt, want een scherp paard en een scherpe lucht oogt niet realistisch.

ValiantS: Weer een hele andere uitsnede, ik vind het wel tof! Ik denk dat het nog mooier was geweest als je de zwarte, vlekkerige delen op het zand "normaal" had gelaten. Het paard had naar mijn mening ook iets helderder gemogen.

The_Cat: Wat een mooie lucht! Ook jou wil ik de tip geven de lucht iets te vervagen zodat je meer scherptediepte creëert. Normaal als je een foto maakt van een paard zou de lucht ook niet scherp zijn omdat je scherp stelt op het paard. Het paard had ik zelf nog iets opgelicht. Meisje en lijn heb je netjes weggewerkt!

Tenno7: Ik geloof niet dat ik jou tips/tricks kan geven! Ontzettend gaaf gedaan! De lucht past perfect bij de foto, het paard heeft de juiste helderheid en je hebt mooie contouren toegepast. Je ziet alleen dat je de zandafdrukken rechts hebt weggewerkt, maar dat is misschien omdat ik weet dat ze er zaten.

Selina: Weer heel anders! Mooie lucht en netjes bewerkt. Let er op dat het paard niet te roze wordt. Rechts onderin bij het zand die je wel duidelijk dat je het meisje hebt weggewerkt.

Fris: Mooi dat je voor een donkere lucht hebt gekozen, zo blijf je dicht bij het origineel. Ik vind het paard de juiste helderheid hebben. Het zand en duinen hadden een teintje minder geel gemogen naar mijn mening.

welmoed_: Hihi, deze lucht was wel populair. Hij past ook goed bij deze foto. Ik denk dat als het paard iets hoger in helderheid had gezeten en je de lucht wat vervaagd had hij nog mooier was geworden! Probeer als je het oog oplicht alleen het kleine witte gedeelte wat op te lichten.

8nnemiek: Wow, heel tof! Het lijkt wel een schilderijtje zo! Persoonlijk vind ik het opwaaiende stof net iets too much, maar ik snap wel waarom je het hebt gedaan. Alle aandacht gaat nu naar het paard toe.

Mkango: Een hele andere uitsnede! Maar tof! En zwart wit vind ik eigenlijk ook wel heel mooi! Je had de foto nog iets meer expressie kunnen geven door de lichte delen/contouren van het paard nog iets omhoog te trekken.

Dit heb ik er zelf van gemaakt:
Afbeelding

Ik heb de foto van vorige week ook nog bewerkt. Wat een mooi meisje en prachtige ogen!
Afbeelding

Tenno7

Berichten: 2305
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 00:47

Thanks Binau <3

Helaas afgelopen week zelf niet meer mee kunnen doen, deuk bezig met organiseren van bloesem en tulpen shoots, dus dat gaat ff voor haha.

Welmoed, geen probleem hoor, maandag lukt wel?

Zijn er mensen die straks een 2e ronde weer een RAW foto willen inleveren? Dan pas ik de lijst weer aan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102579
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 03:56

Ja leuk!

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:29

Bedankt voor de feedback allebei, leuk!

Ik wil ook wel weer een tweede ronde mee doen :D

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16284
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:49

Ik wil ook wel een ronde meedoen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102579
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:04

Ja leuk Maureen!

welmoed__

Berichten: 6573
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:51


Myponyhoward

Berichten: 428
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:54

Ik wil de volgende ronde ook wel weer meedoen! Ga nu met de nieuwe foto aan de slag!

Lipydo

Berichten: 4202
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:01

Leuk, feedback! Thanks Suzanne_k!

Tenno7 schreef:
Zijn er mensen die straks een 2e ronde weer een RAW foto willen inleveren? Dan pas ik de lijst weer aan.


Count me in!

Myponyhoward

Berichten: 428
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:02

Heb er niet heel lang over gedaan omdat ik zelf nog een stapel te bewerken heb maar ik vond het wel erg leuk om een een andere foto te bewerken van wat ik normaal schiet!
Afbeelding

KarmaChansy

Berichten: 6932
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:20

Ik kan nu ook eindelijk meedoen (wat een leuke hond zeg op de foto helemaal mijn type :D )

mijn bewerking, ik vind zelf zwart wit erg mooi (ben nog een beginner)

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102579
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:33


Pommier
Berichten: 3380
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:57

Afbeelding

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16233
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:12

Tenno7 schreef:
Zijn er mensen die straks een 2e ronde weer een RAW foto willen inleveren? Dan pas ik de lijst weer aan.


Zeker! Ik red het helaas de aankomende tijd nog niet om mee te bewerken, maar geniet erg van jullie bewerkingen.

Megane

Berichten: 740
Geregistreerd: 24-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 19:01

Bedankt voor de feedback suzanne_k!

Eventueel heb ik ook nog wel raw bestanden, mocht dit nog nodig zijn.

Bij deze mijn edit van deze week


Afbeelding

Tenno7

Berichten: 2305
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 19:56

yes, ik heb hem ook nog even kunnen bewerken!
bij deze mijn bewerking van de foto van Welmoedt.
Afbeelding

zal zo het nieuwe lijstje even plaatsen.

Tenno7

Berichten: 2305
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 20:02

Hierbij het nieuwe lijstje Fris is morgen aan de beurt om een nieuwe raw foto te delen.
wil je er ook nog graag bij, laat het mij even weten. dan zet ik je er volgende week bij.
Voor de 2e ronde opgeven kan ook, maar als er iemand tussenkomt die nog niet is geweest dan zet ik die boven aan.


Citaat:
Nieuwe RAW foto's inleveren, van boven naar beneden werken.


- Fris
- Earth
- Molfre
- Megane
- Maureen95
- Tenno7
- Essie73
- Lipydo
- Myponyhoward
- 8nnemiek
- Bellatrix


Bokkers die al geweest zijn bij de eerste ronde.
-Tenno7
-Essie73
-katja_silke
-BoschA
-Lipydo
-Liselot
-Mkango
-MarliesR
-Bellatrix
-Myponyhoward
-8nnemiek
-DiscoDip
-Binau
-Suzanne_k
- welmoed_

welmoed__

Berichten: 6573
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:00

Ik wil ook wel weer hoor. :)

BoschA
Berichten: 192
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 23:32

Hele leuke foto! Helaas niet zo veel tijd gehad om te bewerken, maar wilde deze toch niet overslaan dus een snelle edit :)

Afbeelding

Pommier
Berichten: 3380
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:18

welmoed__ schreef:
Ik wil ook wel weer hoor. :)


Ik ook

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:36

Ik heb er ook nog snel even een bewerkt :D
Afbeelding

Tenno7

Berichten: 2305
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 09:50

Top!
Ik zal jullie er straks ook weer bij op de lijst zetten!

Ik heb nog geen reactie van Fris. Is er iemand die nog niet is geweest en vandaag een foto wil inleveren?

KarmaChansy

Berichten: 6932
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:59

ik wil ook wel graag meedoen de volgende keer de foto's zijn geen pro shots :+ maar als dat niet uitmaakt vind ik het wel leuk