[FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:52

Ik heb het ook zeker niet negatief bedoeld. Ik zie dat mijn reactie wat verkeerd over kan komen dus dat had ik beter moeten formuleren. Ik ontvang zeer graag feedback want ik heb hier altijd wel wat aan. Ik vind het ook jammer dat ik er zelf geen tijd voor heb want ik leer er zelf ook veel van.

Je leert er altijd wat van en als je niets met de feedback kan dan is het niet erg. Iedereen heeft toch een andere visie en een andere perceptie van wat mooi is :D

Anoniem

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:11

Ik zeg ook zeer zeker nooit dat ik het lelijk vind. Als ik het een mindere plaat vind zeg ik dat ik het meer een kiekje vind omdat ik het fototechnisch verder geen mooie of goede foto vind. Maar nogmaals is dat mijn mening.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:34

Week 5.

Even snel op mobiel met bokt upload, dus geen idee hoe lelijk dit wordt met de kwaliteit :')

Afbeelding

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:39

annikeee19 schreef:
Ik deed ook mee maar door werk gestopt maar ook omdat ik andere fotos voor bij zag komen en voelde me niet goed genoeg om mee te doen.

Feedback is helemaal niet erg maar het moet niet beginnende fotografen weg jagen omdat ze waarschijnlijk net als ik de lat te hoog vinden en niet daaraan kunnen voldoen

Ik vind het jammer dat het zo overkomt, omdat het (van mij in ieder geval) eerder als tips bedoeld is dan kritiek. Ik ben dan ook geen gevorderde fotograaf dus misschien was het op mij ook niet erg van toepassing, maar ik denk dat dat in het algemeen is hoe feedback wordt bedoeld.
De mensen die feedback geven proberen je op die manier te helpen, we willen beginnende fotografen juist niet wegjagen!
Nogmaals ik praat namens mezelf en weet niet of het ook voor mij was bedoeld, maar het is jammer omdat we juist zo proberen te helpen en helemaal niet iemand proberen af te schrikken :)
Ik denk dat ook iedere gevorderde fotograaf best nog weet dat ze zelf ook beginners zijn geweest! :D

Zelf vind ik de feedback van iedereen eigenlijk fijn tot nu toe, geloof ik :)

Mijn week 5:
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:42

Mijn week 5
Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:42

Juist feedback maakt het voor mij leerzaam. Iedereen kijkt anders naar een foto en is aan jezelf om te kijken of je iets van die andere blik mee neemt. Het feit dat iemand feedback wil schrijven is voor mij al tekenen dat iemand mij wil helpen met verbeteren, want het is best wat tijd wat je erin steekt

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:56

Ik heb deze week een camera gekocht dus ik kan weer fotograferen! Helaas heb ik nog geen tijd gehad om de camera uit te testen. Dus weer een oudere foto.

Week 05.
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:02

Week 5

Even een oudje, had veel dingen te doen met studie en werk etc dat het me totaal ontschoten is -O-

Afbeelding

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:40

Mijn week 5, Deze week helaas iets te druk gehad dus nog een foto van Jumping Amsterdam :D
Afbeelding

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:41

Jammer dat je het gevoel had niet goed genoeg te zijn Annikeee19. Ik ben ook een beginner en probeer op mijn (zeer beperkte :') ) niveau een zo goed mogelijke foto te maken. Vind feedback alleen maar leerzaam. Natuurlijk zie ik ook zoveel veel betere foto’s langskomen, maar bekijk die dan heel goed om er wat van te leren.

Trouwens iedereen die afgelopen week feedback gaf nog heel erg bedankt voor de manier van reageren op de foto van mijn hondje. Jullie reacties gaven me echt troost.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:45

Sharani, heel veel sterkte gewenst.

Bedankt weer voor alle feedback!

Ik vind het echt super tof dat er zoveel moeite genomen wordt om feedback te geven. Ik ben nog maar beginnend en steek echt wat op van de feedback. Ik moet wel zeggen, 'kiekje' vond ik eerst wat denigrerend klinken, maar nu ik van iemand de achterliggende gedachte van dat woord lees, snap ik beter wat er bedoeld wordt.
In elk geval ben ik er super blij mee! Ik kan er nog lang niet altijd echt iets mee doen, maar gaandeweg leer ik wel kritischer kijken en durf ik wel meer te experimenteren.

Dit is mijn week 5, helaas een oudere foto, wel deze week opnieuw wat bewerkt. Nabewerking is bij mij echt nog een dingetje, dat vind ik nog heel lastig. Ik heb hier in elk geval wat moeten oplichten, vanwege het grauwe weer van die dag.

AfbeeldingPOTW_Week5_Tom&HaustiWK by Bernette Oosterlaken, on Flickr

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:56

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:06

Het lijkt een jaarlijkse discussie te zijn over het feedback geven zo in de eerste weken van het jaar...
Moet zeggen dat ik het erg jammer vind als mensen afhaken om de feedback of dat ze denken dat hun foto's niet goed genoeg zijn.
Volgens mij is dit topic nog steeds om iedere week een foto te plaatsen en that's it!
Voor de een een manier om iedere week een foto te laten zien en voor de ander een schop onder de kont om vaker de camera mee te pakken (het laatste geldt voor mijzelf :D )

Feedback kan best leuk zijn maar op het moment dat mensen daardoor stoppen met het topic, vraag ik mij af waarom mensen zo nodig hun mening op een soms toch wel negatieve manier moeten geven.
Sorry maar daar wordt in het topic niet om gevraagd. Was daar eerder niet een facebook groep voor gemaakt?
Of een ander topic om elkaars foto's te beoordelen?
Dan kunnen mensen daar zelf voor kiezen.
Imo leren mensen meer door veel te fotograferen en wekelijks daarmee bezig te zijn dan van negatief commentaar.
Maar goed, das mijn mening en zelf geef ik dan ook geen feedback omdat ik daar 1 de tijd niet voor heb en 2 de behoefte niet heb om ongevraagd commentaar te geven op foto's waar mensen zelf tevreden genoeg over zijn om online te zetten.
Discussie over foto's vind ik wel leuk hoor, maar dan wel als er duidelijk is aangegeven dat mensen dat graag willen. Daar heb je imo ook meer aan dan 1 zinnetje met waarom een foto niet goed is.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:34

Niobe, super omschreven! Doet mij persoonlijk ook wel goed, dank je wel. Zoals ik in het begin al schreef: ik ben echt mega onzeker over mijn foto's, maar dit is voor mij een topic waar ik al langere tijd mee las en vooral genoot van de prachtige foto's. Kon nooit zeggen dat ik iets echt mooi vond (zoals jouw foto, echt wauw weer!) omdat ik maar een stille meelezer was. Nu kan dat mooi wel :D Daarbij heb ik ook die schop onder mijn kont nodig om vaker mijn camera te pakken. Kritiek, zelfs opbouwend, vind ik echt wel slikken, maar je gaat er wel weer anders van kijken en dát vind ik nou zo leuk. Ik ben de mensen die feedback geven super dankbaar dat ze die tijd erin willen steken en probeer dan door hun ogen te kijken en goh, dan denk ik inderdaad vaak dat het anders / beter had gekund. Mooi toch?

Je schreef ook dat je iets in moet leveren waar je zelf gewoon achter staat. Haha, dat heb ik net deze week dus écht niet 8-) Overdag niet kunnen fotograferen en dus wat beperkt in de mogelijkheden. Maar vooruit, ik wilde geen oude foto inleveren dus toch deze dan maar....

Afbeelding

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:37

Week 5, helaas een oude foto.

Waar uploaden jullie je foto's mee? Ik heb het idee dat flickr ze onscherp laat lijken (aangezien mijn logo ook wazig wordt, de foto zelf is gewoon scherp).

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:38

De meeste mensen zeuren juist dat Flickr verscherpt. :=

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:48

Ja klopt, maar deze is toch echt niet verscherpt helaas haha. Het kan ook komen door het verkleinen in Photoshop, maar ik doe dat niet op een andere manier dan eerst en ze zijn wel echt minder scherp als ik ze upload op bokt :(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:00

Ik vind je foto trouwens scherp hoor en ik vind je logo mooi. Scherp genoeg.

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:07

Helaas ga ik me weer afmelden voor Picture of the week. Ik merk dat het me teveel moeite en stress kost om elke week de camera te pakken en een goede foto in te moeten leveren. Het is nu echt een soort MOETEN geworden en het moet voor mijn plezier blijven. Ook wil ik graag de tijd hebben om feedback te kunnen geven, hier leer je immers van en daarbij geven velen van jullie ook feedback.

Natuurlijk blijf ik net als vorig jaar dit topic volgen en blijf ik genieten van de mooie foto's die hier voorbij komen. Ook hoop ik ooit ook weer eens een heel jaar vol te kunnen maken.

Ook wil ik iedereen nog even bedanken die de afgelopen weken feedback heeft gegeven op mijn foto's. Het zijn altijd weer goede leermomenten.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:42

Afbeelding
Mijn potw
(vierkante uitsnede is door instagram)
Laatst bijgewerkt door Revanches op 04-02-18 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Calice

Week 5:
Afbeelding

Iedereen ook weer heel erg bedankt voor de feedback voor week 4! :)

MariaMaaike

Geprobeerd iets met lichtjes te doen, maar wat was dat lastig zeg :oo Ben zelf nog (lang) niet tevreden, maar heb wel weer een heleboel boel geleerd en daar gaat het uiteindelijk om :')

Week 5:

Afbeelding

En om ook even te reageren over het feedback geven. Als ik feedback geef probeer ik zowel iets positiefs als iets opbouwends te zeggen. Dan weet de persoon wat goed is en wat beter kan, maar dan wel gebaseerd op mijn mening (en hoeft er dus niet perse iets mee te doen) :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:48

Ik ben er niet aan toe gekomen om iets speciaals te doen deze week. Ik vind het zonde om nu op te geven, maar ik hoo wel dat de drukte straks wat afneemt, anders ben ik bang dat ik toch moet gaan skippen dit jaar.

Week 5 (bokt upload)
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 22:57

Mijn foto komt er aan! Heb wat problemen met mijn bamboo... :roll:

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:00

Mijn foto komt er ook aan! Maar laptop is giga traag...

Edit:
Hierbij mijn week 5!
Een tweede poging om de meesjes mooi op de foto te krijgen...
Afbeelding
boktupload