[FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:25

mariekeoo schreef:
[ Afbeelding ]

mijn week 5

Deze is al zoveel mooier, toffer en beter dan de vorige! Heel goed gedaan. <3

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 00:33

RianC schreef:
Zo ik ben er even goed voor gaan zitten, maar ook ik lever dan een keer feedback. :)
Oh en ik heb voor het gemak iedereen zijn gebruikersnaam aangehouden. En ik doe niet aan alfabetische volgorde :+

Week 4

Je bent de foto's op pagina 23 vergeten... -O- Liep zo te zoeken naar de tips en tricks voor mijn foto...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:38

Agossie schreef:
RianC schreef:
Zo ik ben er even goed voor gaan zitten, maar ook ik lever dan een keer feedback. :)
Oh en ik heb voor het gemak iedereen zijn gebruikersnaam aangehouden. En ik doe niet aan alfabetische volgorde :+

Week 4

Je bent de foto's op pagina 23 vergeten... -O- Liep zo te zoeken naar de tips en tricks voor mijn foto...

precies dat |( -O-

kirsten4

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:39

Dankjewel RianC!! :D

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:41

Agossie schreef:
RianC schreef:

Week 4

Oh ja ik zie het. Weet nu ook al hoe het komt. De eerste foto begint met week 5 :+

Nou hier nog pagina 23:

Agossie: Ah ik moet om de een of andere manier echt heel erg lachen om de blik van de hond. Echt zo van moet dit nu. Goed gelukt dus. :) Misschien de neus iets scherper de volgende keer?

Hamsterfan: Toffe foto zo! Zou alleen toch liever de hele vogel scherp hebben gezien.

Gianti: Tof zo dat de achtergrond ook mooi verloopt. Vind alleen haar houding een beetje gek ofzo.

Fris: Mooie kleuren en manier van scherpte in de foto. Loopt lekker weg naar de achtergrond.

Tigress: Grappig zo achter de bloementjes. Scherpte loopt ook precies goed weg op de één of andere manier.

Zo dat was dan nu echt week 4 =D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 00:50

Tsssss... gewoon zelf de typefout gemaakt... :roll: Week 4 moet dat zijn. Mijn excuses!

Dank voor de tips! En ja, zo was het moment echt! Ze moest blijven staan en ik liet een speeltje piepen achter mij. Dus.... whhuuut??? was de reactie!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:56

Bedankt voor de feedback!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 01:43

Bedankt voor de feedback.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 01:48

Mijn allereerste feedbackrondje! Ik neem het al meer dan een jaar voor het te doen, dus nu ga ik ervoor :P
Ik heb geen beschrijvingen erbij gelezen (heb ik wel gelezen toen jullie de foto plaatsten, maar ik werk nu vanaf de lijst en ik ben ook geen 20 meer, dus mijn geheugen is niet best :=)
Ik doe week 4 dus en ik zal punten benoemen die ik goed vind, maar ik probeer toch ook bij iedereen een tip te geven, hoe lastig dat ook is...

Agossie - Mooie scherpe foto met een hele fijne dof! De compositie vind ik in principe ook erg goed, hoewel ik toch iets meer hond (dus iets verder naar beneden) had genomen om de foto wat interessanter te maken.
aMomentLT - Wat lief! Leuk gedaan ook met de beer. Aan de ene kant jammer dat de schaduw iets teveel over het hoofd van het kindje valt, maar aan de andere kant vind ik dat ook wel wat hebben, geeft ergens ook wel meer sfeer. Wel zou ik iets meer scherpte in de foto willen zien.
Annetjuuh - Knap werk in dat licht! Je hebt een mooie kleur in de lucht gevangen. De compositie van het paard is ook goed gedaan, hoewel ik het misschien iets meer van onderaf had gefotografeerd. Ook denk ik dat de foto interessanter zou zijn als het paard donkerder was, dus dat je meer een silhouet hebt.
Athelas - Wat een mooie sfeer!! Heel mysterieus! Ik denk alleen dat ik had geprobeerd de boom iets meer apart te zetten, dus fotograferen vanuit een andere hoek (als dat uberhaupt mogelijk was), zodat de boom aan de rechterkant er niet op staat. Die rechterboom lijkt namelijk scherper dan de boom in het midden (maar dat kan aan mij liggen) en dus trekt het iets teveel aandacht. Ik vind het niet erg dat de middenboom wat onscherp lijkt, dat doet juist voordeel aan de sfeer.
Bellatrix - Onwijs knap dat je dit moment in die omstandigheden zo scherp hebt gekregen! De compositie is super en de spanning spat van de foto af! Leuk ook dat je een stukje publiek onscherp op de achtergrond hebt, dat helpt mee aan de sfeer. Over het algemeen ben ik niet anti-ruis, maar hier is het eigenlijk net wat te veel naar mijn smaak. Misschien heb je wat extra verscherpt? Gebruik je Lightroom eigenlijk? Die is ideaal voor iets ruisvermindering. Het hoeft zeker niet helemaal glad te zijn (liever niet juist) en ik denk dat het ook een tikje donkerder in belichting zou kunnen, dat helpt ook met ruisbestrijding is mijn ervaring!
BernetteO - Interessant standpunt heb je genomen voor deze foto! Goed uitgewerkt ook, mooi scherp op de belangrijke punten! Mijn eerste ingeving was te zeggen dat het beter zou zijn als je de krassen op de bank (?) weg zou werken, maar bij nader inzien (welteteld 2 seconden nadenken) vind ik het eigenlijk ook wel bijdragen aan de foto. De enige tip die ik heb is probeer iets meer ruimte over te laten aan de zijkanten in dit geval, ik denk dat de foto nog beter zou zijn als de snorharen helemaal te zien waren. Desondanks toch een goede foto!
Biebz - Oeh is dat taart? :9 Interessante hoek heb je hiervoor genomen, leuk dat je daarmee speelt! Naar mijn mening iets de foto iets te licht of te flets, ik kan niet helemaal het goede woord vinden. De kleuren komen in elk geval niet helemaal mooi uit. Misschien dat ook een andere, donkerdere achtergrond (of misschien juist een wittere) hierbij had kunnen helpen. Maar wel leuk gedaan in elk geval!
borstnoot - Prachtige foto! Heel mooi met dat licht, en het ademwolkje. De compositie vind ik ook erg geslaagd, goed dat je ruimte hebt over gehouden aan de kant waar het paard naar kijkt, ik houd daarvan. Ik weet niet of je iets hebt gedaan met de kleuren tijdens het editen, maar ik denk toch dat ik iets meer oranje/gele gloed had overgehouden op het paard en de amazone, zij lijken nu wat blauw vergeleken met de achtergrond. Maar dat is wel echt muggenziften van mij. := Goede foto, zal het model ook wel erg blij mee zijn!
Bumblehorse - Wat een leuke foto en mooie kleuren! Een lekker speelse foto met een mooie onscherpe achtergrond. Je kon er vast niet heel veel aan doen en het is maar een achtergrondonderwerp in het geval van deze foto, maar ik denk dat de foto nog beter was geweest als de andere hond ook een kop had :P
Calice - Een hele geslaagde en interessante foto! Aparte kleuren en de druppels om de grote bel maken het helemaal af. Erg kunstig! Het enige dat ik eventueel zou veranderen is dat ik de bel misschien iets verder naar rechts zou verplaatsen in de foto zodat er links meer ruimte over blijft voor wat uitloop van de kleine belletjes. Ook omdat het voorwerp rechts afloopt. Als de bel iets meer naar rechts zou zitten, zou het de indruk wekken dat het op iets oneindigs ligt, waardoor de aandacht alleen naar de bel en de kleuren uit zou gaan. (Lastig dit te beschrijven, ik hoop dat je er iets van kunt begrijpen :=)
caaramel - Wat een schatje!! Goed standpunt en het katje komt mooi van de achtergrond af door het scherptedieptegebruik. Over het algemeen zou de foto iets scherper mogen zijn en wat meer ruimte mogen hebben voor de snorharen en het linkeroortje. Ik houd wel van creatieve uitsnedes, maar bij deze mist het eigenlijk toch wel. Het is wel erg goed dat de ogen en neus scherper zijn dan de oren!
Dandy200 - Mooie kleuren! Ook erg goed dat je de horizon recht hebt gehouden ondanks de scheve paal. Ook al zou ik geprobeerd hebben die paal weg te laten uit de foto, ik denk dat de foto dan nog kunstiger geweest zou zijn. Ik merk ook een paar vlekjes op, misschien moet de sensor van je camera een keertje gereinigd worden?
Eefsel2109 - Oww wat een mooie foto! Hele lieve, zachte sfeer, mooie gloed, de hond ligt er prachtig bij en die ogen springen er uit. Schitterend! Ik zou bij iedereen een tip geven, dus de enige die ik bij deze foto kan bedenken is dat ik iets meer contrast in de hond zelf had toegevoegd zodat de mooie kleur van het dier beter uitkomt. Maar je gebruik van tegenlicht is subliem!
Eske_B - Wat een goed model, net alsof het op de catwalk loopt. Goed geschoten (op een diervriendelijke manier :P)! In deze foto zou ik iets meer blauw terugbrengen, de eend is net iets te oranje. Ook was het misschien mooi geweest als je de reflectie van de eend in het ijs had meegenomen in de foto en misschien van een lager standpunt. Aan de andere kant vind ik de houding van de eend wel erg leuk!
Fem - Jij hebt altijd een streepje voor want ik ben fan van jouw werk. Maar ik zou iedereen een tip geven, dus ik moet bij jou ook :P Ik weet dat dit voor een project is, maar ik ga toch maar even uit van mijn eigen mening := Ik zou deze foto iets meer uitgesneden hebben zodat er minder van de benen te zien was en ik zou meer contrast in de foto willen zien. Desondanks vind ik het zwartwitte erg passend bij het onderwerp, het schaduwwerk is erg goed! Wat ik ook erg slim vind (en ik weet niet of dat bewust is), is dat je de modellen ver van een stel bomen hebt geplaatst, op deze manier wekt het (voor mij) de suggestie dat ze op het punt staan wild te gaan spotten in die bomen. Dus dat geeft het voor mij een beetje dynamiek in een op zich stilstaande foto. Al in al erg geslaagd!
F_Orumster - Briljant gedaan deze compositie! Erg sterk! Ondanks dat het voor mij niet duidelijk is wat het precies is aan de linkerkant, maar aan de andere kant maakt dat de foto nog wel iets interessanter. Leuk ook dat de plaatsnaam aanwezig is in de foto, maar niet op een prominente manier. Het enige wat ik misschien anders gedaan zou hebben is iets meer blauw terugbrengen in de foto, zodat het winterse gevoel meer naar voren komt. Maar ook dit is muggenziften van mij, want ik vind dit ook zeker geslaagd!
Fris - Die kleuren! Geweldig! Heel knap gedaan. Ik mis alleen een scherp punt in deze foto, maar dat doet niet teveel af aan de foto. Er is wat ruis, maar ook dat is wel passend. Het lijnenspel op de achtergrond draagt ook veel bij.
geerte - Wauw! Wat een geweldige foto om in je collectie te hebben, zoiets zie je nooit :D Ik vind de compositie erg mooi, kan er niet over klagen, Het onderwerp is natuurlijk super en ik vind het heel slim en heel mooi dat je de zon achter de paal verstopt hebt. Het is op deze manier geen typische zonsondergangsfoto. Pff.. een tip.. Misschien dat ik geprobeerd had het ding aan de rechterkant weg te laten en heel misschien zou de foto iets minder oranje kunnen.
GerdjeHoran - Wat een leuke foto! Met een gemeende lach! Het lijkt in elk geval niet geposeerd, wat hij waarschijnlijk wel aan het doen was, maar het is goed gelukt. Hij valt alleen iets weg in de achtergrond (heel lichtelijk) omdat het lijkt dat er een gele gloed over hem heen zit, die zou ik wat weg proberen te halen zodat hij een iets natuurlijkere kleur krijgt. Je schaduwwerk vind ik zeker wel erg goed!
Gianti - Hier houd ik van, deze kleuren, de belichting en de houding van het model vind ik heel goed, ze straalt zekerheid uit zonder arrogant te worden. De compositie in combinatie met de houding van het model is super, en ik vind het erg mooi dat er een lichter gedeelte is aan de linkerkant van de foto die lijkt te schijnen op het model. Het enige wat ik eventueel anders zou doen is iets minder retouchen op de huid, het valt nu ietsje teveel op dat er bepaalde plekken zijn waar je dat niet gedaan hebt (tenminste voor zover ik kan zien heb je dat niet boven de ogen gedaan, of mijn scherm bedriegt mij). Maar dat is wel smaak hoor, ik houd zelf van iets meer natuurlijk. Niet dat ik anti-retouchen ben hoor, het heeft zeker toegevoegde waarde, alleen iets meer in verhouding. Maar zeker een topfoto! Kan zo in de Vogue :D

Meh, ik ben trager dan ik dacht, ik ga van de week verder!

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 01:54

Bedankt voor de feedback RianC!

Hierbij al weer mijn week 5!
Lewis Watson die tijdens de 7 Layers session in de AB in Brussel het publiek vermaakt tussen zijn prachtige nummers door.
Afbeelding

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 01:56

Bedankt voor de feedback! Andere houding was lastig door de aflopende slootkant en modder :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 06:02

Lonneke, bedankt voor je feedback! En die persoon ervoor ook natuurlijk!!
Ja ik heb nog iets verscherpt en ja ik gebruik LR maar als ik daar de optie voor ruisreductie gebruik vallen de details weg...of ik gebruik het verkeerd. :+

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:59

RianC schreef:
mariekeoo schreef:
[ Afbeelding ]

mijn week 5

Deze is al zoveel mooier, toffer en beter dan de vorige! Heel goed gedaan. <3

Dankjewel ben nog niet blij met mijn resultaat maar zeker een verbetering op vorige week!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:13

Week 5
Afbeelding

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:43

hier mijn week 5:
al een wat oudere foto maar heb deze week se-week dus verwacht niet dat ik er op uit kan met de camera. van het weekend we een leuke meeting gepland dus volgende week misschien daar een foto van plaatsen :)
AfbeeldingclaireIMG_7348 by terradejong01, on Flickr
edit, ik zie nu dat hij echt verschrikkelijk onscherp geworden is.. iemand een betere uploadsite toevallig? :D
edit 2 :+ , ik heb hem geupload met flickr volgens mij is het nu al beter

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:50

Afbeelding
Vanaf morgen verhuisstress, dus bij deze alvast mijn POTW.
#keertjeoptijd *\o/*

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:56

Afbeelding

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:33

@ RianC. Ja die is echt, baal er ook van dat ik de vleugels niet scherp heb gekregen. Hij bleef ze maar open en dicht klappen, maar de kleuren zijn zo mooi. Ik zat op een Landal park, en daar zat deze bij het huisje. Dus gelijk gebruikt als foto van de week.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 02:09

Mijn week 5 is er nog eentje uit de serie van vorige week:

week 5:

Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:31

@rianc bedankt voor de feedback!

@niobe De lach is inderdaad gemeend! het is mijn vriend en hij had nog nooooit voor de camera gestaan. Maar ik heb hem lief naar me laten lachen en ik ben erg blij dat te zien is dat hij echt lacht :D

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:25

@RianC ik heb helemaal niets bewerkt aan de foto, alleen mijn naam er op gezet. Wat je ziet is de structuur van het touw. Ik was zelf inderdaad ook niet tevreden over de linker onder hoek maar ik heb dit niet bijgesneden of bewerkt omdat dat de compositie van de foto minder mooi maakt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:02

Week 5:

Afbeelding

Bijrijd Hafje van een vriendin. :)

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:39

ooohd echt heel stom dit... Ben door alle drukte week 4 helemaal vergeten. |o |o

Bij deze week 4 & 5, uit dezelfde shoot:

Week 4:
Afbeelding

Week 5:
Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:49

RianC schreef:
F_orumster: Tof, weet alleen niet zo goed waar ik naar kijk. En het paaltje in het midden vind ik een beetje storend.

Bedankt voor de feedback! Kan ik zeker wat mee!
Ik beloof ook weer feedback te geven, zit alleen nu op mijn werk.

Niobe schreef:
F_Orumster - Briljant gedaan deze compositie! Erg sterk! Ondanks dat het voor mij niet duidelijk is wat het precies is aan de linkerkant, maar aan de andere kant maakt dat de foto nog wel iets interessanter. Leuk ook dat de plaatsnaam aanwezig is in de foto, maar niet op een prominente manier. Het enige wat ik misschien anders gedaan zou hebben is iets meer blauw terugbrengen in de foto, zodat het winterse gevoel meer naar voren komt. Maar ook dit is muggenziften van mij, want ik vind dit ook zeker geslaagd!

We kijken naar een ouderwets treinstation, links een oud katrol en het huisje op de achtergrond het stationnetje. Paaltje is een goed punt Rianc!

Niobe, ik zat wat te stoeien met de witbalans. Hij kwam inderdaad wat blauwer uit de camera rollen, omdat camera's sneeuw moeilijk vinden. Als ik het witbalans pipetje op de sneeuw zet dan overcompenseerde hij enorm. Ik ga dit meenemen op de rest van de serie (die ik nog amper heb bekeken :+ )

Bij deze lever ik ook mijn foto voor deze week in. Hoewel ik hem nog heb geschoten in de vorstperiode (die véél te kort was voor mij) heb ik hem pas zondag door lightroom gehaald. Ik ben een beetje traag :j
Ik hoop dat we snel weer vorst krijgen, want ik was nog niet klaar!

Ja, de bushalte is storend, maar ik weet ook nog niet niet hoe ik m moet wegwerken en afsnijden vond ik verlies van diepte (wil berm links behouden).

Afbeelding

Annetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:46

Week 5
Deze foto is gemaakt voor een filmproject waarbij gefilmd moest worden dat ik aan het fotograferen was, dus niet echt de kans gehad om me erg te concentreren op het fotograferen zelf. De lichtomstandigheden waren verre van perfect, maar toch ben ik er best wel tevreden mee. :)

Afbeelding