[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:52

Dat was van Marit Hilarius' blog, denk ik zo. Volgens mij heeft zij haar foto's ook met de uploadsites verkleint. Dat geeft ook een ander beeld. Verklein je ze al in Photoshop zelf, dan valt het verschil heel erg mee (kijk maar naar mijn twee foto's, die in de link is met de boktupload gedaan, je ziet bijna geen verschil).

Edit: typo ;)
Laatst bijgewerkt door Mariett op 25-01-16 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:53

Zag inderdaad weinig verschil in jouw foto's mariet. Ik upload ze altijd met 72 dpi. Dan gaat het prima :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:53

Mariett schreef:
Dat was van Marit Hilarius' blog, denk ik zo. Volgens mik heeft zij haar foto's ook met de uploadsites verkleint. Dat geeft ook een ander beeld. Verklein je ze al in Photoshop zelf, dan valt het verschil heel erg mee (kijk maar naar mijn twee foto's, die in de link is met de boktupload gedaan, je ziet bijna geen verschil).

Dit klopt ook inderdaad. Verkleinen in een uploadprogramma vernaggelt je kwaliteit.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:56

Bedankt voor de feedback Magda en xMaxxiee! :j

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:57

Ja klopt Peca! Heb net de link erbij gezet. Ik gebruik altijd flickr en ben er redelijk tevreden over. Maar niet iedereen verkleint de foto's zelf, en dan is er dus inderdaad wel verschil in scherpte door een upload programma.

Ik upload overigens wel gewoon de originele bestanden, vind het verkleinen en 100 verschillende versies opslaan te veel moeite. Maar las laatst iemand die zei "met een klein formaat kunnen bewerkers niks dus dan kan je foto niet zomaar gebruikt worden" en daar zit wel wat in natuurlijk.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:58

Ik heb alleen nog problemen met Facebook, die maakt er echt een zootje van. Ook al verklein je ze wel netjes! Dat is zo jammer..
Dus als je geen verlies van kwaliteit wil, van tevoren verkleinen. Dan kan je ze dus zelfs met de boktupload doen. Als het maar niet met Facebook is, haha :)

En inderdaad, met zo'n klein bestand kan niemand iets. Dat is toch wel een heel erg groot voordeel voor mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:01

Ik heb klein bestand en PSD + RAW bestand. En inderdaad, met zon klein bestand kan niemand iets mee! :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:35

xMaxxiee schreef:
Marjoow schreef:
Oke mensen. Ik zie het heel veel voorbij komen hier namelijk. Scherpte gaat niet achteruit door uploaden. Kwaliteit gaat achteruit, is nogal een verschil :) .

Flickr verscherpt foto's wel, kan me voorstellen dat er ook upload sites zijn die juist wat vervagen. Heb er toen een keer een artikel over gelezen, zal even kijken of ik deze terug kan vinden

Edit; gevonden!
http://mhilariustutorials.nl/testreview ... -uploaden/

Om dit ook nog een keer aan te halen: FlickR verscherpt ALLEEN als jij een foto groter dan boktformaat upload en via de Flickr verkleinfunctie kiest voor dus een kleiner formaat dan je originele upload. Upload je naar flickr al in 900x.. en kies je dan bij plaatsen gewoon voor 'original' dan gebeurt er niets :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:38

Afbeelding

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:54

Mag ik vragen naar welke grootte jullie verkleinen voordat jullie uploaden? Ik gebruik Photoshop. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:58

kirsten4 schreef:
Mag ik vragen naar welke grootte jullie verkleinen voordat jullie uploaden? Ik gebruik Photoshop. :)

naar 72 dpi

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:03

Ik 900x600 / 600x900 pixels :)
Dat is het maximale wat je hier op bokt mag gebruiken...

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:09

Combinatie van bovenstaande :') langste zijde 900px en 72 dpi ;)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:24

Same here.

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:58

Zo heel erg bedankt voor de feedback!!!! *\o/*
Zo leerrijk!!!
Ik hoop dat ik deze week nog wat tijd vind om ook eens feedback te geven,
maar zodat ik het niet kan vergeten...
Hierbij mijn Week 4!
Eens iets nieuws geprobeerd...

Afbeelding

Boktupload, maar na de opmerkingen hierover, zelf al verkleind.
(nog zoiets dat ik bijgeleerd heb ;) bedankt! ;) )

Ook vroeg ik me af...
Wat is het verschil tussen kwaliteit en scherpte?

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:49

Kan ik me ook melden? Ik heb het vorig jaar niet bij gehouden maar ik wil het dit jaar graag opnieuw proberen

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:49

Feedback week 3

Agossie
Leuk plaatje, heeft een leuke sfeer om naar te kijken. Enige punt wat ik zelf niet prettig vind kijken is dat de foto voor mijn gevoel niet recht is, maar dit komt omdat je er zelf niet recht voor staat. Waarschijnlijk kon dat niet anders maar het kijkt iets minder prettig ;)

Appelstroop
Gaaf busje! Ik had liever iets meer ruimte boven en onder de foto willen zien, je knipt nu net een stukje dak en wiel weg, dat vind ik jammer.

Argai
Lieve foto! Ik zou liever iets meer kleur zien, de foto lijkt een beetje 'flets'. Ik vind het erg leuk dat je ook dit grappige moment laat zien in plaats van altijd het perfecte plaatje wat mensen eerder laten zien :j

Asselruiter
Ik kan me niet echt een verhaal inbeelden bij deze foto. Ik zou graag eens een andere compositie zien, deze spreekt mij zo niet zo aan.

Bellatrix
De ogen springen er echt uit! Mooi gedaan.

Biebz
Oh wat jammer van de ruis! Qua compositie en kleuren vind ik hem super gaaf!

_Bitje_
Normaal heb ik het niet op dit soort foto's :') Maar deze heeft wel iets. Duidelijk scherpte punt en de rustige kleuren in combinatie met het licht vind ik mooi!

caaramel
Ik vind dit vooral een leuk kiekje, foto technisch vind ik hem niet heel bijzonder. Wel heb je mooi van het licht gebruik gemaakt, maar de achtergrond valt daardoor extra op en die vind ik wat rommelig.

calice
Wat een leuk idee! Mooi gelukt :)

CastaMickey
Het idee vind ik erg leuk, maar naar mijn idee niet helemaal zoals het had kunnen zijn. Mijn aandacht wordt niet naar de vogel getrokken, eerder naar de achtergrond. De vogel lijkt niet helemaal scherp en zijn houding is niet ideaal. De kleuren in je foto vind ik wel mooi.

cathyenbeau
Leuke foto, maar naar mijn idee een leuk kiekje. De kleuren zijn wat flets en de foto oogt niet helemaal scherp lijkt wel.

CrazyIris
Mooi! Je hebt de kleuren er goed op gekregen :)

Deetjeeuh
Leuk plaatje! Ik had zelf alleen de ketting nog even weggewerkt. Verder heb ik er niet zo veel op aan te merken ;)

Eefsel2109
Super lief! Jammer van de ruis maar verder echt ene leuk plaatje!

EskeGirl
Mooi! Lijkt een beetje scherpte te missen maar dat is ook erg lastig met dit soort foto's.

Fading
Gaaf! Niks op aan te merken.

Fem
Mooi! Maar als ik dan een tip mag geven, had ik dat 'balletje' in het water weg geshopt. Dan is hij helemaal strak!

FristiLover
Mooi! Goed gelukt.

GerdjeHoran
Gaaf! Niks op aan te merken :)

Gracezellaa
Mooi! Ik mis een kleun beetje scherpte maar verder erg leuk!

Gub
Leuk plaatje! Mooi scherp.

hamsterfan
Oei wat is die verscherpt! Als ik daar doorheen kijkt lijkt het een fijn plaatje ;)

horserider22
Dit spreekt mij persoonlijk niet zo aan. Je ziet een hoop licht maar het lijkt niet scherp, dat vind ik niet zo fijn kijken.

horsesm
Leuk plaatje!

Ingvild
Leuke kat, jammer dat zo te zien het handvat van de tas scherp is en de nadruk zo niet op de kat ligt.

IsaCalixa
Mooi, goed scherp!

ismy
Ik vind hem super! Fijne kleuren combi van de manden en de rustige achtergrond. Goed gelukt!

Its_Juliaa
Hele mooie kleuren en fijn scherp! Mijn enige puntje is dat ik de hond graag iets meer in het midden van de foto had gezien. Verder top!

jesicaaaa
Leuke compositie! Er lijkt alleen een groene waas over de foto te zitten, ook op de kat. Ik had de foto denk ik iets meer opgelicht zodat de kat meer uit de achtergrond springt ;)

Jespri
Wat een schattig bolletje wol! Lief plaatje.

JewEmm
Mooi! Hij lijkt iets scheef, maar ik weet niet of et zo lijkt of echt zo is :=

joeluna
Mooi, die scherpte/diepte spreekt mij wel aan.

Joysieee
Compositie vind ik mooi, maar is deze ook ze verscherpt? Dat vind ik namelijk niet fijn kijken. Het natuurlijke is er zo van af.

kirsten4
Ik had graag iets meer contrast gezien, dan springt het hondje er meer uit denk ik.

k_m
Je hebt gelijk een duidelijk verhaal bui deze foto's, ze sluiten mooi op elkaar aan. Je hebt het op een nette manier vast gelegd.

Laura_Stella
Ik mis wat scherpte, maar de kleuren komen mooi uit!

Lolleke
Leuk dat zwart.wit en kleur in elkaar verwerkt. Ik denk dat ik het bij deze foto alleen niet nodig had gevonden. De kleuren van het strand staan juist zo mooi bij de vuurtoren, ik vind hem nu met zwart/wit een beetje saai om naar te kijken ;)

LOVESUSHI
Gaaf idee! Ik snap wat je bedoeld met dat een lager standpunt mooier was geweest maar dan had de chauffeur inderdaad niet zo lekker geslapen denk ik :=

Luckyy80
Goede compositie! Jammer van de vel weerspiegeling in het oog en dat het oog niet scherp ik.

Lynn85
Gaaf zeg! Goed gelukt!

Maaaarije
Mooi! De ogen zijn goed scherp en springen er echt uit zo :)

magda_90
Gaaf! Dat water wat op spat maakt het echt af!

Mariett
Mooi plaatje! Erg mooi in zwart/wit.

MarijeR
Heel mooi! Mooi bewerkt!

Marjoow
Mooi plaatje, ik mis alleen wat scherpte.

Murosh
Mooi! Ik mis alleen wat scherpte.

Nayomie
Gaaf! Die ogen zijn echt mooi!

NESCAFE
Ik vind dit plaatje niet zo fijn kijken, er zit eigenlijk geen kleur in en je onderwerp is niet goed scherp. Ik denk dat je voor een mooi beeld ook wat te ver weg stond/meer in had moeten zoomen.

Niobe
Gaaf! Niks op aan te merken.

Paard_Aap
Mooie kleuren! Oogt wel iet druk, je onderwerp is wel het scherpst op de foto maar toch leid de achtergrond wat af.

peca
Mooi! Niks op aan te merken.

Revanches
Wat schattig! Ik had iets meer contrast toegevoegd om het kindje iets meer van de achtergrond de onderscheiden.

rosslover
Mooi! Jammer van het hek, maar dat kon denk ik niet anders.

Sanne_com
Mooie black foto! Ik had het paard denk ik uit een iets andere hoek gefotografeerd, ik vind nu de overgang van schoft naar rug een beetje gek ogen.

Shiloh
Mooie foto, ik vind het alleen jammer dat poten en rechts een stukje hond hebt afgeknipt. Dit vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Sicayes
Jammer van dat beetje ruis, maar jemig wat een gave foto! Die kleuren zijn echt super!

S_imonee
Mooi, goed scherp!

Tigress
Mooie foto! Jammer van de schaduwen, maar het stoort mij niet enorm.

Tivara
Het idee is leuk! Maar je had denk ik beter een lager standpunt kunnen nemen. Je onderwerp valt nu weg op de achtergrond ;)

xMaxxiee
Gave foto! Het contrast licht.donker vind ik super! :j

xmichxrocky
Ach wat lief! Leuke foto! Het lijkt alleen of de boeg scherp is en het hoofdje iets minder.

xniieeenke
Interessante foto om naar te kijken! Normaal zou ik zeggen dat de achtergrond te donker is en het onderwerp weg valt, maar bij deze foto heeft het iet mysterieus (terwijl het gewoon een vogeltje is maar dat maakt niet uit :') )
_____________________________________________________________________________________________________________________

Zo héhé dat was een behoorlijke lijst. Hopelijk hebben jullie iets aan de feedback! :j

Hier dan mijn Week 4, opnieuw mijn eigen paardje! Dit keer een silhouet foto :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:28

Dank je Daniëlle voor je feedback! :D
Ik zal vanmiddag/avond feedback week 3 afmaken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:37

Dankjewel Danielle! Ben ik inderdaad met je eens, maar had daar helaas geen tijd meer voor. :P

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:48

Danielle, bedankt! Ik heb 3 kippen van de buren in onze tuin gespot, ben benieuwd of daar een grappige bewerking uit kan komen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:15

Zo nu iedereen van week 3 feedback gegeven :D

jesicaaaa Leuke foto, ik vind hem iets te donker. Wel leuk gespeelt met compositie,
planten aan de voorkant wazig.

Jespri Leuke foto! Goed scherp en goede timing! Hij is alleen wel iets flauwtjes van kleur

JewEmm
mooie blauwe gloed in de lucht!

joeluna
leuk gespeelt met scherpte diepte! Ik vind hem goed gelukt.

Joysieee Het oog is er mooi vind ik! Hij spring er ook echt uit.

kirsten4
leuke foto, sneeuw had misschien ietsje witter gekund. Het is nu nog wat blauwig. (lijkt)

k_m duidelijke foto’s. ik vind het wel heftig aan de ene kant, maar je hebt het netjes op beeld vast kunnen leggen.

Laura_Stella
Het lijkt alsof er twee zonnen in de foto zitten door de reflectie! Haha Ik vind het verder een warme foto!

Lolleke verzamelt hier Het rood had misschien nog roder gekund. Dan valt de bewerking denk ik wat beter op.

LOVESUSHI leuk bedacht! Ik vind het goed gelukt, het beeld heeft iets spannends over zich heen.

Luckyy80 Heel mooi het oog vast gelegd! Zeker met die mooie wazige achtergrond.

Lynn85 goed gedaan, zo met dat tegenlicht!

Maaaarije jammer dat zijn linker oogje wat is dichtgeknepen. Verder is het een mooie scherpte foto! De oogjes vallen wel heel goed op!

magda_90 leuke speelse foto!

Mariett Leuk gespeelt met de schaduwen! Goed portret.

MarijeR Leuke foto, goed bedacht ook! Ik vind hem wel net iets te veel witte vignettering hebben. Daardoor is het net iets te fel naar mijn idee.

Marjoow Mooie foto. Onderwerp is goed scherp. Zou die aan de linkerkant misschien leuk zijn? Al vind ik hem zo ook al leuk!

Murosh mooie winterse foto.

Nayomie super mooie ogen van de kat! Die springen er echt super goed uit!

NESCAFE is dit een weerspiegeling? Leuk bedacht! Mooie zachte foto ook

Niobe ik vind hem wat eng, maar hij is wel goed gelukt qua scherpte. Hij had misschien iets meer naar het midden gekund. Dat lichtere op de grond vind ik er juist wel bij passen.

[b]Paard_Aap mooie natuurfoto. Druppels heb je goed en scherp kunnen vastleggen!

pradadaan[/b] Leuk ‘kiekje’. Goed scherp het paard.

Revanches mooie foto! Vind hem alleen zelf iets te helder/licht.

rosslover Leuk zo met de zon als tegenlicht. Toch jammer van het hek, had die misschien toch geprobeerd weg te photoshoppen.

Sanne_com mooie blackphoto!

Shiloh Gave hond! Mooi vast gelegd ook.

Sicayes Mooie kleuren blauw! Had misschien toch heel het lijfje scherp gemaakt, maar zo is die ook leuk.

S_imonee
leuke sneeuwfoto

Tigress scherp beeld, maar vind de uitsnijding iets minder. Liever nog de hele poten op de foto willen zien.

Tivara Leuk gespelt met scherpte diepte, vind hem alleen niet echt helemaal scherp op de punt dat hij scherp moet zijn?

xMaxxiee mooie foto!

xmichxrocky goed het bewegend paard vast weten te leggen!

xniieeenke Er lijkt wat scherpte te missen? Verder een leuke foto!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:04

Thanks voor de feedback! :D

WEEK 4.

Weer een Faery foto...tis te slecht weer om buiten foto's te maken helaas...

Afbeelding

Canon Eos 700D + 18-55 IS + Speedlite 430E
f/5.6 1/80 ISO 400

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:26

Oooh Marlies!!! Deze is zooooooo leuk van Faery!
Ik vind hem echt prachtig <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:15

Thanks!!! :*
Haar blik is onbetaalbaar. :+:
Geen studio maar gewoon op mijn bed met de muur als achtergrond. :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:37

xniieeenke Mooie foto. Ik vind de silhouet van de vogel leuk, de takken er achter maken het misschien iets druk. Verder had ik iets meer ruimte gehouden aan de boven en onderkant.

Tigress Mooie foto, mooie diepte. Had van mij misschien iets lichter gemogen.

Sanne_com Mooie foto. Voor mijn gevoel klopt de verhouding van het paard alleen niet helemaal.

Biebz Mooie foto. Fijn om naar te kijken.

Hamsterfan Mooie foto, had boven in misschien iets meer ruimte mogen hebben.

Lovesushi Week 2 mooie foto. Week 3 ben ik het eens met je over dat een lager stand punt misschien mooier was geweest. Vind hem wel al goed gelukt. :)

Joysieee Mooie foto vind persoonlijk alleen de zon iets te hard/fel aanwezig.

Rosslover Mooie foto. Volgens mij had het oog nog iets scherper gekund en had er iets meer gespeeld mogen worden met het lichtval in het oog.

ismy Super leuke spontane foto. Lichtinval bij het gezicht is mooi, misschien dat ik hem verder alleen iets aan de donkere kant vind.

Deetjeeuh Mooie foto.

Eskegirl Mooie foto. Miss alleen wat scherpte op de vlam zelf.

joeluna Mooie interessante plaat om naar te kijken. Vind alleen het takje links wat storen.

JewEmm Mooie foto. Heeft een fijne sfeer en fijne kleur.

Ingvild Lieve foto. Probeer goed scherpt te stellen op de ogen, hij lijkt nu meer scherpgesteld te zijn op de neus. Verder stoort de zwarte band? links in het beeld.

Its_Juliaa Mooie foto, fijne kleuren.

Jessicaaaa Leuke foto. Kat is alleen niet scherp en vind de foto wat aan de donkere kant.

Agossie Jammer dat het niet goed belicht was, vind het voor de omstandigheden een goed gelukte foto.

cathyenbeau Lieve foto. Vind de hond eigenlijk wat te centraal en de verhoudingen lijken niet helemaal te kloppen.

CastaMickey Mooie foto, mooie vogel ook.

Magda_90 Mooie foto. Blijf dat analoog toch wel leuk vinden. :D

Luckyy80 Mooie foto, fijn licht. Kan alleen niet echt een duidelijk scherptepunt vinden.

Murosch Mooie foto, fijn winters plaatje.

Maaaarije Knappe vogel. Had misschien onder in iets meer ruimte mogen hebben.

horserider22 Mooie foto. Hond had iets minder centraal gekund en het scherptepunt lijkt niet helemaal te kloppen.

Biebz Leuke foto ik vind hem rechts alleen iets krap. Heb het gevoel dat de snor haren er nu net wel/net niet opstaan.

Peca Mooie foto, mooi licht. Standpunt had misschien iets lager gemogen en wat meer van schuin voren als je snapt wat ik bedoel.

Mariett Mooie foto, fijn licht.

Fading Mooie foto. Fijn beeld en fijne kleuren.

caaramel Mooie geëxperimenteerd. Vind de foto interessant om naar te kijken en de kleuren zijn op een mooie manier aanwezig.

pradadaan Mooie foto. Erg mooi silhouet.

Bellatrix Leuke speelse foto. Vind de belichting erg mooi en de ogen springen er prachtig uit.

Feedback aan mij:
Bedankt allemaal. :) Kleuren zijn inderdaad grauwig. Was ook een erg bewolkte/grijze dag. Ik ben zelf altijd wat voorzicht met kleuren, moet hier zelf nog iets meer balans in vinden.