[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:10

Wauw wat een onwijs gave foto hierboven! Ben nu toch wel benieuwd hoe je die maan zo dichtbij gekregen hebt!

MB_photo hoe zou jij de compositie interessanter maken? :)

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:13

Wat een mooie maanfoto zeg. Echt heel erg mooi.
Magda dat klopt ja. Was iemand anders ook opgevallen.
Er zat een lelijk schrikdraadje voor de heg. Maar tips dan voor netter wegwerken? Ik werk met photoshop elements

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:15

Oeh ik word er verlegen van :o dank jullie wel!

Marlies heeft het goed, ik heb gecropt en was ook redelijk verbaasd dat de maan nog zo mooi bleef. Ik heb de foto gemaakt met mijn Canon 70-200 dus qua bereik eigenlijk niet eens zo geweldig (Voor maanfotografie dan, volgens mij praat je dan al snel over minimaal 300mm )

De maan is op het origineel een eindje verder weg. Dit zijn ook in principe 2 foto's gecombineerd tot 1 :) want doordat ik de maan perfect scherp wilde hebben vielen de takken weg en werd de lucht zwart dus ik heb een beetje moeten frutselen in photoshop. (Want met de takken perfect werd de maan weer te overbelicht :') )

Toch maar eens opzoek naar een extender tube. :j dan hoef ik niet zoveel te croppen!

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:16

Racheel schreef:
Wauw wat een onwijs gave foto hierboven! Ben nu toch wel benieuwd hoe je die maan zo dichtbij gekregen hebt!

MB_photo hoe zou jij de compositie interessanter maken? :)

Ruimere foto nemen, niet in het midden kadreren, ook een langere sluitertijd (op statief) zodat het vuurwerk wordt ipv rode bolletjes, ook zie ik persoonlijk vuurwerk liever in portret, tenzij je er ondergrond mee betrekt die interessant (en scherp) is. :) hoop dat je er wat mee bent.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:22

Sicayes schreef:
Oeh ik word er verlegen van :o dank jullie wel!

Marlies heeft het goed, ik heb gecropt en was ook redelijk verbaasd dat de maan nog zo mooi bleef. Ik heb de foto gemaakt met mijn Canon 70-200 dus qua bereik eigenlijk niet eens zo geweldig (Voor maanfotografie dan, volgens mij praat je dan al snel over minimaal 300mm )

De maan is op het origineel een eindje verder weg. Dit zijn ook in principe 2 foto's gecombineerd tot 1 :) want doordat ik de maan perfect scherp wilde hebben vielen de takken weg en werd de lucht zwart dus ik heb een beetje moeten frutselen in photoshop. (Want met de takken perfect werd de maan weer te overbelicht :') )

Toch maar eens opzoek naar een extender tube. :j dan hoef ik niet zoveel te croppen!

Aha, ik vroeg het me ook al af ja! Ik had namelijk ook maanfoto's gemaakt en had het probleem dat of de takken wegvielen of de maan overbelicht was!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:26

MarBri schreef:
Er zat een lelijk schrikdraadje voor de heg. Maar tips dan voor netter wegwerken? Ik werk met photoshop elements

Ik heb Photoshop CC dus ik durf niet te zeggen of het helemaal hetzelfde is, maar voor dingentjes wegwerken gebruik ik over het algemeen het kloonstempel:
Afbeelding
en selecteer dan een zachte brush:
Afbeelding
(grootte is even afhankelijk van de plekken die je wilt bewerken.)
Doordat de brush zacht is, loopt het wat meer 'over' in de overige elementen van de foto.
Let dan wel op dat je verschillende groottes probeert tijdens het wegwerken anders krijg je misschien 'herhaling' op je foto. (Dat je hetzelfde bobbeltje gras of dergelijke in een schuine lijn ziet terugkomen) dus pak af en toe ook een ander stukje met je kloonstempel.

Eigenlijk is het echt vooral oefenen, oefenen, oefenen met die kloonstempel om lekker onder de knie te krijgen. Soms kan je ook foto's combineren en zo storende elementen wegwerken... of stukjes spiegelen en de randjes zachtjes uitgummen.

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:28

magda_90 schreef:
Feedback op de laatste foto's van week 1

Brechtjee
Wat een interessante vuurwerkfoto, je blijft er naar kijken, prachtig gedaan! Hoe lang was je sluitertijd?

Dankjewel! :D
Volgensmij 2 of 3 seconden

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:36

Mijn foto week 2:

Afbeelding
ISO 400, F5,6, 1/3 sec.

Echt een hele gave maanfoto @Sicayes!

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:49

Foto voor week 2, de Vituskerk in Hilversum. Vorige week geschoten, deze week bewerkt, omdat ik weinig tijd ga hebben.
Afbeelding

En het commentaar voor week 1. Sta je er niet tussen, dan heb ik je op pagina 9 al commentaar gegeven.

Agossie verzamelt hier - Lieve foto. Toch komt het hondje niet echt vrolijk over. Ik weet alleen niet waar dat aan ligt.
Astor - Mooie foto! Ook mooi dat hij in zwart wit is. Het enige is nu dat het paard een beetje weg valt in de achtergrond, omdat ze bijna dezelfde tint zijn.
billionache verzamelt hier - Nette foto. Het contrast binnen de foto is wel iets te groot. In het zwart van de hond zie je geen details, en het wit van de achtergrond doet zeer aan mijn ogen.
binky - Ik snap dat het moment erg leuk is, maar de foto is niet goed. De kat is niet scherp, maar de takken erachter. Ook kan de compositie iets beter door óf de kat iets meer naar beneden op de foto te hebben, of links van de staart meer ruimte te geven, als zal het dan weer minder mooi lijken, doordat er dikkere takken op staan, maar dat kan ook juist weer mooier zijn.
Brechtjee verzamelt hier - Prachtig!
Bumblehorse - Mooie foto. Toch jammer van de bewegingsonscherpte van de benen en dat de achtergrond wat donker is.
caaramel - Leuke foto. Hij linkt alleen wel scheef. En hij lijkt niet helemaal scherp? Of misschien zie ik dat gewoon verkeerd.
cathyenbeau - Vuurwerk! Probeer volgende keer je camera op een statief te zetten, of op een andere stevige ondergrond, dan heb je geen bewogen foto.
Carolaaxxxx - Nette foto. Zoals je zelf al aan gaf is het wit overbelicht. Daarnaast is de foto ook wat rood/paars uitgevallen qua witbalans.
crazy_horses - Heel erg mooi! Toch jammer dat er links en rechts net een paar strepen afgesneden zijn.
Dandy200 - Zelf houd ik niet van vierkante foto's, maar dat is persoonlijk. Wat er aan deze foto beter kan een volgende keer ishet gebruik van een hogere f-waarde. Daardoor heb je een grotere scherpte diepete en kan ook de scheiding tussen de neus en de lucht scherp worden. Nu is hij wat onscherp. Ook vind ik de foto heel iets paars uitgevallen, dit kan je aanpassen in de witbalans achteraf.
G_entle - Leuk moment, maar qua compositie niet heel interessnat. Als je minder gras aan de onderkant en meer lucht aan de bovenkant zou hebben wordt het al beter. Ook zou je dan meer ruimte rechts kunnen geven. Om de foto echt interessanter te maken en de focus meer op de paarden te leggen, kan je een volgende keer bijvoorbeeld ook door je knieën gaan.
Gracezellaa - Leuke foto! Toch jammer dat er wel blauw, geel en groen in de foto zit, maar weinig warme kleuren. Dat vind ik juist bij het onderwerp (Kerstmis) wel passen. Je foto lijkt ook wel een heel klein beetje scheef te zijn.
Hanna_94 verzamelt hier - Heel netjes! Misschien dat het aan mij ligt, maar er lijkt een witte gloed om zijn hoofd heen te hangen? Jammer! En ook wel jammer van die schaduw op z'n buik. Nog een laatste puntje, z'n ook had wel wat zwarter gemogen.
hilly200 verzamelt hier - Leuke foto. De kleuren van het speeltje lijken wel iets te verzwadigd. Het geel doet een beetje zeer... Probeer volgende keer ook op te letten op de achtergrond. Nu is het jammer dat het net niet helemaal gras is. Zo is er nog een puntje waar je volgende keer op kan letten: het speeltje is nu nét op een laatste randje afgesneden. Als hij er helemaal op stond, wordt de foto al sterker.
horserider22 - Leuk idee, maar de compositie is niet heel interessant.Er is maar een hele kleine scherpte diepte, waardoor zoweld e poot als de hand er niet goed scherp op staan. Ook is de hand niet heel charmant in beeld. Volgende keer nog meer proberen te spelen met de compositie! Bijvoorbeeld door de poot van de hond van de zijkant erop te zetten, ipv van voren zoals nu.
Ingvild - Leuk! Toch jammer van de luchtvervuiling, maar daar kan jij weinig aan doen. Volgende keer is eht leuker als het vuurwerk rechts en aan de onderkant niet afgesneden zijn, maar ik vind hem zo ook leuk.
Jessica_1998 - Lieve foto, maar qua compositie kan hij beter. Zo staat de rug van de hond er net niet helemaal op, net als dat er links wat haren afgesneden wroden. Ook is het jammer at je rechts nog wat kleur in de achtergrond ziet, waarvan je geen idee hebt wat het is, maar het wel afleidt. Probeer volgende keer meer te spelen met de compositie! Ook is je foto wat donker uitgevallen.
jilinda - Leuk, weer eens iets anders! Maar toch niet helemaal interessant. Zo'n straat met allerlei rechte lijnen komt sterker over als je hem ook echt vanuit het midden van de straat neemt, over verder van de zijkant. Nu zit je net naast het midden. Ook zou het luker zijn als de reflectie in het glas echt blauw is. Nu is het wat grijs. Aan het einde vand e straat is de lucht ook wel heel erg overbelicht, waardoor de randen van de gebouwen niet scherp zijn.
Jolijnn - Er mooi! Eigenlijk niets op aan te merken. Weet je hoe hoog je iso stond? Want er lijkt nu wel ruis over heen te zitten.
jooproo - Erg mooi, goede compositie. Misschien is een volgende keer leuk om met een kleinere scherpte diepte de klepel scherp te hebben, zodat alle bouten waar hij aan bevestigd is er minder scherp op staan.
Joysieee - Lief. Weinig op an te merken. Misschien volgende keer kijken of de plaatsing van het oog meer naar een van de zijkanten leuker wordt.
juliaka - Persoonlijk houd ik niet zo van vierkante foto's, maar dat vind ik... Je foto heeft een leuk onderwerp en een leuk moment, maar het was misschien mooier geweest als je ze iets meer van links had kunnen nemen, zodat er meer licht op de ganzen valt. Of je had verder door je knieën kunnen gaan. Een laag standpunt geeft vaak ook leuke composities.
Kanzi verzamelt hier - Erg leuke foto! Toch jammer dat de bvenkant van de achterste vinger niet helemaal scherp is.
k_m verzamelt hier - Echt mooi! In sepia kleuren zou hij denk ik ook wel erg mooi zijn! Geeft aan de ene kant ook een oud idee, maar brengt (vind ik) vaak wel wat meer leven in de foto. Nu ik er langer naar kijk lijkt het wit van de baard iets té wit.
Killyenn - Heel erg gaaf! Eigenlijk niets op aan te merken. Een ding. Hij is waarschijnlijk goed recht, maar toch ziet het er wel een beetje uit alsof de flats naar links hellen.
KimdeGroot94 - Leuk moment! Ik heb het hier al vaker genoemd, maar als je volgende keer iets meer door je knieën gaat, een lager standpunt aanneemt, kan de foto misschien ieteressanter worden. Dan komen de hond en de spetters waarscijnlijk iets meer los van de achtergrond. Over de achtergrond gesproken. De reflectie in het water achter de nek van de hond ziet er wel wat raar uit...
_Kiki_ verzamelt hier - Mooi! Toch was het naar mijn idee mooier geweest als de kaars en handen meer ruimte er boven hadden gekregen of, in dit geval omdat het bijna symetrisch is, helemaal in het midden zouden staan.
LauraBloem - Lief! Al zou van mij het zwart wel iets zwarter mogen. Dan komt de hond wat los van de achtergrond. Kan het ook zijn dat hebt verscherpt, of het lokaal contrast hebt verhoogd? Dat kan ook een rden zijn dat de achtergrond minder wazig is en de hond minder los ervan komt. Met de compositie mag je ook nog wat meer proberen te spelen.
laurajoy15 - Prima foto. Het enige is dat ik de link tussen de foto, de toegevoegde sterretjes en de tekst niet helemaal snap. Daarbij klopt de quote nu niet. Nu is het als het is "If there is no way" is gezegd door Create One. Als of Create One een naam is. Wat je, denk ik, naar voren wil laten komen is het "Create one" dat staat nu in kleine letters en het 'crea' valt weg in de sterretjes. Je zou dat bijvoorbeeld ook onderaan in grotere donker grijze letters kunnen zetten.
Lipydo - Heel erg tof! Niets op aan te merken.
LinSa - Leuke foto. De kleuren van de achtergrond steken mooi af tegen het model. Volgende keer kan met een grotere scherpte diepte het hele gezicht scherp zijn. Nu ligt de scherpte bijvoorbeeld niet op de lach, ogen en de neus, terwijl de kraag van de jas en het haar wel heel scherp zijn.
LOVESUSHI verzamelt hier - Mooi dromerig, maar toch wel heel erg jammer dat het hert/ree niet scherp is.
manonfleur verzamelt hier - Fototechnisch een prima foto. Al zou je met een kleinere scherpte diepte de achtergrond minder storend hebben. Naast dat je foto scheef is, is de positie waaruit jij de foto hebt genomen niet echt ideaal. Je kijkt nu vooral op de schaduwkant van het paard, ziet nu een beetje van de sprong, omdat het paard scheeft springt, anders zou je vooral de kont hebben, en je hebt erg veel omgeving op de foto gezet. Prober volgende keer meer plekken uit waar je staat!
Manou_xxx - Nette foto! Het vuurwerk rechtsbovenaan (die ster, niet het groene wat eruit vliegt) is erg intrigerend. Het is alleen jammer dat er zo ontzetetnd veel verschillend vuurwerk op de foto staat, dat maakt het een beetje chaotisch.
MarijeR verzamelt hier - Leuk! De onscherpe takken zien er alleen wel een beetje raar uit... Maar het idee met de vogel op een horizontale tak en dan met vooral diagonale lijnen op de achtergrond maakt het wel sterk.
MZorro - Hahaha, dit is echt een toffe foto! Toch jammer dat z'n kin er niet op staat. Meer afsnijden van onderen, of onder juist meer ruimte geven, zou het nog sterker maken denk ik.
Niene87 verzamelt hier - Nette foto. Wel jammer dat hij scheef is. Dit kan je zien aan de boom links. Ook is het wit in de bles overbelicht.
_Patriciaa verzamelt hier - Nette foto! Eg weinig op aan te merken. Het beeld is aleen niet heel interessant. Misshcien dat met een kleinere scherpte diepte de zwaan verder los van de achtergrond zou komen.
ponyaddicted - Op eerste gezicht een interessnate foto qua kleuren en scherpte diepte. Ikhoud wel van foto's met druppels, waarbij je niet kan zien wat de achtergrond is. Maar hier kan je dat als je even kijkt toch wel zien, en dat is niet zo heel charmant... Een viaducht/begin van een tunnel. Als de paal rechts er niet op had gestaan, was het veel intrigerende geweest!
RianC - Mooie foto. Wel jammer dat alleen de stenen scherp zijn, en de luifel van het winkeltje en niet bijvoorbeeld de eerste persoon die op de foto staat.
SharonPlugge - Qua compositie vind ik hem niet optimaal. Te veel achterlijf van de kat denk ik. Maar wauw, die blik, in combinatie met de kleur achtergrond geeft wel echt een sterk en klassiek beeld!
Sodeletuut - Leuk! Jammer van de flare onderaan, en ik heb het idee dat de kleuren is te veel gesatureerd zijn. Voor deze tijd van het jaar is het gras wel heeel erg groen.
sorsie - Op zich een leuke foto. Wel jammer dat de mus niet scherp is, maar de zijtak links. Ook jammer dat de staart er niet helemaal op staat. Maar je hebt wel dichtbij kunnen komen!
SternPhoto - Leuke vuurwerk foto, mooie kleuren ook. Alleen doorde beweging van het vuurwerk lijkt het net alsof de foto 90 graden naar links gedraaid had moeten worden, of helemaal op z'n kop. Het grootste deel van de slierten lijkt nu tegen de zwaartekracht in te gaan.
tesseke - Leuke foto, weinig aan op te merken, behalve dat hij wat licht is. Door de lichte reflectie in de ogen zie je ook geen zwarte pupillen meer. Daardoor zit er minder leven in de ogen.
wendy1987 verzamelt hierweslyjune - Gave foto! Mooie kleuren, geode compositie. Misschien dat de focus iets verder naar achteren had mogen liggen. En persoonlijk had ik je logo nu rechtsbovenaan gezet, omdat dat deel minder interessant is voor de fotoom naar te kijken.
Ylvy - Zoals eerder al gezegd zit er een korrel over je foto heen. Jammer, want het is wel een leuke foto. Al vind ik hem zelf wel iets aan de lichte kant.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:10

Mb_foto schreef:
jooproo niet echt een intressant beeld, ook niet erg scherp lijkt me

Zo, dit is mijn feedback.
Sorry als ik wat 'bot' of streng over kom, maar ik probeer zo eerlijk mogelijk feedback te geven, zodat jullie er miss ook iets mee zijn :)

Ik zaag idd door over scherpte en compositie. Dit omdat dit voor mij echt iets is wat een foto goed of niet maakt. Dit vind ik PERSOONLIJK heel belangrijk.

Neem dit aub allemaal niet te persoonlijk op, ik wil enkel helpen en tips geven.

JewEmm schreef:
jooproo - Erg mooi, goede compositie. Misschien is een volgende keer leuk om met een kleinere scherpte diepte de klepel scherp te hebben, zodat alle bouten waar hij aan bevestigd is er minder scherp op staan.

Kleine glimlach hier, omdat, wat er ergens in dit topic al gezegd werd (weet even niet meer waar, anders een quote) de een een foto troep vindt, en de ander erg mooi.
Nu kan ik gelukkig goed tegen feedback, lees ik dit van iedereen met interesse en hier leer ik van :).

De scherptediepte waar JewEmm het over heeft kon helaas niet anders. heb de foto met een standaard kitlens gemaakt (18-55mm) met het kleinste mogelijke diafragma voor die lens (3.5). Dit was me zelf namelijk ookal opgevallen dat die moeren een beetje afleiden in de foto.

En die maanfoto.... WAUW! Dit is iets wat ik ook heb opgegeven omdat het mij niet lukt goed vast te leggen ;).

Murthul

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:23

3.5 op een kitlens? Die zijn toch altijd 4-5.6?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:26

Ik heb even gespiekt en mijn kitlensje (18-55mm ) zegt ook 3.5-5.6 :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:28

Mijn kitlens is ook 3.5-5.6.
Wellicht verschilt het per merk? Ik heb een Sony E-mount kitlens.

Hierbij mijn week 2:
Afbeelding

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:31

Het is maar weer duidelijk dat ik canon gebruik :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:32

Bedankt voor de feedback! Het is dus nogal persoonlijk of mensen het verschil in lettergrootte wel/niet leuk vinden. Ik vind het namelijk wel speels. :P

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:34

JewEmm schreef:
En het commentaar voor week 1. Sta je er niet tussen, dan heb ik je op pagina 9 al commentaar gegeven.

Hanna_94 verzamelt hier - Heel netjes! Misschien dat het aan mij ligt, maar er lijkt een witte gloed om zijn hoofd heen te hangen? Jammer! En ook wel jammer van die schaduw op z'n buik. Nog een laatste puntje, z'n ook had wel wat zwarter gemogen.

Er hangt inderdaad een witte gloed om het hoofd heen, weet eigenlijk niet hoe het komt... Denk dat ik daar de schaduw teveel heb weggehaald.
Schaduw op buik klopt, ga ik volgende keer op letten :j
En wat mocht zwart? :P

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:42

Allereerst bedankt voor de feedback!

Hierbij mijn nieuwe foto. Zoals ik eerder al gezegd had, ik ben nog een beginner met fotografie. Daarom probeer ik vooral wat verschillende technieken, zoals bv scherpstelling, in plaats van interessante onderwerpen ed.

Ik heb alleen de kleur iets opgehelderd, verder geen bewerkingen/aanpassingen.

Week 2
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:44

Mb_foto
Bedankt voor je bericht. Kun je hem wellicht nog wat meer onderbouwen?

Sicayes
Heel mooi! _O_
Als ik iets zou moeten zeggen, dan zou je wellicht de ruis iets kunnen onderdrukken, maar verder _O_

Brechtjee
Mooi gedaan dus met die sluitertijd en vuurwerk. :j

taarss
Een hele mooie sfeervolle kerstfoto, hoewel ik helaas wel scherpte mis. Had je een statief erbij? Zo nee, dan zou ik de volgende keer er zeker bijnemen, vooral gezien de gekozen sluitertijd. :j

JewEmm
Ik snap het principe wat je wilde bereiken, maar ik vind de maan te veel afleiden helaas. Zonder de maan zou ik de foto mooier hebben gevonden. De kerk staat er perfect op, dat zou ik zo laten!

Suuszels
Ik vind je foto niet echt pakkend helaas. De kleuren kijken niet lekker, vooral het roze lijkt wel fluorescerend hier. Ook vind ik de pose niet lekker ontspannen kijken, maar hoe wel, zou ik niet weten.
Ik denk dat een combinatie van andere kleuren, andere pose en andere achtergrond de foto beter doet.

Gracezellaa
Over de hele linie mis ik scherpte helaas, want het was daar prachtig geloof ik. Dat blaadje op de voorgrond stoort mij wat, net als dat het onderwerp zo centraal staat. Een andere gekozen compositie was sprekender geweest denk ik.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 06-01-15 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:47

Thanks voor de feedback. Ik vind het nog best lastig om mensen te fotograferen. Het is in elk geval wel iets waar ik wat mee kan!

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:47

Even een feedback voor de eerste

glenstorm: mooie foto, wel jammer dat de ruiter de ogen dicht heeft.

sicayes: prachtige foto!

taarss: mooi gedaan. Ik vind alleen dat de witte slingers iets afsteken met het klokje omdat ze beide erg licht zijn.

JewEmm: mooie foto, ook een erg mooie compositie

suuzels:erg mooi.Ik vind dat de zon ook erg mooi op het model valt

gracezella: mooie foto maar wel een beetje rommelig

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:51

Murthul schreef:
3.5 op een kitlens? Die zijn toch altijd 4-5.6?

Het is maar weer duidelijk dat ik canon gebruik

Ik heb ook Canon en bij mij issie ook 3.5-5.6!

Citaat:
En wat mocht zwart? :P

Z'n oog :P Ipv "Z'n ook"

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:52

Suuszels schreef:
Thanks voor de feedback. Ik vind het nog best lastig om mensen te fotograferen. Het is in elk geval wel iets waar ik wat mee kan!

Graag gedaan, zelf kijk ik ook regelmatig op Pinterest voor ideeën, wellicht is dat een tip?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:54

magda_90 schreef:
Suuszels schreef:

Graag gedaan, zelf kijk ik ook regelmatig op Pinterest voor ideeën, wellicht is dat een tip?

Dat doe ik inderdaad ook vaak, maar precies voor deze shoot niet recent gekeken haha.

Thanks horserider22, weer heel anders dan de andere feedback :+

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:54

@magda_90: ( neem aan dat de twrede brechtjee vooe mij bedoeld was? ) ik snap wat je bedoeld met de scherpte. Toen ik de foto maakte wist ik nog vrij weinig van scherpstellen en is de klok niet helemaal scherp. Heb gisteravond een fotocursus gedaan en het een en ander geleerd over scherpstellen dus hoop dat dat in t vervolg veel beter zal gaan. Heb geen statief maar is misschien iets om aan te schaffen. :j bedankt voor je feedback!

@horserider22: ik snap wat je bedoeld met de slinger, had ik misschien beter op moeten letten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:56

Zul je zien Suuszels, herkenbaar. :')

taarss, voor jou inderdaad, foutje. :)
Al doende blijf je leren! Als de boom er nog staat, ben ik benieuwd naar poging 2. :j