MB_photo hoe zou jij de compositie interessanter maken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Racheel schreef:Wauw wat een onwijs gave foto hierboven! Ben nu toch wel benieuwd hoe je die maan zo dichtbij gekregen hebt!
MB_photo hoe zou jij de compositie interessanter maken?
Sicayes schreef:Oeh ik word er verlegen vandank jullie wel!
Marlies heeft het goed, ik heb gecropt en was ook redelijk verbaasd dat de maan nog zo mooi bleef. Ik heb de foto gemaakt met mijn Canon 70-200 dus qua bereik eigenlijk niet eens zo geweldig (Voor maanfotografie dan, volgens mij praat je dan al snel over minimaal 300mm )
De maan is op het origineel een eindje verder weg. Dit zijn ook in principe 2 foto's gecombineerd tot 1want doordat ik de maan perfect scherp wilde hebben vielen de takken weg en werd de lucht zwart dus ik heb een beetje moeten frutselen in photoshop. (Want met de takken perfect werd de maan weer te overbelicht
)
Toch maar eens opzoek naar een extender tube.dan hoef ik niet zoveel te croppen!
MarBri schreef:Er zat een lelijk schrikdraadje voor de heg. Maar tips dan voor netter wegwerken? Ik werk met photoshop elements
Mb_foto schreef:jooproo niet echt een intressant beeld, ook niet erg scherp lijkt me
Zo, dit is mijn feedback.
Sorry als ik wat 'bot' of streng over kom, maar ik probeer zo eerlijk mogelijk feedback te geven, zodat jullie er miss ook iets mee zijn
Ik zaag idd door over scherpte en compositie. Dit omdat dit voor mij echt iets is wat een foto goed of niet maakt. Dit vind ik PERSOONLIJK heel belangrijk.
Neem dit aub allemaal niet te persoonlijk op, ik wil enkel helpen en tips geven.
JewEmm schreef:jooproo - Erg mooi, goede compositie. Misschien is een volgende keer leuk om met een kleinere scherpte diepte de klepel scherp te hebben, zodat alle bouten waar hij aan bevestigd is er minder scherp op staan.
JewEmm schreef:En het commentaar voor week 1. Sta je er niet tussen, dan heb ik je op pagina 9 al commentaar gegeven.
Hanna_94 verzamelt hier - Heel netjes! Misschien dat het aan mij ligt, maar er lijkt een witte gloed om zijn hoofd heen te hangen? Jammer! En ook wel jammer van die schaduw op z'n buik. Nog een laatste puntje, z'n ook had wel wat zwarter gemogen.
magda_90 schreef:Suuszels schreef:Thanks voor de feedback. Ik vind het nog best lastig om mensen te fotograferen. Het is in elk geval wel iets waar ik wat mee kan!
Graag gedaan, zelf kijk ik ook regelmatig op Pinterest voor ideeën, wellicht is dat een tip?