[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:09

Marit schreef:
Balou_k schreef:
Heel fijn alle kritiek, maar kan iemand mij wellicht beantwoorden op mijn vraag? Ik kom er zelf niet echt aan uit namelijk, de ene keer is een foto glashard scherp en de andere keer net niet, of enkel op een onderdeel zoals een neus/oor..

Allereerst, je sluitertijd moet eigenlijk minstens de lengte van je millimeters zijn. Dus als je schiet op 250mm, moet je sluitertijd minstens 1/250 zijn. Dat is waar je mee begint. Vervolgens kun je een diafragma rond de 5.6 kiezen, daarmee komen mens en paard nog prima allebei scherp op de foto. En vervolgens werken aan een stille hand en goed focussen, en foto's vergelijken. Natuurlijk speelt de kwaliteit van je lens ook mee, en of hij schoon is natuurlijk :D

dat van de lengte van je mm en diafragma is nog eens afhankelijk of je met crop frame of full frame camera trekt ;)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:15

Agossie Wat je zelf al aangaf was het elastiekje. Het is een mooie foto, maar er zijn wel wat verbeterpuntjes. Zelf vind ik het knotje teveel in de schaduw hangen en had ik een grotere scherpte diepte gezien, zodat het hele knotje scherp was.

Ann_Pam Leuk! Weinig op aan te merken. De achtergrond had wat donkerder gemogen.

Ash_ Kan het zijn dat de camera vlak voor of vlak achter het vuurwerk heeft scherp gesteld? Ik vind het een beetje onscherp over komen. Volgend jaar weer!

Asselruiter Erg fijne scherpte diepte en mooie kleuren.

Babel Het is al eens gezegd, maar jammer van de auto's.

Balou_k Lief. Er zit wat bewegingsonscherpte in (net als bij mij). Verder kan je de volgende keer letten op de achtergrond. Deze leidt een beetje af.

Bellatrix Ja, mooi! Niets op te zeggen!

binky Het blauw, paars en geel bij het hoofd is heel erg fel en lijkt me niet daar te horen. Verder, als je de tekst wat hoger had gezet, zodat het engeltje (?) er naar kijkt, het een minder leeg vlak was geweest links boven, en er nét iets sprekender wordt. Dan zijn de foto en de tekst wat meer met elkaar verbonden.

Bumblehorse Jammer van het stukje railing! Of wat meer of wat minder.

calice Wat lief! Kan niet echt iets van commentaar hierop geven.

C_estmoi Wat een leuke foto! Je lamp staat wel iets scheef, en zelf zou ik hem íets verder van onderen genomen hebben.

chip Mooi! Hij wit lijkt wel wat overbelicht. In sepia zou hij waarschijnlijk ook erg mooi zijn.

Deetjeeuh Helaas zie je dat hij uit de hand geschoten is. Erg bewogen en je herkent er niet echt vuurwerk in. Maar het geeft ook weer een leuk effect een soort vuurregen uit ijsdruppels of zo.

DmNqUe Om hem volgende keer mooier te maken kan je iets meer zand onder de poten laten zien en de scherpte op de hond leggen, in plaats van op het zand voor de hond.

eclair98 Hahaha! Wat een geweldig leuke foto! Jammer van de storende achtergrond.

EngeltjeS Mooie foto! Maar om een of andere reden, kan mn vinger er niet op leggen, valt het hoofd van het paard weg in de achtergrond.

faatxhorse Prachtig! Hier stoor ik me juist niet aan beweging. Ik vind m echt gaaf.

Fellow Leuk. De pony had nog wat scherper dan de achtergrond gemogen en je horizon is wat scheef.

Fennee Bij deze foto kan je veel anders doen om hem leuker, mooier en levendiger te maken. Zoals hij nu is is een foto van "ik maak even snel een foto" Je standpunt is vanaf normale hoogte naar beneden. Door er nóg meer boven te staan, of juist door je knieën te gaan maak je het spannender. Let daarbij ook op je achtergrond en hoe scherp je onderwerp is. Hier is hij bewogen. Daarnaast mis ik wat kleur.

Fenneeee Kat kijkt mooi recht in de camera. Ik vind hem wel wat donker.

Gub Leuk!

Hanna_94 Mooi! Ik wil echt in de naald kruipen!

HeavensLove Prima foto. Zelf houd ik echt niet van scheve achtergronden, als snap ik dat je op die manier het paard er beter uit laat proberen te komen.

Iejoorr Interessante foto en een leuk idee, maar ik mis toch iets scherps om naar te kijken.

Irene96 Niets op aan te merken! Alleen je tekst is niet echt te lezen doordat het zo wit is.

ismy Ook weer prachtig!

Jessica_1998 Probeer de volgende keer lager door je knieën te gaan en let erop dat je eigen schaduw niet op de foto komt! Ik ben benieuwd naar je volgende foto's.

jilinda Mooi!

JNSW Geweldig!

Joey Mooie foto. Er had wat meer contrast in gemogen en je ziet de ruis.

joey_lover Leuk! Ik vind het ook grappig om precies het randje van de broek scherp te zien.

Kelszz_ Mooi gevangen! Al zou ik persoonlijk wat meer vuurwerk op een vuurwerk foto willen zien.

_Kiki_ Een heerlijk warme foto. Ik wordt echt naar het midden van het vuur gezogen. Daarom zou wat mij betreft ook een stuk van de bovenkant eraf mogen.

kimberley23 Leuke foto door de lichtjes op de achtergrond! Volgende keer kan je proberen die achtergrond nóg rechter, symetrischer achter de vogel te krijgen.

laurajoy15 Niets anders te melden dan: mooie foto!

Leonyr Erg gave foto! Mooie kleuren ook en mooie scherpte diepte. Alleen is z'n neus wel erg vaag.

Lipydo Zoals altijd: prachtig!

Lizaa01 Leuk! Jammer van de rode lichtvlekken.

lovepaard123 Persoonljik houd ik niet van scheve foto's. Wat je namelijk krijg is dat, zoals hier, je een deel van je onderwerp mist! Je snijdt de oren van je paarden af. Probeer er volgende keer op te letten dat alles er op staat.

love_western Leuke hond! Bijzonder met zo'n donker hoofd. Dat maakt het wel lastig te fotograferen. Let er volgende keer op dat je bijvoorbeeld z'n hoofd wat meer in de zon hebt en z'n buik wat minder. Nu valt daar m'n focus op.

manonnevot Mooie foto. Let wel op details met aankleding: z'n riempje zit niet goed dicht.

marit Erg leuk gedaan! Hij is wel wat flets in kleur.

Marjoow Interessante vorm is er uit gekomen!

MichieldeM Simpelweg gaaf!

monbyou Mooi! Al lijkt hij scherp gesteld te zijn op de takken die ervoor zitten.

MyHu Ah... Wat schattig! Let volgende keer er op dat geen takjes voor zijn oor hebt zitten.

Yvonne_V Interessante foto. Weinig op aan te merken, al valt het linker ook, voor de kijker rechts weg en had je wat mij betreft rechts nog iets kunnen wegsnijden van het "lege" randje.

Anderen ga ik morgen van commentaar voorzien! Moet nu naar huis en heb daar geen internet....

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:20

HeavensLove schreef:
Marit schreef:

Allereerst, je sluitertijd moet eigenlijk minstens de lengte van je millimeters zijn. Dus als je schiet op 250mm, moet je sluitertijd minstens 1/250 zijn. Dat is waar je mee begint. Vervolgens kun je een diafragma rond de 5.6 kiezen, daarmee komen mens en paard nog prima allebei scherp op de foto. En vervolgens werken aan een stille hand en goed focussen, en foto's vergelijken. Natuurlijk speelt de kwaliteit van je lens ook mee, en of hij schoon is natuurlijk :D

dat van de lengte van je mm en diafragma is nog eens afhankelijk of je met crop frame of full frame camera trekt ;)

Kan je hier iets meer uitleg over geven? Over deze tip heb ik namelijk nog nooit iets gehoord.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:51

JewEmm schreef:
C_estmoi Wat een leuke foto! Je lamp staat wel iets scheef, en zelf zou ik hem íets verder van onderen genomen hebben.

Hij is inderdaad net niet helemaal recht, maar dat vond ik niet zo erg. Iets verder van onderen nemen was een beetje lastig geweest, ik heb de foto namelijk 180 graden gedraaid, dit is gewoon een plafondlamp namelijk :P

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:55

Bijgelezen vanaf pagina 20:

C_estmoi: waarom heb je gekozen voor de lamp? Probeer iets uit te beelden met je foto, op deze manier is ie wat saai :)

NatassJa: hele gave foto! Knap model. Wel jammer dat het gezicht/oog iets overbelicht is.

MichieldeM: Mooie foto, en knap gedaan zo met dat licht erachter :j

Jessica_1998: heel erg jammer dat de pony zo vies is. Fototechnisch zou ik op ooghoogte van de pony gaan zitten/bukken, dan komt de pony er wat mooier uit!

joey_lover: leuk ratje! Kan je hem de volgende keer zonder flits proberen te fotograferen? Dan krijgt de foto gelijk een fijnere uitstraling

Ann_Pam: erg sterke foto. :j zou hem zelf alleen iets lager hebben genomen! Maar dat is smaak.

XiiaaooNaa: wat een schattige foto, lief koppie heeft ie! Overbelichting op de manen goed opgelost :)

deviltjh: ik weet niet zoveel over autofotografie, dus kan er niet zoveel over zeggen. Ziet er goed uit, maar de plaat boeit mij niet zo :)

Marjoow: heel gaaf! Ben benieuwd hoe je dat gedaan hebt?

Bellatrix: mooi kleurgebruik :j Een mooie vogel in de boom had de plaat afgemaakt :D

Kelszz_: kan hem niet erg goed beoordelen doordat ie zo klein is.

TrendyLover: leuke plaat, misschien zou je hem nog iets 'spannender' kunnen bewerken? Dwz meer kleurgebruik en spelen met contrast.

Marit: mooie plaat! Alhoewel ik me weer een beetje stoor aan de sterretjes :o De flare erin vind ik wel mooi!

binky: knap, zo dichtbij! Nog even oefenen met de belichting (hij is nog wat donker) en hij wordt al een stuk beter :j

Hier is mijn week 2:

Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:01

Bedankt iedereen voor de tips! Zal vanavond even kijken of ik tips heb om iedereen langs te gaan. :D

anneeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:02

mag je nu een foto plaatsen?

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:19

Ik ga vanavond (als ik tijd heb) feedbacks schrijven!
Iedereen bedankt trouwens.

HeavensLove
Het hondje op de foto is al bijna 3, geen puppy meer :))
Maar wel grappig, veel mensen zeggen dan :')

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:25

Week 2
Afbeelding
Had hem bij het oog scherper willen hebben.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:27

iedereen super bedankt voor de tips :)

Ik ga nu beginnen aan de lijst. :D

edit, ik denk dat ik week 1 oversla en nu maar meteen begin met week 2. Alles wat ik wil zeggen over de foto's van week 1 is al gezegd en om het dan nog een keer te gaan zeggen :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:54

Hierbij alvast de foto's van week 2! Ik vond het moeilijk om te doen omdat ik echt nog een beginner ben maar ik hoop dat het goed overkomt :)

Ann_Pam , mooie foto! Vind de kleuren er perfect bijpassen en hij is goed scherp. Ik vind het takje voor de arm van het model wel wat afleiden.

XiiaaooNaa, fijne plaat, het paard kijkt vrolijk en alert. Ik vind wel dat de manen wat overbelicht zijn maar dat is lastig :)

Marjoow, gave plaat! Sprekende kleuren, interessante compositie. Ik vind hem geslaagd!

Bellatrix, super gave kleuren en een mooi contrast! Ikzelf had de boom liever iets ruimer gezien, dus wat meer boom.

Kelszz_, leuke foto om te zien! Ik had hem wel graag wat ruimer gezien aan de bovenkant.

TrendyLover, leuk gefocust op de middelste paddenstoel maar ik vind de paddenstoelen op de voorgrond wel storen. De achtergrond is wel mooi onscherp!

Marit, gave foto! Zelf had ik hem iets dichterbij gezien, dus het paard dichterbij maar hij is zeker geslaagd nu!

binky, Leuke plaat! Ik vind hem iets te donker en er had wat meer kleur in gemogen. De takjes op de voorgrond leiden wat af maar met een wild dier is het lastig om de perfecte plaat te krijgen omdat ze al snel weg zijn :)

xLoki, gave foto, gewaagde compositie! Ik vind zelf het overbelichte vlak (de zon volgens mij?) iets te veel afleiden, mijn oog wordt daarheen getrokken in plaats van naar het dier wat jammer is.

Ash_, Leuke foto, paard staat er helder en alert op, hij is mooi scherp en de achtergrond juist niet. Er had van mij iets meer kleur in gemogen zodat het paard wat meer spreekt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:56

HeavensLove"
[quote="Marit schreef:
Balou_k schreef:
Heel fijn alle kritiek, maar kan iemand mij wellicht beantwoorden op mijn vraag? Ik kom er zelf niet echt aan uit namelijk, de ene keer is een foto glashard scherp en de andere keer net niet, of enkel op een onderdeel zoals een neus/oor..

dat van de lengte van je mm en diafragma is nog eens afhankelijk of je met crop frame of full frame camera trekt ;)[/quote]

Croo wattus? (Gaat googlen)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:58

Ik ga ervanuit dat Balou met en crop camera schiet dus laten we het niet ingewikkelder maken dan het al is :')

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:01

Marit schreef:
Ik ga ervanuit dat Balou met en crop camera schiet dus laten we het niet ingewikkelder maken dan het al is :')

Ik heb een canon Eos 1100D lens die er op zat canon 55-250 IS TYPE II

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:04

Ik ga dat zeker proberen HeavensLove !

Bedankt voor de positieve kritiek !

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:05

Leuk al die verschillende reacties op mijn foto. De 1 vindt het niks en de ander vindt het juist bijzonder. Bedankt voor de feedback allemaal! Als ik tijd vind zal ik ook eens een poging wagen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:05

Balou_k schreef:
Marit schreef:

Ik heb een canon Eos 1100D lens die er op zat canon 55-250 IS TYPE II

Dat is gewoon een crop camera :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:19

Goed mijn feedback is af, wil niet onaardig overkomen alleen tips of mening geven. Is dus niet onaardig bedoeld.

Agossie: Nette foto met een mooie scherpte.
Ann_Pam: Netjes had alleen of het stokje weggewerkt willen zien of de hand er in zijn geheel op.
Asselruiter: Mooie kleuren in de foto. Alleen het gaatje in het blad lijdt mij een beetje af.
Babel: Vind ik persoonlijk geen pakkende foto, trekt niet mijn aandacht en blij er niet bij hangen. Vind links een grote ruimte zonder bijzondere onderwerpen.
Balou_k: Mooie scherpte! Vind alleen de voorwerpen op de achtergrond iets wat afleiden.
Bellatrix: Mooi sfeer en kleur.
binky: Onderwerp is niet mijn favoriet, wel netjes gedaan
Bumblehorse: Mooie foto, vind alleen de railing wat storend
calice: Onwijs leuk moment, mooie sfeer ook in zwart/wit
C_estmoi: Misschien onderwerp iets te centraal, maar trekt wel mijn aandacht
chip: Mooie sfeer, zou iets meer scherpte willen bij het onderwerp.
Deetjeeuh: Mooie kleuren, niet mijn persoonlijke ding maar verder nette plaat.
DmNqUe: Had iets meer scherpte bij de kop willen zien. Verder mooie plaat en goed moment geschoten.
eclair98: Leuke plaat, jammer van de storende elementen
EngeltjeS: Leuke en mooie winterse plaat. Had hem persoonlijk iets lager genomen zodat het meisje er iets meer op zou staan
faatxhorse: Netjes, vind hem alleen iets te centraal genomen
Fellow: Leuk moment! Leuke pony, jammer van de kist op de achtergrond
Fennee: Schattig zo samen. Mis alleen bij de hoofden van de ponys wat scherpte.
Fenneeee: Vind de foto wat grauw en donker, leuk model!
Gub: Lief!! Nette foto.
Hanna_94: Netjes die scherpte. Moest wel even kijken wat het was maar ben daar dan ook niet in thuis ;)
HeavensLove: Gave foto en model. Top foto
Iejoorr: Mis scherpte en vind het niet fijn kijken. Wel een leuk idee.
Irene96: Gaaf!!
ismy: Gaaf mooie sfeer!!!
Jessica_1998: Leuk model, jammer van je eigen schaduw op de foto en het gele wat onder de pony ligt.
JewEmm: Grappige foto, jammer alleen dat het model haar ogen half gesloten heeft.
jilinda: Mooie sfeer en scherpte!
JNSW: Super leuk idee en goed uitgewerkt.
Joey: Die blik van de kat geweldig. Nette foto ondanks de voorwerpen op achtergrond.
joey_lover: Vind hem iets wat donker en iets te centraal. Verder leuke foto
Kelszz_: Vind hem niet heel interessant, misschien omdat er een grote leegte is in de foto.
_Kiki_: Leuk! Had alleen liever de scherpte meer in de vlam willen zien.
kimberley23: Schattig en leuk met de lichtjes op de achtergrond. Door de lampjes valt voor mij de kooi minder op.
laurajoy15: Wauw mooie scherpte!
Leonyr: Mooie compositie en sfeer.
Lipydo: Ben fan van je foto’s
Lizaa01 : Mooie scherp :D
lovepaard123 : Leuk, jammer alleen dat van beide paarden een oor er half opstaat.
love_western: Mooie scherpte
manonnevot: Netjes scherp bij het hoofd,
marit: Onwijs leuk gedaan
Marjoow: Wauw ook zo mooi scherp
MichieldeM: Gaaf
monbyou: foto werkt niet bij mij
MyHu”: Mooi had alleen het rechter oog iets scherper willen zien.
naomi_g1998: Leuk idee, vind het alleen niet heel intressant .
NatassJa: Super gave foto!!
Nefertarie: Gaaf moment zeg, mooie kleuren heel natuurlijk allemaal
Nynke_Mandy: Mis wat scherpte in de foto
Racheel: Leuke foto, ik zou persoonlijk ook het andere oog scherp willen hebben
Revanches: onwijs mooi
RianneH: Wauw die scherpte en weerspiegeling.
Robin_Rikkie: Mooie foto, Jammer alleen van de schaduw in het gezicht.
Rozenveld: Oog is mooi scherp !
SachemLover: Jammer van de achtergrond, leuk paardje!
Sanne_com: Mooie sfeer en compositie
showteam: Gaaf!! Die uitdrukking van de kat.
Sodeletuut: Super moment. Vind echter de foto iets te licht.
Sokje_6: Gaaf zo met die zon, zou hem alleen iets minder centraal doen.
Suuszels: Netjes, Zou alleen ook een stukje oor erop willen zien
TammyVN: Wauw, waar is deze genomen? Blijf ernaar kijken
tesseke: Mooie natuur foto
Tinky12: Mooie foto en compositie. Misschien iets te centraal maar wel erg mooi.
XiiaaooNaa: Dacht eerst dat het een sterrenhemel was ;), gave foto
xLoki: Die ogen, wauw
xxanoukxx1: Vind hem eigenlijk te klein om iets van te kunnen zeggen.
Ymor: mooie kleuren, jammer van de achtergrond (maar dat heb je niet altijd voor het zeggen natuurlijk)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:34

Ik ga het commentaar voor week twee ook bijhouden in een word bestand. Ook al is dat voor mij ook niet echt fijn aangezien word er heel lang over doet om te openen maar er zijn zoveel deelnemers dat het echt heel lang duurt om in een keer te doen. Zo kan ik ook bij iedereen wat langere feedback geven. :j

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:44

Ik had me nog zó voorgenomen om mee te doen met een foto topic.
zijn jullie nu al gesloten?
Lijkt mij erg tof om m'n fotografie kunsten te verbeteren en beter worden in feedback geven.
Ik kom uit een hele drukke december periode waarin ik bijna overliep en heb nu ik nog maar 1 (wel super toffe) baan en rust en meer tijd.

Ik ben op zoek naar een uitdaging en een kans om m'n hobby echt te verbeteren.
mag ik me hier nog bij aansluiten? Lijkt mij echt heel tof! :j

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:48

Iedereen bedankt voor de tips en opmerkingen. Hier ga ik zeker aan werken +:)+
Laatst bijgewerkt door monbyou op 07-01-14 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

anneeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:48

Afbeelding

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:49

@Jolandaa dat mag hoor ;)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:52

MyHu schreef:
HeavensLove
Het hondje op de foto is al bijna 3, geen puppy meer :))
Maar wel grappig, veel mensen zeggen dan :')

ik denk dat dat vooral komt doordat die zo een hele frisse jonge speelse blik heeft en allicht niet zo groot is XD

anneeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:52

mag je meer als 1 foto plaatsen?