Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Geryon schreef:Halen jullie halstertouwen etc. vaak sowieso al weg of gebeurt dat in overleg met de klant? Als ik zie hoe sommige foto's bewerkt zijn zou ik daar als klant echt niet blij mee zijnVan een dicht oog een open oog maken, van mistig weer hartstikke zonnig zomerweer maken etc. etc.
Wel heel gaaf om te zien hoe lelijke/dooie foto's ontzettend mooi uit kunnen pakken
faatxhorse schreef:Dit was mijn poging om een compleet mislukte foto op te krikken.Ik bewerk fototechnisch vaak erg veel na, maar zal nooit paarden er mooier uit laten zien dan ze werkelijk zijn.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Goof schreef:Wat ik me afvraag; Bewaren jullie van iedere foto 2 bestanden? Dus een originele en een bewerkte versie?
Ik bewaar van iedere foto namelijk 1 exemplaar (ofwel het origineel ofwel een licht bewerkte versie)anders zie ik door de bomen het bos niet meer.
Goof schreef:Wat ik me afvraag; Bewaren jullie van iedere foto 2 bestanden? Dus een originele en een bewerkte versie?
Ik bewaar van iedere foto namelijk 1 exemplaar (ofwel het origineel ofwel een licht bewerkte versie)anders zie ik door de bomen het bos niet meer.
Goof schreef:Cool, ik ben uniek geloof ik met mijn 1 versie![]()
Na een fotoreportage lever ik 1 versie aan de klant. Ik ga dan ook zelf niet nog andere versie bewaren, ik doe daar namelijk nooit meer iets mee.
Goof schreef:Cool, ik ben uniek geloof ik met mijn 1 versie![]()
Na een fotoreportage lever ik 1 versie aan de klant. Ik ga dan ook zelf niet nog andere versie bewaren, ik doe daar namelijk nooit meer iets mee.
Marjoow schreef:Goof schreef:Wat ik me afvraag; Bewaren jullie van iedere foto 2 bestanden? Dus een originele en een bewerkte versie?
Ik bewaar er zelfs 3! En dat zit heel handig in mapjes.
Map 1:atum & Naam* Originelen
Map 1.1: *Lightroom* Nabewerkte versies
Map 1.2: *©* Kleine versies met copyright
EmmyJoycee schreef:Goof schreef:Cool, ik ben uniek geloof ik met mijn 1 versie![]()
Ik bewaar ze meer voor, eventuele nabestellingen zodat ik wel de bewerkte versie op groot formaat ook heb
YentlShots schreef:Marjoow schreef:
Ik bewaar er zelfs 3! En dat zit heel handig in mapjes.
Map 1:atum & Naam* Originelen
Map 1.1: *Lightroom* Nabewerkte versies
Map 1.2: *©* Kleine versies met copyright
Haha, ik bewaar er vier
Map 1: Orgineel
Map 2: Nabewerkte versie's
Map 2.1: Nabewerkt en verscherpt
Map 3: Webformaat met copyright
Haha
Nog en vraag aan jullie, als jullie je foto's laten nabestellen/uitprinten
Doen jullie dat met de bewerkte versie's? Of de orginele bestanden?
En als jullie bewerkte versie's doen, verscherpt of niet?