[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XiiaaooNaa

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:09

Mooie foto! Alleen zou ik meer sfeer in de foto leggen met een effect en je copyright aanpassen haah(:

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:11

ik kan nog niet bewerken, ook geen andere copyright kreeg ik voor elkaar.
Het staat er ook alleen even op zodat ik niet weer ergens andere me foto's vind :n

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 17:18

Jolijnn, ik ga je foto bij Week 3 zetten. Tuurlijk mag dat, als je volgende week amper thuis bent.

Er zijn er nog 4 van wie ik een inschrijving verwacht, dus ik wacht nog tot eind van de avond voor ik de definitieve samenvatting van week 2 ga neerzetten.

_l_amanda_l_ natuurlijk mag jij erbij! Waarom niet? Even een pb met je emailadres naar Gianti sturen, die heeft de weebly verzamelsite gemaakt. Ik ga het denk ik ook doen, aangezien ik blijkbaar van mijn eigen site niet kan plaatsen en ik baal een beetje van mijnalbum...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:19

_l_amanda_l_ schreef:
kan ik er trouwens ook bij op die site, Agossie? :Y)

Mooie foto Magda! Ben niet zo van de vaag-gekleurde filtertjes, maar het past bij zoiets toch wel heel goed!

Stuuur maar een pb met je email adres :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:20

Ik heb mijn foto ook op de site gezet, nu lukte het opeens wel. :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:27

Mijn week 3 komt er ook zo aan, ben alleen nog erg aan het twijfelen tussen 2..

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 17:31

Iejoorr, je hebt volgende week nog de hele week voor de foto's hoor! :D

Gianti, ik denk dat ik ook maar via Weebly ga doen, aangezien mijn site niet echt meewerkt... Ik snap er niets van... :n

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:38

Agossie schreef:

Gianti, ik denk dat ik ook maar via Weebly ga doen, aangezien mijn site niet echt meewerkt... Ik snap er niets van... :n

Maar ik heb er vandaag 1 gemaakt waar ik zelf aardig tevreden over ben :)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:41

Even alles bijgelezen vanaf pagina 18 :)

Jolijnn
De foto oogt niet helemaal scherp. Dit zou kunnen liggen aan bijvoorbeeld het verkleinen van de foto (Te verhelpen door hem even te verscherpen), aan de pagina waarmee je hem hebt geüpload (Te verhelpen door bijvoorbeeld gebruik te maken van Flickr.com) of door verkeerde scherpstelling. (Te verhelpen door beter scherp te stellen.

_l_amanda_l_
Inderdaad erg jammer van de ruis. Wellicht kan je een ruisreductie toepassen?
Verder vind ik het sepia bij deze foto niet erg geslaagd. Naar mijn idee haalt hij juist een sfeertje weg in plaats van het te creëren. Misschien dat je eens kan proberen om hem om te zetten naar zwart wit?

Agossie
Fijne kleuren! Misschien dat je eens wat kan experimenteren met compositie en een gevoel achter de foto. Vooral dit laatste kun je bij een oogfoto heel mooi verwerken. Zoals;
http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl& ... ,s:0,i:121
http://www.google.nl/imgres?start=138&u ... :100,i:124

xMayo
De houding van de hond is hier niet zo fijn en er valt een vervelende schaduw over zijn kop. Je kunt de volgende keer bijvoorbeeld even een grappig geluidje maken en inzoomen. Dan heb je een een uitdagend perspectief.
Last but not least; let op je horizon!
Die is bij mij ook negen van de tien keer scheef, maar je zou hem eventueel met een programma recht kunnen trekken.

Nooor_
Wat een prachtige hond! Ik vind je belichting erg geslaagd, zijn vacht komt er zo goed uit en zijn ogen springen fantastisch naar voren. Een tip voor de volgende keer is om dezelfde instellingen te gebruiken, maar met een spontane houding van de hond. Dat levert vaak ook een leuker koppetje op.

KirstenVosje
Leuke foto zeg! Inderdaad maar één minpuntje; de onscherpte bij het contactpunt van het meisje en paard.

Jacobeho
Dat is een heel andere foto dan de algemene rijfoto, erg leuk!
Mooi gespeeld met licht en een goed moment van de stap gekozen. De volgende keer kan je eventueel je horizon expres iets kantelen, zodat het paard voor het oog de helling op loopt, snap je?

Lara
Fijne rustige foto! Mooie, passende achtergrond en zachte kleuren. Toch zou ik hem gaver vinden als hij nóg wat lichter was.

magda_90
Ik had hem al in je topic gezien, maar ik vind het een hele gave foto! De bewerkte kleuren passen er heel goed bij en je ziet dat je hebt nagedacht over de compositie. Ook een erg mooie scherpstelling!

Jolijnn
Deze foto vind ik lastig beoordelen omdat er ook een emotionele gedachte achter zit.

Erg bedankt trouwens voor jullie feedback. :D

Enne, commentaar is allemaal als tip bedoeld, absoluut niet aanvallend!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:43

Wat een geweldig topic is dit zeg, volgensmij ga ik hier dit jaar echt heeeel veel van leren. :))
Bedankt voor je tips Leonyr! :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 17:44

Iejoorr schreef:
Agossie schreef:

Maar ik heb er vandaag 1 gemaakt waar ik zelf aardig tevreden over ben :)

Perfect toch!!!

Ik ben ook vandaag lekker bezig geweest. Was wel koud! Maar ik ben benieuwd.

Leonyr, ik heb vandaag weer wat oogfoto's gemaakt, maar moet even zien of er wat bijzit. Het wordt in ieder geval niet mijn inzending van week 3, want daar heb ik andere plannen voor. :D

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:46

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:50

KirstenVosje schreef:
Wat een geweldig topic is dit zeg, volgensmij ga ik hier dit jaar echt heeeel veel van leren. :))

Ik vind het inderdaad heel fijn dat iedereen zoveel tips geeft, een erg leerzaam topic! :)
Graag gedaan!

Agossie: Als je het aanspreekt, kun je heel veel experimenteren met zwart/wit en helderheid/contrast. Je gevoel mee laten spelen en durven je foto te bewerken.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 17:53

Iejoorr, ik doe er nog niets mee, aangezien er nog 4 mensen moeten inleveren voor week 2... Volgende week zet ik hem erbij!! :j

Leonyr, ik had deze foto wel bewerkt, de lucht was minder blauw op het origineel... := Paard alleen niveaus, lucht blauwer gemaakt.

Maar, z/w heb ik nog niet aan gedacht! (wel andere foto's z/w, maar niet deze). Ik zal voor de volgende keer op alles letten. Ook zal ik even de commentaren, of een samenvatting daarvan, op mijn site erbij zetten. Probeer dat elke keer te doen, dan heb ik alles bij elkaar.

KirstenVosje schreef:

Dat heb ik dus ook! Ik ben echt blij met het topic! Ik doe er zelf heel veel mee en dat geeft ook voldoening. :j

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:55

Agossie schreef:
Iejoorr, ik doe er nog niets mee, aangezien er nog 4 mensen moeten inleveren voor week 2... Volgende week zet ik hem erbij!! :j

Is goed hoor, heb aankomende week niet erg veel tijd, dus plaats hem nu alvast (voordat ik het vergeet :=)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:23

Aangepaste titel lag dus niet aan mij :P

Nou eens kijken...mijn commentaar voor deze week:

Lara : De 2e foto die je laat zien ziet er mooier uit dan de 1e.Ik vind het fijne kleuren om naar te kijken alhoewel ik graag iets meer vorm had gezien.Ondanks dat er al wat meer contrast bij de hals zit,vind ik het nog net iets teveel een geheel.

Iejoorr : Bakfoto's zijn gewoon erg lastig...ik mis ook wat scherpte in de foto.

ismy : Je model kijkt niet zo gezellig,ze ziet er enorm gespannen en geposeerd uit en er mist een stukje van haar hoofd.Probeer je model wat meer op haar gemak te stellen :)

RobinBuck :Grappige foto,mooi scherp.Compositie ligt niet helemaal lekker in het oog.

Lauraa : Erg leuke kat...probeer eens met soft light te spelen met deze foto.

Blacky : Leuke foto en geweldige pony :D Ik zou hem iets croppen en hem een andere achtergrond geven.Let goed op je achtergrond als je foto's gaat maken,golfplaten hebben weinig karakter :+ ;)

calice : Mini aapjes... <3 Mooie foto,ben benieuwd waar hij naar kijkt.

xliisaa : Mooie foto en fijne kleuren,enige minpuntje is het haarwat net op de mondhoek van je model valt.

NatassJa :Fijne foto,zou wel iets meer scherpte willen zien,alhoewel het kan dat mijn ogen een beetje vreemd registreren omdat ik moe wordt.

Ash_ : Sfeervol,denk ik een goede stockfoto.Je zou er een mooie tekst naast kunnen plaatsen.

XiiaaooNaa :Vind je uitgesneden versie mooier dan de gehele foto,ik mis wat warmte in het kleurgebruik.

Nefertarie :leuke foto,misschien kun je het lichte gedeelte mog iets meer belichten.

tesseke :Dramatische foto...kleuren komen een beetje onwerkelijk over,zou hem in een manipulatie gebruiken vanwege de onwerkelijke sfeer.Leuke techniek :j

Jolijnn : Ik mis wat scherpte in de foto en de voegen storen mij een beetje,de weerkaatsing in de stenen is mooi.

l_amanda_l_ : Mooi kleurgebruik,ietsje teveel ruis.De achtergrond zou ik ook iets anders kiezen,leuk onderwerp.

Monster_tos : Mooie foto,zou haar gezicht wel iets retoucheren.

Leonyr : Mooie stockfoto...met dieren moet je pakken wat je krijgt aangeboden.

Agossie : Compositie wat saai maar wel geschikt voor bv een kalender....mits het natuurlijk wel het juiste jaar is :P

xMayo : Houding van de hond komt wat vreemd over,zijn kop heeft een wat onvoordelige licht/schaduw verhouding.En horizon...Probeer goed te letten op waat het licht vandaan komt.

Nooor_ : Ik had iets meer ingezoomed op de kop van de hond,hij heeft zo'n mooie vragende,beetje schuldige blijk in de ogen.

KirstenVosje :Fijne foto om naar te kijken.

Jacobeho : Teveel tegenlicht,zo fel dat ik het onderwerp niet kan zien.Kijk uit met het kijken naar zonlicht in je zoeker,erg slecht voor je ogen.

magda_90 : Mooie foto.

Zo,hoop dat ik niemand vergeten ben,anders even brul geven.

Foto's van week 3 komen later.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:40

Gave foto's weer! Helaas nu even geen tijd om te beoordelen, dat doe ik zsm :)

Hier mijn foto voor week 2, beetje aan de late kant (thx voor de pb Agossie!)

Afbeelding

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:40

Leonyr schreef:
_l_amanda_l_
Verder vind ik het sepia bij deze foto niet erg geslaagd. Naar mijn idee haalt hij juist een sfeertje weg in plaats van het te creëren. Misschien dat je eens kan proberen om hem om te zetten naar zwart wit?

Thanks voor je feedback :D hierbij even in linkje de foto in zwartwit, voor de vergelijking..
(ik vind dat donkere "sepia-achtige" er juist beter bij passen, zwartwit vind ik meer echt voor portretten, ieder z'n smaak)

Pb is verstuurd, heel handig idee zo'n verzamelplek! :D (ik raak anders altijd alles kwijt in verschillende mapjes)

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:37

@ Hazira:
Mooi kleurgebruik en diepte van de hagedis en de achtergrond.
Op 1 of andere manier vind ik de plek waar hij het meest scherp is, niet de plek waar ik het liefst zou kijken. Kan niet helemaal onder woorden brengen wat ik bedoel.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:46

Mijn inzending voor deze week, Geen technisch hoogstandje.. Had een sollicitatie gesprek en kreeg te horen dat ik ben aangenomen dus vandaar de blijdschap :D Ik zal morgen even alles beoordelen :j

Afbeelding

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:28

Vind hem wat saai....hmmm k weet nie wat ik ervan moet vinden

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:31

zo mijn foto's staan er weer op :D
bij week 3 staat hij met mijn nieuwe coplicht(?) :j
dus ik heb hem veranderd vergeleken met hier :j

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:20

Nefertarie schreef:
@ Hazira:
Mooi kleurgebruik en diepte van de hagedis en de achtergrond.
Op 1 of andere manier vind ik de plek waar hij het meest scherp is, niet de plek waar ik het liefst zou kijken. Kan niet helemaal onder woorden brengen wat ik bedoel.

Ik snap denk ik wel wat je bedoelt.
Ik ben begonnen met handmatig scherpstellen, vorig jaar veel gedaan, maar nu weer wat afgeleerd -O-
Ik heb geprobeerd scherp te stellen op het oog of iig gezicht.

Ben er zelf ook niet helemaal tevreden over.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:55

hier is mijn foto van week twee

heb maar heel weinig fotos gemaakt deze week, deze is alleen een beetje overbelicht..
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 22:02

Brandylove, hij is niet zozeer overbelicht (op sommige plaatsen wel) maar je hebt duidelijk te dichtbij ingeflitst. Dan krijg je al snel dit beeld. Leuke hond, hond hoor! Misschienk kun je hem/haar een volgende keer mee naar buiten nemen, in de tuin ofzo en dan hond laten zitten en op gelijke ooghoogte als de hond de foto maken. Probeer dan op te letten dat je een rustige achtergrond hebt en niet troeperig of zo, snap je?