centraal foto-thema / opdracht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SaSalover

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:07

Waar is die met die 3 beertjes? Daar gaat mijn stem naar uit! :D

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:07

Ik stem ook voor Valenee!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:08

SaSalover schreef:
Waar is die met die 3 beertjes? Daar gaat mijn stem naar uit! :D

Das de mijne :) Tnx!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:09

Ik stem ook op Valanee :)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:10

mag je ook stemmen als je zelf niet meedoet? Of gaat het echt alleen om de 'mee-spelers'? (meelezer :P)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:10

Aurelia schreef:
mag je ook stemmen als je zelf niet meedoet? Of gaat het echt alleen om de 'mee-spelers'? (meelezer :P)

Stemmen mag wat mij betreft door iedereen! :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:11

Ik heb ook eerst gestemd voor ik meedeed! Zo rol je er in Aurelia.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:14

Okee :)
Dan gaat mijn stem ook naar Valanee

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:17

Ik ben ook al een tijdje aan het meelezen, erg leuk initiatief :)
Mijn stem gaat ook uit naar Valanee

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:19

Ik stem: valanee

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:28

Ik stem voor; Captain_

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:38

Valanee

Wil ik wel bijzetten dat ik het idee van Marjoow het leukste vond. De soepkommen vond ik ook leuk

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:40

Mijn stem valenee

Ik heb momenteel te weinig tijd gehad en hoop de volgende ronde bij te wonen:)

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:54

Ik ga voor PaulaPom! Om lekker in de sneeuw-sfeer te komen (:

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:58

Wauw.. bedankt voor alle stemmen tot nu toe!
Mijn stem gaat uit naar: Lipido Die blijft het langste hangen in mijn hoofd :)

Ik heb geprobeerd wat feedback te schrijven. Moet weer even inkomen daarmee, zal volgende keer wat uitvoeriger zijn ^^
Marjoow:
Eigenlijk zijn alle tips al gegeven. Ik vind het concept erg leuk bedacht, maar de uitvoering had sterker gekund. Probeer de volgende keer erop te letten dat de schaduwen wat minder storen en de horizon op gelijke hoogte is. Wel goed dat je erop hebt gelet dat je compositie steeds hetzelfde is, waardoor er weer een eenheid ontstaat. Waarom had je eigenlijk voor een kleed(?) met aan de linker kant lijntjes gekozen?

Lara:
Ontzettend leuk bedacht en uitgevoerd! Jammer dat bij de middelste en de rechter uitsnede de scherpgepunte niet helemaal goed liggen. Bij het oog heb ik het idee dat het niet helemaal scherp is en bij de mond lijkt het focus punt op de lip en ondertanden te liggen. Persoonlijk had ik het mooier gevonden als zowel de voortanden en onderpanden scherp waren geweest. Wat betreft de plaatsing van je uitsnedes heb je denk ik wel de beste te pakken. Ziet er in elk geval goed uit ^^

Lipido:
Heerlijk drieluik. Rustige en prettige sfeer. Zodra ik dit zag kon ik het me gelijk inbeelden dat iemand dit in zijn huis heeft hangen. Ziet er ook lekker modern uit wat betreft de vlakverdeling onder in. Heb helaas niet echt verbeterpunten kunnen vinden.

geerte:
Ik vind het concept leuk, maar heb misschien toch nog wat verbeterpuntjes voor je. Wat ik in dit geval wat mis is een zeker spanning binnen de foto's. Het zijn fototechnisch erg interessante dieren. Misschien dat je volgende keer kan proberen om de dieren niet weg te laten kijken? Bij de spin stoort de achtergrond net iets teveel en bij de rechter uitsnede lijd het lijntje in de achtergrond wat af. Toch vind ik dat je zeker een leuk resultaat hebt.

deniseqn:
Mooie verdeling van je drieluik. Ook grappig idee dat de bokeh uit het potje komt. Misschien volgende keer proberen iets meer licht in je foto's te brengen. Vind deze nu wat aan de donkere kant, waardoor ik ze wat somber vind aanvoelen. :)

Ash_:
Ik had jouw inzending even gemist, dus weet niet welke feedback er allemaal al was gegeven. Ik vind het jammer dat je paarden hebt gebruikt. Juist bij deze opdracht kun je zo heerlijk uit je bol gaan, niemand die je erop afkeurt. Mijn tip is dan ook eigenlijk: probeer bij de volgende opdracht lekker extreem dingen uit te proberen! Je kunt trouwens prima paarden gebruiken en daar extreem mee experimenteren :D

PaulaPom:
Mijn feedback had ik al wel gegeven. Vind het een leuke sfeer. Lekker winters. Het houd alleen niet helemaal mijn aandacht vast. Misschien dat je iets anders had kunnen proberen dan takjes? Dit blijft natuurlijk altijd een smaak principe :P Erg mooie scherpte diepte btw. :)

Daantjee12:
Mooie kleuren! Zoals eerder al gezegd was: jammer van de grote witruimtes. Zelf had ik geen zwarte rand om je foto's te kaderen gedaan. Dit maakt het beeld wat onrustig en drukt te zwaar op de foto's. Probeer daarnaast je copyright ook netjes uit te lijnen met je kader als je daar gebruik van maakt. Dit geeft vaak een rustiger beeld. Ik heb even snel een voorbeeldje gemaakt: http://i49.tinypic.com/34xj22u.jpg

Diaz:
Gaaf dat je een slang hebt gebruikt! De middelste foto is erg gaaf, mooi hoe de slang ligt/beweegt. Bij de uitsnede van de kop mis ik eigenlijk een stukje meer body. Ik weet niet zo goed hoe ik dat het beste kan verwoorden. Vind je kleurgebruik wel erg fijn.

Captain_:
Interessante beelden! Jammer dat de middelste foto niet echt een scherp punt heeft, hoewel ik snap dat lensje draaien niet heel eenvoudig is. Althans.. mij lukt het nooit :')
Al met al een grappig drieluik om naar te kijken.

Nooor_:
Ik ga mee in het commentaar van Captain_.

F_Orumster:
Ontzettend leuk gedaan! Vormt een mooi drieluik doordat het doorloopt. Fijn kleurgebruik. Heb er eigenlijk niet echt wat op aan te merken.

Idinn:
Leuk idee! Ik vind de foto's wat eentonig overkomen. Als je wat meer met je belichting had gedaan waren de foto's ook spannender geweest denk ik. Deze zijn nu wat grauw van kleur en belichting. Probeer in het vervolg rekening te houden met je typografie. De tekst is nu niet overal even goed leesbaar (donker op donker). Het lettertype past er wel leuk bij!

Agossie:
Wat een leuke schoenen!:D Ik vind je idee leuk, maar de uiteindelijke uitvoering wat minder. Het geeft me nu een beetje het gevoel van een webshop. Ik mis nog iets van een spanningsfactor of sfeer in de foto. Tenzij je natuurlijk juist een wat strakkere, modernere, statischer sfeer wilde hebben? Verder ga ik mee in het commentaar van Captain_.

Verax:
Ook een leuk idee. Vind het een net drieluik, heb ook niet zoveel op te merken. Bij de middelste foto storen de haren die voor haar gezicht waaien een klein beetje. Je grote lijnwerking in de compositie is toch wel voornamelijk verticaal en diagonaal. De haren lopen horizontaal waardoor die het beld wat verstoren. Verder natuurgetrouwe kleuren.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:04

Valanee schreef:
Marjoow:
Eigenlijk zijn alle tips al gegeven. Ik vind het concept erg leuk bedacht, maar de uitvoering had sterker gekund. Probeer de volgende keer erop te letten dat de schaduwen wat minder storen en de horizon op gelijke hoogte is. Wel goed dat je erop hebt gelet dat je compositie steeds hetzelfde is, waardoor er weer een eenheid ontstaat. Waarom had je eigenlijk voor een kleed(?) met aan de linker kant lijntjes gekozen?

Simpel, omdat ik niets anders heb :') Dit is het enige kleed met 1 kleur :P Bedankt voor je tips!

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:08

Haha okee! Het heeft wel een leuk effect namelijk ^^

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:21

Oh echt? Ik had liever gewoon simpel zwart gehad xD

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:30

Bedankt voor je feed back Valanee!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:38

Vera & Valanee nog bedankt voor de reviews trouwens :)

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:56

Ik stem Lara :D

Volgende thema ga ik ook proberen mee te doen :D

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:00

Ik stem ook Valanee :).

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:02