[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:49

Deijs schreef:
Deijs schreef:
Ik heb stiekem even een vraagje; hoe verkopen jullie de foto's? maken jullie pakketten van zoveel foto's zonder copyright origineel bestand voor zoveel euro? ik ben erg benieuwd :)

iemand? :)

Euhm geen ervaring mee :=

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:16

JasmijnJoy schreef:
lovey_ou schreef:
JasmijnJoy 10 a 15 euro je bent zeker op de goede weg! Probeer er voor te zorgen dat je onderwerp er in zijn geheel opstaat en geen afgehakte neuzen :P Ik mis nog wat scherpte in je foto's. Bewerk je je foto's? :)

Die neus was me nog niet eens opgevallen :=
Nee, ik bewerk niet. Ik heb gister wel wat uit geprobeerd met een blackfoto.
Voor:
[ Afbeelding ]
Na:
[ Afbeelding ]

Haha overkomt mij ook wel eens ben ik thuis staat de staart er net niet helemaal op :') Met welk programma bewerk je? Ik heb namelijk het idee dat je veel meer uit je foto's kunt halen :P Probeer ook je ISO laag te houden volgens mij stond ie best wel hoog op de foto's? :)

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:43

lovey_ou schreef:
JasmijnJoy schreef:

Die neus was me nog niet eens opgevallen :=
Nee, ik bewerk niet. Ik heb gister wel wat uit geprobeerd met een blackfoto.
Voor:
[ Afbeelding ]
Na:
[ Afbeelding ]

Haha overkomt mij ook wel eens ben ik thuis staat de staart er net niet helemaal op :') Met welk programma bewerk je? Ik heb namelijk het idee dat je veel meer uit je foto's kunt halen :P Probeer ook je ISO laag te houden volgens mij stond ie best wel hoog op de foto's? :)

Nou ik heb hem inderdaad altijd hoog staan := Bij de blackfoto's weet ik het niet meer :')
Ik gebruik photofiltre, meer kan deze computer ook niet echt aan. -O-

lovey_ou

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:51

Ik zet hem standaard eigenlijk op 100 a 200 als ik het met me diafragma of sluitertijd niet meer red dan pas set ik hem omhoog :j Nu moet ik zeggen dat ik met gemak tot ISO 1200 kan gaan zonder extreme ruis :P

Ik bewerkte voorheen ook met photofiltre toen ik daarna photoshop probeerde was ik echt verbaasd! :wow: Toen merkte ik pas dat je zoveel meer kan halen uit je foto's..

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:55

lovey_ou schreef:
Ik zet hem standaard eigenlijk op 100 a 200 als ik het met me diafragma of sluitertijd niet meer red dan pas set ik hem omhoog :j Nu moet ik zeggen dat ik met gemak tot ISO 1200 kan gaan zonder extreme ruis :P

Ik bewerkte voorheen ook met photofiltre toen ik daarna photoshop probeerde was ik echt verbaasd! :wow: Toen merkte ik pas dat je zoveel meer kan halen uit je foto's..

Ja, ik weet het ;( Ik heb filmpjes op youtube gekeken. En wou eigenlijk ook photoshop downloaden.
Maar ik ben bang dat dat niet gaat met deze computer.
Ik ga gewoon een keer ergens een cursus volgen :+

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:01

ik fotografeer wel nog gratis, maar misschien is dit een site die voor velen onder ons handig is: www.wetransfer.com
Geen registratie, gratis, en handig :D er zit wel een limiet op per keer maar dan kan dat nog in stukken worden doorgestuurd :)

Als ik mijn foto's doorstuur zeg ik er altijd bij dat als die op fb worden gezet, dat mijn naam er gewoon bij moet. Ik ga nog niet al mijn foto's zitten copyrighten want op dat niveau zit ik nog belange niet :P

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:38

Ik heb deze week weer een shoot, dus dan komen er foto's van mij!

@Deijs Vind je foto's erg gaaf! Mooi scherp en goede kleuren. Zou ik veel voor geven!
@Priscilla__ Rond de 40 euro zeker!
@JasmijnJoy Lekker blijven oefenen!
@terrabeertje Jeetje die zijn erg pixelig! Lekker blijven oefenen, en ergens anders uploaden :j

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:55

@Priscilla__ Mooie foto's rond de 40 euro zeker !
@JasmijnJoy Het zijn leuke foto's maar het mist inderdaad scherpte bij de 1e 2. vind die van de poes dan wel weer gaaf! lekker veel blijven oefenen dan kom je er vanzelf ! :)
@Terrabeertje Het zijn leuke foto's maar erg pixelig. Kan dat komen door het uploaden? een prijs zou ik niet echt weten.

Ik fotografeer nu bijna een jaartje en ben wel is benieuwd wat ik zou kunnen vragen voor mijn foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:27

RC86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:06

Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb zonder ze te gelezen te hebben er al wat mee gedaan haha. Mijn copyright zet ik er tegenwoordig sowieso kleiner op in een hoek.

@Fenneee rond de 20/25 euro
@korbakimmy8 15 euro

Esther_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:58

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:47

xxess@ 20 euro denk ik (ik ben hier slecht in!!)

Ik plaats nog een foto, veel mensen op me pagina zeggen dat ik vooruit ga! En daar ben ik heel blij mee!
Vandaag me eigen paard gefotografeerd in me eentje, (afleiden , paard goed laten staan, en fotograferen)

Wat zouden jullie dit geven? Ja er zitten 2 vliegjes, maar het was een vreselijke dag met die vliegen, Kwamen aldoor terug:(
Deze foto is trouwens NIET op de black foto manier gemaakt (half uit de schuur enzovoorts)

Afbeelding

De foto komt van facebook af, dus is qua kwaliteit wat achterug gegaan. Niet helemaal scherp meer. Hier moeten jullie even doorheen kijken, want hij is wel scherp, maar had even geen zin om nu die orginele foto te gaan verkleinen:$

Anissa_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:19

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:37

Afbeelding
Afbeelding
xxess 25 euro? ik vind de laatste ook erg mooi!
korbakimmy8: Het halster vind ik er mooi uitkomen ik denk rond de 15,00?
Anissa_B 15,00? ik ben hier niet zo goed in ;)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:11

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:20

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:23

@SaartjeNina ik zou niks vragen en gewoon door blijven oefenen :j
@Anissa_B Al aardig op weg ja! Toch wel 'n redelijke prijs vragen, wat vraag je er nu voor?
@korbakimmy8 Vind het jammer dat je maar 1 foto hier neerzet, zou wat meer scherpte willen zien :)
@xxess Wauw die laatste foto! Toch wel 25/30 euro

Anissa_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:29

MyLittleLove schreef:
@SaartjeNina ik zou niks vragen en gewoon door blijven oefenen :j
@Anissa_B Al aardig op weg ja! Toch wel 'n redelijke prijs vragen, wat vraag je er nu voor?
@korbakimmy8 Vind het jammer dat je maar 1 foto hier neerzet, zou wat meer scherpte willen zien :)
@xxess Wauw die laatste foto! Toch wel 25/30 euro

Mylittlelove: Ik vraag nu 10 euro voor. Daarnaast nog reiskosten vergoeding als het buiten een bepaalde afstand valt.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:35

1. http://i41.tinypic.com/24d57cx.jpg

2. Afbeelding

3. http://i44.tinypic.com/j0lelt.jpg

3. Afbeelding

Fenneee: Ik zou nu ook nog rond de 20 / 25 euro ervoor geven. Mooie scherpe en heldere foto’s maar ik zou nog meer het mooiste uit iemand willen halen.
korbakimmy8: De tweede foto vind ik leuk maar de rest niet super. Probeer meer te spelen met composities, plekken en let ook op je achtergrond. Ik zou er nu nog niks voor willen geven. Al geef ik voor die tweede foto in zoiets zo 10/20 euro.
Xxes: Net foto’s ! Erg leuk. Ik zou er zo 50 euro voor willen geven.
Korbakimmy: Sorry voor zoiets zou ik nog niks willen geven. Die vlieg kun je makkelijk weg werken met photoshop. Als je er wat aan bewerkt misschien 10 euro.
Anissa_B: Voor je eerste foto zou ik niks willen geven om de achtergrond. Hij kijkt wel leuk daar niet van. De tweede foto is leuk maar kan ook iedereen maken. Sorry ik zou daar nog niks voor willen geven.
Saartjenina: De foto’s hebben niet zo’n geweldige kwaliteit na mijn idee. De bloem is onscherp en raar en de kat kijkt niet op zijn mooiste manier. Nog even door oefenen!
Mylittlelove: Leuke foto’s maar ook nog even dooroefenen. 10 euro.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:14

Wat bedoel je met het mooiste uit iemand willen halen ?

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:27

De mooie punten uit het gezicht benadrukken en de mindere juist niet. Let op: doe je tele, dus druk je voor en achtergrond als ware in of doe je groothoek en lijkt alles verder van elkaar weg en word het groter en breder? Kijk naar je standpunt.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:45

ismy schreef:

Heb je nog een tip? :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:13

wissel af met je diafragma. Doe de voorgrond eens super scherp en de achtergrond heel onscherp? kijk naar de achtergronden. Wissel van standpunten en zoek vooral ook een beetje meer oogcontact van het paard.
Ik zou gewoon lekker veel spelen met die dingen en dan krijg je opgegeven moment je gevoel er lekker bij. En veel terug kijken natuurlijk!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:32

ismy schreef:
1. http://i41.tinypic.com/24d57cx.jpg

2. [ Afbeelding ]

3. http://i44.tinypic.com/j0lelt.jpg

3. [ Afbeelding ]

Fenneee: Ik zou nu ook nog rond de 20 / 25 euro ervoor geven. Mooie scherpe en heldere foto’s maar ik zou nog meer het mooiste uit iemand willen halen.
korbakimmy8: De tweede foto vind ik leuk maar de rest niet super. Probeer meer te spelen met composities, plekken en let ook op je achtergrond. Ik zou er nu nog niks voor willen geven. Al geef ik voor die tweede foto in zoiets zo 10/20 euro.
Xxes: Net foto’s ! Erg leuk. Ik zou er zo 50 euro voor willen geven.
Korbakimmy: Sorry voor zoiets zou ik nog niks willen geven. Die vlieg kun je makkelijk weg werken met photoshop. Als je er wat aan bewerkt misschien 10 euro.
Anissa_B: Voor je eerste foto zou ik niks willen geven om de achtergrond. Hij kijkt wel leuk daar niet van. De tweede foto is leuk maar kan ook iedereen maken. Sorry ik zou daar nog niks voor willen geven.
Saartjenina: De foto’s hebben niet zo’n geweldige kwaliteit na mijn idee. De bloem is onscherp en raar en de kat kijkt niet op zijn mooiste manier. Nog even door oefenen!

Je zegt dat ik moet letten op de achtergrond, Hoe kan ik dat doen, als ik ergens kom, en daar is geen mooie achtergrond? Gister heb ik fotoshoot gehad met allemaal trailers, hekken, huizen, stallen enzovoorts als achtergrond, Als iemand mij vraagt, zeg ik geen nee als er geen mooie achtergrond is. Dus dat is altijd afwachten wat de achtergrond is.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:15

Daar ben ik mee eens. Maar ik zie nu foto's die beoordeeld moeten worden en kijk op grond van een hele foto. Ik weet niet het hele verhaal achter, ik zie alleen de plaat.