Ik heb op het moment een Sony A200 maar heb het idee dat die z'n beste tijd gehad heeft. Nu wil ik er 1 die net iets meer heeft, maar kwa prijsklasse rond de €400,- ligt. Kunnen jullie mij iets aanraden??
Ik wil graag een nieuwe camera aanschaven maar ik weet niet welke, ik heb nu al een aantal mooie camera's gezien van Canon bijv deze: canon eos 1000D, ik heb nog niet zo veel ervaring vandaar dat ik niet een al te dure camera wil aanschaffen Ik hoop dat jullie ervaringen met deze camera willen delen of een andere mooie camera hebben alvast bedankt!
Voor beide kan ik de Nikon d3100 aanraden. Ik heb hem zelf en fotografeer er nog steeds mee! Ook als je wat verder komt met fotograferen, biedt deze camera voldoende mogelijkheden. Daarnaast is het menu en de instelmogelijkheden erg uitgebreid maar toch simpel, een aanrader wat mij betreft
Eindelijk Richard Dat is wel fijn! Ik heb de 1000D gehad, maar adviseer de meeste toch de 1100 of de 550, ligt eraan als je er ook mee wilt filmen.
roosje78
Geplaatst: 31-05-12 08:07
Vanochtend van een collega zijn dochter haar camara gekregen om een weekend te 'gebruiken'. Het is een Nikon D3000, maar zo krijg ik wel een idee wat het is. En volgende week mag ik van een andere collega de Canon 1100D lenen!
Ik weet het Zo leer ik wel de systemen achter de toestellen kennen en ik denk dat het dan niet zo heel veel uitmaakt of het dan iets verouderd is. Of wel?
Dat maakt niet zo veel uit. De body moet gewoon lekker in je hand liggen en de knopjes beetje handig ingedeeld. Volgens mij is de indeling van de D3100 zo goed als gelijk aan de indeling van de D3000.
Dat is een mooie instapcamera Al raad ik je dan wel aan om daarna verder te sparen voor een telelens, de 55-250 bijv. omdat je daar, vooral bij de paarden, meer mee kunt
Dit is gewoon een kitlens, daar kun je dingen niet echt dichtbij mee halen.. Een UV-filter heb je als bescherming voor je lens, heel veel mensen gebruiken het als bescherming, omdat als je bijv. perongeluk ergens tegenaan stoot, je beter je filter van een paar euro's kapot kunt hebben als je lens
Prima set om mee te beginnen hoor. Alleen qua bereik niet praktisch voor bij de paardjes.
Voor een kitlens zou ik niet perse voor bescherming gaan. Zou mss wel voor een merkloze zonnekap gaan ter bescherming. Met een goedkoop filter gaat je kwaliteit snel achteruit en een goed UV-filter kost al gauw 100 euro. Dan is een merkloze zonnekap een betere en goedkopere oplossing en je foto's gaan er in kwaliteit niet van achteruit. Alleen op vooruit, omdat je minder last hebt van reflecties.
Ik heb in het begin ook een discussie hier gestart, en als tip kreeg ik mee ga je camera snappen. ben ik hard mee bezig gegaan, en het werkte. alleen lees k toch verhalen dat bepaalde camera''s meer dingen uit hun zelf doen. en niet omdat ik lui ben, maar meer omdat ik nog niet alles goed snap.. ben ik bang dat mijn sony a 200 niet een geschikte camera voor mij is.
Ooooh kap eens met die 5D mark III hier rond te gooien, ik krijg er echt inbreek-neigingen van Ik ga binnenkort de BG-E2 grip van een docent van mij overnemen voor op m'n 40D. Eindelijk meer houvast!