[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simoon__

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:34

ik wil hem idd voor de hobby gebruiken, zoals foto's van vriendinnen op het paard maken enzo, en gewoon dagjes uit enzo?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:35

Dan heb je hier echt een hele goede camera/set aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:36

Ik zou 't af laten hangen van persoonlijke voorkeur (beide merken een keer proberen!) in combinatie met ambities. Als je bijvoorbeeld nu al denkt in te schatten op redelijk korte termijn graag te willen gaan investeren in lenzen, kan een D60 een minder handige keuze blijken. Qua budgetopties zijn er niet zo veel lenzen beschikbaar voor de D40 en D60, dus dan zou je al snel óf moeten investeren in een andere body, óf dure lenzen moeten gaan aanschaffen.

Heb je nu bijvoorbeeld de indruk dat je nu gewoon een set wil kopen waarmee je dan de komende jaren zult fotograferen zonder echt van plan te zijn bijvoorbeeld extra lenzen te kopen, dan maakt het niet uit. Qua specs en qua beeldkwaliteit zijn het allebei mooie camera's.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:38

Voor hobby-foto's van vriendinnen, honden en paarden lijkt me dit prima. Met die 55-200 kun je - das mijn ervaring dan - prima foto's schieten. Kitlens is prima voor close-ups en landschappen/groothoek.

DannyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:25

en als je echt vragen heb dan zal je naar een echte foto zaak moeten gaan en niet naar dixons of media markt waar zo een snotkoker in je nek kom hijgen en een zooitje onzin staat te vertellen en na jou een elec tandenborstel verkoopt
of heb ik het nu mis

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:26

ik denk dat ik maandag de nikon set op dixons.nl bestel :D

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:05

Hallo, Ik wil voor mijn verjaardag over 4 weekjes een digitale spiegelreflex camera vragen. Alleen heb ik er totaal geen verstand van, heb ook de 2 mooie aanbiedingen in de dixons gezien en vraag me af welke geschikt voor mij zou zijn. Ik wil de camera gebruiken voor vakanties etc en voor bij de paarden. Hij moet vooral mooie bewegingsfoto's kunnen maken ook. Hoop dat iemand advies voor me heeft hier! Er zitten 2 objectieven bij zag ik, heeft dat te maken met de afstand die je ermee kan overbruggen? Bvd

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:49

Ik zit nog flink te twijfelen.
Ik wil dolgraag een Nikon D80 kopen.
Alleen hebben ze nu ook een erg leuke aanbieding voor de Nikon D60. (Incl 2 lenzen)

Moeilijk moeilijk....

Iemand voorbeeld foto's van de Nikon D80? Hij staat niet tussen de lijst.

Edit:

Het is voor mijn opleiding. (Fotografie)

DannyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 11:47

d80 en d90 zijn bijde super camera's vind ik ik heb ze allebij d80 als 2e camera d90 is wat sneller met reeks opname en heeft wat meer bewerkings opties in het menu je kan er mee filmen maar daar koop je hem als het goed is niet voor
ik zal vanmiddag kijken of ik van beide een leuke foto kan plaatsen maar als je een goeie d80 te pakken kan krijgen zou ik dat zeker doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:16

Romytjuuh schreef:
Ik zit nog flink te twijfelen.
Ik wil dolgraag een Nikon D80 kopen.
Alleen hebben ze nu ook een erg leuke aanbieding voor de Nikon D60. (Incl 2 lenzen)

Moeilijk moeilijk....

Iemand voorbeeld foto's van de Nikon D80? Hij staat niet tussen de lijst.

Edit:

Het is voor mijn opleiding. (Fotografie)

D80. Absoluut. :j
Bij de D60 heb je dat probleem met lenzenkeuze, je wordt er erg in beperkt. Aangezien je fotografie gaat studeren, is het wel fijner als je die beperking niet hebt lijkt me!

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:34

Ik heb mijn oog laten vallen op de compact camera van sony de dsc-s950 met 10 megapixels en 8 x digitale zoom. Heeft iemand hier ervaring mee?

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:03

Ik heb vandaag de nikon D60 gekocht met 1 lens een 18-200 heb ik niet dat gesleep en gewissel van verschillende lenzen, vind ik ideaal!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:28

Omdat ik in juni jarig ben, ben ik op zoek naar een goeie lens voor mijn Nikon D60.

Ik zit zelf te twijfelen tussen een 55-200 of de 70-300. Wat zou voor mij de beste keuze zijn? Het is bij mij toch vooral paarden- en honden fotografie.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:32

quicksilver: ja das het grote voordeel. nadeeltje zou kunnen zijn dat er wat vervorming ontstaat als je de diverse reviews moet geloven.
rianne: omdat het ook om honden gaat, zou ik een 55-200 nemen. met die 200 kom je met paarden ook al ver hoor

DannyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:08

ik denk dat de meest gebruikte lens 70-200 2.8 is dus zul je met de 55-200 ook prima door de bocht kunnen ik gebruik zelf ook altijd mijn 70-200
er is trouwens een appart topic voor objectiven

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:22

Oh sorry, ik dacht dat ik in het topic van objectieven zat. :') Negeer m'n post maar!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:34

ik zit ineens te denken he.. ik heb dus een sony cybershot dsc h10. maar toen ik naar Emmen Zoo ging kon ik in de vlindertuin geen foto's maken omdat mijn camera toen besloeg. kan ik dat met de D60 nikon wel?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:07

besloeg? wat bedoel je daarmee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:24

Waarschijnlijk was het daar te vochtig waardoor lens, zoeker en soms ook binnenkant camera beslagen raakte ;)

Maar Jolanda, ook DSLR's kunnen beslagen raken.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:24

tegen vochtigheid is bijna geen één camera goed bestand denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:26

Een onderwaterbehuizing werkt aardig ;)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:56

oke, hoe kan je zoiets wel oplossen zonder onderwaterbehuizing? want ik zie genoeg mensen die daar wel kunnen fotograferen. maar ik kon dat niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:59

Een truc die bij zonnebrillen met wintersport echt perfect werkt tegen beslagen glazen ken ik wel.. Geen idee of ie hier ook opgaat.
In ieder geval, de truc is om een héél, héél klein beetje (zeg maar dat je denkt, minder dan dit kan niet, maar dan nóg minder :+) afwasmiddel op een doekje te doen en daarmee over het glas te gaan. Werkt echt ideaal tegen beslaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:25

Zou ik met een lens niet doen. Het werkt inderdaad, maar je tast daarmee wel onwijs de coating van de lens aan.

Jolanda, je weet natuurlijk niet hoe hun foto's er uit zijn komen te zien he, misschien was bij andere fotografen de boel ook wel beslagen maar gingen ze desondanks vrolijk door ;) Wat wél helpt is trouwens je camera flink laten acclimatiseren en zorgen dat schommelingen in temperatuur en vochtigheid zo klein mogelijk zijn.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:05

bedoel je met een föhn bijvoorbeeld? die hangen daar wel. maar met de mijne lukte mij dat niet. wel met mijn bril. toen ging dat wel..