[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kokomo

Re: [CENTRAAL] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:24

Een groot objectief op een 350D is helemaal niet gek, omdat de sensor van goeie kwaliteit is. Je kunt dus dat verschil echt wel zien. Wel moet je een beetje voorzichtig zijn met hoe je die combinatie vasthoud. Een extra grip is onzien, want je kunt de combi dan het best bij het objectief vasthouden. De body van de 350D is van kunststof en als je de combi alleen bij het toestel vast zou houden komt er een behoorlijk gewicht op het huis van de camera. Die is daar dus niet zo geschikt voor. Je kunt het wel gebruiken, maar dan altijd het objectief ondersteunen. Dit geld dus voor bv. een 70-200. Canon leverd daar ook niet voor niets een objectiefring bij zodat je de combi met het objectief op een statief kunt vastzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:44

Kokomo schreef:
Wel moet je een beetje voorzichtig zijn met hoe je die combinatie vasthoud. Een extra grip is onzien, want je kunt de combi dan het best bij het objectief vasthouden.

True, maar zo bedoelde ik het dan ook niet. Ik bedoelde meer dat het dus echt niet lekker fijn fotografeert met zo'n gewicht in je ene hand en bijna niets (zowel qua formaat als qua gewicht) in je andere.

Roos91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:27

Heeft er iemand ook voorbeeldfoto's of ervaringen/meningen over de camera Canon powershot 550?

Roos91

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 22:33

Kokomo schreef:
Roos91 schreef:
Ik ben eeeeerg benieuwd wat een macrofilter is. En hoe je die gebruikt, waar het voor is.
Ik weet wel zo ongeveer wat macro is. Scherp beeld bij heel weinig afstand toch ofzo?
Ik krijg een Canon powershot 550, denk je dat ik daar ook best goede foto's uit krijg als ik foto's neem op weinig afstand?
Kan ik daar ook iets bij kopen zodat ik dat wel krijg? Er kan wel een extra flitser op.

Hoop wat te horen!!

Een macrofilter ken ik niet, maar dat zal wel een close-uplens zijn. Dat past opde meeste camera's en wordt gewoon voorop je objectief geschroefd. Je hebt ze in meerdere sterktes en je kunt ook complete sets kopen waar alle 5 sterktes in zitten.

Waar is het voor bedoeld dan? En weet je ook rond welke prijs zoiets ligt?

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:05

Een filterset bestaande uit 3 lenzen van Tiffen kost € 54,00. Je kunt dan dus dichter bij je onderwerp komen met gebruik van zoom, AF enz. Een leuk voorbeeld is op de link te vinden. Je kunt dus ook alle 3 tegelijk gebruiken.
http://www.tiffen.com/hi-res/Close-Up_Lens_Effects.jpg

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:37

pfff ik twijvel te erg geloof ik Tong uitsteken

Ik fotograveer nu sinds 2 weken met een sony R1 en vind hem erg leuk en praktisch. Alleen nu wil ik zelf een camera gaan aanschaffen en weet ik niet zogoed wat het worden moet..

Een eos 400 d
een nikon d40x
of misschien toch nog duurder en de nikon d80

iemand tips misschien nog andere goede camera's?

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:03

Fairytail schreef:
pfff ik twijvel te erg geloof ik Tong uitsteken

Ik fotograveer nu sinds 2 weken met een sony R1 en vind hem erg leuk en praktisch. Alleen nu wil ik zelf een camera gaan aanschaffen en weet ik niet zogoed wat het worden moet..

Een eos 400 d
een nikon d40x
of misschien toch nog duurder en de nikon d80

iemand tips misschien nog andere goede camera's?

Hoezo twijfelen. Bij de camera's die je noemt staat de uitslag. De Canon 400D heeft dezelfde, misschien zelfs meer, mogelijkheden en kwaliteit als de duurdere D80 van Nikon.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:23

De Nikon D80 is voornamelijk duurder omdat er een betere lens als standaard kitlens bij zit.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:32

hoe belangrijk is een Beeldstabilisator voor op een camera?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:41

het helpt mij om nog gooie foto's te maken, wat anders niet meer zou lukken door soms extreem trillende handen. nu met m'n nieuwe camera heb ik dus echt gezocht op het beschikken van een beeldstabilisator Knipoog ben toen op de sony H9 uitgekomen,

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:54

Ik heb namens mijn zus een verzoekje/vraagje. Ze is op zoek naar een nieuwe camera, gewoon voor huis/tuin/en keuken foto's, dus niet echt prestatiegericht.
Haar eisen:
* Compact (klein en dun)
* Groot Scherm
* 5 tot 7 megapixels
* 3x optische zoom
* max. 200€

Heeft iemand een tip?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:05

ladypaard schreef:
het helpt mij om nog gooie foto's te maken, wat anders niet meer zou lukken door soms extreem trillende handen. nu met m'n nieuwe camera heb ik dus echt gezocht op het beschikken van een beeldstabilisator Knipoog ben toen op de sony H9 uitgekomen,

Ok, dus dan is het inderdaad wel handig om erop te hebben.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:48

Ethelate schreef:
De Nikon D80 is voornamelijk duurder omdat er een betere lens als standaard kitlens bij zit.

Een Canon 400D ZONDER objectief kost € 659,00 en een Nikon D80 kost ZONDER objectief € 818,00.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:57

Thats_Me schreef:
hoe belangrijk is een Beeldstabilisator voor op een camera?

Een beeldstabilisator hangt helemaal van het onderwerp en van de persoon af. Iemand die erg gauw trilt zal nooit een scherpschutter worden en heeft ook problemen met foto's maken. Het hangt er ook vanaf hoe vermoeid je bent, en natuurlijk ook per persoon verschillend hoe zwaar is het toestel. Persoonlijk heb ik het liefst wat meer kilo's in handen, dan heb ik minder moeite met stilhouden en kan soms met 200mm bij 1/30 sec. uit de hand fotograferen. Als je net een eind hard gelopen hebt, of je begint Parkinson te krijgen lukt dat natuurlijk niet. Maar er zijn ook goedkopere trucjes. Neem bv. een stuk touw, maak dat aan je toestel vast, het mooist is natuurlijk met een schroef onderin. Ga op het uiteinde van het touw staan en trek het strak tot je het btoestel voor je ogen hebt. Dan kun je hem erg stil houden. Wel vermoeiend natuurlijk, maar het hoeft natuurlijk alleen als je de foto maakt.
Voor paarden fotografie is het natuurlijk handig een stabilizer te hebben op momenten dat het paard stil staat, maar bij beweging van het paard heb je ook niets aan een stabilizer.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:09

Omdat ik misschien een Canon EOS 350D ga kopen(met kitlens), en ik macro foto's maken ook wel leuk vindt, wat voor lens zou ik er dan bij moeten kopen?

Gewoon dat je vanaf ong. 2,5cm. dichtbij kunt fotograferen.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:27

x_Marr schreef:
Omdat ik misschien een Canon EOS 350D ga kopen(met kitlens), en ik macro foto's maken ook wel leuk vindt, wat voor lens zou ik er dan bij moeten kopen?

Gewoon dat je vanaf ong. 2,5cm. dichtbij kunt fotograferen.

Dat kan op meerdere manieren.
1.Uiteraard met een macro-objectief die je ook in 2 soorten hebt: de macro die je ook gewoon kunt gebruiken en die tot een vergrotieng van 1:1 gaat, precies daar waar echte macro begint. En je hebt de echte macro met een 65mm van Canon die van 1:1 tot 5:1 gaat. Die kun je niet gewoon gebruiken.
2. Met zoomobjectieven die een macrofunktie hebben. Deze mogelijkheid is wel minder want ze komen meestal niet tot 1:1 maar iets van 3 a 4 :1. Dus geen echte macro.
3. Voorzetlenzen kun je in 5 verschillende sterktes kopen en ook in combinatie met elkaar te gebruiken. Dat kan dan dus met ieder objectief.
4.Tussenringen of een balg. Die komen tussen de camera en het objectief. Vaak kun je alle funkties van het objectief gewoon gebruiken. De tussenringen zijn in meerdere diktes en natuurlijk ook in combinatie met elkaar te gebruiken. Canon heeft zelf 2 en van Kenko heb je een goedkoper setje van 3. Een balg gaat nog verder en kan soms tot wel 25 a 30 cm. uitgetrokken worden.
5.Omkeerringen. Daarmee kun je je objectief omgekeerd op je toestel zetten. Normaal maakt een objectief alles kleiner zodat het op je sensor past maar je kunt hem ook omdraaien en dan maakt hij alles juist groter. Het zijn ringen die in de schroefdraad voor op je objectief passen en aan de andere kant op je bajonet. Je kunt dan niet meer het diafragma kleiner maken ed. Vaak gebruiken ze daarom oude objectieven van oude slr camera's. De oude FD objectieven van Canon zijn kwalitatief erg goed en hebben een diafragma die je met de hand in kunt stellen.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 13:50

Ik weet niet helemaal zeker of ik hier goed zit, maar ik neem aan van wel Knipoog

Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met de KODAK Digitale camera Z710, of met de SAMSUNG Digitale camera L70?
Ik vraag me namelijk af of je er góed mee kunt scherpstellen, zodat je het objects dat je moet hebben goed erop krijgt, en de rest dan zegmaar vervaagd, als ik goed zit.

Iig, alvast bedankt.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 13:56

Kokomo schreef:
Een Canon 400D ZONDER objectief kost € 659,00 en een Nikon D80 kost ZONDER objectief € 818,00.

De 400D kost echt niet zoveel meer hoor, overal is hij goedkoper. Kijk bijvoorbeeld bij Media-Markt, daar krijg je hem voor 580-590. Knipoog

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:00

Appelflapje schreef:
Kokomo schreef:

De 400D kost echt niet zoveel meer hoor, overal is hij goedkoper. Kijk bijvoorbeeld bij Media-Markt, daar krijg je hem voor 580-590. Knipoog

Ik heb de 400D bij de Mediamarkt gekocht inclusief kitlens voor 629,- (cashback er al vanaf, ik heb het geld overigens vandaag op mijn rekening gekregen).

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:12

Het ging even voor de vergelijking tussen die 2 toestellen. Ze zijn nl. qua specificaties en prestaties gelijkwaardig. Denk dat de Nikon D80 ook wel ergens goedkoper is, maar dit prijsverschil zal er zeker blijven en dan is de keus gemakkellijk.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:28

bij onze mm is de 400d body, 650, met betere lens 750, en met kitlens 670 (waarom mensen de body kopen is me een raadsel..)

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:31

Ik ga de Pentax ist DL kopen,lijkt een fijne camera.Iemand ervaring met de Pentax ist DL?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:32

horsieslii schreef:
Ik ga de Pentax ist DL kopen,lijkt een fijne camera.Iemand ervaring met de Pentax ist DL?

Ik geloof dat Amanda hem heeft.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:29

Pam schreef:
bij onze mm is de 400d body, 650, met betere lens 750, en met kitlens 670 (waarom mensen de body kopen is me een raadsel..)

Als je al objectieven hebt hoef je er geen meer bij je body te kopen. ook kopen mensen wel andere objectieven er bij als de standaard pakketten. Als je bv geld hebt voor dure L-objectieven hoef je het kit-objectief er niet bij.

Roos91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:37

Ik neem dus aan dat niemand echt niemand ervaringen/meningen en voorbeeldfoto's heeft van de Canon powershot 550?