Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Kokomo schreef:Wel moet je een beetje voorzichtig zijn met hoe je die combinatie vasthoud. Een extra grip is onzien, want je kunt de combi dan het best bij het objectief vasthouden.
Kokomo schreef:Roos91 schreef:Ik ben eeeeerg benieuwd wat een macrofilter is. En hoe je die gebruikt, waar het voor is.
Ik weet wel zo ongeveer wat macro is. Scherp beeld bij heel weinig afstand toch ofzo?
Ik krijg een Canon powershot 550, denk je dat ik daar ook best goede foto's uit krijg als ik foto's neem op weinig afstand?
Kan ik daar ook iets bij kopen zodat ik dat wel krijg? Er kan wel een extra flitser op.
Hoop wat te horen!!
Een macrofilter ken ik niet, maar dat zal wel een close-uplens zijn. Dat past opde meeste camera's en wordt gewoon voorop je objectief geschroefd. Je hebt ze in meerdere sterktes en je kunt ook complete sets kopen waar alle 5 sterktes in zitten.
Fairytail schreef:pfff ik twijvel te erg geloof ik
Ik fotograveer nu sinds 2 weken met een sony R1 en vind hem erg leuk en praktisch. Alleen nu wil ik zelf een camera gaan aanschaffen en weet ik niet zogoed wat het worden moet..
Een eos 400 d
een nikon d40x
of misschien toch nog duurder en de nikon d80
iemand tips misschien nog andere goede camera's?
ladypaard schreef:het helpt mij om nog gooie foto's te maken, wat anders niet meer zou lukken door soms extreem trillende handen. nu met m'n nieuwe camera heb ik dus echt gezocht op het beschikken van een beeldstabilisatorben toen op de sony H9 uitgekomen,
Ethelate schreef:De Nikon D80 is voornamelijk duurder omdat er een betere lens als standaard kitlens bij zit.
Thats_Me schreef:hoe belangrijk is een Beeldstabilisator voor op een camera?
x_Marr schreef:Omdat ik misschien een Canon EOS 350D ga kopen(met kitlens), en ik macro foto's maken ook wel leuk vindt, wat voor lens zou ik er dan bij moeten kopen?
Gewoon dat je vanaf ong. 2,5cm. dichtbij kunt fotograferen.
Kokomo schreef:Een Canon 400D ZONDER objectief kost € 659,00 en een Nikon D80 kost ZONDER objectief € 818,00.
Appelflapje schreef:Kokomo schreef:Een Canon 400D ZONDER objectief kost € 659,00 en een Nikon D80 kost ZONDER objectief € 818,00.
De 400D kost echt niet zoveel meer hoor, overal is hij goedkoper. Kijk bijvoorbeeld bij Media-Markt, daar krijg je hem voor 580-590.
horsieslii schreef:Ik ga de Pentax ist DL kopen,lijkt een fijne camera.Iemand ervaring met de Pentax ist DL?
Pam schreef:bij onze mm is de 400d body, 650, met betere lens 750, en met kitlens 670 (waarom mensen de body kopen is me een raadsel..)