[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 22:22

Afbeelding
Week 20

Geen technisch hoogstandje, maar voor mij gewoon puur geluk <3

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 22:24

Jespri schreef:
Hoe zetten jullie trouwens je foto's hier neer via flickr? Als ik de direct link pakt zet bokt hem automatisch in een url link.

Als je op dat delen ding klikt, moet je het laatste (meest rechte) kopje hebben op het nieuw opende scherm.
Dan moet je hem op origineel formaat zetten, en dan kan je weer gewoon de link kopiëren :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 22:30

Feedback vervolg week 19

Hanna_94 ; Mooi moment hoor. Maar toch vind ik hem niet helemaal scherp, bijvoorbeeld ook niet je logo..
Wendy1987 ; Mooie bloemen. Verder niets op aan te merken
Jespri ; Wauw, mooie ogen!
Jolandaa_ ; Knap hoor. Heb je een vette zoom lens of zat je heel dichtbij? Ik heb toevallig vandaag een vlinder geprobeerd, niet geluk haha
Joeluna ; Heel mooi helder. Mooi in het midden.
PrimaDonna_ ; Hahs zit deze in je wijk? Grappig. Niets op aan te merken.
Tigress ; Dit onder onsje is goed gelukt. Eigenlijk ook niets op aan te merken!
PAtriciaa ; Prachtig!!

Jeetje ik heb eigenlijk niets te zeggen haha ze zijn zo mooi

Ingvild ; Mooi gedaan, alleen zou ik misschien iets meer van het paard zijn lijf willen zien. Bv meer stukje billen..
Quartel ; Ik vind het qua sfeer wel goed gelukt. Al krijg ik er een beetje de kriebels van.. hihi
Goriginal ; Leuk hihi Jammer dat de ruiter zijn hoofd er niet op staat. Maar hij heeft wel wat!
Astor ; Ziet er mooi uit. Misschien ligt het aan mijn scherm maar ik vind hem iets te flets..
MyHu ; Lieve sfeer, je ziet wel dat het door glas heen is ja.
Crazy_horses ; Ik moet heel goed kijken wat het is. maar ik vind het wel heel mooi!!
Anouska15 ; Mooi, heel zacht beeld ja!
Rosslover ; Lief, verder niet veel over te zeggen.
Marit; gaaf! Ik vind de ogen alleen wel te donker maar ik denk dat jij daar niet echt invloed op had :)
Marije ; wauw super scherp! Lief ook! :)
Deetjeeuh ; Wat een mooi uitzicht! Niets op toe te voegen.
It_is_me ; Ook erg mooi. Jullie brengen mij op ideen om ook bloemen op de foto te gaan zetten :D
Sanne_com ; Prachtig!!! <3 jammer van de 'geen-cap' hihi
Magda_90 ; Leuk beeld!! jammer van het halster..
XiiaaooNaa ; hihi ik moet er om lachen. Mooi scherp ook.
monbyou ; mooi scherp. ook jammer van het halster..
WiancaR ; heel mooi, ook mooi de weerspiegeling.

Nu hondje uit laten en pitte.. morgen weer verder :)

Racheel

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 23:04

Week 20, weer eens een andere uitsnede geprobeerd :P

Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 08:06

Week 20
Afbeelding

Het onderwerp staat inderdaad in het midden, maar dat vond ik hier het mooiste toen ik de foto maakte :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 08:47

Jespri schreef:
Maaaarije Mooie foto. Ik stoor mij helemaal niet aan de snorharen. Wel vind ik de kleuren wat hard.

Ben ik het mee eens, heb getwijfeld over de kleuren.
Al lijkt hij bij mijn afbeeldingen wel iets zachter dan hier, dat is wel vreemd haha

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:57

wk 20

Afbeelding
Ik verlang naar mooi weer {foto van vorig jaar}

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 11:16

Week 20
Afbeelding
Apenfamilie, schuilend voor de regen <3

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 11:37

Vervolg feedback week #20:

- K_m: vind ik een leuk idee! Mag je nog doen! :)

- Murthul: Leuke spontane foto. Ik had hem graag nog iets lichter gezien.

- MarijeR: leuke foto, niets aan toe te voegen.

- Maaaarije: leuke foto van de kat en mij stoort het niet dat de snorharen er niet helemaal opstaan. Misschien nog een tikkeltje lichter?

- Jespri: knappe foto! :) niets aan toe te voegen.

- _Elke: fototechnisch gezien is het een goede foto, maar hij boeit me niet helemaal. Misschien had ik graag nog wat oog gezien van het paardje, maar dat is persoonlijke smaak :)

- Sodeletuut: leuke sfeerfoto, misschien had ik hem nog een tikje opgelicht, maar het is bij valavond(?) genomen, dus het licht is natuurlijk wel leuk zo.

- Racheel: prachtig! <3 niets aan toe te voegen

- SharonPlugge: Je foto oogt voor mij niet helemaal scherp en is me wat te donker/flets. Ik vind het idee wel leuk, je aandacht wordt naar het middelste bloemetje getrokken.

- Binky: wat schattig. Ik heb de indruk dat ie niet helemaal scherp is?

- EskeGirl: mooi familiebeeld :) ik vind het wel wat donker.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:51

Afbeelding

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 12:53

Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:26

Sanne_com schreef:
Jespri schreef:
Hoe zetten jullie trouwens je foto's hier neer via flickr? Als ik de direct link pakt zet bokt hem automatisch in een url link.

Als je op dat delen ding klikt, moet je het laatste (meest rechte) kopje hebben op het nieuw opende scherm.
Dan moet je hem op origineel formaat zetten, en dan kan je weer gewoon de link kopiëren :D

Dankjewel! :D

Elke Mooie foto, niets aan toe te voegen.
Sodeletuut Heerlijk zo de paarden. Fototechnisch vind ik hem wat aan de donkere kant.
Racheel Mooie foto. Alleen de tastharen links onder storen mij (die 2 witte). Verder niets aan toe te voegen.
SharonPlugge Mooie foto, niets aan toe te voegen.
Binky Lieve foto. Hij lijkt wel iets onscherp.
EskeGirl Wat lief zo, de hele familie bij elkaar. <3
Marjoow Mooie foto, niets aan toe te voegen.
XiiaaooNaa Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Asselruiter Bedankt voor je feedback op week 20. :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:29

Schitterende foto`s weer!!!! _/-\o_
Jammer dat het weer vandaag niet zo mee wil werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:41

Wauw, fantastische foto Xi! :D

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:01

Mooi XiiaaooNaa!

Iedereen weer bedankt voor de feedback, ik leer er echt veel van!
Hier mijn week 20
Afbeelding
Eerste keer een poging om kinderen op de foto te zetten (mijn achternichtjes haha). Had een andere in willen sturen, maar ik voel me er toch niet prettig bij om een herkenbare foto van iemand anders zijn kind openbaar op internet te zetten.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 15:53

Geinspireerd door k_m's prachtige reeks, geschoten tijdens een poetry show hier in Glasgow, in een zeer slecht belichte kelder :)) Doe steeds vaker de fotografie op poetry shows en ga binnenkort een nieuwe lens er voor aanschaffen, voor nu is het nog even hard aanpoten met m'n 18-55 kitlensje :+ Kan in ieder geval eindelijk weer eens wat nieuw werk inleveren. Bedankt voor al het commentaar op de vorige weken trouwens!

Week 20
Afbeelding
Hier in het groot te bekijken. (op het vergrootglas drukken)

Feedback:
k_m - zoals al gezegd vind ik hem erg leuk :D Mooie afwisseling, fijne kleuren, goed nagedacht over de compositie, zowel binnen de foto's als in de gehele montage.
Myrthe - je week 19 had iets lichter gemogen voor het 'frisse' bloemen effect. In week 20 heb je de intensiteit van de ogen mooi te pakken. Juist omdat de ogen zo opvallen had hij van mij iets krapper gecropt mogen worden op het gezichtje :j Ik vind beide foto's net wat onscherp tonen trouwens, maar weet niet of dat aan de camera of het uploaden ligt. Het viel me op omdat je zei dat flickr ze nog naverscherpt had- dat zie ik er niet in terug!
MarijeR - Wat een puike hond :)) Leuke spontane foto. Qua compositie denk ik dat hij nog strakker kan: nog meer door de knieën waardoor je horizonlijn naar beneden komt en je hem bovenin wat krapper kan kaderen.
Maaaarije - lastige foto. De kat z'n gezichtje zit in de schaduw terwijl daarachter wel zon is, en het is al zo'n donkere kat. Daardoor komen de ogen wel mooi uit, maar het geheel weet me net niet te overtuigen. Jammer ook dat het voetje er net afvalt en er wat storende op de voorgrond ligt.
Jespri - ik wil je foto heel graag helemaal tof vinden, maar ik vind hem op sommige puntjes net te kort schieten. Prachtig model en mooie aankleding, jammer dat het handvat van de boog er wat uitvalt. De nabewerking in de lucht is me net wat te heftig en ook de kleuren kunnen denk ik sterker, ik vind ze wat vlak en daardoor knalt de foto minder dan hij had kunnen doen. Je concept, de sterrenbeelden, vind ik wel erg leuk overigens!
_Elke - Leuk met de bloemetjes erbij! Vind de kleuren wel ietsjes neon, en denk dat hij net iets lager afgesneden nog mooier was geweest. Nu wil ik eigenlijk ook de ogen erop zien, dan voorkom je daarmee.
Sodeletuut - Wat leuk, zo'n kleine kudde :D Ik zie behoorlijk mooi licht op de foto, denk dat je daar nog veel meer gebruik van had kunnen maken. Maar je zegt zelf ook al dat het geen technisch hoogstandje is :))
Racheel - mooi zo in het zwart wit. De lichte stukken hadden van mij nog net iets opgelicht gemogen. Uitsnede is goed gelukt, hoewel ik het touwhalster in de rechterbovenhoek an het liefst ook in de hoek afgesneden had gezien. Truukje uit de architectuur-fotografie! Zelfde geld voor aan de linkerkant, liever net afsnijden voor hij over de neus bolt dan zoals nu.
SharonPlugge - hij lijkt net wat onscherp? Had ik hem nog liever wat lichter gezien denk ik. Mooie lente-foto. Iets te veel afleiding door alle onscherpe takken!
binky - achos, schattig! Mis net wat scherpte op de koter.
EskeGirl - heel aandoenlijk, zo'n apenhoopje :)) Denk dat je hier juist een erg mooi detail-shot uit kunnen halen door in te zoomen op de apen, wellicht in zwart/wit. Vind de kleuren wat grauw en daardoor wordt de foto saaier dan hij is!
Marjoow - mooi beeld. Vind de nabewerking van de kleuren net wat te, daardoor doet het een klein beetje kinderlijk aan voor mij. Maar de compositie en scherpte zijn top.
XiiaaooNaa - prachtig scherp en zeer heldere kleuren! Erg strak. Je zou hem misschien nog een tikkeltje naar links kunnen kantelen zodat je lijnenspel ook recht staat, ik denk dat hij dan nog net wat interessanter wordt!
TeSzZz - goed daar je daar over nadenkt, inderdaad een belangrijke overweging! Ik vind het een aandoenlijke foto. Zo in het zwart/wit mag er van mij nog net wat meer contrast in. Weet je ook zeker dat hij recht staat? Hij lijk me iets scheef.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:01

Haha tof! Ja reeksjes zijn soms toch echt leuker dan enkele foto's :-)

Bedankt voor de toffe feedback!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:02

Heel raar geen foto die ik via bokt upload is scherp, terwijl wanneer ik aan het uitzoeken ben welke ik voor POTW wil gaan gebruiken ik er altijd een uitzoek die op mijn scherm rete scherp is! Nou ja ondanks dat is de rest van de fb steeds goed, dank jullie wel daarvoor!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:06

Daar staat de boktupload om bekend.. Beter daar niet uploaden dus als je wil dat je foto op de juiste kwaliteit wordt weergegeven ;) !

Ik gebruik de boktupload alleen voor telefoonfoto's :P

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:06

Dankje Kilyenn. Ik kan mij wel vinden in je feedback. Ik ben snel bang dat het "te veel" word waardoor ik vaak wat voorzichtig ben met kleur.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:53

Dankje Kilyenn :) je hebt gelijk qua het contrast denk ik, ik had al flink wat toegevoegd maar omdat alle kleuren dicht bij elkaar lagen vond ik het erg lastig om er genoeg contrast in te krijgen. Qua recht, het huisje op de achtergrond stond niet recht waardoor ik er niet helemaal uit kwam. Ik ga naar beide dingen morgen nog ff kijken!

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:08

Week 20
Afbeelding
50 mm
f/2.2
1/100
ISO 400

Een soort van productfoto voor mijn vader, hij is tuinder en heeft deze pioenrozen in de kas staan :D
Het is trouwens een van mijn eerste foto's met mijn 70D, wat een heerlijk ding! <3

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:34

Bedankt voor de feedback!

Week 20
Afbeelding
Nou is nog een hele opgave om het paard in beweging te krijgen en nog een leuke foto maken. Ik heb deze middag ook kunnen werken aan mijn conditie haha.

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:40

Killyenn schreef:
Racheel - mooi zo in het zwart wit. De lichte stukken hadden van mij nog net iets opgelicht gemogen. Uitsnede is goed gelukt, hoewel ik het touwhalster in de rechterbovenhoek an het liefst ook in de hoek afgesneden had gezien. Truukje uit de architectuur-fotografie! Zelfde geld voor aan de linkerkant, liever net afsnijden voor hij over de neus bolt dan zoals nu.

Bedankt voor de tips! Ben er even mee aan de slag gegaan, vind je hem zo beter? :) https://farm6.staticflickr.com/5332/175 ... 3b24_c.jpg

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 21:46

Mijn week 20:
Afbeelding