[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:50

Robin_Rikkie schreef:
HeavensLove verzamelt hier, mooie omgevingsfoto! Mag ik vragen waar dit is? (kan best dat ik erover heen gelezen heb :o )

ik verwacht ook niet dat je dat weet :p
het is in Frankrijk :D in Brantôme (Dordogne)

k_m

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:49

Deze week mijn amandelen laten knippen, dus enkel foto's van de baby katjes gemaakt. Bij deze dus opnieuw een katjes foto!

Afbeelding

Kon ik gelijk aan de slag met de tips :) heb de ogen wat extra proberen te laten opvallen..

Feedback komt zodra ik even een top momentje heb!

straalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:01

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:52

week #31 :)
Afbeelding
Heb 2 fotoshoots moeten afzeggen aangezien ik met m'n poot naar boven lig :\
Deze foto heb ik begin deze week gemaakt en vind 'em nog wel leuk :)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:59

ik ben op vakantie...komende 3 weken ben ik er niet :(

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 20:11

Doe je nog wel week 31?

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:31

Weer terug van een paar heerlijke dagen Parijs, waar natuurlijk mn camera mee naartoe is geweest :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:50

Hehe eindelijk even tijd! :j Ik heb het Word gemaakt, dus vergeef me het gebrek aan smileys…

Agossie: Naar omstandigheden vind ik het een hele toffe foto! Kunstlicht – en zeker in deze mate – blijft een ramp als je ‘t mij vraagt. Zeker als het achtergrondlicht dan blauw kleur terwijl het licht op de zangers duidelijk oranje/geel is. Ik vind de foto dan ook iets te blauw op de achtergrond, wellicht kan je dat lokaal iets aanpassen de volgende keer? Maar voor de rest een topfoto, goede scherpte, netjes belicht en je compositie met het publiek onderin beeld vind ik helemaal top!

Ash_: Nette kleuren, mooie compositie en precies het juiste moment! Je foto lijkt op deze pc wat overbelicht, maar dat kan absoluut aan dit scherm liggen. Je had de foto vanuit een iets lager punt mogen nemen als je het mij vraagt, dat legt ook de nadruk op de kracht die het paard levert. Net dat kleine beetje extra. Maar absoluut een fantastische foto met veel power!

Asselruiter: Het verhaal/spannende in deze foto mist een beetje. Je hebt wel echt mooie kleuren neergezet, de scherpte is goed en je hebt zorgvuldig naar de omgeving gekeken. Om de foto wat spannender te maken had je bijvoorbeeld scherp kunnen stellen op de bladeren rechts in de foto, waardoor het huisje op de achtergrond wat vaag wordt. Je gaat dan meer naar de foto kijken, om te zien wat je precies ziet. Nu is het huisje zelf de kunst, terwijl dat je foto hoort te zijn, snap je wat ik bedoel? Maar neemt niet weg dat je fototechnisch een goede plaat hebt neergezet!

Bellatrix: Daar is je prachtige diertje weer, ik blijf me verbazen over hoe mooi je die blik kan pakken! Ze (?) lijkt haast te glimlachen… De kleurvariatie door de bloem vind ik erg mooi gelukt, het houd je foto net wat spannender dan zonder. Enige wat me een beetje stoort is dat de blaadjes net voor ’t diertje zitten, iets naar links opschuiven was vanuit mij gezien mooier geweest, denk ik. Maar hoe dan ook een topplaat van een prachtig dier!

binky: Wat een schattige foto! Prachtig om te zien! De foto lijkt op mijn scherm wat overbelicht, maar dit scherm is echt een naar iets, dus dat kan ook daaraan liggen. Met photoshop zou je dit eventueel nog een beetje aan kunnen passen, maar waarschijnlijk niet te veel. Wat je wel zou kunnen aanpassen is het contrast met de achtergrond. De schutting lijkt nu de aandacht van de foto te trekken omdat daar het licht wel goed op valt. Wellicht kan je die bewust wat donkerder of juist wat lichter maken zodat het minder de aandacht trekt? Of lokaal wat onscherper maken? Verder een prachtige momentopname, echt een foto met gevoel!

Bumblehorse: Wat een prachtige hond! Wauw! Die ogen pakken je echt en de tong die buitenboord hangt geeft eigenlijk een heel mooi kleurcontrast in de foto..! Netjes uit een laag standpunt genomen en mooie scherptediepte! De halsband vind ik ietwat storend vanwege het rode vlekje, maar ik kan me voorstellen dat je hier niet veel aan doen kan, omdat niet elke hond zo maar los kan lopen. Verder een prachtfoto dus, fijne kleuren!

calice: In een woord: WAUW! Prachtige scherpte, heerlijke kleuren, fantastisch moment en je belichting is helemaal in orde. Geen commentaar, behalve dat je nog veeeel meer van dit soort heerlijke platen zou moeten maken!

C_estmoi: Nette foto! Van mij zou er nog wat meer contrast in mogen, de foto lijkt ietwat zacht. Ook is het draadje op de achtergrond (het kleine stukje rechts naast het paard) vrij eenvoudig weg te shoppen denk ik, dat zou net dat ene kleine storende elementje uit je foto zijn! Paard staat er mooi op, je belichting ziet er prima uit en de paaltjes op de achtergrond geven net wat variatie in je landschap die ik erg passend vind. De foto is netjes scherp en erg leuk gedaan met het gras op de voorgrond. Mijn complimenten!

Deetjeeuh: Ik smelt weg hier... Wat een heerlijk paardje en wat een fantastische foto! Het zijlicht/strijklicht past echt heel goed bij je compositie, je hebt precies het juiste moment gepakt en het dier staat er heerlijk op! Fijne omgeving en de kleuren zien er perfect uit. Enige storende elementje zou zijn de scheve heg op de achtergrond. Ik zou de foto iets meer kantelen. Voor het paard maakt het niet veel uit (het resultaat kan zelfs zijn dat het lijkt alsof het diertje nog wat verder opwaarts loopt) en het is net even dat ene storende ding uit je achtergrond. Verder een hele nette foto waar je zeker trots op mag zijn, chapeau!

Djura99: Dit is een hele nette foto! De belichting is in orde, de scherpte is goed en je compositie is netjes. Je mag alleen wat meer het spannende in de foto gaan opzoeken. Je kan duidelijk zien dat je weet hoe je fotograferen moet en nu je dat kan, kan je op zoek gaan naar je eigen stijl! Probeer eens uit hoe het is als je wat meer overbelicht, als je je sluitertijd anders kiest, misschien een andere compositie? Of met nabewerking net die extra touch die anderen niet doen of die jouw foto gewoon simpelweg uniek maakt? Een hele nette plaat, maar het mag dus ietsjes spannender. Verder absoluut geen commentaar!

Dshots: Lieve foto! Je hebt ze netjes vastgelegd, mooie scherpte, nette kleuren en de achtergrond maakt het helemaal af! Je ziet alleen aan de gezichten – en dan met name aan de tanden – wel dat je in een groen/gelige omgeving gefotografeerd hebt. Hoewel je het niet altijd duidelijk ziet, reflecteerd de kleur van het gras of van de bomen altijd op je onderwerp. De tanden lijken dan ook vrij gelig, dit zou je eventueel in photoshop vrij eenvoudig kunnen aanpassen (belichting toevoegen en verzadiging eruit halen, lokaal natuurlijk). De knie van de man vind ik ook ietwat storend, maar niet zodanig dat ik de foto er opnieuw voor zou nemen. Je hebt verder gewoon een heerlijke sfeerfoto neergezet waarbij je duidelijk goed over de kleuren hebt nagedacht, gaaf!

Eviii_x: Fijne foto om naar te kijken! Wat ik knap vind is dat je achtergrond nog blauw is, vaak met een donker paard op de voorgrond slaat de lucht wat witachtig uit. Goed gedaan dus! Tip voor het model (en voor jou dus om het model op te wijzen) is dat een kusje op een hoofdstel ietwat raar staat. Een kus op de neus of op het voorhoofd had het iets liever gemaakt. Daarnaast vind ik het hoofdstel wat laag zitten, maar dat hoeft natuurlijk niet iets te zijn waar jij direct invloed op hebt ;) Passantje van het hoofdstel mag de volgende keer ook vast. Kleine details die het net iets beter maken! Verder heb je een mooie compositie neergezet, met het paard dat zijn hals buigt, mooi moment!

faatxhorse: Erg gaaf! Is de make-up je eigen ontwerp? Erg mooi gedaan! Ik houd van dit soort abstracte werken, want je gaat naar je gevoel neigen, dit soort foto’s zijn niet goed rationeel te verklaren. (Waarom het lijntje links zit en niet rechts kan je rationeel niet verklaren, vind ik, maar het ziet er wel tof uit en het doet iets met je, snap je?) De foto zelf is erg netjes. De belichting is goed, je hebt duidelijk nagedacht over hoe je alles wilde en je hebt een knap model uitgezocht, allemaal helemaal geschikt voor de foto! Achtergrond had nog iets lichter gemogen als je ’t mij vraagt, er lijken ook wat vlekjes op de achtergrond te zitten, maar dat is gezeur. Het is gewoon een hele nette foto! Ga zeker zo door, lekker creatief!

Fenneeee: Mooie scherpte! Ik vind het een beetje storend dat de foto van bovenaf genomen is, iets meer van de zijkant (waar mogelijk) had de foto al heel wat spannender gemaakt, want dan had je meer van de vlinder zelf kunnen zien. De kleuren hadden ook iets spannender gemogen, alhoewel het groene wel heel realistisch is en netjes zich verhoud tot de plant en de vlinder. Hele nette plaat dus met goede belichting, fantastische scherpte en correcte kleuren, maar hij had ietsjes spannender gemogen om mij. Neemt niet weg dat ik echt respect voor je heb, die macro dingetjes heb ik geen geduld voor, haha!

Gub: Hele toffe plaat! Lekker flink contrast erin, prachtige scherpte en een heeeerlijke close-up! Je scherptediepte vind ik heel mooi. Je hebt gewoon een fantastische plaat neergezet, mijn complimenten!

Hanna_94: Ik ben niet zo fan van het onderwerp van de foto, ik vind het er een beetje goedkoop uitzien, als je snapt wat ik bedoel. Niet verkeerd, maar gewoon niet mijn ding. Fototechnisch daarentegen vind ik dat je het geheel netjes neergezet hebt! Je hebt mooi licht gebruikt en je achtergrond kent voldoende variatie in kleur en structuur. Je onderwerp heeft enkel wat donker-licht contrasten wat de foto niet te druk maakt (als ze een rood shirt en een blauwe broek aan had gehad, was de foto te druk geworden, snap je wat ik bedoel?). De foto had wat mij betreft vanuit een iets lager oogpunt gemaakt mogen worden, nu lijkt het alsof je een beetje neerkijkt op het model. Desalniettemin een nette plaat!

HeavensLove: Prachtige omgeving! Wat het lastig maakt is dat een deel van je foto in de schaduw is en een deel in de zon (of lijkt dat zo door mijn prut scherm?), waardoor de kleuren niet helemaal lekker wegkijken. Wat ik prachtig gedaan vind, is hoe je bent omgegaan met je sluitertijd. Je wist duidelijk waar je mee bezig was en je hebt daarmee dan ook een fantastisch effect gecreeerd en dus een prachtig resultaat geboekt! Heel erg mooi gedaan, zeker mee doorgaan! Heb je nog meer van dit soort platen?

ismy: Ik vind de modellen niet helemaal bij elkaar passen... Het rechter meisje heeft een heel ander gezicht (in ieder geval op deze foto) die niet past bij de houding en de gezichtsuitdrukking van het meisje links. Ik vind je nabewerking, compositie en belichting wel heel erg gaaf. Je hebt er duidelijk aandacht aan besteed en je kan goed zien dat je weet waar je mee bezig bent. Heerlijke sfeerfoto zoals we van je gewend zijn, heel gaaf!

jes_sam: Nooit gedacht dat ik een slak schattig zou vinden, dit ziet er gewoon lief uit! Je scherpte, belichting en compositie zijn helemaal in orde. Leuk dat het slakje richting een riggel in de stoep gaat, creeert een verhaaltje in je foto! Ook erg goed dat je aan de rechterkant, de ‘kruiprichting’, ruimte open hebt gelaten. Dat geeft je foto rust, erg goed gedaan! Er zou wat mij betreft nog wel wat meer spanning in de foto mogen, iets meer overdreven licht van een kant, misschien een andere kleur erbij? Maar het is gewoon al met al een hele nette plaat, dus goed gedaan!

Jessica_1998: Wat een lief hondje! Waar je de volgende keer op kan letten is door je knieen gaan. Als jij lager zit, lijkt het hondje wat groter en gaat de foto ook meer om de hond dan om de omgeving. Nu doet het prachtige dier wat te niet als het gaat om de omgeving en het rode touw op de grond. Mocht het geval zich voordoen dat (zoals ik verwacht bij deze foto) het dier niet losmag, kan je overwegen te vragen naar een touw dat een minder opvallende kleur heeft. Mocht dit ook niet mogelijk zijn, zou ik in ieder geval bij de foto zorgen dat er zo min mogelijk touw op staat. Het touw dus niet dubbel op de grond laten liggen, maar gewoon enkel weg laten lopen. Verder heb je de belichting wel netjes voor elkaar, zeker met een bonte hond! Geen veel te donkere plekken, de ogen zijn nog netjes goed zichtbaar en het wit isn iet overbelicht, goed gedaan!

jilinda: Wat een gaaf effect zo, met die zeepbellen! Prachtig die kleuren die erdoor naar voren komen en je achtergrond heeft een heerlijk rustig sfeertje... Verder niet echt tips, gewoon een toffe foto met een nette belichting! Het onderwerp van de foto doet zelf al z’n werk, dus zelf de foto spannender maken is ook niet echt een optie. Gewoon een goede plaat, tof!

Jis_: Wat een heerlijke foto! Ik kan er niks anders van maken... Prachtig zomers sfeertje, model heeft een mooie jurk, prachtig paard, net het gezichtje tussen de oortjes door en je belichting en kleuren passen er perfect bij! Geen tips, alleen maar zo door gaan, WAUW!

Joeluna: Wat een lieve foto, net met dat tongetje zo! De kleuren lijken wat te verzadigd, het groen sprint er erg sterk uit en ook het roze van het tongetje lijkt te scherp te zijn. Als je minder verzadiging had gehad en misschien ook wat minder belichting zou hij naar mijn idee wat beter zijn uitgekomen. Je hebt wel een erg mooi moment weten te pakken en je scherpte is erg netjes!

Jolandaa_ : Oh wauw... Hele mooie scherpte, de libelle (dat is het toch?) vult mooi het beeld en de kleuren passen helemaal bij elkaar! De belichting is ook perfect en de achtergrond voegt alleen maar toe aan je foto. Ik kan niks anders zeggen dan dat het een fantastische plaat is, WAUW!

k_m: Wat een lieverd! Die oogjes, zo schattig! Je hebt een prachtige scherpte neergezet, precies op de plek waar het hoort! Het rood van de bloemetjes voegt ook helemaal toe aan je foto, het kan zo een postcard of een poster zijn! Heel gaaf!

Dit even voor nu, misschien heb ik dit weekend tijd voor de andere helft en zo niet is de andere helft een andere week aan de beurt :j

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:52

Wat een super uitgebreide feedback! En ik sta er nog net bij, haha! Bedankt!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:06

Dank voor de feedback allemaal......wat leuk om te horen Irene96, dank je wel :)

Geen tijd gehad deze week en komende weken afwezig, daarna ook van mijn kant weer feedback. :j

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:15

Irene96 schreef:
faatxhorse: Erg gaaf! Is de make-up je eigen ontwerp? Erg mooi gedaan! Ik houd van dit soort abstracte werken, want je gaat naar je gevoel neigen, dit soort foto’s zijn niet goed rationeel te verklaren. (Waarom het lijntje links zit en niet rechts kan je rationeel niet verklaren, vind ik, maar het ziet er wel tof uit en het doet iets met je, snap je?) De foto zelf is erg netjes. De belichting is goed, je hebt duidelijk nagedacht over hoe je alles wilde en je hebt een knap model uitgezocht, allemaal helemaal geschikt voor de foto! Achtergrond had nog iets lichter gemogen als je ’t mij vraagt, er lijken ook wat vlekjes op de achtergrond te zitten, maar dat is gezeur. Het is gewoon een hele nette foto! Ga zeker zo door, lekker creatief!

Wow, dankjewel voor dit enorme compliment! :oo
Ik snap wat je bedoelt, dit vind ik er zelf ook heel leuk aan. Het is mijn eigen 'ontwerp' ja haha, ik maak dit soort dingen vaak als ik tijd over heb. Het model ben ik zelf, dus ook weer bedankt voor het compliment over mijn uiterlijk dan! :) Ik ben het wel met je eens dat de achtergrond nog lichter had gemogen, ik heb hem al wel veel lichter gemaakt hoor. Dat hij vlekkerig is vind ik zelf inderdaad ook jammer, het is een niet zo netjes geverfde muur. De volgende keer zal ik toch even de moeite nemen om te zoeken naar een witte doek of iets dergelijks. Maar heel erg bedankt voor je uitgebreide bericht!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:57

Week 31 !
De pony staat er niet helemaal op en dit was gewoon een momentje tussen die 2 in de wei !
Afbeelding

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:02

Even tijd om te reageren tijdens mijn vakantie! Bedankt voor de fijne feedback! Eigenlijk wilde ik die foto helemaal niet inleveren als potw maar omdat ik niks amders had heb ik die toch maar gedaan. Privé fotootje haha. Het linker meisje ben ik en de rechter is een van mijn beste vriendinnen. We wilden een leuke foto van ons zelf hebben en daar kwam deze uitgetimed door de ontspanner.

deze week komt er weer een hele andere foto deze kant op.. :)

De foto's van jullie worden steeds mooier en beter trouwens! Wat feedback doet! Echt super!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 10:18

Bedankt voor de feedback weer, zal er morgen gelijk mee aan de slag gaan

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:12

Irene96 schreef:
HeavensLove: Prachtige omgeving! Wat het lastig maakt is dat een deel van je foto in de schaduw is en een deel in de zon (of lijkt dat zo door mijn prut scherm?), waardoor de kleuren niet helemaal lekker wegkijken. Wat ik prachtig gedaan vind, is hoe je bent omgegaan met je sluitertijd. Je wist duidelijk waar je mee bezig was en je hebt daarmee dan ook een fantastisch effect gecreeerd en dus een prachtig resultaat geboekt! Heel erg mooi gedaan, zeker mee doorgaan! Heb je nog meer van dit soort platen?

ja idd, een deel was in de schaduw en een deel niet, heb het lichtjes kunnen nabewerken (opklaren) maar is niet zo evident natuurlijk,
enkele andere foto's (in linkjes hé :) )

https://farm4.staticflickr.com/3921/14592987368_ec3d0606cb_o.png

https://farm6.staticflickr.com/5559/14592987098_f3c0d9a74f_o.png

https://farm3.staticflickr.com/2900/14592986058_6736c11318_o.png

het was de eerste keer dat ik het gedaan heb hoor :)
had nog nooit zo gefotografeerd, mijn vader had wel al regelmatig zo gefotografeerd, dus wou dat ook eens uittesten :)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:44

Wauw wat een feedback! Dank daarvoor ik zal er mee aan de gang gaan.
week 31:

Afbeelding

De 1,5 jarige Enya is verwonderd bij het ontdekken en het zien van haar schaduw......

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:46

foto van vorig jaar voor week 31...
kan alleen bij oude foto's vanaf hier...
Afbeelding

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 17:49

week 31
Afbeelding
Paardje moet heel onverwacht a.s. maandag worden ingeslapen :( Een van m'n eerste serieuze pogingen tot blackphoto

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:18

C_estmoi schreef:
week 31
[ Afbeelding ]
Paardje moet heel onverwacht a.s. maandag worden ingeslapen :( Een van m'n eerste serieuze pogingen tot blackphoto

Heb je de zwarte achtergrond gephotoshopt of met camera gedaan? :p

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:53

Djura99 schreef:
C_estmoi schreef:
week 31
[ Afbeelding ]

Nouja hij was 'zwart' voor zover mogelijk bij ons op stal.. laten we het erop houden dat ie wel in een deuropening gemaakt is met daardoor een licht verduisterde achtergrond. Alle daken bij ons hebben ook van die 'raam' golfplaten dus t wordt nooit echt zwart :(
origineel:
http://i.imgur.com/OgTT1mG.jpg

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:59

Irene96 schreef:
jes_sam: Nooit gedacht dat ik een slak schattig zou vinden, dit ziet er gewoon lief uit! Je scherpte, belichting en compositie zijn helemaal in orde. Leuk dat het slakje richting een riggel in de stoep gaat, creeert een verhaaltje in je foto! Ook erg goed dat je aan de rechterkant, de ‘kruiprichting’, ruimte open hebt gelaten. Dat geeft je foto rust, erg goed gedaan! Er zou wat mij betreft nog wel wat meer spanning in de foto mogen, iets meer overdreven licht van een kant, misschien een andere kleur erbij? Maar het is gewoon al met al een hele nette plaat, dus goed gedaan!

Wauw bedankt! :o Inderdaad iets meer spanning zou er wel in mogen zitten.. Daar zal ik een volgende keer aandenken!

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:09

C_estmoi schreef:
Djura99 schreef:

Nouja hij was 'zwart' voor zover mogelijk bij ons op stal.. laten we het erop houden dat ie wel in een deuropening gemaakt is met daardoor een licht verduisterde achtergrond. Alle daken bij ons hebben ook van die 'raam' golfplaten dus t wordt nooit echt zwart :(
origineel:
http://i.imgur.com/OgTT1mG.jpg

Met welk programma heb je het gedaan? Het is opzich niet slecht, maar het paard verliest z'n vorm door wat slechte randjes, z'n voelharen aan z'n neus die weg zijn,...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:49

Mijn foto van de week! :)
Afbeelding

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 10:50

Week 31
Afgelopen vrijdag ben ik met mijn vriendin mee geweest om haar kleine ponybeest op de foto te zetten en om hem van de opfok naar een pensionstal te verhuizen. Ik vind hem echt heel leuk voor de camera, hij is heel fotogeniek en gewoon heel knap <3 En het is heel leuk om te zien hoe hij na een paar maandjes weer veranderd is :D
Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 13:26

week 31:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Marjo op 03-08-14 13:40, in het totaal 2 keer bewerkt