Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maaikemuis schreef:Heel eerlijk... laten liggen. Voor een camera uit 2008, ongeacht de megapixels zoveel geld neertellen, plus alles aan lenzen matchende met FF krijgen is in mijn ogen zonde van het geld. Voor 800 euro kun meer krijgen.
Ik wil je best advies geven vanuit de Nikonkant, maar dan is het wel de vraag wat je wilt doen met je fotografie. Wat is voor jou belangrijk? Wat moet een camera perse hebben en wat kan wegblijven.
Melissaaxo schreef:Ik ben benieuwd naar wat advies van jullie! Ik ben mezelf wat aan het inlezen op het gebied van camera's maar overal zeggen ze wat anders, de ene zegt begin maar met een compact camera en de andere zegt zonde van je geld je kan beter meteen voor een (tweedehands)spiegelreflex gaan. Nu vind ik het erg leuk om foto's te maken van de natuur, paarden en de omgeving maar vind het erg jammer dat ik met m'n iphone vaak net niet de mooie kleur, belichting of scherpte naar voren krijg. Maar ik heb totaal geen verstand van camera's en instellingen enzovoort..
Van wat ik tot nu toe gelezen hebt lijkt het mij verstandig om voor een tweedehands spiegelreflex op marktplaats te kijken maar dan nog zou ik niet weten welke en hoe oud die mag zijn.. Iemand die me wat uitleg wilt geven?
xCarfield schreef:Hallo iedereen, hier een volger die eindelijk een bericht plaats. Erg intressant topic.
Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen, ik zie namelijk tussen de bomen door het bos niet meer.. Zelf moet ik toegeven dat ik ook niet zo veel verstand heb van camera’s. In het bezit heb ik nu een compact camera van Canon, maar ik wil me meer ontwikkelen in het gebied van foto’s maken. Na wat sparen heb ik nu de mogelijkheid om een spiegelreflex camera te kopen. De foto’s die ik wil maken zijn vooral met dieren erop en natuur, maar misschien dat mijn interesse nog bij meerdere dingen/onderwerpen(?) ligt, maar dat weet ik verder nog niet.
Ik ben naar een fotogravenzaak/winkel geweest en heb daar advies gevraagd.
De camera’s die mij worden aangeraden zijn:
- Nikon D3400
- Nikon D5300
- Fuji X-T10
De Fuji X-T10 is eigenlijk een systeemcamera, wat de verkoper als eerste instantie aanraadde voor het maken van bewegende beelden. Toch nijg ik zelf meer naar een spiegelreflex, ondanks de sluitertijd(?) slomer is. Mijn budget is € 700,-, hooguit € 800,-. Ik weet dat je als beginnende fotograaf kiest voor een instap model, maar ik wil niet dat als ik mij verder ontwikkel in fotografie, weer moet kiezen voor een andere camera. Ik wil dus ook met de camera die ik kies een stapje ‘verder’ kunnen. Als ik zo lees, zou ik dus beter voor de Nikon D5300 kunnen gaan, maar misschien hebben jullie nog andere opties. Mijn vraag dus; wat zouden jullie in mijn geval doen?
Alvast bedankt!
magda_90 schreef:Mag ik spammen, mag ik mag ik?Ik durf te wedden dat ik nu de allegrootste camera van heel Bokt heb gekocht.
Namelijk de.... Baby Diana 110!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
https://shop.lomography.com/nl/diana-ba ... ns-package
Daar moet ik toch minstens een statief voor hebben.