Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nynkeline schreef:Hij is voor mij gewoon aan vernieuwing toe. De eos 400d is natuurlijk alweer een aantal jaren oud. Het is niet dat hij niet meer goed doet of iets, maar ik wil wel wat beters.
Het gaat voornamelijk om beter apparatuur voor de paardenfotografie.
Nouks schreef:Investeer eerst eens in beter glaswerk, ik ga er stiekem vanuit dat dat momenteel nogal de beperkende factor is bij jou
Amarach schreef:De eeuwige UV-filter discussie... geef je geld uit waar je het aan uit wil geven, maar UV-filters zijn in Nederland echt net zo nuttig als loodvervanger in je auto gooien (en ik weet niet eens wat voor auto je hebt... d.w.z. de kans op winst is nihil).Ik heb altijd een UV filter op mijn lenzen. Ik heb een keer een lens uit mijn handen laten vallen. Het filter was stuk maar mijn lens niet. Ik had er een behoorlijk prijzig filter opzitten. Het glas was gebroken zoals een autoruit breekt. Het blijft bij elkaar.
Tsplendid schreef:Ik kom hier even binnenvallen, nou heb ik vanalles doorgespit enzo maar ik zou niet weten wat voor een camera ik zou moeten kopen. Het is wel voor hobby dus ik heb geen budget van 1000 euro ofzo. Maar ik wil wel dat de foto's er een beetje professioneel uitzien. Ik ben zelf dus ook nog begginend fotografe. Nou wil ik er paarden foto's mee te maken zowel als in een binnenbak als buiten, zowel portret als actie. Mijn smaak gaat vooral uit naar een Canon of Nikon camera. Ik heb dus geen ruim budget om dure lenzen etc aan te schaffen, dus qua prijs moet het ook leuk blijven. Dus heeft iemand enig idee wat voor een camera ik hiervoor zou moeten kopen en wat voor een lenzen daarbij geschikt zijn voor bij mijn eisen?
Kan iemand me helpen?
Edit; Ik zou eventueel ook tweedehands kunnen kijken
HLPhoto schreef:Een 18-200 is niet heel goedkoop en niet heel geschikt voor paardenfotografie. Zou eerder voor een 55-200 of - als het financieel kan - een 55-250IS kijken.
Elin_ schreef:Weten jullie wat ongeveer goed is ?
Goede camera met budget van 0 t/m 450 euro
Moet mooie en profesionele foto's kunnen maken van vooral dieren.
Zowel actie,macro etc
Ik dacht zelf aan Canon 1000d ...
Elin_ schreef:O ja andere merken dan Canon mogen zeker!
Ik heb altijd gevoel dat canon HET perfecte super merk is!
maar je hebt natuurlijk nog veel betere maar dan van andere merken ,maar ben altijd bang dat ik daar te weinig lenzen van kan kopen ..
Nouks schreef:@Tsplendid: de objectieven waar Kevin het over heeft zijn objectieven voor een spiegelreflexcamera. In dit geval doelt 'ie volgens mij specifiek op Canon, gezien Nikon geen 55-250 heeft.
Verder zou ik je aanraden de hoop op gegarandeerd goede binnenbakfoto's te laten varen. Daarvoor heb je dure appartuur nodig (zowel een goede body als een zeer duur objectief) en dan nog is het soms simpelweg te donker. Koop een leuk budgetsetje (bijvoorbeeld de 1000D met 18-55 en 55-250, als het budget dat toelaat) en ga lekker fotograferen. Neem het ervan als het eens licht genoeg is in de binnenbak, maar zie het niet als eis voor aanschaf van je apparatuur want dan kom je van een koude kermis thuis...