[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SternPhoto

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:32

@jolanda extra nabewerking ??
Geen nabewerking is de orginele foto.
HAd even geen Photoshop tot beschikking. Was ook niet nodig bij de foto.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:36

heb je een achtergrond dan met een maan of elfjes? heb nog vorige week beoordeeld.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:38

Oh haha ik dacht deze week haha
Haha nee klopt die van vorige week is idd smaak per persoon verschillend

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:55

ik vond het al knap :') :P

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:59

wegens prive omstandigheden geen fotografie tijd deze week in 't vooruitzicht. wie weet onverwacht toch tijd, maar prioriteiten liggen even elders.

mijn week 31
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:01

Bedankt voor het commentaar! :D

straalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:11

#week 30
Hier mijn eerste foto, ik heb hem enkele weken gemaakt in de Ardennen :) De kleuren vind ik wel mooi. Ik heb gefotografeerd met mijn Nikon standaardlens op een automatische stand, maar ik weet niet meer welke (ik denk landschap of beweging) :P Hopelijk hebben jullie wat tips voor mij :D

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 1062_o.jpg

ps: Hoe zetten jullie je foto in je bericht zonder link zoals ik? Ik vind maar niet hoe je dat kan doen :p
Laatst bijgewerkt door straalina op 29-07-14 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:12

Jolanda, jaahoor bedankt voor je commentaar
Het was mn eerste keer zwanger's schap fotografie. En ben gelijk gevraagd voor na de bevalling dus dat vind ik wel weg leuk hihi.
Verder zaten we in de shaduw door die bomen. Moet ook wel zeggen dat er nabewerking over heen is gegaan hoor. Zal als ik het niet vergeet vrijdag de voor en na een foto sturen naar je.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:12

Afbeelding

De link tussen [img ] [/img] zetten. Zonder spaties.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:14

DShots schreef:
Jolanda, jaahoor bedankt voor je commentaar
Het was mn eerste keer zwanger's schap fotografie. En ben gelijk gevraagd voor na de bevalling dus dat vind ik wel weg leuk hihi.
Verder zaten we in de shaduw door die bomen. Moet ook wel zeggen dat er nabewerking over heen is gegaan hoor. Zal als ik het niet vergeet vrijdag de voor en na een foto sturen naar je.

het ging nog om deze foto. *D
http://oi59.tinypic.com/juzt6s.jpg

je zwangerschaps foto is ook mooi, nader commentaar volgt.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:15

Oh haha dit was het commentaar van de vorige keer. Alsnog het zelfde als die foto van vorige keer. Zal vrijdag je wel even een uitgebreidde foto sturen!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:26

Jolandaa_ schreef:
tesseke verzamelt hier heeel scherp. Wat voor lens heb je gebruikt? Netjes hoor

Dank je. De foto is gemaakt met een standaard 55-250 nikkor lens (die eigenlijk stuk is) met tussenringen. Ik heb gewerkt met een statief en een kleine studiobox.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:28

Nefertarie schreef:
Waarom mis ik altijd de "like" knop bij Bokt?

haha, je kan een enquête invullen over bokt en 1 van de vragen is: wat moet er het eerst aangepast worden aan bokt volgens jou en ik heb antwoordoptie: een vind ik leuk knop toevoegen aangeduid 8-)

straalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:41

Dankjewel Bellatrix!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:29

Nefertarie schreef:
Prachtige foto Natassja!!
Doet me een beetje denken aan een Amerikaanse senior photo.

Dank je wel!! :o

Ja, daar heb je een punt nu ik het zo zie :D

Iedereen nog bedankt voor het leuke commentaar van vorige week! Ik ga proberen vandaag ook eens feedback te geven. Ben eindelijk eens een dagje vrij!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 17:33

Week 31 van ISMY
Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:51

aparte foto Ismy, heeft z'n charmes. Ik word er alleen misselijk van. Ik kan ook niet tegen die 3d boekenleggers. Word ik ook misselijk van :')

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:28

Ik heb het ook maar weer eens geprobeerd, ik hoop dat mensen het niet verkeerd opvatten. Dit is allemaal wat ik zelf anders zou willen zien en omdat iedereen nog altijd een andere smaak heeft. :=

Feedback van week 30 - 2014:

Agossie verzamelt hier, ik heb geen verstand van concert fotografie maar ik vind hem geslaagd! Mooie kleuren, de zanger is duidelijk het middelpunt en komt goed naar voren :)

Ash_, ik vind de achtergrond een beetje afleiden en het paard ertegen wegvallen. Vind de ruiter een beetje overbelicht. Wel het goede moment en leuk dat het paard niet precies in het midden van de foto is :)

Asselruiter, Ik vind de foto een beetje saai, jammer van het hek voor het huisje. Misschien de volgende keer proberen om het onderwerp niet precies in het midden van de foto te zetten :)

Bellatrix verzamelt hier, wat een prachtige ogen! Mooi scherp! Vind de plant op de voorgrond wel wat afleiden.

binky, wat een leuke foto! Ik gok dat het een spontaan moment was? Vind het jurkje/shirtje? van het meisje wel iets overbelicht en misschien mag er iets meer contrast in :)

Bumblehorse, mooie hond! Vind de foto iets te geel, dat zou ik proberen wat weg te halen :) verder mooi scherp met mooie scherptediepte!

calice, wat een geweldige foto! mooi scherp op het goede punt en hij is heel vrolijk! Fijne kleuren! Misschien een paar plekjes overbelicht maar dit stoort niet :)

C_estmoi, mooie foto! paard staat er lekker alert op :) ik vind hem niet helemaal goed scherp maar zeker een goede foto!

Deetjeeuh, wat een schattige pony <3 mooi moment! Misschien proberen om de volgende keer de pony wat minder in het midden te houden :)

Djura99 verzamelt hier, ik vind de foto iets te donker. Vind het leuk dat je niet heel het paard erop hebt staan maar toch mis je niks :)

Dshots, ik zou proberen om de personen wat meer uit de foto te laten springen en ik stoor me een beetje aan de pose van de man := maar zeker een leuke foto!

Eviii_x, ik denk dat het mooier was als het paard niet omkeek maar gewoon recht vooruit keek zeg maar. Dat het meisje dan een kus geeft. En ik stoor me wel aan het hoofdstel en dan vooral de neusriem, die zit extreem laag := maar daar kan jij niks aan doen! hele mooie blauwe lucht!

faatxhorse, ik vind het een hele aparte foto door de pose en de tekeningen op je gezicht en hand! Ik kan niet echt plaatsen wat maar voor mijn gevoel is de hand niet van jou ofzo? :')
zeker een plaat waar je naar kan blijven kijken!

Fenneeee, heerlijk scherp! ik vind de vlinder net iets te donker, die zou ik proberen iets op te lichten.

Gub verzamelt hier, weer zo'n scherpe foto! Heerlijk :) fijne kleuren en leuke compositie

Hanna_94 verzamelt hier, ik zou proberen het model wat minder in het midden te plaatsen! Ik weet niet of de shoot draaide om het hondje of het model maar het lijkt nu alsof het draait om het model, het hondje valt een beetje weg. Jammer van de harde schaduwen.

HeavensLove verzamelt hier, mooie omgevingsfoto! Mag ik vragen waar dit is? (kan best dat ik erover heen gelezen heb :o )

Irene96 verzamelt hier, prachtige foto! Niks op aan te merken :)

ismy, leuke foto! Ik irriteer me alleen een beetje aan het meisje links := := vind het een passende bewerking!

jes_sam, Ik vind de kleuren een beetje saai, beetje te veel bruin :Y) . De slak is wel mooi scherp :)

Jessica_1998, misschien kun je proberen om de foto voortaan wat meer vanaf een lager standpunt te nemen. Wel jammer van het touw voor het hondje. leuke foto!

jilinda, leuke spontane straatfoto! leuk! Je hebt de kleuren van de bellen mooi op de foto gekregen :)

Jis_, prachtige foto! Ik vind het gezicht van het model wel iets wegvallen doordat het een beetje verscholen zit achter de oren van het paard.

Joeluna
, leuke spontane foto! Ik vind de ogen een beetje wegvallen en een deel van de gieter is overbelicht. Wel een leuke poes :)

Jolandaa_ , heerlijk scherp met fijne kleuren! Mooie foto :)

k_m, schattige poes! Misschien een idee om de ogen wat meer op te laten vallen? Ik denk dat de foto dan al veel sprekender wordt!

kani_ejj, gave actiefoto! Mooi scherp! Niet echt iets op aan te merken

_Kiki_ verzamelt hier, de foto komt op mij een beetje donker/grauw over. Ik heb verder niet heel veel verstand van straatfotografie :=

kimberley23 verzamelt hier, gave foto! Fijne kleuren maar ik vind de ogen van de hond wegvallen.

laurajoy15, hele leuke foto! Jammer dat een deel overbelicht is, zoals bij de schouder van het meisje.

Lipydo, wauw, wat een gave foto! hele gave kleuren en knappe pony!

Lizaa01, jammer dat het gezicht van het meisje in de schaduw valt :) leuke foto!

manonnevot, leuke pony met leuk harnachement! Hij komt bij mij niet helemaal scherp over maar misschien is dat door het uploaden.

MarijeR, wauw, wat een kleine pony zeg! Niet helemaal mijn type maar zeker wel knap! goeie foto en goed scherp!

Marjoow verzamelt hier, lekkere spontane wei foto! leuke pony!

Mb_foto, leuke foto! jammer van de plant die net voor de neus van het paard zit.

monbyou, mooi scherp! Ik zou de volgende keer proberen om de foto wat minder af te snijden. Ik mis nu een stuk hals van de pony :=

Nefertarie, wauw, heerlijke foto! Prachtig!

Racheel verzamelt hier, knappe pony! De bles is misschien iets te overbelicht maar verder geslaagde foto!

Revanches verzamelt hier, wat een super leuk idee zo met die ballon! Is de kleur om aan te geven wat de baby gaat worden? Geslaagde foto!

SharonPlugge, goeie foto! Inderdaad jammer van de vogel achter de voorste vogel maar zeker geslaagde foto.

showteam, geweldige foto! Mooi scherp met fijne kleuren!

Sodeletuut, leuke collage met een leuke auto! Mooi scherp!

Suuszels, wat een leuke spontane foto! Jammer dat het hoofd van de pony wegvalt door de schaduw.

tesseke verzamelt hier, hele aparte foto! Ik kan er naar blijven kijken, mooi met het licht gespeeld!

Tinky12 verzamelt hier, schattige foto! Ik zou proberen de vogeltjes wat lichter te maken en de foto wat meer tot leven te brengen.

XiiaaooNaa, leuke foto zo, van een fotografe in actie! Jammer van de wat overbelichte delen.

Ylvy, leuke foto! Ik had liever zelf rechts wat meer ruimte gezien en jammer dat de schouder overbelicht is.

Yvank_, mooie natuur foto! Ik zou proberen om het donkere vlak nog wat donkerder te maken want voor mijn gevoel zie ik nog teveel. :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:35

dank je wel :)

tis me niet gelukt om commentaar te geven morgen maar even vroeg opstaan haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:43

Sorry voor mijn afwezigheid wat betreft commentaar en/of reacties op feedback, ik lees het wel allemaal maar ben beheurlijk druk hier... Iedereen heeel erg bedankt voor 't commentaar en de tips!! :j

Week 31

Afbeelding

Florida! *\o/*

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:27

Pfff prachtige foto die hierboven _/-\o_

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:55

Mijn Week 31!
Afbeelding

Volgende week ga ik waarschijnlijk te laat zijn, want ik zit tot 10 augustus in Spanje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:04

laurajoy15 schreef:
Pfff prachtige foto die hierboven _/-\o_

Dankjewel! :D

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 07:44

Bedankt voor de feedback iedereen :) ga ik zeker wat doen. Ben nog maar net begonnen met fotograferen dus heb nog veel te leren.

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:22

Jolandaa_, ja in de rest van de plaat zat al redelijk weinig kleur, maar er waren een aantal felgekleurde afleidende objecten en toen besloot ik om het maar zwart-wit te maken :) Heel erg bedankt!

Robin_Rikkie, heel erg bedankt! :D En die hand is toch echt van mij hoor :')