[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:16

Kokomo schreef:
DarkDreamer schreef:
Dat vroeg ik me ook af, bij mij staan er 2 barcodes op geplakt, en als je door de barcode heen kijkt staat er nog een op de doos zelf. Maar daar staan dus 2 barcodes over heen geplakt.
Welke moet ik hebben dan? Scheve mond

Allemaal uitknippen en opsturen, zit je altijd goed.

Ja, maar er zit dus ook een barcode op de doos zelf, maar die zit onder de opgeplakte barcodes. Maakt dat uit denk je? Nagelbijten / Gniffelen

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:17

Sigma 145
Tamron 135

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:18

DarkDreamer schreef:
Ja, maar er zit dus ook een barcode op de doos zelf, maar die zit onder de opgeplakte barcodes. Maakt dat uit denk je? Nagelbijten / Gniffelen

Als je gewoon alle barcode's opstuurd sturr je nooit de verkeerde.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:20

Nerootjeh schreef:
oeh waar dan Bloos!

Hij was toen bij Foto Video Boom in Almelo voor €135 verkrijgbaar. Ja

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:22

Kokomo schreef:
Sigma 145
Tamron 135

voor dat tientje neem ik de sigma wel dan Ja

En die is dus een stuk beter Ja
Zit een zo;n beeld stabilisator op?

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:25

Nerootjeh schreef:
Kokomo schreef:
Sigma 145
Tamron 135

voor dat tientje neem ik de sigma wel dan Ja

En die is dus een stuk beter Ja
Zit een zo;n beeld stabilisator op?

Nee, dat kan niet voor die prijs.
Sigma maakt geen 70-300 met een Image Stabilizer.
Laatst bijgewerkt door Kokomo op 06-07-07 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:25

is dat een groot gemis?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:27

Ik heb net een nieuwe lens aangeschaft, en ik moet zeggen dat ik 't niet erg mis. Lachen

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:33

Nerootjeh schreef:
is dat een groot gemis?

Je kunt het natuurlijk pas missen als je het eerst wel had. Er wordt algemeen gezegd dat je met een Image Stabilizer een 2 a 3 stops lan=gzamere sluitertijd kunt gebruiken om toch geen bewegings onscherpte te krijgen. Bv. als je met een langzaamste tijd 1/300 sec. scherpe beelden krijgt kan de met IS bij1/60 of 1/30. Maar dat geldt algemeen. Je hebt mensen die erg bewegen en er zijn er die goed hun armen stil kunnen houden, net zo als dat je goede en slechte scherpschutters hebt. Veel hangt ook af van hoe je staat en hoe je je toestel vast hebt. Als je een beetje schuin gaat staan en laat de arm waarmee je het toestel ondersteund, met je ellboog op je heup rusten, sta je behoorlijk stabiel. Ook een truc is om een touw aan je toestel te knuppen, en strak te trekken onder je voet. Dan sta heb je je toestel ook erg stabiel.

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 18:33

Je moet wel de Apo Macro versie hebben van de Sigma en niet de gewone Sigma 70-300. De apo macro kost volgens mij 230 Euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:01

Nerootjeh schreef:
en wat is het prijsverschil?

( ik zit op me werk, fotokonijnberg.nl laadt ie niet Scheve mond )

Misschien zou je fotokonijnENberg.nl eens kunnen proberen Knipoog

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:03

Ik heb hier ook al heel de avond problemen met de site van fotokonijnenberg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 23:05

Eens zien dan... Hij lijkt hier inderdaad ook niet te laden. Ach ja, zullen ze vast binnen niet al te lange tijd oplossen Lachen

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:25

Heeft er iemand voorbeeldfoto's van de :

Fuji Finepix S9600 ?

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 09:00

ik had een vraagje en ik hoop dat iemand dat hier weet.

Ik heb hier thuis een camera liggen van mijn stiefvader een analoge Canon EOS 500 hierbij zijn twee lenzen en mijn vraag is of die lenzen ook zouden passen op de Canon eos 400D.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:18

Kan iemand mij helpen..
Mijn Canon EOS 400D stelt niet meer scherp en weigert foto's te maken. En als hij ze maakt dan krijg ik Error99 te zien en moet ik hem uit en aan zetten of de batterij herplaatsen..
Zeg ASJEBLIEFT dat ik iest fout doe en dat het geen systeemsfout is Verdrietig

*edit: Hij doet het weer. Gister heeft hij dit ook gedaan, en toen stond het schakelaartje op de lens op MF ipv AF. Dat had ik gister niet gezien, dus ik heb 2 keer de batterij er uit gehaald en hij weigerde bot weg foto's te maken. Toen had ik het schakelaartje naar AF gezet en toen deet hij het weer. Maar vanmorgen had ik hem gewoon op AF staan, dat weet ik zeker Scheve mond..
En of ik hem nou op MF of AF had staan hij deet het niet, en daarna heb ik de batterij er uit gehaald en er op nieuw in gedaan, dat hielp ook niet. Toen heb ik de gebruiksaanweizing er bij gepakt omdat ik dacht dat ik dat knopje op de lens verkeerd had staan. Ik had me toen idd weer op MF gezet omdat ik dacht dat hij verkeerd stond, heb hem net weer naar AF gezet en toen deet hij het weer.
*hoopt heel erg dat het geen systeemsfout is..*

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:29

wat voor lens heb je erop zitten?

ik heb namelijk ook nog een oude canon lens, waarbij de camera het niet doet. dan geeft hij ook error 99.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:30

Manny schreef:

Ik heb hier thuis een camera liggen van mijn stiefvader een analoge Canon EOS 500 hierbij zijn twee lenzen en mijn vraag is of die lenzen ook zouden passen op de Canon eos 400D.

ze passen wel. maar of ze het ook doen moet je gewoon uitproberen.
zoals ik hierboven al zij heb ik ook nog een oude lens die helaas niet werkt op mijn digitale camera.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:43

loulou schreef:
wat voor lens heb je erop zitten?

ik heb namelijk ook nog een oude canon lens, waarbij de camera het niet doet. dan geeft hij ook error 99.

De kitlens die er al bij zat. Scheve mond

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:49

Zou het kunnen zijn dat de lens niet goed zit?

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:25

Weet iemand hier misschien welk fototoestel er ná de Canon EOS 400D komt?
Mijn vader en ik fotograferen namelijk allebei en ik wil nu heel graag zijn toestel.. Vork
Dan wil hij dus de 'volgende' in de Canon-reeks, maar welke is dat en welk verschil zit er dan tussen?

1D mark? Of juist 5D/30D ?? Hélp! Knipoog

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:12

Manny schreef:

Als die oude lenzen ook autofocus hebben moet het volgens mij gewoon kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:20

Appelflapje schreef:
Weet iemand hier misschien welk fototoestel er ná de Canon EOS 400D komt?
Mijn vader en ik fotograferen namelijk allebei en ik wil nu heel graag zijn toestel.. Vork
Dan wil hij dus de 'volgende' in de Canon-reeks, maar welke is dat en welk verschil zit er dan tussen?

1D mark? Of juist 5D/30D ?? Hélp! Knipoog

Boven de lijn 300D/350D/400D komen de 10D/20D/30D. Alle drie fijne, prima camera's. 30D de nieuwste van het stel, als je er iets minder aan uit wil geven is de 20D ook een héle goeie keuze.

De 5D is een full-frame camera. Houdt in dat je niet de cropfactor a 1,6 hebt die je met de meeste andere DSLR's wel hebt. Houdt ook in dat je lenzen er dus minder mm's op lijken. Ook een prima camera, maar houd er wel rekening mee dat je bij een overstap naar een 5D voor dezelfde foto's hoogstwaarschijnlijk andere lenzen nodig zult gaan hebben.

De 1D-camera's zijn wel weer een héél stapje hoger dan de 10/20/30/5D.

Edit: voor ik het vergeet, op de 5D passen ook geen EF-S lenzen (alleen EF-lenzen). Dus als je toevallig veel EF-S lenzen hebt, zal je die ook moeten vervangen bij aanschaf van een 5D. 5D heeft wel spotmetering en mogelijkheid tot ISO 50. Op de 20D kun je met een flitser kortere sluitertijden aanhouden (1/250 tegenover 1/200 op een 5D). Als je veel met parameters werkt, komt de 5D weer beter uit de verf met meer mogelijkheden dan de 20D. Ook heeft de 5D een groter LCD-scherm. Als je wilt flitsen, zul je voor een 5D een externe flitser moeten hebben. Op een 20D zit ook een pop-up flitser (maar natuurlijk kan je hierbij ook veel beter een externe gebruiken). 20D heeft meer frames per seconde (5 tegenover 3), en dan heb je de grootste verschillen tussen die twee wel gehad. Lachen

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:10

@darkdreamer, volgens mij is het een fout van de camera/lens en je zult dus even contact moeten opnemen met Canon of bij de winke waar je je camera gekocht hebt. Volgens mij rechippen ze de lens dan.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:39

Nouks schreef:
Edit: voor ik het vergeet, op de 5D passen ook geen EF-S lenzen (alleen EF-lenzen). Dus als je toevallig veel EF-S lenzen hebt, zal je die ook moeten vervangen bij aanschaf van een 5D. 5D heeft wel spotmetering en mogelijkheid tot ISO 50. Op de 20D kun je met een flitser kortere sluitertijden aanhouden (1/250 tegenover 1/200 op een 5D). Als je veel met parameters werkt, komt de 5D weer beter uit de verf met meer mogelijkheden dan de 20D. Ook heeft de 5D een groter LCD-scherm. Als je wilt flitsen, zul je voor een 5D een externe flitser moeten hebben. Op een 20D zit ook een pop-up flitser (maar natuurlijk kan je hierbij ook veel beter een externe gebruiken). 20D heeft meer frames per seconde (5 tegenover 3), en dan heb je de grootste verschillen tussen die twee wel gehad. Lachen

In de reeks 300D/350D/400D is nog geen opvolger. Een camerareeks die een stapje hoger in kwaliteit is, is er wel en dat is de 10D/20D/30D.
Kortere sluitertijden dan 1/250 of 1/200 is op beide camera's mogelijk met een externe flitser. De externe flitsers van Canon zoals de 420Ex, 550EX of 580EX hebben nl. de mogelijkheid van high-speed synchronisatie en daarme kun je flitsen tot 1/8000 sec.
De 30D heeft ook spotmeting net als de 5D. De 30D heeft ook een groter LCD scherm van 2.5 inch. De 5D heeft en een Full-Frame sensor en meer pixels. De 5D is niet zozeer een sportcamera, daar is de 1D MkIII speciaal voor gemaakt met een burst van 10 fps.