[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:11

Week 20

Oude foto, onscherp helaas...

Afbeelding

_Patriciaa

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:34

POTW 20:
Afbeelding

Gister de hele dag tussen de schaapjes gezeten op Texel, heerlijk <3

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:50

Mijn poging tot feedback, toch wel lastig:

WiancaR:Mooie foto, de compositie vind ik erg gaaf!
Glenstorm: Voor de eerste keer mooi gedaan. Ik zou de scherpte liever op de ogen zien dan de neus. De neus is wel super scherp.
Tivara]/b]: Wat een super foto!
[b]Bellatrix
: mooie foto met een mooie bewerking.
Magda_90: Super foto, daar wordt je echt vrolijk van.
IsaCalixa: Originele foto! Mooi dat het stokstaartje niet helemaal in het midden staat.
MyHu: Leuke foto. Dat de zebra niet helemaal schoon is maakt het juist een foto die anders is als anders.
LoveUggs: Mooi plaatje
Dandy200: De foto geeft een mooie sfeer weer.
S_imonee:Jammer van de ruis. Verder wel een leuke foto.
Leonie_M: Mooie foto. De achtergrond had iets lichter gemogen.
GerdjeHoran: Gave foto. Mooi zo met de zon die precies achter de hond vandaan komt.
Brechtjee: Jammer dat hij niet helemaal scherp is. De kleuren zijn wel erg mooi.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:37

Week 20.

Afbeelding

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 13:04

even een keertje geen paardjes maar onbekende mensen op het strand haha
Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 13:25

Feedback week 19 - deel 1

Agossie verzamelt hier: mooie foto Agossie, je hond is echt een topmodel ;) ik zou hem misschien nog een tik lichter gemaakt hebben. Maar ik denk dat dit persoonlijke smaak is.

Anouska15: wow, wat een paard! Ik vind hem een beetje van te dichtbij genomen, omdat het hoofd er nu zo bombastisch opstaat. Probeer de volgende keer eens van wat verder, misschien krijg je dan een fijner resultaat. Maar zeker geen slechte foto, je kleuren en scherpte zitten goed :)

Ash_: wat een leuk beeld :) mooi scherp, misschien is de hond enkel een beetje te centraal geplaatst.

Astor verzamelt hier: Knappe foto, niets aan toe te voegen.

Bellatrix verzamelt hier: Mooie foto Bellatrix, niets aan toe te voegen.

billionache verzamelt hier: Leuke foto, ik denk dat het idd een goed idee was om deze foto in zwart/wit om te zetten.

binky: Die blik in haar ogen, geniaal :D Ik vind dat je de ogen er mooi laat uitkomen, en toch is er iets in de bewerking (denk ik) dat mij stoort. Maar de uitdrukking van het meisje maakt dat eigenlijk helemaal goed :)

Brechtjee verzamelt hier: Leuke lentesfeerfoto. Is hij helemaal scherp op het bloemetje? Ik had hem nog iets meer opgelicht.

Bumblehorse: Knappe foto! Door dit formaat kan ik wel niet helemaal beoordelen of hij scherp is. Mooi gedaan :)

caaramel: Je foto spreekt me niet echt aan, ik had graag nog de oogjes van het konijntje gezien.

calice: wat schattig :D mooie zwart/witomzetting. Maar is ie helemaal scherp?

Cioccolato: mooie foto, niets aan toe te voegen.

crazy_horses: dat is leuk bedacht! Ik moest wel eerst even goed kijken wat het nu was, maar ik vind het een mooi beeld.

CrazyIris verzamelt hier: ik kan je foto niet zien :(

Dandy200 verzamelt hier: mooi beeld, ik had hem misschien nog wat lichter gemaakt.

Deetjeeuh verzamelt hier: mooi beeld, niets aan toe te voegen.

Eline91hier: mooie foto, niets aan toe te voegen

_Elke: je foto is mooi scherp en de kleuren zitten goed. Misschien had ik liever nog wat meer ruimte links gezien en een tik minder ruimte rechts. Persoonlijk vind ik hoe het paard erbij loopt niet echt mooi om te zien (lijkt erg strak in de mond), maar dit is persoonlijk. Fototechnisch gezien vind ik hem goed :)

EskeGirl: hihi, wat een leuk beeld. Idd jammer dat ie niet helemaal scherp is.

Fem: Wow! Prachtig!

GerdjeHoran verzamelt hier: wat een dotje! :) ik had de foto misschien uit een iets lager standpunt genomen, zodat er aan de bovenkant minder overschot is. Geen slechte foto :)

glenstorm verzamelt hier: Mooie foto, jammer dat de hond net centraal staat.

goriginal: wat leuk, het is eens iets anders :D

Gub verzamelt hier: Hele mooie foto, niets aan toe te voegen :)

Hanna_94 verzamelt hier: Mooie foto :) jammer van de felle witte lucht, maar ik begrijp dat dit niet evident is.

HeavensLove verzamelt hier: wat een dotje :D

hilly200 verzamelt hier: Leuke foto, maar hij lijkt jammergenoeg niet helemaal scherp.

horserider22: Simpel kan ook mooi zijn :) Misschien had ik je diafragma nog iets kleiner gemaakt zodat de bloem nog iets scherper was.

Iejoorr: Leuk beeld, alleen is ie bij mij wel erg oranje getint?

Ingvild: Mooie foto, niets aan toe te voegen.

IsaCalixa: Mooie foto, niets aan toe te voegen.

it_is_me verzamelt hier: Mooie foto, niets aan toe te voegen.

ismy: Wow, prachtige foto! Zou ik zo aan de muur hangen!

Jespri verzamelt hier: wat een blik! :P Mooie, scherpe foto. Ik had hem misschien iets anders gekaderd/gecropt.

Jessica_1998: Jammer dat de hond niet voor zich uit kijkt of in de lens. Het idee ziet er wel leuk uit. Oefen verder! :)

JewEmm verzamelt hier: Leuke foto. Ik vind het 'zware' hoofdstel van het rechtse paard het beeld wel wat verstoren, maar dat is natuurlijk iets waar je soms geen vat op hebt.

jilinda: Leuk idee. Jammer dat hij niet helemaal scherp is. Waarom heb je hem omgezet naar sepia? Ik denk dat zwart/wit beter zou geweest zijn; maar dit kan persoonlijke smaak zijn.

joeluna verzamelt hier: Knappe maanfoto!

Jolandaa_: Mooie foto! Ik had hem misschien nog iets meer opgelicht.

Joysieee: Leuk portret, de ogen springen er mooi uit. Leuk in zwart/wit.

Kanzi verzamelt hier: Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Killyenn: Mooi beeld. De ogen springen er mooi uit. Ik vind het wel een harde zwart/wit foto. Ik zou hem misschien iets zachter gemaakt hebben.

k_m verzamelt hier: Leuke foto, ik weet niet goed of ik het mooier had gevonden als het model niet naar de grond keek... Maar dit kan persoonlijke smaak zijn :)

Zo nu ga ik eerst even iets eten, de rest volgt straks :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 13:28

Asselruiter dank je wel voor de feedback! Ik ben het met je eens hoor dat de houding beter had gekund. Daar moet ik nog ff op oefenen en de ruiters ook haha ;)

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:00

Soms mis ik toch echt die 'vind ik leuk'-knop hier :+

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:23

Wat komen er toch weer gave foto's voorbij, echt super! +:)+
En super bedankt voor de feedback iedereen, ik ga me er binnenkort ook weer eens aan wagen :D

Zou het stom zijn om een fotografie pagina op facebook te maken ook al fotografeer ik nog maar een jaartje? Ik ben benieuwd hoe anderen daar tegenaan kijken. :o Klik, foto's van dit jaar

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:28

joeluna schreef:
En super bedankt voor de feedback iedereen, ik ga me er binnenkort ook weer eens aan wagen :D

Zou het stom zijn om een fotografie pagina op facebook te maken ook al fotografeer ik nog maar een jaartje? Ik ben benieuwd hoe anderen daar tegenaan kijken. :o Klik, foto's van dit jaar

Vind ik niet hoor. Gewoon doen! Ik fotografeerde ook nog niet zo super lang toen ik een pagina maakte. Ik kreeg op een gegeven moment zoveel foto's op mijn eigen Facebook, dat ik er maar 1 aangemaakt hebt en het bevalt prima!

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:29

Feedback week 19 - deel 2

LinSa: Leuk idee en leuk uitgeprobeerd. Ik zou zeggen: blijf er op verderoefenen ;)

Lipydo: Het beeld heeft wel iets vind ik, je werkt met verschillende stappen in je foto door het lijnenspel en dat spreekt me wel aan. :)

louiisaa: Ik vind het idee van je foto leuk, maar de uitvoering vind ik wat minder. Mag ik even vragen wat je diafragma was? Ik denk dat de foto nu wat te druk is door de achtergrond. Het zou rustiger zijn indien je met een groter diafragma (lees: lager getal) zou werken en eventueel je paard (indien mogelijk) nog wat verder van de achtergrond zou wegzetten. Ook had ik het model graag wat meer zien lachen. Ik breek je foto niet af he, begrijp me niet verkeerd. Je idee is echt leuk. Ik hoop dat je hier wat mee bent :)

LOVESUSHI verzamelt hier: Mooie foto, niets aan toe te voegen :)

LoveUggs: Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Maaaarije: Mooi sfeerbeeld :) niets aan toe te voegen.

magda_90 verzamelt hier: Mooie foto. Bij mij lijkt hij wel erg verscherpt. Wel jammer van de harde schaduw in de halsstreek van de pony, maar daar kan je vaak niet aan doen. En euh... heeft ie nu zijn oogjes toe? :P

manonfleur verzamelt hier: Leuk sfeerbeeld.

Mariett verzamelt hier: Wat een knappe pup! Niets aan toe te voegen.

MarijeR verzamelt hier: Wow, die heb je mooi op foto gekregen, niets aan toe te voegen.

Marit: Ik zag je reeks als voorbijkomen op FB, niets aan toe te voegen, mooi gedaan :)

Marjoow verzamelt hier: Mooie foto, hij lijkt wel niet 100% scherp.

monbyou: Mooie portretfoto van het paardje. Niet meteen iets aan toe te voegen. Misschien een tip, die ik zelf ook al heb meegekregen: let op met schaduwen op het paard, zoek posities waarbij de schaduw niet op het paard valt. Maar dit is natuurlijk niet altijd te vermijden :)

MyHu verzamelt hier: Wat schattig :) Is er een kleine waas rond de ogen? (Door glas gefotografeerd?)

MZorro: Leuke foto, ik zou alleen de tulp in de hand van het model weggelaten hebben :)

Nefertarie: Leuke foto :)

NESCAFE verzamelt hier: Haha, volle actie, leuk gedaan! :)

_Patriciaa verzamelt hier: wow! Prachtig!

ponyaddicted verzamelt hier: Leuk idee :) tip voor de volgende keer: misschien uit een iets lager standpunt nemen.

PrimaDonna_ verzamelt hier: Hele leuke foto! Ik had hem misschien nog iets meer opgelicht.

quartel verzamelt hier: Wat een spooky foto seg :) knap gedaan.

Racheel verzamelt hier: Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Revanches: Wow, prachtig! <3

Robin_Rikkie verzamelt hier: Leuke foto, de gezichtsuitdrukking van het geitje vind ik wel grappig :) Hij lijkt niet 100% scherp.

rosslover verzamelt hier: Leuke foto. Jammer van de schaduw op het gezicht van het model. Hij lijkt niet 100% scherp.

Sanne_com verzamelt hier: Mooie foto, niets aan toe te voegen.

SharonPlugge: Leuke foto, jammer dat ie niet scherp is en wat donker.

showteam: Superleuk gedaan! :)

S_imonee verzamelt hier: Leuke sfeerfoto, je ziet dat hij er blij mee is :D

Sicayes verzamelt hier: Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Sodeletuut: Mooie foto, niets aan toe te voegen.

SternPhoto: Leuk idee, maar hij lijkt jammergenoeg niet scherp.

Suuszels verzamelt hier: Knappe foto! Niets aan toe te voegen.

taarss: Hm, de houding van het paard bevalt me niet, maar dit is persoonlijke smaak. Fototechnisch is je foto goed :)

tesseke: Prachtige foto! :)

TeSzZz verzamelt hier: Dat is een aparte houding :P Mooi scherp.

Tigress: Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Tivara verzamelt hier: Mooie foto, neits aan toe te voegen.

Valerie98: Leuk idee, erg jammer dat hij niet scherp is op het paard.

verosjaak verzamelt hier: Wat schattig :) Ik vind het jammer dat hij zo krap is uitgesneden.

wendy1987 verzamelt hier: Mooie sfeerfoto, misschien had ik hem nog iets lichter gemaakt.

WiancaR verzamelt hier: Leuke foto :) bij mij komt ie alleen erg groen en oranje over.

XiiaaooNaa: Dit is echt m'n favo van de week: zo ontzettend schattig! Echt op het juiste moment vastgelegd en prachtig met dat licht! <3

Ylvy: leuk sfeerbeeld :)

Ziezo, bij deze heb ik ook weer eens feedback gegeven. Heb ik eigenlijk geen tijd voor, maar alles is beter dan studeren he ;) Het was een leuke ontspanning tussendoor. Ik ga proberen om dit weer vaker te doen. Ik wil zeker niet bot overkomen in mijn feedback, ik geef gewoon eerlijk weer hoe ik me voel bij de foto :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:38

joeluna schreef:

Nee hoor :) ik heb mijn fb pagina na mijn eerste foto meeting opgezet, fotografeerde toen ongeveer een half jaar..

Bedankt voor de feedback asselruiter!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:12

Mijn Week 20

Afbeelding
Ik wilde de kern scherp hebben, naar mijn idee is dat goed gelukt.

(Bedankt weer voor alle feedback! Doe er zeker wat mee! :) )

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:13

joeluna schreef:

Ik fotografeer nog geen jaar en heb vorige week een pagina aangemaakt op weebly.com
edebruinfotografie.weebly.com
Als je een beetje creatief bent kan je er een leuke pagina van maken, ik heb hem uiteindelijk op mijn FB pagina laten delen.
Gewoon doen! ;)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:24

Dankjewel iedereen, ik ben nu een pagina aan het maken :D

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:57

mijn week 20 heeft wel een heel diep gaande vraag... licht of donker?? :')

Afbeelding Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:09

Licht :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:11

Inderdaad licht :j
Welke is het origineel?

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:23

Feedback week 20 tot nu toe...

WiancaR: wat een lieve foto en leuk om hem in Z/W te zien. Bij mij oogt hij wel niet helemaal scherp, maar dat kan ook aan de uploadsite of dergelijke liggen.

Glenstorm: wat goed gelukt seg voor een eerste keer blackfoto! Doe zo verder zou ik zeggen. Ik heb wel de indruk dat je scherpstelpunt op de neus van het paard/de pony ligt en niet op het oog.

Tivara: mooie foto, niets aan toe te voegen.

Bellatrix: leuk moment dat je daar vasthebt, leuk om hem in Z/W te zien, dat geeft er iets extra aan. Hij oogt bij mij wel onscherp.

Magda_90: wat lief <3

IsaCalixa: mooie foto, niets aan toe te voegen.

MyHu: zoals ik al zei eerder in het topic - helemaal fan van deze foto, super! <3

LoveUggs: mooie foto! Dat moet een leuke ervaring geweest zijn! Hij oogt voor mij wel iets te geel...

Dandy200: Vuur vast leggen is inderdaad niet simpel, heb ik zelf ook al ondervonden :P Ik vind het zelf ook wel een aangenaam beeld, misschien had ik hem nog iets ruimer genomen.

S_imonee: jammer van de ruis, want ik vind het wel een leuke foto! :)

Leonie_M: Knappe foto! Misschien had ik de achtergrond nog iets onscherper willen zien om nog meer rust in de foto te brengen, maar dat is persoonlijke mening. Ik vind het jammer dat het touw net nog een stukje voor het model haar gezicht zit. Maar het is een mooie foto :)

GerdjeHoran: ziet er goed uit hoor voor een eerste keer. Ik heb zelf nog geen ervaring met zonsondergangsfoto's, dus dit kan ik nog niet echt goed beoordelen.

Brechtjee: Is ie echt onscherp? Het is wel een prachtige foto! :)

_Patriciaa: leuke sfeerplaat :)

Astor: altijd fan van jouw foto's :) is dat rook waarmee gewerkt is?

Louiisaa: leuke sfeerfoto! :) misschien niet helemaal scherp?

PrimaDonna_: ik weet zelf uit ervaring dat bloemen vastleggen nog niet zo eenvoudig is, vooral als je detail eruit wil halen. Maar ik denk idd ook dat hij redelijk goed scherp is in het midden :)

Vandaag echt aan het genieten van het feedback geven, dus waarom dan ook niet meteen verder doen met week 20 :D Leuk om zo iedereen zijn foto's te bekijken! Iedereen is echt goed bezig ;)

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:24

@suuszels geen van beide, het origineel ligt in het midden.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:33

Asselruiter: Het linker paard draagt hetzelfde hoofdstel, maar dan met een andere kleur erin. Ik vind ze zelf ook niet mooi en te groot, maar daar kan ik weinig aan doen. Ze zijn gemaakt door de eigenaresse van het linker paard. En beiden vinden ze het prachtige hoofdstellen, dus hou ik ze niet tegen. Ik vond de kleuren dan wel weer mooi bij de lucht passen.

Feedback voor week 16 t/m 18

Agossie
Week 16 - Mooie foto. Persoonlijk vind ik hem wat bleek.
Week 17 - Leuke foto.
Week 18 – Grappige foto. Van beiden en anders-dan-normale blik. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar dat brengt wat grappigs.

Anouska15
Week 16 - Mooie foto, maar qua witbalans is hij wat aan de gele kant.
Week 17 - Mooie foto, maar ik mis wat contrast binnen de hond zelf.
Week 18 – Mooie foto. Alleen vind ik haar en het beeld totaal niet bij elkaar passen, er zit geen band of verhaal tussen.

Ash_
Week 16 - Mooie foto. Ik vind de kleuren erg mooi. De houding van de hond is een beetje raar. Hij lijkt te zitten, maar z'n rug lijkt ook er achter te zien te zijn, waardoor er een hele rare bocht in z'n lijf lijkt te zitten.
Week 17 - Mooie foto, maar zeker met zulke bloesem zou ik de foto net iets lichter verwachten.
Week 18 – Mooie foto. Op zo’n foto vind ik het eigenlijk nog wel net jammer dat je niet alleen roze van de bloemen ziet, maar nu dus ook nog een stuk wit en blauw/groen van de rest van het landschap. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Asselruiter
Week 16 - Leuke foto. Kleuren zijn mooi. Ik vind alleen de flare iets te nep.
Week 17 - Mooie foto, verteld een soort verhaal. Het enige is dat ik iets meer contrast, of in elk geval schaduw tinten zou willen zien.
Week 18 – Mooie foto. Ik zou hem zelf misschien net iets oplichten. En smaken verschillen; ik houd niet zo van zulke scheve foto’s.

Astor
Week 16 - Erg mooie foto. Ik zou alleen de hoek links bove en misschien links onder wat minder donker maken.
Week 17 - Mooie foto. Voor mij persoonlijk te scheef, maar dat is smaak. Verder vind ik dat de huis nét iets te paars is.
Week 18 - Zoals altijd, een mooie foto.

Bellatrix
Week 16 - Mooie foto. Prachtige blik. Jammer van de hoek rechtsboven, maar die is niet heel erg, want het zijn simpele lijnen, het haakje onderaan is dan ook nog wat jammer dat die erop staat.
Week 17 - Mooie foto, maar z'n hoofd lijkt niet helemaal scherp. Z'n lichaam dan wel weer.
Week 18 – Lieve foto, leuke nabewerking ook met een bijna zwart-witte achtergrond.

billionache
Week 16 - Mooie foto.
Week 17 - Toffe foto. Wel net jammer van die groene dingen die achter z'n kont uit steken.
Week 18 – Leuke foto. Wel mooi dat de foto echt in z’n geheel scherp is. Je kan er niets aan doen, maar het is toch altijd mooier om dan een eenvoudige achtergrond te hebben.

binky
Week 16 - Mooie foto, maar ik vind de kleuren ergens niet helemaal mooi. Iets te veel geel of zo. Of er is te veel kleur, waardoor je in het zwart-witte spectrum geen details ziet.
Week 17 - Mooie foto.
Week 18 - Op zich een mooie foto, maar de verzadiging van de kleuren is zo hoog dat je het contrast van zwart-wit, en dus details van de veertjes, niet meer ziet.

Brechtjee
Week 16 - Mooie foto, maar wel erg jammer dat die bloesem zo in de schaduw hangt. Je achtergrond is erg kleurrijk, maar het is dan jammer dat de bloesem wat bleek is.
Week 17 - Mooie foto,maar ik denk dat ik wat contrast mis.
Week 18 - Aardige foto, maar hij zou wat lichter mogen, zodat de kat wat meer oplicht.

Bumblehorse
Week 16 - Mooie foto.
Week 17 - Leuke foto. Ik mis alleen wat (lokaal) contrast, zodat het hondje iets meer los komt van de achtergrond.
Week 18 - Leuke foto. Jammer dat het licht net groen zas. Dat zorgt er altijd voor dat de kleuren (vind ik) een beetje "ziek" eruit zien. Met concert fotografie probeer ik zelf het groene licht te vermijden.

caaramel
Week 16 - Mooie foto.Ik heb alleen het idee dat de grassprieten op de achtergrond scherper zijn dan het silhouet van de pony. Ook hier (heb al eerder in commentaar aangegeven) vind ik je logo te wazig.
Week 17 - Mooie foto, maar het is erg jammer dat die hoogste bladeren niet exact scherp zijn.

calice
Week 16 - Erg mooie foto.
Week 17 - Mooie foto, maar het is niet direct duidelijk dat het om een zwangerschapsshoot gaat.
Week 18 - Voor jouw persoonlijk natuurlijk een pracht foto, of eigenlijk model! Daarom ga ik hier ook geen commentaar op geven. Gefeliciteerd nog!

cathyenbeau
Week 16 - Aardoge foto. Het is erg jammer dat het hoofd zoveel schaduw heeft. Het jammerst is nog dat de schaduw erg paars-blauw is uitgevallen.
Week 17 - Technisch een mooie foto, maar ik begrijp niet helemaal wat het onderwerp moet zijn.
Week 18 - Technisch prima foto. Vind hem alleen niet zo bijzonder en ik denk dat dat komt door het gewone, niet zo schone (op het metaal) halster.

Cioccolato
Week 16 - Compositioneel een goede foto. Ik denk dat die witbalans echt een stijl van jou is, waar ik zelf niet zo van hou. Dat is niet anders. Eigenlijk heb ik niet zo veel op de foto aan te merken. Alleen is het jammer dat jehet lijntje op de achtergrond niet hebt weggewerkt.
Week 17 - Nette foto, maar jammer dat het halster wat vies is. Een hoofdstel staat op zo'n foto toch een stuk chiquer.
Week 18 - Grqppige foto. Misschien staat de witbalans iets te geel (als ik naar het wit op de hond kijk is dat geel uitgevallen), maar dat maakt mij minder uit dan de compositie. Ik vind het echt jammer dat de bloemen niet in het midden liggen, maar dat je dus links van de bloemen veel minder ruimte hebt dan rechts.

crazy_horses
Week 16 - Mooie foto, maar je achtergrond is niet egaal wit, was dat de bedoeling? Met name rechts bovenaan zitten een paar duidelijke witte vlekken.
Week 17 - Scherpe duidelijk vuurwerkfoto. Jammer dat het vuurwerk rechtsboven aan er net niet helemaal op staat.
Week 18 - Mooie foto. Al zou ik zelf op de bloemen scherp gesteld hebben die iets lager, links voor de bloemen zitten waar je nu op hebt scherp gesteld. Eigenlijk intrigeert vooral de achtergrond mij.

CrazyIris
Week 16 - Leuke foto.
Week 17 - Aardige foto. Qua belichting is hij niet spectaculair. Voor mij zou er wat meer (lokaal) contrast in mogen. Wel is het erg jammer van de schaduw rechts.
Week 18 - Hele leuke foto. Je had misschien nog net links van de laars een klein stukje paard kunnen laten zien (zodat de spoor er ook in z'n geheel op staat).

Dandy200
Week 16 - Mooie foto.Je scherpte diepte mag wel echt een stuk kleiner. Nu is je achtergrond scherp, maar het grootste del van je paard ook. Een onscherper achtergrond is wat rustiger. Als je je witbalans wat blauwer zet, in plaats van geel, dan lijkt je lucht ook wat blauwer. Nu zit er over het paard ook een gele gloed.
Week 17 - Mooie foto. Ik zou zelf deze foto op 2:3 formaat willen zien met nog meer van de horizon rechts.
Week 18 Ah, Roma! Lang geleden. Mooie foto. Misschien zel net wat te donker. Er zitten trouwens wel wat vlekjes op (één derde van links in de lucht). Je zou wat met de witbalans kunnen spelen, zodat de lucht zat blauwer lijkt, of in elk geval minder paars.

Deetjeeuh
Week 16 - Leuke foto. Het enige wat ik kan aanmerken is dat er bij de zon kant van het hoofdje wel goed contrast zit, terwijl aan de schaduw kant de zwarte tinten zelfs wat lichter lijken. Ook daar mag het contrast aanwezig zijn.
Week 17 - Leuke foto. Ik denk alleen dat je witbalans wat minder geel mag zijn.
Week 18 - Mooie foto.

Eline91
Week 16 - Mooie foto.
Week 17 - Mooie foto, maar van mij mag hij wat lichter. Wel een leuke nabewerking.
Week 18 - Heel erg mooie foto. Het licht op het model is alleen net iets te blauw voor de zonsondergang. Daardoor krijg je zel een beetje een studio idee (maar volgens mij is het niet in een studie gemaakt).

_Elke
Week 16 - Leuke foto, maar wel erg jammer dat de hele foto niet echt goed scherp lijkt.
Week 17 - Mooie foto!
Week 18 - Mooie foto. Let zel op je achtergrond, die is scheef. Je kan hem rechttrekken op een van de verticale lijnen in het midden van de foto.

elle108030
Week 16 - Leuke foto. Maar erg jammer dat de achterkant van de hond er net niet helemaal op staat.

EskeGirl
Week 16 - Op zich een leuke foto, maar jammer dat het hek erop staat. Die is wat druk. Verder zou je iets geel in je witbalans mogen toevoegen, zodat je foto een warmere uitrstraling krijgt.
Week 17 - Mooie foot, maar hij zou qua compositie beter kunnen. Als je boven en onder dezelfde ruimte hebt, is het leuk om links en rechts ook evenveel ruimte te hebben, dus the eye in het midden te zetten. Als je hem dan net naast het midden zet, is het misschien mooier om de afstand tot de rand van de foto die je boven en onder hebt ook links te gebruiken.
Week 18 - Mooie foto. Zelf zou ik iets minder van boven erop gezet hebben. Het dak en de takken leiden de blik wat af van de prachtige regelmaat die er voor zorgt dat je blik in de verte langs de lijnen zorden mee getrokken.

Fem
Week 18 - Leuke foto. Jammer dat 'papa'niet lacht. Zijn mondhoeken lijken omlaag te hangen. Van de schouder had je zelf al gemerkt. Al is de blik tussen de twee zo sterk dat dat mij amper opvalt.

GerdjeHoran
Week 16 - Op zich een prima foto. Miscshien zou je qua witbalans er iets meer geel aan toe kunnen voegen om het wat warmer te krijgen. Verder heb ik nog een tip voor de compositie. Probeer eens uit of de foto mooier wordt wanneer je de kniëen eraf snijdt. Ik dnek dat het beeld dan wat rustiger/sierlijker wordt.
Week 17 - Leuke foto.
Week 18 - Haha, echt een heerlijke foto. Zoals die hond kijkt...! Enige is dat de foto van mij wat lichter mag.

glenstorm
Week 16 - Leuke foto. Mooie kleur van het veulen. Alleen met zo'n vrolijk, fris veulen zou ik geen vignettering op de foto plaatsen, dus die donkere hoeken gewoon lekker licht houden.
Week 17 - Mooie foto. Jammer dat de hindernis er niet helemaal lijkt op te staan. Net die pootjes links onder...
Week 18 - Op zich een mooie foto, al zou ik zelf iets meer ruimte bovemn de oren genomen hebben. Ik vind het alleen echt jammer dat de lucht ontzettend korrelig is.

goriginal
Week 16 - Mooie foto. Jammer dat het hoofdstel zo bijzonder wordt vastgehouden.
Week 17 - Mooie foto. Nu i het dan weer jammer dat die ene teugel af gestoken staat.
Week 18 - Heerlijke foto's, al is het zo wat lastiger feedback te geven. Ik vind het zelf op zulke foto's altijd leuk om de pootjes (op links onder misschien niet) er ook helemaal op te zetten.

Gracezellaa
Week 16 - Leuke foto, maar hij mag wat lichter. De geiten lijken ook niet helemaal scherp.

Gub
Week 16 - Mooie foto.
Week 17 - Leuke foto. Je hebt denk ik een grote scherptediepte gebruikt? Het water op de voorgrond op de rand van de foto lijkt heel scherp, maar de hond is ook nog wel scherp. De achtergrond lijkt daardoor erg druk denk ik.
Week 18 - Mooie foto. Toch zou ik iets meer scherpte binnen de bij willen zien.

hanna_94
Week 16 - Leuke foto. Persoonlijk vidn ik de achtergrond te scheef.
Week 17 - Leuke foto, maar je achtergrond is niet echt mooi.
Week 18 - Mooie foto.

HeavensLove
Week 16 - Mooie foto!
Week 17 - Mooie foto's. Maar als je foto's combineert ben ik er voor dat er overal verschillen tussen zitten, of overal gelijken, of iets van symmetrie. Nu lijken de linkse en rechtse foot's te veel op elkaar, waardoor de middelste er niet meer bij past. Tenzij een van de twee foto's gespiegeld zou zijn, dan is er weer die symmetrie.
Week 18 - Leuke foto. Jammer van de scheve achtergrond.

hilly200
Week 16 - Mooie foot. Ik zou hem zelf iets meer van onder z'n halsband laten zien.
Week 17 - Mooie foto.
Week 18 - Mooie foto. Ik zou alleen zelf iets meer ruimte van ondren geven. Eigenlijk zodat er rechts en onder het model ongeveer evenveel ruimte is. Je witbalans lijkt trouewens net iets aan de paarse kant. Haar huid ziet er iets te rood/paars uit.

horserider22
Week 16 - Mooie foto, maar je achtergrond zou nog beter kunnen. De blauwe lucht is erg mooi, maar vooral als het vooral de achtergrond was. Nu zijn die hoek links boven en net een beetje rechts boven net iets te weinig, zodat ze wat afleiden.
Week 17 - Leuke foto. Binnenbakken zijn lastig. Blijf oefenen, deze mist namelijk wat scherpte, heeft ruis en is erg donker. Hij is ook wat scheef. Probeer de verticale lijnen recht te trekken.
Week 18 - Mooie foto, oog steekt wel mooi af. Ik zou zelf de schaduw-tinten nog iets oplichten, zodat de vogel, met name in de schaduwen, wat lichter wordt.

Iejoorr
Week 16 - Mooie foto, maar te knap gekaderd. Ook vind ik zelf de kleuren te veel verzadigd.
Week 18 - Op zich een mooie foto, maar het contrast is erg groot. De schaduwen in het zand zijn echt wel erg donker.

Ingvild
Week 16 - Leuke foto. Jammer van die paal in de achtergrond. Van mij zou er ook nét iets meer contrast in mogen.
Week 17 - Mooie foto.
Week 18 - Leuke foto. Het is al eerder genoemd, jammer van het gekloonde stuk links.

IsaCalixa
Week 16 - Mooie foto, mooie sfeer.
Week 17 - Mooie foto ook weer.
Week 18 - Op zich een mooie foto, maar voor mij is hij te geel. Het kan mooi zijn, dit effect. Maar in dit geval wordt de lucht er erg bruin door.

it_is_me
Week 16 - Mooie foto. Het zou leuker zijn om meer in het midden van het veld (dus ergens links) gestaan te hebben. Dan zou je een heel paars veld zien, en de hoek rechts boven meer paars hebben in plaats van geel en groen.
Week 17 - Leuke foto. Van mij zou er wat meer contrast in mogen, met jname tussen de schaduw tinten en witte tinten. Niet per se de zwarte tinten en hooglichten. Het is met zo'n foto wel leuk om hem terug te spiegelen, zodat het niet meer duidelijk een spiegel-foto is.
Week 18 - Mooie foot, maar ik vind het jammer dat de kleuren wat flets zijn. Ik denk zelf dat ik de foto ook mooier gevonden had als enkel de rij bomen op de achtergrond erop hadden gestaan en niet die op de voorgrond. Geeft een eenvoudigere foto, maar door die regelmaat/herhaling in de verre rij bomen kom het wel erg sterk en rustgevend over, wat ik dan weer bij de zon vind passen.

ismy
Week 16 - Mooie foto.
Week 17 - Deze foto vind ik mooie, zit echt een dynamische beweging in, terwijl bij de vorige foot de beweging erg statisch is.
Week 18 - Mooie foto, maar ik vind hem echt wel donker, en aan de blauwe kant qua witbalans..

Jespri
Week 16 - Mooie foto.
Week 17 - Ook een mooie foto. Met zo'n verlaten straat zou ik alleen wel de foto wat minder bright (fel in het nederlands?) maken.
Week 18 - Erg leuke sfeer foto. Jammer dat precies de punt van de witte muts/hoed (ik weet niet hoe je het hoort te noemen) er net niet op staat.

Jessica_1998
Week 16 - Aardige foto. Beetje donker, en erg aan de blauwe kant. Compositie kan ook beter, door bijvoorbeeld de onderste twee afgesneden bloemetjes er helemaal niet op te zetten, e alle andere soorten planten (met name rechts) ook niet. Dan wordt de foto wat simpeler.
Week 17 - Grappige foto zo. Geitjes zijn altijd grappig. Maar de foto is heel erg blauw. Verder is de omgeving heel gewoontjes en veel te scherp. De compositie spreekt totaal niet aan.
Week 18 - Aardige foto. Het is alleen wel erg duidelijk dat je hebt gerpobeerd de overbelichting weg te werken. Wat er door de overbelichting wit zou moeten zijn is nu grijs. Maar dus ook het wit van de madeliefjes.

jilinda
Week 16 - Erg mooie foto. Jammer dat het blaadje links er niet helemaal op staat.
Week 17 - Een foto die een verhaal verteld. Mooi verhaal.
Week 18 - Op zich een leuke foto, maar de oplichting rondom het hoofd is te overduidelijk. Het is onnatuurijk. Daarbij zordt dat er ook voor dat de neus behoorlijk overbelicht is. En de foto is wel écht heel scheef. Vind ik persoonlijk gewoon niet mooi.

joeluna
Week 16 - Mooie foto, maar de schaduw kant van de bloemen is wel erg donker.
Week 17 - Leuke foto, maar ook hier geldt dat de schaduw kant wel erg donker is.
joelunaWeek 18[/url] - Mooie actiefoto, maar de donkere tinten zijn te zwart. In het algemeen is het contrast te hoog. Het zwarte jasje, protector, laarzen en leer is écht zwart terwijl daar best wat detail in te zien zou kunnen zijn.

Jolandaa_
Week 17 - Mooie foto.
Week 18 - Schattige foto, maar misschien is de achtergrond (of eigenlijk je witbalans) iets te geel.

Jolijnn
Week 16 - Aardige foto. Voor mijn smaak is het lokaal contrast gewoon te groot. Het paard wordt er, vind ik, niet mooier op. Daarbij enk ik dat je beter een kleinere scherptediepte kon gebruiken om de achtergrond minder scherp te maken.
Week 17 - Aardige foto. Jammer van die paal. Verder vind ik de schaduwen net te donker.

Joysieee
Week 16 - Mooie foto, maar wel erg geel-groen.
Week 16 - Mooie foto, maar jammer dat die horizontale lijn scheef is.
Week 18 - Mooie foto, maar persoonlijk vind ik de houding van de mond niet mooi. De onderlip is veel te ver naar voren gestoken.

Kanzi
Week 16 - Mooie foto.
Week 17 - Mooie foto, maar wel erg donker. Verder is het jammer dat er links- en rechtsboven anders gekleurde (anders dan de achtergrond) vlekken zitten.
Week 18 - Mooie foto, maar erg donker en qua witbalans blauw.

Killyenn
Week 17 - Ook een erg mooie foto.
Week 18 - Mooie foto, maar ik vind de hond iets te veel naar links en boven geplaatst. Ik zou dat iets meer ruimte nemen. Daarbij is je witbalans erg aan de blauwe kant.

KimdeGroot94
Week 16 - Toffe foto.

Kimmetjee04
Week 16 - Mooie foto. Haar rechteroog (links op de foto) lijkt wel groter dan de ander.
Week 17 - Erg mooie foto, maar de houding is wat mannelijk. Ik zou willen dat ik het anders kon verwoorden.

k_m
Week 16 - Leuke foto! Ik denk dat ik het nog leuker vond als rechts en links van het kleed even veel ruimte was.
Week 17 - Mooie foto!
Week 18 - En alweer een mooie foto.

LauraBloem
Week 16 - Mooie foto, maar voor mijn smaak zijn de kleuren echt te verzadigd. Vooral het blauw. Toch heeft het wel iets. Hij is in elk geval heel mooi scherp.
Weeek 17 0 Leuke foto. De achtergrond achter zn staande oor is wel wat druk.

LinSa
Week 16 - Mooie foto, maar wel iets te veel aan de groene kant. De bij ziet er daardoor onnatuurlijk gekleurd uit. (Sorry, bioloog hier...)
Week 17 - Leuke foto. De schaduw tinten zijn wel iets te donker.
Week 18 - Mooie foto. Hij is wel iets overbelicht. Qua witbalans zou ik hem iets minder geel maken.

Lipydo
Week 18 - Mooie foto. Ik vind het bijna jammer dat er links boven nog net een scherp takje zet.

louiisaa
Week 16 - Mooie foto, maar echt jammer van de achtergrond. Die is echt storend druk.
Week 17 - Deze foto vind ik al leuker. Je had zelf een lager standpunt momgen in nemen. Daarbij mis ik wat kleur in de foto.
Week 18 - Leuke foto. Jammer dat de achtergrond ook schepr is. Persoonlijk had ik een kleinere scherptediepte mooie gevonden, zodat de achtergrond minder aandacht zou trekken.

LOVESUSHI
Week 16 - Mooie foto.
Week 17 - Er leuke foto, mooie sfeer. Het zou misschien nog mooier geweest zijn als de voeten van de man en van het tafeltje er ook helemaal op staan.
Week 18 - Mooie foto, maar persoonlijk vind ik de flare echt té.

LoveUggs
Week 16 0 Mooie foto.
Week 17 - Ook een mooie foto, maar je horizon is erg scheef. Verder zou ik deze foto wat lichter maken.
Week 18 - Mooie foto, maar ik vind er te veel kleur in zitten, te veel verzadiging. Daardoor mis je zat detail in de bloemen. De schaduwen wat oplichten zou ook niet verkeerd zijn.

Maaaarije
Week 16 0 Mooie foto. Jammer dat het hoofd van de zwaan niet scherp is, of in elk geval lijkt.
Week 17 - Mooie foto.
Week 18 - Grappige foto. Maar qua witbalans is hij wel echt erg geel.

magda_90
Week 16 - Mooie foto.
Week 17 - Heel erg lieve foto.
Week 18 - Leuke foto. Ik vind de huizen zo ook echt wel wat toevoegen aan de achtergrond!

manonfleur
Week 16 - Mooie foto, maar erg donker. Daarbij zou je een kleinere scherpte diepte kunnen gebruiken voor een minder scherpe achtergrond.

MarBri
Week 16 - Erg leuke foto.

Mariett
Week 16 - Op zich een mooie foto, maar hij is volgens mij niet scherp.
Week 16 - Mooie foto. Er lijken wel wat grijzige vlekken op haar gezicht (lage kant van de wangen) en haa rlichaam te zitten. Daarbij is het jammer dat de achtergrond niet egaal is.
Week 18 - Een foto met een duidelijk verheel. Het enige wat nog anders zou kunnen is het haar er links helemaal op zetten, of meer ruimte geven. Je achtergrond is trouwens net iets scheef. De verticale lijnen hellen iets naar rechts.

MarijeR
Week 16 - Mooie foto.
Week 17 - Mooie foto. Jammer dat de hoek rechtsboven net wat donkerder is.
Week 18 - Ik vind het een heel erg leuke foto. Het is alleen jammer dat de overgang naar het zwart niet een harde overgang is, dus niet gewoon een duidelijke zwarte cirkel.

Marit
Week 16 - Mooie foto.
Week 17 - Leuke foto.
Week 18 - Mooie foto. Ik kan vrij weinig aan je foto's opmerken... Hier zou het enige zijn dat het jammer is dat de kleur van de rozen net niet de kleur van het roze op de jurk heeft.

Marjoow
Week 16 - Mooie foto. Erg mooi gekaderd zo, bijna recht voor die hindernis. Dat zou nog mooier geweest zijn, als je er écht recht voor gestaan had. De achtergrond lijkt wel scherper dan de voorgrond.
Week 17 - Mooie foto. Al zou de foto mooie zijn (vind ik) als hij gewoon stil zou staan.
Week 18 - Mooie foto, maar ik vind hem wel erg geel in de nabewerking.

monbyou
Week 16 - Leuke foto, mooie scherpte diepte, maar de neus is wel vies.. Het is ook jammer dat je van boven net niet helemaal de haren van de voorpluk erop hebt staan.
Week 17 - Mooie foto. Ik mis wel wat zwarte tinten. Persoonlijk vind ik dat je onder net iets meer ruimte had mogen nemen.
Week 18 - Leuke foto, maar ik zou zelf iets minder ruime links genomen hebben, zodat de hond op één derde van de foto geplaatst is.

Murthul
Week 16 - Mooie foto, maar jammer van de schaduwen op de muur. Daarbij zou ik ook eerder de buik wat hoger laten lijken dan de borsten, zodat er echt een bolle buik te zien is. Nu zou het gewoon iemand kunnen zijn die op de bank hangt.
Week 17 - Erg mooie foto. Al zou ik het keine handje net iets meer centreren (iets naar boven in de foto).
Week 18 - Mooie foto, maar het is erg jammer dat de snorharen links er niet helemalal op staan en dat er één enkele haar bij zijn linker oor (rechts op de foto) omhoog steekt. Heb eerst even mijn scherm geveegd om te checken dat ie niet om mijn eigen scherm zat.

MyHu
Week 16 - Leuke actiefoto.
Week 17 - Mooie foto.
Week 18 - En ook een mooie foto, maar nu is de overbelichting wel storend.

MZorro
Week 16 - Grappige foto, maa rhet is jammer dat je niet meer had ingezoomd op het hondje en dan enkel de voeten, of meer had uitgezoomd, zodat haar hoofd en de kruiwagen er helemaal op zouden staan.
Week 17 - Mooie foto, maar de ruiter is niet scherp. Jammer, wat van het scherpe paard mist er een half oor.
Week 18 - Mooie actie foto, maar het is jammer dat de achterbenen en staart (waar juist veel achtie plaats vindt) er niet op staan.

Nefertarie
Week 17 - Leuke foto, maar ik vind hem te licht, maar dat is puur smaak, niets technisch.
Week 18 - Mooie foto, maar nu is de deken wel echt te overbelicht. Het is een wit vlak links.

NESCAFE
Week 16 - Mooie foto. De bloemetjes vind ik alleen net iets te donker, zeker omdat de achtergrond ook al donker is.
Week 17 - Mooie foto, maar persoonlijk vind ik de nabewerking niet mooi. Al spreekt het me ergens ook wel weer aan.
Week 18 - Ook een mooie foto met een eigen stijl. Deze spreekt me dan echt niet aan, vanwege de lichte waas rondom de bloemen die dan de focus van de bloemen afleidt.

Niece
Week 16 - Mooie foto, maar voor mijn smaak iets te veel verzadiging in de kleur. Daardoor mis je wat details.
Week 17 - Op zich leuk een andere compositie/houding. Maar ik zou het op zo'n moment leuker vinden als je dan ook het oortje scherp zou zien.

_Patriciaa
Week 16 - Aardige foto. Je witbalans is een beetje rood.
Week 17 - Mooie foto, maar er is wel overduidelijk een flits gebruikt. Daardoor zie je in de mond een schaduw. Daarbij geeft deze flits erg hard licht. Als je echt een flits wil gebruiken, zou je nog een softbox erop kunnen zetten om het licht meer te verspreiden.
Week 18 - Mooie foto. Het zou wel mooier zijn geweest om boven en onder evenveel ruimte gehad zou hebben.

ponyaddicted
Week 16 - Op zich een aardige foto, maar je achtergrond is scherper dan de voorgrond.
Week 17 - Hmm.. zelfde foto. Iets verkeerd gegaan...

PrimaDonna_
Week 16 - Aardige foto. Wel net iet te donker.
Week 17 - Mooie foto. Hij lijkt alleen net iets schefe. Maar dat kan ook zo lijken doordat je net niet in het midden van het water staat.
Week 18 - Aardige foto. Je achtergrond is niet zo veel zeggend, maar past wel qua kleur. Je zou wat meer contrast in de foto kunnen toevoegen.

quartel
Week 16 - Aardige foto. Het wit is alleen echt overbelicht. En ik mis wat zwarte tinten, maar de schaduwtinten vind ik wel goed, dus de foto zou niet in z'n geheel donkderder hoeven.
Week 17 - Erg mooie foto. Maar ik vind je schaduwen op de bloemen net iets te blauw.
Week 18 - Mooie foot. Wel jammer dat er zoveel rood in de achtergrond zit. Door het contrast met het groen, leidt het iets te veel af.

Racheel
Week 16 - Mooie foto. Wel een erg drukke achtergrond.
Week 17 - Mooie foto, maar weer kan de achtergrond iets beter. Het hek kan nog (als ie recht zou staan), maar die twee takken links boven zijn toch jammer.
Week 18 - Mooie foto. Achtergrond valt deze keer wel mee.

Revanches
Week 16 - Mooie foto.
Week 17 - Deze foto vind ik echt een stuk leuker. Weet niet waarom, maar lijkt iets spontaner.
Week 18 - Mooie foot, maar jammer dat je binnen de bloem vrij weinig contrast ziet.

Robin_Rikkie
Week 16 - Mooie foto. Maar jammer van de paaltjes en de nog donkere hoek links boven.
Week 17 - Leuke foto. Wel is het wit erg overbelicht.
Week 18 - Mooie foto, maar hij is denk ik net iets scheef naar links. De witte paaltjes en de bomen hellen iets naar links. Als je dit recht trekt, dan is de sprong die het paard maakt nog wat steiler en dus imposanter.

rosslover
Week 16 - Op zich een leuke foto. De kleur is wel een beetje groen/blauw. Of is die nabwerking expres? Geeft wel een dromerig effect.
Week 17 - Mooie foto, maar ook deze is weer erg blauw/groen. Nu is het ook wel jammer dat de paal rechts erop staat.
Week 18 - Leuke compositie. Maar ook nu weer vind ik de kleur erg blauw/groen.

Sanne_com
Week 16 - Mooie foto.
Week 17 - Toffe foto. Er lijkt alleen een raar deukje onderaan haar onderlip te zitten.
Week 18 - Mooie foto. Jammer dat het vuur er niet heel duidelijk op staat.

SharonPlugge
Week 16 - Mooie foto. Wel zien de bomen rechts er erg grijs uit.
Week 17 - Mooie foto. Jammer dat je achtergrond niet echt veel doet. Ik bedoel, je achtergrond is wat gewoontjes voor zo'n imposante foto.
Week 18 - Mooie foto, maar erg donker.

showteam
Week 16 - Mooie foto, maa rhij is wel scheef (verticale lijn in het midden helt naar rechts).
Week 17 - Lieve foto, erg sfeervol.
Week 18 - Mooie foto. Ik vind het alleen jammer dat de plantjes niet de hele onderrand van de foto vullen.

S_imonee
Week 16 - Mooie foto.
Week 17 - Ook een mooie foto, maar het is jammer dat de rand van je schoen er net niet op staat.
Week 18 - Mooie foto, misschien wel een tikkeltje te donker. Qua compositie kan hij ook beter. Door bijvoorbeeld rechts en onder (het lichaam van) de ooievaar evenveel ruimte te pakken. Of door bijvoorbeeld helemaal geen lucht erop te zetten, of juist alle toppen van de bomen.

Sicayes
Week 16 - Mooie foto. Misschien net een tikkeltje te blauw.
Week 17 - Erg toffe foto.
Week 18 - Mooie foto. Hij is erg mooi strak, maar blijft de diepte behouden. Het enige scherpe wat je ziet is het lontje, eigenlijk perfect. Misschien iets té scheef, maar dat is smaak.

Sodeletuut
Week 16 - Leuke foto. Ik zie dat je als nabewerking het minimum niveau van zwart hoger hebt gezet, maar je ziet nu vooral grote donkergrijze plekken, wat zonder die nabewerking grote zwarte vlekken zouden zijn. Ik denk dat je beter erest wat meer de zwarte tinten had kunnen oplichten, voor de bewerking erover heen te zetten, zodat je nog wat detail in die zwarte vlekken zou zien.
Week 17 - Mooie foto, zeker qua compositie, maar hier mis ik echt zwarte tinten. Hij is wat flets.
Week 18 - Erg leuke foto. Jammer dat je net niet het randje van de neus er helemaal op hebt.

SternPhoto
Week 16 - Leuke foto. Fototechnisch erg goed. Alleen de hond zeit er wat droevig uit.. Z'n ogen springen er niet echt uit.
Week 17 - Mooie foto. Ik zou net iets meer ruimte links genomen hebben, zodat de puntjes van de haren er ook duidelijk op staan en het niet twijfelachtig is of ze er afgesneden zijn.

Suuszels
Week 16 - Mooie foto, maar de scherpte is niet helemaal lekker. Er staat te weinig oog op de foto om daar scherp op te stellen. Je witbalans mag ook aangepast worden, die is nu erg geel en paars.
Week 17 - Leuke foto. Maar ook hier is de witbalans wat te geel en paars.
Week 18 - Mooie foto, maar hij is wel echt scheef...

taarss
Week 16 - Leuke foto. Lekker alert. Qua witbalans mag hij miscshien wel wat groener.
Week 17 - Hele mooie foto, maar de nabewerking met die "zon" rechtsboven is wel wat nep.
Week 18 - Leuke foto, maar misschien net iets te geel, waardoor de bovenkant van het hoofd minder afsteekt tegen de achtergrond.

tesseke
Week 16 - Aardige foto. Wel net iets donker. En de achtergrond is wat druk, met name links boven.
Week 17 - Erg leuke foto. Je witbalans is denk ik wel net iets te groen.
Week 18 - Leuke foto, maar nu is ook weer de witbalans iets te geel/groen.

TeSzZz
Week 16 - Leuke foto. Op zo'n foto is het leuk om meer in te zoomen op het hoofd, op juist ook de poten er helemala op te zetten. Dit zit er net tussenin.
Week 17 - Toffe actiefoto. Je had wel een kleinere scherptediepte mogen gebruiken, zodat de mensen op de achtergrond minder scherp zouden zijn.
Week 18 - Mooie foto.

Tigress
Week 18 - Goede actie foto. Je had de sluitertijd misschien nog wel langer mogen zetten, dat je hem nog meer meegevolgd was, zodat die snelheid er nog beter op staat (doordat de achtergrond dus nog meer bewogen is dan nu).

Tivara
Week 16 - Mooie foto. Wel iets te blauw denk ik. Een nog langere sluitertijd zou mischien nog mooier geweest zijn.
Week 17 - Mooie foto. Ik zou alleen zelf links en onder evenveel ruimte genomen hebben, qua compositie.
Week 18 - Erg mooie foto. Misschien had je nog kunnen uitproberen of het nog indrukwekkender was als je dichter bij de grond zou zitten.

Valerie98
Week 16 - Leuke foto, maar jammer dat je een flit hebt gebruikt. Het licht wordt daardoor erg hard en je krijgt duidelijke schaduwen. Je bij ziet er helaas niet helemaal scherp uit.
Week 17 - Leuke foto. Ik vind alleen dat de letters er nu niet mooi staan. Die had je van mij ook weg mogen laten.
Week 18 - Leuke foto. Alleen ergens klopt voor mij de scherpte niet. Ik heb het idee dat geen van beide hoofden echt scherp zijn, terwijl je zeker eht hoofd van het linker paard scherp wilt hebben. Als je een kleinere scherptediepte had gebruikt, dan zou het misschien wel scherper lijken, doordat de achtergrond dan nog onscherper zou zijn.

verosjaak
Week 16 - Erg mooie foto, maar het is nu wel echt jammer dat je niet recht voor het bruggetje staat.
Week 17 - Erg schattige foto, maar jer scherpte ligt net iets te veel naar voren, waardoor het hondje niet niet scherp is. Je achtergrond (dat zwarte ding met name) is wel wat storend.
Week 18 - Mooie foto.

wendy1987
Week 16 - Leuke foto. Hij had van mij welk een klein beetje lichter gemogen.
Week 17 - Lieve foto. Je had van mij nog wel meer in mogen zoomen. Nu stoor ik me er aan dat de kin er net niet op staat.
Week 18 - Vrolijke lente foto.

WiancaR
Week 16 - Mooie foto. Wel is het jammer dat links die schaduw valt. Je had wat dat berteft de foto net iets meer naar rechts kunnen nemen.
Week 17 - Kan ik niet openen.
Week 18 - Leuke foto. Wel vind ik het hoofd net iets te donker.

XiiaaooNaa
Week 16 - Mooie foto, maar het is er gajmmer dat je de rand van de bloem niet helemaal goed kan onderscheiden van de achtergrond.
Week 17 - Leuke foto, maar wel heel erg blauw.
Week 18 - Ik vond de vorige foto leuker, daar staan de oren beter op. Ook heir geldt dat de foto erg blauw is.

Ylvy
Week 16 - Leuke foto, maar wat mij betreft had je meer op de connectie tussen de bakker (?) en de wafel mogen focussen. Nu lijkt die wafer een bijzaak, terwijl dan je onderwerp, de bakker, met z'n gezicht juist weer te afgewend staat.
Week 17 - Goede foto.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:09

Bedankt voor de feedback! Ik apprecieer dit echt enorm! :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:10

@Asselruiter, klopt, heb ik eerder gehoord. Probeer er nu beter op te letten (had mijn witbalams op schaduw laten staan dus dat speelt ook mee. Ik weet nu hoe ik dit moet oplossen.) Werk pas net met LR en voorheen enkel met ps dus was ook even wennen met werken naar ik begin het onder de knie te krijgen!

JewEmm, bedankt voor de feedback! Bloemetje had ik in twee varianten geplaatst uiteindelijk. Een met meer kleur (deze dus) en een die wat zachter was.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:29

Bedankt Asselruiter voor de feedback! Horizon van de eerste foto loopt echter wel recht, maar lijkt heel scheef te lopen door de zandlijn die je links in beeld ziet. Maar als je naar de zandlijn in het midden van de foto kijkt, zie je dat die wel recht loopt :)
Rommelige achtergrond van foto week 18 heb je helemaal gelijk in! Helaas :)

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:38

Week 20:
Afbeelding

Bedankt allemaal voor de feedback!