Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:@Darwin: gebruik even de zoekfunctie onderaan deze pagina, daarmee zoek je alleen binnen dit topic. Over de 1000D is echt al ontzettend veel gezegd.
Wil je vooral paarden (of andere sporten) gaan fotograferen, dan zou ik je aanraden direct te kijken naar een tele-objectief. Met een 18-55 zal je dan niet ver genoeg kunnen inzoomen.
elmiran schreef:Ik heb ook nooit les gehad. Eerder altijd met een compact camera gefotografeerd. Weet nog wel dat m'n ouders er tegen waren toen ik de Canon 350D wilde kopen (Het zou te moeilijk voor mij zijn). Toen ik de camera net had heb ik het boekje wat door gelezen, en ben daarna gelijk gaan fotograferen. Heb er nooit spijt van gehad dat ik een SLR gekocht heb, eerder spijt dat ik niet eerder ben overgestapt.
tesseke schreef:Ik heb nooit de handleiding van mijn spiegelreflex gelezen.Heb hem uitgepakt, en begon gewoon een beetje met de instellingen te prutsen.
JolandaS schreef:En toch is het zinnig om dat ding eens door te lezen....
Hoe kom je er anders achter wat de custom-functies inhouden en wat de consequenties zijn van bepaalde instellingen?
Als je geen bewuste keuzes maakt in de instellingen van je camera, dan weet je ook niet waarom een foto wel of niet lukt en dan weet je ook niet wat je een volgende keer hetzelfde of juist anders moet doen. En dan blijft fotograferen altijd een loterij met onvoorspelbare resultaten.
JolandaS schreef:Als je geen bewuste keuzes maakt in de instellingen van je camera, dan weet je ook niet waarom een foto wel of niet lukt en dan weet je ook niet wat je een volgende keer hetzelfde of juist anders moet doen. En dan blijft fotograferen altijd een loterij met onvoorspelbare resultaten.