Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elmiran schreef:@ elmiran: Daar was ik me van bewust, daarom is ie juist interessant. Heb niks aan een 40D behalve dat 't een leuke oefening is voor de reparatieskillsHLPhoto: Die 40D doet het niet meer (spiegelhuis is kapot, reparatie is 200 euro dus dat word mij te duur). Denk dat ik hem gewoon bewaar voor de sier.& hoe bedoel je dat de 70-200 f/2.8 L USM het qua resolutie niet redt?
elmiran schreef:Ik zeg niet dat ie niet geschikt is, maar je haalt iig niet het onderste uit de kan.@HLPhoto: Welke objectieven zijn dan wel geschikt voor de 7D? Ik dacht dat de L objectieven juist de beste zijn die er op dit moment te krijgen zijn...
darwin schreef:Dat laatste kan ik me met jouw nickname op de een of andere manier heel goed voorstellenBen ook op zoek naar een spiegelreflexcamera, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Marktplaats staat vol met die dingen.
Iemand suggesties voor een beginner ?
Ik wil vooral aktiefoto's maken.
HLPhoto schreef:darwin schreef:Dat laatste kan ik me met jouw nickname op de een of andere manier heel goed voorstellenBen ook op zoek naar een spiegelreflexcamera, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Marktplaats staat vol met die dingen.
Iemand suggesties voor een beginner ?
Ik wil vooral aktiefoto's maken.![]()
![]()
![]()
Overigens: Heb je de zoekfunctie al geprobeerd? Al een budget of een paar modellen op het oog?
Fleurtje100 schreef:...of hij is daar simpelweg niet meer te krijgen. Mijn eerdere 550d ging ook gewoon voor de actuele nieuwprijs weg. Als een ander het wil betalen, waarom zou ik 'm dan goedkoper plaatsen?Op marktplaats bieden zelfs mensen hun D90 aan voor ongeveer hetzelfde bedrag als wat hij nieuw kost, die hebben dan, denk ik, niet door dat de prijs in de winkel inmiddels een stuk lager is dan waarvoor zij hem een jaar geleden gekocht hebben.
Fleurtje100 schreef:Bestellen is wachten, een tweedehands kopen = direct hebben.Ook winkels bieden hem aan voor 550€ met normale gebruikssporen, terwijl hij dan nieuw bij dezelfde winkel te bestellen is voor 590€. Het is gewoon een hele populaire camera blijkbaar. Maar van een particulier op marktplaats zou ik niet snel tweedehands kopen met amper prijsverschil, als hij ook nieuw nog te krijgen is met 2 jaar garantie. Ik las laatst ook van iemand die een tweedehands camera met nog 12 maanden garantie van de winkel had gekocht. Was de sensor zwaar beschadigd door verkeerd schoonmaken, daar heb je dan dus geen garantie op. Je moet er wel een beetje verstand van hebben wil je zulke dingen zien. Maar inderdaad als mensen het ervoor betalen (en dat is blijkbaar zo, want zo'n fotozaak weet heus wel hoe de markt is). Zou zelf eerder voor nieuw gaan met zo'n garantieplan erbij als het prijsverschil klein is.
C_Star schreef:Ik zou daar is goed op gaan letten. Zou zomaar kunnen
Alleen waarom doet hij het de ene keer wel en de andere keer niet?