[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ladypaard

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:37

ladypaard schreef:
even een vraagje, ben nu vastbesloten binnen een week m'n sony H9 te hebben (besteld) Lachen
nu heb ik zitten kijken waar hij het goedkoopst is in totaal. zo kwam ik uit bij digital street. hebben jullie al eens wat daar besteld?? goede service??

maar nu is er een verschil in nederlands model en buitenlands model. maakt dit ook veel uit?
of kan ik m dan beter even ergens anders halen?

Cool

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:24

Kokomo schreef:
Ethelate schreef:
Via letsgodigital.org kan je fijne reviews lezen en gelijk prijsvergelijking, ook 4 camera's met elkaar vergelijken incl. de prijs enz.

Niet direct de camera, maar ik wil voor mijn 400D een polarisatie filter, (58 mm voor op de kitlens) overal wordt vermeld let op de kwaliteit, maar nergens wordt uitgelegd hoe die kwaliteit te onderscheiden valt. Iemand een idee?

Bij B+W vindt je 3 verschillende kwaliteiten. De laagste kwaliteit heeft geen extra aanduiding, de betere kwaliteit staat MRC bij en duidt er op dat er een goede coating op zit en de beste kwaliteit staat er pro achter het type. Aan de prijs kun je het ook wel een beetje nagaan. Voor onder de 20 euro heb je geen goede kwaliteit. Kwaliteits filters kosten doorgaans 50 euro of meer.

Heb er een gekocht van Blueline, een circular polarizing filter. Helaas nog geen goed weer om hem te testen al is het verschil goed te zien Lachen En een mooi klein statiefje van Vanguard. Vakantie klaar.

Al lag er een mooie lens van Sigma, 70-300 voor 170 euro... Schijnheilig
Iemand ervaring mee?

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:29

ladypaard schreef:
ladypaard schreef:
even een vraagje, ben nu vastbesloten binnen een week m'n sony H9 te hebben (besteld) Lachen
nu heb ik zitten kijken waar hij het goedkoopst is in totaal. zo kwam ik uit bij digital street. hebben jullie al eens wat daar besteld?? goede service??

maar nu is er een verschil in nederlands model en buitenlands model. maakt dit ook veel uit?
of kan ik m dan beter even ergens anders halen?

Cool

Het verschil van een buitenlands model of een Nederlands model zit hem in de handleiding die je er bij krijgt. Die is dan dus niet in het Nederlands.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:34

Ethelate schreef:
Heb er een gekocht van Blueline, een circular polarizing filter. Helaas nog geen goed weer om hem te testen al is het verschil goed te zien Lachen En een mooi klein statiefje van Vanguard. Vakantie klaar.

Blueline filters zijn mij volledig onbekend. Wat koste dat filter?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:51

40 euro was de oorspronkelijke prijs.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:01

@Ladypaard: Nu was ik laatst bij een fotowinkel, waar wij het advies gekregen hebben goed op te letten dat we een Nederlands model kochten. Zijn uitleg (die van de fotograaf) was, dat bij een buitenlands model, een buitenlandse verzekering zit. Ik heb het niet helemaal begrepen, maar volgens mij kwam het erop neer dat als er na een jaar standaard verzekering van de fabriek iets mankeert aan je toestel, je naar het buitenland moet om deze te laten repareren. Ik kan niet garanderen dat dit waar is, het is enkel een advies wat ik gekregen heb. Wel merk ik dat veel winkels duidelijk benadrukken (vooral bij acties of aanbiedingen) dat het een Nederlands model is. Dit zal dan waarschijnlijk toch wel belangrijk zijn, anders is het het vermelden niet waard, denk ik zo..

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:40

WildChild schreef:
@Ladypaard: Nu was ik laatst bij een fotowinkel, waar wij het advies gekregen hebben goed op te letten dat we een Nederlands model kochten. Zijn uitleg (die van de fotograaf) was, dat bij een buitenlands model, een buitenlandse verzekering zit. Ik heb het niet helemaal begrepen, maar volgens mij kwam het erop neer dat als er na een jaar standaard verzekering van de fabriek iets mankeert aan je toestel, je naar het buitenland moet om deze te laten repareren. Ik kan niet garanderen dat dit waar is, het is enkel een advies wat ik gekregen heb. Wel merk ik dat veel winkels duidelijk benadrukken (vooral bij acties of aanbiedingen) dat het een Nederlands model is. Dit zal dan waarschijnlijk toch wel belangrijk zijn, anders is het het vermelden niet waard, denk ik zo..

Er wordt inderdaad wel eens moeilijk gedaan als de camera een buitenlandse bestemming had. Bij Canon maakt het in ieder geval niet uit als het uit een ander Europees land komt. Alle Canon vestigingen in Europa vallen onder hetzelfde Europese hoofdkantoor. Modellen uit de VS bv willen ze dan wel moeilijk over doen, maar als je een bepaald merk koopt kun je er op staan dat dat merk dezelfde behandeling krijgt als een Nederlands model. Het is tenslotte uiteindelijk dezelfde fabriek die de camera gemaakt heeft. Met verzekeringen kan het anders liggen. Dat valt vaak buiten de verantwoordelijkheid van de fabriek. Maar als een fotohandel bij een toestel een verzekering verkoopt zullen ze dat ook bij dat toestel moeten toepassen. Anders hadden ze dat toestel niet met die verzekering moeten verkopen. Dan is het dus het pakkie an van die winkel.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:41

Ethelate schreef:
40 euro was de oorspronkelijke prijs.

Doordta ik het merk in het geheel niet ken en ook niets op het internet kan vinden, kan ik alleen op de prijs afgaan dat dit een redelijke kwaliteit is. Zit er bij de verpakking verdere info van de fabrikant, een merknaam of een website?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 23:13

Ethelate schreef:
Al lag er een mooie lens van Sigma, 70-300 voor 170 euro... Schijnheilig
Iemand ervaring mee?

Ja, die heb ik voor 100 euro gekocht bij mijn Canon EOS 400D. Was een aanbieding. Heb 'm pas een paar keer gebruikt, omdat ik hem zondag voor mijn verjaardag krijg, maar ik ben er heel blij mee.

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:51

Wie kan mij wat over de Konica Minolta DiMAGE Z3 vertellen? Is dat een goede camera? En de Kodak Easyshare Z650? Is dat een goede camera? Of de Kodak Easyshare Z710 ZOOM?

Alvast bedankt!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:08

Nerootjeh schreef:
Waar ergens kan ik een niet al te dure tas kopen voor mijn 400D?

Nog meer opties?

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:09

Wat vind je niet te duur?
Ik heb een tas gekocht bij Dixons met plek voor camera + lens, extra lens en eventueel nog wat andere spullen.
Groot genoeg dus en ik was EUR 39,95 kwijt.

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:13

@nerootjeh, kijk eens bij fotokonijnenberg.nl daar hebben ze echt veel tassen.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:17

_Michelle__ schreef:
Ik heb een tas gekocht bij Dixons met plek voor camera + lens, extra lens en eventueel nog wat andere spullen.

40 Euro is een nette prijs!

Is dat lang geleden dat je deze hebt gekocht?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:49

Kokomo schreef:
Doordta ik het merk in het geheel niet ken en ook niets op het internet kan vinden, kan ik alleen op de prijs afgaan dat dit een redelijke kwaliteit is. Zit er bij de verpakking verdere info van de fabrikant, een merknaam of een website?

Blueline by Soligor.
Staat een Duitse en Engelse beschrijving op.

Ik heb voor mijn 400D een snuittas van Vanguard, past hij goed in, incl de draagriem en in het voorvakje past de filter en het statiefje. In de flap zit nog een vakje waar een lenzendoekje in past. Tot nu toe dus het perfecte formaat voor mijn uitzet Knipoog
Mijn broer heeft een rugzak, die je over een schouder draagt en die kan je zo op je buik draaien en openritsen en dan kan je er alles uitpakken. Heeft hij zijn camera, lenzen en ook zijn videocamera inzitten, heel handig.
Maar alleen aan de raden als je ook genoeg vulling hebt, ik vond het met mijn 'uitzet' erg deprimerend er uit zien Knipoog Mijn tip is gewoon bij verschillende foto zaken kijken en proberen, iets wat je handig kunt dragen en makkelijk te open en toch ook niet diefstalgevoelig..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:06

_Michelle__ schreef:

Die had ik ook, maar daar pastte mijn 70-300 mm lens niet bij, dus moest ik 'm inruilen voor eentje van €48,95, die was iets groter.

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:29

Ik wil ook een goede camera, ik heb nu gewoon een simpel *piep* ding.
Als ik een foto maak, is die pas 2 of 3 seconde later gemaakt Nagelbijten / Gniffelen
Niet echt handig als ik een foto van mn hond wilt maken die nooit stil zit.

Maar ik heb echt geen verstand van die dingen.
Omdat ik er zo graag 1 wilde heb ik de eerste beste gekocht, maar ja die blijkt niet zo goed te zijn.

Wat is ongeveer een gemiddelde prijs van een goede camera? ofzoiets Nagelbijten / Gniffelen

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:31

Ik wil ook nog lenzen erbij kopen, dus wel handiger als ie wat groter is.

Ben er nog steeds niet uit wat voor lens Scheve mond
50 1.8F mm komt er zowiezo, alleen zoomlens weet ik nog niet.

70-300
70-200
55-200
18-200

Ik zie door de bomen het bos niet meer Huilen van het lachen

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:34

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:35

Nerootjeh schreef:

70-300
70-200
55-200
18-200

Ik denk dat je moet kiezen uit de 55-200 of de 70-300. Ik neem aan dat je de 18-55 erbij hebt zitten, namelijk. Ik baal wel omdat ik 18-55 en 70-300 heb en dus niks tussen 55 en 70. Maar dan ligt het eraan of je 200 of 300 wilt.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:36

Het is om wat verder te kunnen zoomen Ja

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:47

Als het je echt om het zoomen gaat kan je beter voor 70-300 gaan, dan mis je die 55-70 niet zo snel.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:05

Nerootjeh schreef:

70-300
70-200
55-200
18-200

Neem de 70-200 als je genoeg geld hebt om er een te kopen met over het hele bereik diafragma 2.8. Neem anders de 70-300 of 75-300. Die zijn kwalitatief beter dan de 55-200. Dat gat van 55 tot 70mm ga je echt niet missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:47

Hoe weet jij dat Nerootjeh dat niet gaat missen? Ik had ooit ook eens een vergelijkbaar gat, en echt wel dat ik dat gat miste.

Ligt er héél erg aan wat voor soort fotografie je doet of je het wel of niet gaat missen.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 01:17

Nouks schreef:
Hoe weet jij dat Nerootjeh dat niet gaat missen? Ik had ooit ook eens een vergelijkbaar gat, en echt wel dat ik dat gat miste.

Ligt er héél erg aan wat voor soort fotografie je doet of je het wel of niet gaat missen.

Het verschil tussen 55 en 70mm is in de praktijk 1 of 2 stapjes voor of achteruit. Ik heb zelf vroeger gefotografeerd met prime's, toen waren er geen zoomobjectieven. Snel er een wisselen is er dan ook niet vaak bij, dus moet je roeien met de riemen die je hebt. En werden er toen slechtere foto's gemaakt dan nu. Dacht het niet, zou eerder zeggen andersom. De meeste paardenfoto's maak je in ieder geval ruim boven de 70mm en als je dichterbij bent met de 18-55 is er altijd de gelegenheid wat dichterbij te gaan, of dat kleine beetje croppen. Want waar praat je dan over, hoeveel van de foto zou je moeten croppen voor hetzelfde effect, 90 a 80% van het origineel. So what. Croppen gebeurd vaak nog veel erger en die foto blijft ook goed. Genoeg redenen dus om je over een gat van 15mm niet druk te maken. Wist je trouwens dat 95% van de bioscoopfilms met prime's worden gemaakt. Zoomen is dus echt niet altijd nodig.