door te lezen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xMnOn schreef:Sterk afhankelijk van wat je wilWelke vinden jullie prettiger werken?
xMnOn schreef:Behoorlijk.. maar extra accu's is ook wel fijn. Zou daarvoor even op www.aq4u.nl kijkenEn hoe zit dat met de accu's? gaan die een beetje lang mee?
xMnOn schreef:Ik heb besloten voor de 60D te gaan. Met 15-88mm lens en 55-250mm lens.
Nu hoorde ik dat canon niet altijd mooie kleuren heeft, klopt dit?
Heb zelf alleen ervaring met kodak.
xMnOn schreef:Elmiran. Ik twijfelde tussen dezelfde twee camera's.
Het enige verschil is dat de 60D een kunststof behuizing heeft, het schermpje niet kan draaien en hij makkelijker in te stellen is.
De 7D moet je opnieuw instellen bij elke foto en de 60D is laat maar zeggen ook makkelijk om standaardfotos mee te maken.
SSDesign schreef:xMnOn schreef:Ik heb besloten voor de 60D te gaan. Met 15-88mm lens en 55-250mm lens.
Nu hoorde ik dat canon niet altijd mooie kleuren heeft, klopt dit?
Heb zelf alleen ervaring met kodak.
Ik vind de kleuren van Canon wel mooi, er zijn inderdaad mensen die deze niet mooi vinden. Nikon heeft iets meer verzadigde kleuren heb ik het idee. Ik fotografeer met Canon, dus als je wat wil zien moet je even op mijn site kijken.
Wel een mooie set!
xMnOn schreef:Elmiran. Ik twijfelde tussen dezelfde twee camera's.
Het enige verschil is dat de 60D een kunststof behuizing heeft, het schermpje niet kan draaien en hij makkelijker in te stellen is.
De 7D moet je opnieuw instellen bij elke foto en de 60D is laat maar zeggen ook makkelijk om standaardfotos mee te maken.
Nouks schreef:7D / 55-250IS vind ik niet heel gek.. best een redelijk objectiefje. Ook de 18-55IS is goed bruikbaar voor een dergelijke body.. vind het pas jammer worden als er een Sigma 50-150 voor gaat wanneer je licht nodig hebt..Verder nog een opmerking: zo'n geavanceerde body (of het nu de 60D of de 7D wordt) in combinatie met een 55-250 is mijns inziens nogal uit verhouding en jammer van de camera.
Nouks schreef:Klopt, maar is weer sterk afhankelijk van hoe vaak je dat bereik gebruikt. Ik vind de 70-200 f/2.8 L USM op een 5DII al niet overeind blijven, laat staan voor een 7D... die combinatie is toch ongelofelijk populair. Misschien zijn we iets teveel pixelpeepers?Zeker geen gek objectief, maar als ik hem op een 40D zie verwacht ik niet dat 'ie volledig overeind blijft op een 7D of 60D. Dat doet ie namelijk op een 40D al niet. En als je dan toch investeert in een nette body liggen je prioriteiten wat mij betreft verkeerd als je vervolgens het glas vergeet.