Annemarietje schreef:Hallo!
Ook hier een dilemma over welke camera te kopen. Ik vind het heel moeilijk de keus te maken tussen klein en makkelijk mee te nemen, en groot en veel zoombereik. Ik heb nu een minolta s414, 4 megapixels en 4x optische zoom. Ik heb wat probleempjes met overbelichting, maar door de instellingen te veranderen is dit redelijk opgelost. Toch ben ik aan het kijken naar een andere camera. De camera's die ik had uitgezocht zijn met mijn overwegingen:
*Canon s3 IS: vrij groot en zwaar, dus minder makkelijk mee te nemen, goede kwaliteit, 6 megapixels, 12x optische zoom, opvolger is er al, maar duurder (€420), €304
*Canon ixus 800: klein, makkelijk mee te nemen, maar weinig vooruitgang mbt de camera die ik nu heb, €250
*Spiegelreflex: mooi, groot en zwaar, moeilijker te bedienen, duurder, dus voorzichtiger mee, dus moeilijker meenemen, €650
Of toch even wachten?
Iemand tips?
Canon S3 valt qua grootte en gewicht best mee! Het is natuurlijk niet te vergelijken met een klein, plat cameraatje, maar toch.
Hij zal niet mee te krijgen zijn in een klein handtasje, maar met een (schouder)tas van een degelijk formaat is meenemen geen enkel probleem. Ik vond zelf een spiegelreflex net even teveel van het goede, dus ik denk dat ik met de S3 voor een mooie middenweg heb gekozen, geen spijt van!
Je zult toch voor jezelf moeten afwegen wat je van de camera wilt, en of het wat lastiger meenemen van een grotere camera, de moeite waard is voor jou. 
Ik gok dat je van de 'middenweg' (S3 dus
) het meeste plezier zal hebben, maargoed ik ben een beetje bevooroordeeld aangezien ik die camera zelf heb.