[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kokomo

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:07

Saskiaatje schreef:
Allebei. Clown

Ik heb het een keertje met Paint gedaan, maar na het uploaden waren m'n foto's kleiner, dus was m'n copyright meteen ieniemienie. Tong uitsteken Kan je instellen dat er meteen copyright op komt, zodra je ze op de computer zet, of?

Ik snap 't helemaal niet. Clown

Anyone? Bloos[/quote]
Je kunt niuet instellen dat er gelijk een copyright teken op komt. Wel bestaat er een programma die dat met alle foto's kan doen. Dan kun je ook gelijk een tekst toevoegen en er eventueel een lijstje omheen zetten. Dat is het gratis programma "Bordermaker".

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:12

DarkDreamer schreef:
Kleine selectie van de foto's van gister. Moet nog heel erg wennen aan een snelle sluitertijd, druk steeds te vroeg af Clown.
Clown

Dat ligt niet aan een snelle sluitertijd maar aan de snelle reaktietijd, ook wel shutterlag genoemd. Een slr maakt de foto heel erg snel na het indrukken van de ontspanknop. De shutterlag van de betere nieuwe compactcamera's is trouwens een stuk beter geworden en komt dicht in de buurt van de shutterlag van de dslr.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:14

Kokomo schreef:
Je kunt niuet instellen dat er gelijk een copyright teken op komt. Wel bestaat er een programma die dat met alle foto's kan doen. Dan kun je ook gelijk een tekst toevoegen en er eventueel een lijstje omheen zetten. Dat is het gratis programma "Bordermaker".

Te gek! Kan je dat op internet downloaden? Kan je daar ook een copyright maken, of?

Kan het namelijk wel door iemand laten maken, maar dan wordt het een plaatje en krijg ik niet alleen de tekst op de foto. Dan moet je zelf dat lettertype hebben, als je begrijpt wat ik bedoel? Is daar ook een bewerkingsprogramma voor?

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:18

Ik ben aan het sparen voor een Fuji finepix S5000..
wil hem tweedehands gaan kopen, en dan nadat ik genoeg geoefent heb met de camera, Fotoshoot's gaan doen voor heeeel weinig geld hier in de omgeving!

Is dit een goede camera hiervoor?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:19

Saskiaatje schreef:
Kokomo schreef:

Te gek! Kan je dat op internet downloaden? Kan je daar ook een copyright maken, of?

Kan het namelijk wel door iemand laten maken, maar dan wordt het een plaatje en krijg ik niet alleen de tekst op de foto. Dan moet je zelf dat lettertype hebben, als je begrijpt wat ik bedoel? Is daar ook een bewerkingsprogramma voor?

Dat programma heb ik dus ook. Maar het heeft bij enkele foto's van mij de kwaliteit heel erg omlaag gehaald. Licht dat aan mij of staan dan de instellingen verkeert in dat programma? Nagelbijten / Gniffelen

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:21

x_Lys schreef:
Ohja, maar bij deze foto's vind ik het nog niet erg storrend

Nee, maar ik heb natuurlijk wel de beste uit gekozen Knipoog

viewtopic.php?f=53&t=796380
Dit is het topic van de fjord ([***]). Daar staan wel wat foto's tussen van ver af. Knipoog

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:36

Saskiaatje schreef:
Kokomo schreef:

Dan moet je even zoeken met Google. Hij is gratis te downloaden.

Liins schreef:
Ik ben aan het sparen voor een Fuji finepix S5000..
wil hem tweedehands gaan kopen, en dan nadat ik genoeg geoefent heb met de camera, Fotoshoot's gaan doen voor heeeel weinig geld hier in de omgeving!

Is dit een goede camera hiervoor?

Je kunt de kwaliteit ook instellen. 100% is het hoogst en dan zou de foto dezelfde kwaliteit moeten hebben dan het origineel. Let wel op want je kunt ook het aantal pixels instellen. staat standaard op iets van 780x600. En dan krijge je een slechtere kwaliteit.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:35

Wat vinden jullie hiervan?

Afbeelding

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:44

Horsy_Lover schreef:
Ik denk dat Frozenstar de EOS 300D en 350D bedoelt..(?)

Nee de 30D en de 350D Clown

Bedankt voor de uitleg (Sorry ben even je naam kwijt Clown )

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:26

Kodak Easyshare C503

Wie heeft ervaring met deze camera??

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:27

Kokomo schreef:
my_travers schreef:
Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen de fuji finepix s5600 en de canon eos 400d. De ene is dus geen spiegelreflex en de ander wel.

Ik heb nog geen ervaring met fotograveren, dus ik dacht eerst dat ik de fuji kon kopen om het op te leren. Maargoed als ik die heb en hij bevalt niet helemaal aan de eisen, dan moet ik opnieuw gaan sparen voor de canon.

Mijn vraag is: Wat zouden jullie mij aanraden. Eerst gaan oefenen met de fuji, en daarna pas een canon kopen. Of nog even doorsparen en gelijk de canon kopen? Bloos

Een Canon Eos 400D kun je ook uitstekend foto's mee maken als je er geen verstand van hebt. Je kunt hem op volautomatisch zetten en dan doet de camera alles zelf. Je kunt dan langzaam aan bezig gaan de camera beter te snappen en steeds meer dingen zelf in gaan stellen. Als je dat direct met een Canon doet hoef je laterr niet eerst te wennen aan een andere camera.

Oh dat is wel mooi. Want als ik eerst een oefencamera zou moeten kopen is het eigenlijk jammer van het geld.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:50

Daar twijfelde ik ook over my_travers..
Ik ben zelf ook een 'beginner'.. Maar als ik eerst de fuji kocht, moest ik echt nog heel lang sparen voor de canon zelf.. Dus het werd de canon, en ik heb nog geen moment spijt gehad Knipoog .

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:02

traan_beauty schreef:
Daar twijfelde ik ook over my_travers..
Ik ben zelf ook een 'beginner'.. Maar als ik eerst de fuji kocht, moest ik echt nog heel lang sparen voor de canon zelf.. Dus het werd de canon, en ik heb nog geen moment spijt gehad Knipoog .

Ja dan ben je dus eigenlijk 200 euro kwijt aan de fuji. Maar dan kun je helemaal opnieuw beginnen met sparen.
Heb jij hem op internet gekocht of gewoon in een winkel?

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:06

Winkel. Bij de media markt.
Sites duurt me te lang, de verzendkosten te duur en kans dat er weer wat beschadigd is ect. (ervaring Vork ).
Heb hem nog zonder andere lenzen gekocht, eerst maar oefenen!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:07

Ohja, ja ik was hem ook van plan in de winkel te kopen. Misschien heeft de Media Markt nog wel een aanbieding ofzo. Ik moet toch nog even doorsparen voordat ik hem kan kopen...

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:10

Lachen Ik heb hem ook nog niet 'helemaal' binnen, nog een paar honderd euro.. (eerst wat geld geleend). Vork
Kon niet meer wachten, haha.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 19:10

Aaaaah! Ik ben blij! Ik heb de Canon EOS D400!
Foto's van m'n camera(tje):

18-55 mm objectief
Afbeelding

70-300 mm objectief
Afbeelding

70-300 mm objectief
Afbeelding

70-300 mm objectief uitgeschoven
Afbeelding

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:06

Hallo Bokkers Lachen ,

Sinds gisteren heeft ons fototoestel het begeven. Vandaar dat we op zoek zijn naar een nieuwe.

Vandaag ben ik met mijn vader naar de Mediamarkt geweest en hebben we wat informatie gekregen over verschillende fototoestelen. We willen het liefst een digitale spiegelreflexcamera. Deze twee komen voor ons in aanmerking: Canon EOS 400D en Pentax K10D. Bijde hebben een lens van 18-55.

Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie ervaring met een van deze camera's?
Hoe bevalt die? Kan je er goede actie foto's mee maken? (sport etc.)

Alvast bedankt!
Groetjes,
Laura
Laatst bijgewerkt door loveSaros op 29-06-07 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:07

daandriaan schreef:
Kodak Easyshare C503

Wie heeft ervaring met deze camera??

Die is al verkocht!

Heeft er iemand energe ervaring met de Ricoh Caplio RR530 ??

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:39

Het is nu officieel en staat ook op de site van Canon. De Cash back aktie voor de 400D is verlengd tot 31 augustus 2007. Dat scheelt toch mooi € 80,00.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 20:43

Maar kokomo, als ik het goed heb gelezen moet hij wel vóór 30 juni gekocht zijn.. Het insturen was uitgesteld (zoiets dacht ik te hebben gelezen op het formulier dat je moet insturen...)

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:03

loveSaros schreef:
Hallo Bokkers Lachen ,

Sinds gisteren heeft ons fototoestel het begeven. Vandaar dat we op zoek zijn naar een nieuwe.

Vandaag ben ik met mijn vader naar de Mediamarkt geweest en hebben we wat informatie gekregen over verschillende fototoestelen. We willen het liefst een digitale spiegelreflexcamera. Deze twee komen voor ons in aanmerking: Canon EOS 400D en Pentax K10D. Bijde hebben een lens van 18-55.

Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie ervaring met een van deze camera's?
Hoe bevalt die? Kan je er goede actie foto's mee maken? (sport etc.)

Alvast bedankt!
Groetjes,
Laura

Deze beide camera's zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd. De mogelijkheden zijn vrijwel gelijk. De Pentax is iets duurder maar heeft daarvoor wat extra dingen. Zoals een antishake funktie in de body en een weather en dust sealing, ook niet onbelangrijk.
Het aantal pixels is gelijk, maar de sensor van de 400D is net even scherper. Bij hoge ISO presteerd de 400D wat beter en leverd foto's met wat minder ruis. Canon heeft wat meer accessoires en heeft meer objectieven waarbij een aantal klasseobjectieven tegen een redelijke prijs. En dat was het eigenlijk. Beiden is dus een goede keus.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:09

traan_beauty schreef:
Maar kokomo, als ik het goed heb gelezen moet hij wel vóór 30 juni gekocht zijn.. Het insturen was uitgesteld (zoiets dacht ik te hebben gelezen op het formulier dat je moet insturen...)

Nee hoor die termijn is dus verlengd tot 31-augustus. Kopen tot 31 augustus 2007.
http://www.canon.nl/For_Home/Acties/index.asp

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:13

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 23:32

traan_beauty schreef:
Lachen Ik heb hem ook nog niet 'helemaal' binnen, nog een paar honderd euro.. (eerst wat geld geleend). Vork
Kon niet meer wachten, haha.

Ik hoop dat ik dit ook met mijn ouders af kan spreken. Ik heb al wel aardig wat geld, maargoed niet genoeg..