[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:58

Laatste stuk week 18:
Brechtjee De foto zou van mij wat meer warmte mogen hebben, misschien ook wat oplichten, de kat is wat donker en valt hierdoor weg, terwijl de kat juist de hoofdrol zou moeten spelen wat mij betreft.
SuuszelsMooi! Goed gebruik gemaakt van vignettering, hierdoor lijkt de foto nog meer diepte te krijgen, het lijkt alsof het dek oneindig is! Mooi!
horserider22 Leuke compositie, persoonlijk had ik het mooi gevonden als er meer nadruk was gelegd op het kopje van de duif. Nu valt het mooie rode oog een beetje weg.
Murthul: Mooie kat! Heel mooi scherp op het oog. Misschien had je de ogen nog iets op kunnen lichten, zodat de kleur nog mooier uit zou komen.
_Patriciaa: Heel gaaf! De kleur is mooi vastgelegd en de vlammen en takken zijn mooi scherp!
hilly200: Erg leuke foto, komt heel spontaan over, jammer dat het model niet helemaal scherp is.
Deetjeeuh: Sterke foto! Paard is mooi scherp! Enige minpuntje: De staart valt een beetje weg in het licht erachter.
showteam: Wat een enorm dotje! Fototechnisch: Mooi scherpgesteld op het hoofdje, heel erg mooi! En ook nog eens prachtige lente-kleuren!
Asselruiter: Leuke spontane foto! Persoonlijk vind ik de compositie niet zo mooi, ik wil telkens mijn hoofd draaien...
Marit: Prachtige foto! Wat een onwijs mooie kleuren!
Marjoow: Mooie kleuren, persoonlijk had ik liever wat minder harde schaduw op het hoofd van het paard gezien. Verder lijkt de foto ook niet helemaal scherp (maar dat kan ik niet helemaal goed zien doordat het tijdens zonsondergang is)...
Sodeletuut: Superleuke foto! Je legt echt de nieuwsgierigheid van de pony vast! Ook mooi de wolkjes tegen de blauwe lucht!
Verosjaak: Mooi, de wolken die over de maan heen trekken heb je goed vast weten te leggen!
Nefertarie: Heerlijk spontane foto! Persoonlijk mis ik wat kleur in de foto (beide blond, creme-deken, lichte achtergrond)..
louiisaa: Goed geprobeerd! Ziet er niet slecht uit voor een eerste keer.
Ik zou denk ik een reflectiescherm hebben gebruikt om het gezicht van het model wat op de lichten, nu valt er een harde schaduw op.
monbyou Leuk hondje! Hij lijkt alleen niet helemaal scherp.
Verder zou ik qua compositie gekozen hebben voor: Helemaal links of rechts, goed in het midden of een verticale foto.
Jespri: Mooie emotie van de man heb je vast weten te leggen! Heel erg leuke foto!
jilinda: Mooie achtergrondkleuren, de pony vind ik echter wel wat flets, die had ik wat meer warmte gegeven in je nabewerking.
Persoonlijk vind ik je vignettering niet zo mooi.
binky: Mooie kleuren, jammer dat ie net niet helemaal scherp is.
CrazyIris: Heel erg teder! Mooi ook de zwart-wit omzetting!
LOVESUSHI: Mooie foto! Heel sfeervol. Persoonlijk had ik liever het hoofd er helemaal op gezien.
MZorro: Gave actie-shot. De foto is net wat bewogen, als ie helemaal scherp was geweest, dan was ie nog mooier geweest, maar nu al een erg gave foto!
billionache: Ik vind de belichting zo slecht nog niet, heel geslaagd hoor! Mooi hoe je de concentratie van de hond heb vastgelegd!
crazy_horses: Prachtige kleuren. Mist voor mij net wat scherpte op de bloem(en).
XiiaaooNaa: Superleuke foto! Mooi die glazige oogjes van de hamster!
Joysieee: Geslaagde foto! De ogen staan er prachtig op. Persoonlijk had ik liever haar hele hoofd erop gezien.
Sanne_com: Ik zie dat het iets met vuur is en met ijzer/metaalbewerking. Maar wat het precies is, dat ontgaat me, dat mis ik wel een beetje. Ik vind het prettig om toch wel direct te kunnen zien wat de foto mij te vertellen heeft.
Sicayes: Leuk! Ik heb ook wel eens kaarsjes proberen te fotograferen, is soms nog best lastig he?
Dandy200: Mooie overzichtsfoto! :)
Revanches: Hele gave foto! Mooie kleuren en mooi scherpte-diepte!
wendy1987: Zonde van de bokt-upload, want volgens mij is ie in het echt wel scherp, maar de upload op bokt niet.
SharonPlugge: Mooie beesten zijn dat! Persoonlijk had ik 'm graag wat lichter gezien.
Bumblehorse: Niet helemaal scherp, maar wel mooie belichting, die goed de sfeer weer geeft van de setting!
MyHu: De foto mist wat scherpte op het hoofd van de kat, dat is wel jammer.
Killyenn: Mooie overloop van de wolken/lucht, naar land/grond.
it_is_me: Mooi! Dit zijn foto's waar ik nou echt van hou, maar die ik zelf nog niet goed vastgelegd krijg!
Vooral ook die kleine boompjes op de achtergrond.. Prachtig!
Ingvild: Mooie foto, mooie kleuren! Persoonlijk vind ik het hoofdstel wat storend door de aanwezigheid van het felblauwe, dat doet een beetje afbreuk aan de mooie natuurlijke kleuren in de foto.
JewEmm: Mooi, heb je 'm ook in kleur? Ik ben benieuwd hoe die er dan uitziet. Ik denk namelijk dat ik de kleur-variant mooier zou vinden. Het paard is zelf zo donker van kleur namelijk en nu lijkt ie nog donkerder..
TeSzZz: Ik wilde net zeggen: 'Hij lijkt niet helemaal scherp', toen ik las dat hij vanuit de auto is gemaakt. Dan vind ik het geen slechte foto! De compositie is erg mooi! Volgende keer even stoppen en uit de auto ;) !
Cioccolato Leuk idee heb je uitgewerkt! Door de gele bloemen lijkt de achtergrond alleen wat oranje, misschien had ik daar nog wat aan veranderd in de nabewerking.
S_imonee: Wat zijn het toch prachtige en imposante beesten he!? Leuke foto, inderdaad niet heel bijzonder, maar ook niet echt iets op aan te merken.
HeavensLove: Gave foto! Ik weet natuurlijk niet hoe de kleur-versie eruit ziet, maar volgens mij is dit een prachtige zwart-wit omzetting!
Astor: Heel erg mooie kleuren en compositie. Klein beetje schaduw op het gezicht van het model. Maar dat is niet heel erg storend.
PrimaDonna_: De ogen van de kat zijn prachtig. Je geeft het zelf al aan, de kwaliteit van de foto is wat minder inderdaad.
Hanna_94: Hele sterke foto! Volgens mij had je behoorlijk hard licht en was het pittig om de belichting goed te krijgen, of niet? Je hebt het in ieder geval mooi gedaan en de bloemen zijn prachtig eromheen!
magda_90: Mooie foto, prachtig met de tulpen, alleen wat jammer van de huizen/schuren/gebouwen op de achtergrond.
ismy: Mooie foto, al had ik persoonlijk de foto nog wat opgelicht en wat meer warmte toegevoegd.
_Elke: Mooie, lieve foto!
tesseke: Mooie warme kleuren, de hond mist alleen net wat scherpte.
Anouska15: Leuke foto, mooie compositie, model mooi opgelicht!
Jessica_1998: Zonde van de boktupload, hij is nu niet helemaal scherp in ieder geval.
cathyenbeau: Leuke foto, persoonlijk had ik de mond even schoongemaakt ;) !
Lipydo: Gave foto van Winnie, je hebt echt iets mysterieus/dark toegevoegd in je nabewerking! Gaaf!
Robin_Rikkie: Ik vind het grauw en onscherp wel meevallen. Je ziet inderdaad wat beweging op de benen, maar dat is niet heel storend.
Iejoorr: Mooie foto, alleen mis ik wat kleur. Het strand is wat onderbelicht en de lucht wat overbelicht.
Kanzi: Mooie groene kleuren in de foto! Leuke compositie van de hond. Jammer dat het hoofd wat donker is, die zou ik misschien nog wat proberen op te lichten.
Ash_: Superleuke compositie, erg leuk die ene tulp zo boven de rest van het veld uit.
Je lijkt wat scheutig te zijn geweest met je helderheid in de nabewerking, klopt dat?
Wel erg mooie kleur!
Gub Mooie foto! Ik heb er niet zo veel op aan te merken..
Eline91 Goede keuze gemaakt, deze foto is een stuk sterker dan de andere. Ik vind 'm echt onwijs gaaf!
joeluna: Mooie actiefoto!
Agossie: Super mooie foto ... je kunt goed zien dat er een speciale band is tussen je neefje en de hond!
Calice: Wat een dotje, nog gefeliciteerd!

Anoniem

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:02

Dankjewel Fem! :D Je hebt inderdaad gelijk, maar ik vind het niet zo storen. :)

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:03

Tivara schreef:
Of nu gewoon meteen met feedback te beginnen ;)

Dandy200; leuke vakantie gehad? Vind het een mooie foto, maar wel wat grauw. Ik ben wel benieuwd hoe hij zwart/wit is.

Bedankt voor de feedback. De vakantie was heerlijk. Helaas wel veel bewolkt weer.

Dit is de foto in zwart/wit:

https://lh3.googleusercontent.com/-51NY ... G_9731.JPG

Vind hem in zwart/wit ook heel gaaf. Bedankt voor het idee.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:44

Bedankt allemaal voor de feedback.
Wat betreft de upload. Hij is inderdaad wel echt scherp op de computer. Ik zal morgen/maandag bij mijn week 19 ook nog even de link doen naar de scherpere variant.
Grappig dat de 1 het vlak te wit vind aan de achterzijde, en de ander niet.

En wat zijn jullie toch allemaal super goed bezig met de feedback. Echt, top!!!
Zo'n heerlijke sfeer hier in dit topic.. Iedereen helpt elkaar gewoon, zonder gesnauw of jaloerse dingen.
Echt top!! _/-\o_

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:14

Meiden,

Ik zie dat veel hier hun foto's via Tinypic plaatsen, maar als ik dit doe zegt hij steeds dat mijn afbeelding te groot is hier op bokt..
Wie kan mij helpen?

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:24

Week 19. Er is iets mis met de kleuren, maar ik krijg het niet helemaal goed...
Afbeelding

Fem: Bedankt voor je feedback :j Er was vrij veel felle zon in momenten, maar evengoed momenten waarop de hemel dicht sloeg. Er moest dus wat gewisseld worden in sluitertijd etc, maar al bij al viel het wel mee :) Vooral de hondjes volgen was moeilijker :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:29

PrimaDonna_ schreef:
Meiden,

Ik zie dat veel hier hun foto's via Tinypic plaatsen, maar als ik dit doe zegt hij steeds dat mijn afbeelding te groot is hier op bokt..
Wie kan mij helpen?

Je moet hem dan wel nog verkleinen als je dat niet gedaan hebt...onder of naast bladeren staan ook verkleinen...kies dan 600x800. Dan moet het lukken.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:30

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:02

Mijn week 19

Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:46

Fem schreef:
S_imonee: Wat zijn het toch prachtige en imposante beesten he!? Leuke foto, inderdaad niet heel bijzonder, maar ook niet echt iets op aan te merken.

Thanks! Het zijn inderdaad prachtige beesten. Ze vliegen hier ook wel eens over het huis, maar het is mij nog niet gelukt om daar een goede foto van te maken.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:48

Bellatrix schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Meiden,

Wie kan mij helpen?

Je moet hem dan wel nog verkleinen als je dat niet gedaan hebt...onder of naast bladeren staan ook verkleinen...kies dan 600x800. Dan moet het lukken.

Thnx! Ga ik dat proberen! :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:24

In overleg met agossie en gezien ik hier wifi heb.

Week 19. Recente foto maar niet van deze week. Ik zit heerlijk aan t zwembad in de zon :)

Afbeelding

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:54

Week 19
Afbeelding
Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden, en dan vooral over de compositie. Ik vond dat erg lastig namelijk, daarom heb ik de maan centraal gedaan :o

Ik zie dat de foto weer flink verscherpt is. Ik verklein de foto's eigenlijk nooit in GIMP, hoe doen jullie dat voordat jullie uploaden? Verkleinen jullie de foto altijd en naar welk formaat?

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:57

Ik verklein de foto voor het uploaden altijd naar 900 x 600 px.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:59

Week 19

Onze wijkvogel(s)
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:34

Jeeetje wat een gave platen komen er voorbij _O_

Die maan en de uil spreken me heel erg aan, gaaf! :D

Ik ga deze week voor een tedere foto. Een onderonsje tussen baasje en hond, en daar kwam dit uit gerold;
Afbeelding

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 22:21

Hierbij mijn week 19:
Afbeelding

Ik heb toch het idee dat pinterest het erg onscherp maakt. Ben benieuwd hoe jullie dit zien, anders toch maar een andere manier zoeken.

Ontzettend bedankt voor alle feedback, echt super!

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:04

Mijn week 19:
Afbeelding

Iedereen bedankt voor de feedback!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:31

Week 19

Nog eentje van de Elfia 2015, momenteel echt tijd tekort :o
De man zonder gezicht...

Afbeelding

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:34

Een concours foto deze week :D

Week 19

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:53

Goriginal, ik vind hem fototechnisch net wat te krap. Maar het effect prachtig! :D

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:38

Week 19.

Alleen maar modellen foto's van mij de laatste tijd, hoop volgende week weer paarden foto's te hebben :D

Afbeelding

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:46

Week 19
AfbeeldingAap 3tekst by equestrianmy, on Flickr
Deze foto is door glas heen genomen, maar ik vond dat er op de een of andere manier toch een leuk sfeertje in zat!

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:03

was dit topic plots helemaal vergeten.

niks speciaals de laatste paar weken. geen idee hoeveel ik er al gemist heb :')

week 17:
Afbeelding

mijn week 18:
jammer genoeg niet helemaal scherp
Afbeelding

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:13

Bedankt voor de feedback iedereen!
@ LinSa: het scherpstel punt ligt als het goed is op de middelste bloemetjes.
@ tsaars: het was normaal gezien ook bedoeling dat je meer van de persoon zag, maar door een fout in mijn lagen bekwam ik deze foto en ik vond deze eigenlijk beter dan het resultaat dat ik voorheen had, dus heb ik het maar zo gelaten. :)

Week 19
Afbeelding

Helaas een foto die deze winter is getrokken, maar ik dit weekend helaas geen tijd gehad om te fotograferen.