[FOTO] Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GreenRider

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 15:41

@MiickeytJe: ik vind hem ook erg mooi opgeknapt! Op mijn scherm kan je de zwarte hond nog erg goed zien. De witte hond valt nu alleen een beetje weg... de ogen van die zwarte zijn echt mooi sprekend en die van de witte zijn bijna helemaal zwart. Beetje twinkel twinkel terug brengen? ^_^

MillyH: erg mooi! Oog mag inderdaad gewoon iets bruiner zoals hij is, maar vind het heel erg mooi gedaan verder!

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:44

MillyH - Hele gave foto! Ik vind die groene kleuren wel heel gaaf! Mag ik vragen welke programma's je hebt gebruikt?

Ik heb een poging gewaagd met photoshop, en waarschijnlijk nooit meer. Teveel om te gebruiken.

Before
Afbeelding

After
Afbeelding

Ik vindt het voor een eerste keer heel goed gelukt

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:49

Shamanqueen schreef:
MillyH - Hele gave foto! Ik vind die groene kleuren wel heel gaaf! Mag ik vragen welke programma's je hebt gebruikt?

Ik heb een poging gewaagd met photoshop, en waarschijnlijk nooit meer. Teveel om te gebruiken.

Before
[ Afbeelding ]

After
[ Afbeelding ]

Ik vindt het voor een eerste keer heel goed gelukt

Als je de foto maakt probeer deze dan van een laag perspectief te maken. Ook vind ik je crop niet heel mooi, persoonlijk had ik hem zo gelaten als die was.

De foto is wel netjes opgeknapt!

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 01:22

Heel erg bedankt allemaal!
Oogjes hadden inderdaad wat minder gekund, ben ik het helemaal met jullie eens.

Shamanqueen, ik gebruik altijd eerst Lightroom, en ga dan over naar Photoshop.
Ik Lightroom doe ik over het algemeen niet heel erg veel.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:36

Granoek schreef:
Esaqar ik zie de foto nu op een andere computer en rond de voorbenen hangt een witte vlek precies. Alsof je met de dodge tool de achtergrond wat donkerder hebt gemaakt maar niet helemaal tot de benen bent gegaan (weet niet of dat zo is, maar zo ziet het er bij mij uit als ik dat doe)

Ik zie het inderdaad ook op mijn telefoon... oliebol :7

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:43

Tips zijn welkom!

Afbeelding
Afbeelding

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:57

Isabel schreef:
Tips zijn welkom!

[ [url=m/FhTEdE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rErVgy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij de rechteroor zou ik nog een dun laagje zwart toepassen.
Als het lukt zou ik ook zijn mond slijm weg halen.
Bij zijn neus is 1 sprietje die mij stoort (lijkt net een haartje op mijn beeldscherm :') ). Deze zou ik ook weghalen.

Mooie foto verder! :)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:16

xRiiannex schreef:
Isabel schreef:
Tips zijn welkom!

[ [url=m/FhTEdE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rErVgy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij de rechteroor zou ik nog een dun laagje zwart toepassen.
Als het lukt zou ik ook zijn mond slijm weg halen.
Bij zijn neus is 1 sprietje die mij stoort (lijkt net een haartje op mijn beeldscherm :') ). Deze zou ik ook weghalen.

Mooie foto verder! :)

Dankjewel! Dat extra laagje zwart en spiertje weghalen gaan nog wel lukken, en dat slijm ga ik proberen! :')

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:03

Isabel: mooi gedaan! De zwarte achtergrond is erg goed gelukt, maar ik denk dat je het paard er nog wel wat meer uit kan laten springen met de nabewerking

Shamanqueen: Je hebt een interessante uitsnede toegepast, volgens de "regels" is ie wel een beetje fout, want de richting waar de hond heen kijkt is de rand van de foto en het zou beter zijn als je daar dus ruimte overlaat. Maar aangezien dat de "regel" is is dat ook erg standaard en ga je dus over de foto heen kijken. nu kijk je juist naar het beeld omdat het nogal opvalt dat de lege ruimte aan de "verkeerde" kant zit. Dus ik vind het eigenlijk wel leuk! Ik denk wel dat je nog wat meer met licht zou kunnen spelen in de foto.

Zelf heb ik pas een hele toffe foto geplaatst van een hond en die werd goed ontvangen. Nu een ander foto uit deze serie, ik heb deze vanochtend opnieuw nabewerkt en ben er een stuk meer tevreden over!

Voor
Afbeelding

De foto na de 1e keer bewerken

[url=https://flic.kr/p/2cwfSWy]Afbeelding

en de uiteindelijke foto:
[url=https://flic.kr/p/QJodeX]Afbeelding

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:56

MillyH schreef:
Weer eens een before/after van mijn kant, deze keer eens wat heftiger bewerkt.
Ben heel benieuwd wat jullie er van vinden!

[ [url=m/5moDmV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauuuuw enorm gaaf geworden!!

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:28

Gerdjee: Heb je misschien tips hoe ik het paard er meer uit kan laten springen? Heb nog niet zo lang photoshop :+

De foto van de hond is heel gaaf geworden! Vind de uiteindelijke bewerking ook mooier dan je eerste bewerking :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:54

Wauwww die hond!

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:25

Gerdjee schreef:
Isabel: mooi gedaan! De zwarte achtergrond is erg goed gelukt, maar ik denk dat je het paard er nog wel wat meer uit kan laten springen met de nabewerking

Shamanqueen: Je hebt een interessante uitsnede toegepast, volgens de "regels" is ie wel een beetje fout, want de richting waar de hond heen kijkt is de rand van de foto en het zou beter zijn als je daar dus ruimte overlaat. Maar aangezien dat de "regel" is is dat ook erg standaard en ga je dus over de foto heen kijken. nu kijk je juist naar het beeld omdat het nogal opvalt dat de lege ruimte aan de "verkeerde" kant zit. Dus ik vind het eigenlijk wel leuk! Ik denk wel dat je nog wat meer met licht zou kunnen spelen in de foto.

Zelf heb ik pas een hele toffe foto geplaatst van een hond en die werd goed ontvangen. Nu een ander foto uit deze serie, ik heb deze vanochtend opnieuw nabewerkt en ben er een stuk meer tevreden over!

Voor
[ [url=m/B8zBKf.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=https://farm5.staticflickr.com/4842/45631014804_9f11b0f2ee_c.jpg]Afbeelding ]

[ [url=https://farm8.staticflickr.com/7866/31984751337_cb749dcb05_c.jpg]Afbeelding ]

Jaaaa heel mooi!! Wat ik alleen dan weer jammer vind is de vormgeving het logo. Wellicht een mogelijkheid om een logo te maken? Dan ziet het er al een stuk chiquer uit!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 12:54

Gerdjee schreef:

Voor
[ [url=m/B8zBKf.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=https://farm5.staticflickr.com/4842/45631014804_9f11b0f2ee_c.jpg]Afbeelding ]

[ [url=https://farm8.staticflickr.com/7866/31984751337_cb749dcb05_c.jpg]Afbeelding ]

Heel vet! Hoe heb je die lichtinval gedaan met die particles?

Weer een van mij! :) Op de mobiel zijn de rode vlekken echt heel vlekkerig? :? Op mijn computer zie ik hem wel goed.

Afbeelding

Afbeelding

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:08

@Gerdjee
Ik vond de foto heel raar ogen toen ik een andere uitsnede probeerde. Ik vond dit dus wel een leuke oplossing. Ik weet nog niet alle 'regeltjes' en probeer gewoon iets handiger te worden met alle programma's...

Origineel
Afbeelding

Zonder Boom
Afbeelding

Oplichten
Afbeelding

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:17

Hoi hoi,

Ik kom hier even binnenvallen, lees hier regelmatig mee en bewonder jullie foto's :)

Ik heb deze foto hieronder vorige week gemaakt, maar weet niet of ik de zonnestralen er nu uit wil hebben, en als ik ze eruit haal.. hoe dan :?
Iemand tips? Ik gebruik Lightroom classic CC

Afbeelding

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:42

Hele gave foto. Ik vind zelf de zonnestralen wel gaaf. En zou ze met fotobewerking misschien zelfs nog wel overdrijven (extra zonnestralen toevoegen)

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:57

Gerdjee: je laatste bewerking is inderdaad heel goed geslaagd! Ik zou alleen nog even kijken naar de manier waarop hij nu gecropped is, ik mis persoonlijk wat ruimte aan de rechterkant.

Isabel: Je zou kunnen proberen om wat te spelen helderheid / saturatie / hooglichten. Maar an sich heb je zeker geen slechte foto geplaatst hoor ;) Ik zou me eerder focussen op het wegwerken van de teugels (ja dat is best lastig, I know, maar zeker de moeite!)

Captain: dat je weer knap voor elkaar gekregen! De rode vlekken zijn behoorlijk aanwezig op mijn pc ja, daar zou je nog eens naar kunnen kijken. Daarnaast viel me de tekst op de armband gelijk op, na Daniel kan ik het niet meer lezen, nu ben ik dus heeel benieuwd wat daar staat :P :')

Shamanqueen: de boom heb je erg netjes weggewerkt en de hond heb je op de laatste foto netjes opgelicht. Wel zou ik kijken om die vlekjes (sneeuw?) weg te werken, ik vind ze nogal afleiden.

Charly1989: Welkom! Mooie foto. Ik zou inderdaad kijken om de zonnestralen er wat meer uit te halen. Je kan proberen met een radial filter of de adjustment brush. Geen idee of dat werkt, dat soort bewerkingen doe ik meestal in Photoshop :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:22

Hier weer eens een simpele van mijn kant :)

Afbeelding

Afbeelding

Edit: deze is misschien ook leuk om te laten zien :)

Afbeelding

Afbeelding

bentefoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:31

Super mooi Marinda! <3 Had je bij de eerste foto gewoon de verzadiging van het groen omlaag gehaald of hoe doe je dat?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 00:02

Dankje :D
Achtergrond selecteren, grijstinten er overheen gooien, spelen met dekking, nog wat laagjes met kleuren erin, en zo werk ik elke keer met lage dekking een stukje verder in de foto :j

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:32

Supertof zeg! :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:56

Tigress schreef:
Achtergrond selecteren, grijstinten er overheen gooien, spelen met dekking, nog wat laagjes met kleuren erin, en zo werk ik elke keer met lage dekking een stukje verder in de foto :j

Aha! Supermooi! Ik vind dat "moody" vaak wel heel mooi in foto's maar het lukt me nooit. Meer laagjes dus. Lijkt me heel gaaf met mijn husky als model.
Al zal ik nooit aan jouw foto's kunnen tippen ;) Die springfoto's blijven fantastisch!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:00

Lisitano schreef:
Tigress schreef:

Aha! Supermooi! Ik vind dat "moody" vaak wel heel mooi in foto's maar het lukt me nooit. Meer laagjes dus. Lijkt me heel gaaf met mijn husky als model.
Al zal ik nooit aan jouw foto's kunnen tippen ;) Die springfoto's blijven fantastisch!

Ik bied me aan om weer eens samen foto's te maken? O:)

Heel gaaf Tigress, niet te overdreven, maar echt heel mooi.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:45

@Tigress die Corgi in the bos is echt PRACHTIG!!!

Ik heb me even mogen latan gaan, was puur voor mijn plezier om even van dag naar nacht te bewerken, iets waar ik nog wel wat op moet oefenen, dus als nog iemand tips heeft? Vooral de belichting klopt niet helemaal met de lantaarn. Maar goed, het was leuk om te oefenen.

Afbeelding