[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:19

MarijeR schreef:
Ze repareren die idd niet meer. En voor mij is het mijn meest gebruikte lens dus dan is laten repareren via een ander bedrijf niet handig want dan ben je een lens weken kwijt terwijl bij canon de lens binnen 3 werkdagen terug moet zijn of ze sturen een vervangende lens tot de reparatie klaar is.
Maar goed, wie weet gaat ie nog jaren mee en mocht ie op zijn dan is een 2e hands 70-200 II misschien nog wel goedkoper dan nu een nieuwe met korting...
En ik heb nu gewoon geen zin om er geld aan uit te geven want ik ben nog een andere reis aan het plannen :')

Dit een beter bod dan:
https://www.cameratools.nl/shop/product ... il=2DH1835

}:) }:)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:27

Canon heeft het gratis CPS (Canon Professional Services) programma: http://cpn.canon-europe.com/content/nl/services.do

Na eens 6 weken een body kwijt te zijn geweest (ook bij canon), is dit wel erg fijn.

Ikke, die had ik ook gezien en zou dan ook mijn oude in kunnen ruilen dus vandaar mijn twijfel.
De lens die ik nu heb is gewoon nog prima en zit er nooit naast.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:27

Wat was het aanbod van Canon dan?

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:28

xMayo schreef:
ikke schreef:
Voor de Nikon-bezitters:
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... -ed-if-af/

Lijkt me een heel net prijsje, toch?

[ [url=m/E1HfNW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben hem toch wezen halen <3

Nou, na 4 keer heen en weer te zijn gereden naar Apeldoorn, denk ik dat het gelukt is! _O-

Eerst de lens opgehaald, thuis uitgeprobeerd en hij stelde na een aantal foto's niet meer scherp. Contact opgenomen, aantal dingen geprobeerd, nog steeds niet.

Terug naar de winkel waar ik mijn body vandaan had, maar het lag toch echt aan de lens. Weer op naar Apeldoorn, lens daar gelaten omdat er iets niet goed mee was en na een week zou ik gebeld worden omdat ze dan een zelfde lens, alleen dan wat netter/nieuwer binnen zouden krijgen. Dan mocht ik die hebben.

Dus, een week later, weer naar Apeldoorn, nieuwe lens uitgeprobeerd en ja hoor.. Ook deze was stuk, bleken ze beide van binnen helemaal stuk te zijn gedraaid o.i.d., hadden het nog nooit meegemaakt met deze lens en nu gewoon 2 keer achter elkaar, bij dezelfde klant (moet mij weer overkomen :') )

Maar al met al, enorm netjes opgelost, want door alle ellende heb ik nu voor hetzelfde geld een gloedje nieuwe meegekregen, daar willen we wel een beetje pech voor hebben toch! <3

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:30

Oh ja, het CPS kende ik wel ja..... dan moet ik eerst nog extra speelgoed kopen om in aanmerking te komen :D

manzano

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:32

Nette oplossing Mayo!!
Al begin ik dan wel m'n twijfels te krijgen hoe zij de apparatuur beoordelen/testen als ze er zelf niet achter komen dat hij van binnen helemaal stuk is :o

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:38

Ja, dat was ook mijn idee.
Ik had voor ik die eerste lens ging halen een mail gestuurd met of alles 100% goed werkte en goed zat qua scherpstelling. Toen kreeg ik als reactie dat dat uiteraard het geval was, dat alles goed getest werd voor het bij hen weer in de verkoop ging.

Eerst werd het ook op mijn body afgeschoven, dat daar de oorzaak zou liggen, toen ik er voor de eerste keer contact over op nam. Vandaar ook dat ik eerst naar de winkel ben geweest waar ik mijn body vandaan had. Zij hebben alle contactpuntjes nagekeken etc. en waren er eigenlijk zeker van dat het niet in de body zat, deze is ook nog geen half jaar oud dus het leek mij ook sterk.

De eerste keer terug in Apeldoorn kwam alles een beetje over alsof ik wat 'getikt' was. Er werd mij verteld op welke stand ik moest fotograferen, hoe ik moest scherpstellen etc., maar na wat aandringen zijn ze het zelf uit gaan proberen (buiten, binnen leek de lens minder moeite te hebben) en er daar gelukkig achter gekomen dat het daadwerkelijk niet werkte zoals het hoorde. Maar dat het bij lens 2 exact hetzelfde verhaal was, vond ik wel bijzonder.

Maar goed, nu met de nieuwe geef ik het toch nog een kans. Morgen een shoot dus dan kunnen we hem mooi uitproberen. Hopelijk laat die me niet in de steek. :=

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:41

Bedankt voor de input iedereen! Het zou dan om een groepsreis gaan en dan de big five spotten. Ik ben wel verbaasd dat de dieren zo dichtbij staan, zelf had ik verwacht dat dat veel verder zou zijn.

Fijn om te lezen dat de 70-200 eigenlijk al voldoende is. Dan bekijk ik tegen die tijd wat het budget is.
Ik moet wel zeggen dat ik de combinatie van camera en lens wel aan de zware kant vind, hoef ik niet meer naar de sportschool in ieder geval. :') Hoe lichter hoe beter, maar we hebben wel een super fijne tas die je bijna niet voelt met het gewicht op je rug.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:07

_Nicky schreef:
Bedankt voor de input iedereen! Het zou dan om een groepsreis gaan en dan de big five spotten. Ik ben wel verbaasd dat de dieren zo dichtbij staan, zelf had ik verwacht dat dat veel verder zou zijn.

Fijn om te lezen dat de 70-200 eigenlijk al voldoende is. Dan bekijk ik tegen die tijd wat het budget is.
Ik moet wel zeggen dat ik de combinatie van camera en lens wel aan de zware kant vind, hoef ik niet meer naar de sportschool in ieder geval. :') Hoe lichter hoe beter, maar we hebben wel een super fijne tas die je bijna niet voelt met het gewicht op je rug.

En met een safari zit je voornamelijk in auto's, dat scheelt ook.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:03

_Nicky schreef:

Het ligt er ook wel aan waar je heen gaat natuurlijk en wat voor foto's je wilt maken.
In Kruger maak ik de meeste foto's van leeuwen bv met de 70-200 omdat je ze met meer tele niet helemaal in beeld kan krijgen als ze dichtbij zijn en verder weg is de begroeiing vaak te dicht om ze met de 500mm te fotograferen.
Olifanten zelfs te voet wel eens met de groothoek gedaan :')
Maar luipaarden liggen vaak net aan de andere kant van de rivier in een boom en dan is 200mm wel weinig. Met extender kom je dan wel een eind.
En soms moet je er omheen rijden vroeg in de ochtend als ze op de warme weg liggen...

Kgalagadi is bv veel meer open en heb je eigenlijk wel minimaal 400mm nodig als tele en de 70-200 uiteraard ook.

Qua gewicht zou ik voor de 70-200 niet zo bang zijn. Wildlife fotografeer je zoals Manzano al zegt voornamelijk vanuit de auto en als je dan een beanbag gebruikt dan merk je daar weinig van.
Geef bij een groepsreis wel goed aan dat je wilt fotograferen zodat ze op fotomomenten de motor van de auto uitzetten. Anders heb je veel te veel trillingen, zeker met de 70-200 + 2x extender.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:07

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:16

Die sports is rete zwaar. Ik overweeg nog wel de contemporary.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:51

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:56

Dan valt het gewicht van de sports wel weer mee :')
Net als de prijs :P

DaniqueM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:51

Voor de mensen die het nog interessant vinden. Ik heb uiteindelijk besloten om de canon 55-250 te bestellen. En ben tot nu toe erg te vreden met de resultaten :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:51

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:04

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:22

Hahaha nee :D
Ben gisteren langs geweest want moest ook nog wat kleine dingen hebben en wilde eens kijken wat ze nog gaven voor mijn oude lens.
Met de korting van CPS erbij scheelde een nieuwe nog amper wat met een 2e hands versie 2 en mocht het te combineren zijn met de cashback dan ben ik helemaal een stuk goedkoper uit. Denk niet dat ze daar in trappen maar heb de boel wel ingestuurd.
Als de nieuwe ook weer 12,5 jaar z'n best doet, ben ik er blij mee.

Mijn oude lens was nog steeds rag scherp trouwens dus het was best even twijfelen of ik hem wel of niet in zou ruilen. Maar nu bracht ie nog een nette prijs op.
Dan is een nieuwe lens ineens wel leuk te pinnen :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:24

ikke schreef:
MarijeR schreef:
Voor wie nog een 70-200 zoekt: https://www.cameratools.nl/shop/product ... il=2DH1919
Het is wel de IS versie trouwens.
Mijn oude lens :D

Jep, ik moest weer eens sensors laten reinigen... :roll:

Oef, ben ik er tenminste geen oorzaak van.........

Deze hebben ze trouwens ook:
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... -3-5-5-6l/
Leuk glas als wisselomstandigheden meer een punt zijn dan gewicht. Kwaliteit is best goed voor zo'n giga zoombereik.

Wow, dat zou míjn problemen in één klap oplossen. Heb een 70-200 F4 IS maar merk dat ik bij een dagje dierentuin continue óf er te dicht opsta of net een x aantal mm tekort kom. Dat enorme zoombereik zou voor mij dus geweldig zijn, maar vraag me af of de kwaliteit dan niet heel teleurstellend gaat zijn tov mijn huidige lens? En geen IS zo te zien? Dat lijkt me wel erg vervelend, vooral omdat je op 350mm toch al een stop er op achteruit gaat tov van de 70-200 F4.

Hmmm begrijp dat het al een vrij oude lens is en zag ook dat het een schuifzoom is, sta ik niet om te springen.

Iemand ervaring met een 1.4x ertussen bij mijn lens, zou dat voldoende toevoegen voor de mm die ik in zoom tekort kom? Of is het dat eigenlijk niet waard?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:39

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:44

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:50

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 16:39

Courses schreef:
Haha goeiemorgen, dacht dat het over de 70-200 ging. Ja, geen IS en schuifzoom inderdaad. Maar als ik de reviews zo eens lees (http://www.fredmiranda.com/reviews/show ... product=15) best leuk glas voor weinig centen!

Ik heb zo'n lens in handen gehad (ex collega) en dat fotografeert leuk weg. Ja, als we de messen slijpen en op pixelniveau de foto's gaan vergelijken, dan zal ie het afleggen tegen de 70-200 f2.8 mkII, maar of je daar in de gemiddelde foto iets van terug ziet, kun je je sterk afvragen en het weegt in ieder geval op tegen lenzenwissel onder vervelende omstandigheden.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:12

Ach, af en toe een sensor laten reinigen is zo erg nog niet.
Wel duur O:)

Denk dat het wel een handige lens is voor tijdens het reizen als gewicht een punt is.
Het is een canon L lens dus slecht zal hij niet zijn maar of hij te vergelijken is met de huidige zoomlenzen met minder verschil in bereik?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:32

Jammer dat het er een is voor Canon... Van de zomer 1 maand door Noord India gereisd waar een waar woestijnklimaat heerst in de bergen. Ik kan precies zien waar de eerste grote stofvlek op mijn sensor terechtkwam. Bij foto nummer 124 -O- ... Toen had ik er nog een stuk of 1500 te gaan én waren we nog niets eens gaat trekken met tent en rugzak maar lieten we ons nog veilig in de auto rondrijden....

Ik heb jaren rondgelopen met een 18-200 en ondanks dat de kwaliteit toch behoorlijk matig was mis ik onder bepaalde extreme omstandigheden dat ding wel eens.