Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XUlyssesX schreef:Hallo
is hier ook iemand met verstand van canon lensen?
hier 2 lenzen waar ik tussen twijfel de prijs is vrijwel bijna gelijk dus daar hoeft de keuze niet om voorbij te gaan
de lens gaat gebruikt worden voor de paardensport fotografie
op een Canon EOS 40 D
optie 1.. met image stimilizer
http://www.camera.nl/view_product.php?p ... prod=Canon EF 70-300/4-5.6 IS USM ( Nederlands)
optie 2
een L serie lens
http://www.camera.nl/view_product.php?p ... prod=Canon EF 70-200/4.0 L USM ( Nederlands)
Laura_89 schreef:Kan iemand mij informatie geven over de volgende lens: Lens Canon EF 75-300 - 1:4-5.6
Is dit een goede lens? Biedt hij veel meer mogelijkheden als de standaart kitlens die bij de canon 400D zit?
Laura_89 schreef:Kan iemand mij informatie geven over de volgende lens: Lens Canon EF 75-300 - 1:4-5.6
Is dit een goede lens? Biedt hij veel meer mogelijkheden als de standaart kitlens die bij de canon 400D zit?
GuitarLove schreef:Ik heb mijn Nikon D80 nog niet zo lang (maandje of 2-3), maar ben helemaal weg van fotografie. Ben nu al aan het zoeken naar een nieuwe lens met andere mogelijkheden, ik mis namelijk met sportfotografie het een en ander aan scherpte en heb er niet zo'n grote macro op zitten (hoe zeg je dat eigenlijk 'correct', de macrofunctie? Als ik er met anderen over begin snappen ze niet waar ik het over heb. Wil niet voor gek staan in de winkel)
Heb nu een Tamron 18-200 mm f 3.5 - 6.4.
Voor sportfotografie heb je neem ik aan een zware lens nodig die veel licht kan vangen en een zo groot mogelijk diafragma heeft? Wat voor een lenzen vallen in deze categorie voor de Nikon D80? (Merk maakt op zich niet zo veel uit, mits kwalitatief goed natuurlijk!) Ben bang dat deze lenzen nogal prijzig zijn. Waar moet ik dan aan denken?
Voor de macro-fotografie. Wat is dan een betere keuze: Tussenringen of een aparte lens? Moet je met tussenringen rekening houden met abbaratie (zo heet dat toch? of kraam ik nu onzin uit). En voor beide alternatieven geldt de vraag: Waar moet ik naar op zoek? Wat geeft aan hoe groot de macro is? Waar bijvoorbeeld staat '1:3' ?
Veel vragen, ik weet het. Ben ook zeker niet van plan twee lenzen te gaan kopen, voor wie dacht dat ik de loterij gewonnen heb. Ik probeer me een beetje te orienteren, that's all.
Paoline schreef:Kan iemand mij vertellen wat voor mogelijkheden er zijn aan (voorzet)lenzen voor op de Fuji Finepix S5600?
WildChild schreef:Ik weet niet of iemand het hier al over heeft gehad, maar ik heb pas geleden een nieuwe lens aangeschaft, namelijk de Tamron 70-300 F4-5.6 Telemacro. Ik heb eigenlijk nog vrij weinig van deze lens gehoord, maar voor een prijsje van 170 euro bij de dixons kon ik hem niet laten liggen. Ik moest erg wennen aan de wat tragere AF dan mijn kitlens, aangezien die USM heeft. Verder wil ik wel zeggen dat het echt een enorm fijne lens is, zeker om mee te beginnen. Je kunt er heerlijke onscherpe achtergronden mee creeeren en ook het bereik bevalt heel goed. Degelijke kwaliteit en een zonnenkap krijg je erbij. Binnekort zal ik wat voorbeeldfoto's plaatsen.
WildChild schreef:Ik weet niet of iemand het hier al over heeft gehad, maar ik heb pas geleden een nieuwe lens aangeschaft, namelijk de Tamron 70-300 F4-5.6 Telemacro. Ik heb eigenlijk nog vrij weinig van deze lens gehoord, maar voor een prijsje van 170 euro bij de dixons kon ik hem niet laten liggen. Ik moest erg wennen aan de wat tragere AF dan mijn kitlens, aangezien die USM heeft. Verder wil ik wel zeggen dat het echt een enorm fijne lens is, zeker om mee te beginnen. Je kunt er heerlijke onscherpe achtergronden mee creeeren en ook het bereik bevalt heel goed. Degelijke kwaliteit en een zonnenkap krijg je erbij. Binnekort zal ik wat voorbeeldfoto's plaatsen.
Kokomo schreef:Paoline schreef:Kan iemand mij vertellen wat voor mogelijkheden er zijn aan (voorzet)lenzen voor op de Fuji Finepix S5600?
Voor compactcamera's bestaan voorzetobjectieven om de tele of de groothoek uit te breiden. De prijs ligt dacht ik rond de 100 euro. Bedenk wel dat je dat geld in de regel niet weer terugkrijgt als je de camera verkoopt of inruilt omdat het geen gangbare artikelen zijn. Op de link zie je een hele serie mogelijkheden. De fotozaken hebben deze meestal niet in voorraad maar kunnen ze natuurlijk wel bestellen.
http://raynox.co.jp/english/digital/s5600/index.htm