[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:50

Wil je persé een prijs weten?
Dat is nu heel raar bij mij. Vroeger tekende ik namelijk voor meer geld.
Dat komt omdat ik nu zo ontzettend lang over een tekening doe dat er nu als 'schadevergoeding' een soort van korting geldt.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:21

ok, ik zal ook eens een poging wagen tot taxeren. Aller eerst heb ik er weinig kijk op en zal het wel veels te weinig zijn wat ik bied, of te veel.
ik kan trouwens niet alles doen en begin bij pagina 18. (nog een hele lijst, ik weet het.)

babe: ik vind hem best wel heel mooi, maar ik vind de schaduwen bij zijn borst iets te hard en te donker. ook lijkt zijn oog rechts niet te kloppen. Ik zou dit eerlijk gezegd gewoon niet kopen. Je stijl is wel mooi, maar niets voor mij. Anderen vinden het wel prachtig heb ik gelezen. Sorry.
lunas: misschien nog meer afwerken, donkerder inkleuren. Voor een begin is het zeker niet lelijk.
Myra: Geweldige tekening, hier zou ik zeker €20,- voor betalen.
Nevony: door blijven oefenen zou ik zeggen, het gaat de goede kant op.
Elovesp: €5,- ? Ziet er goed uit hoor, maar niet heel speciaal.
Wolfie: lekker voor jezelf blijven oefenen en beter worden.
Neilo: €15,- heel mooi diepte er in getekend.
Aleina: wel heel gaaf, €5,- ?
Mik_: hij is leuk, €10,- voor A4?
Myra[b]: die cavia is cool! Geheh, €5,- kan je hier wel voor krijgen.
[b]Nevony
: Lekker voor jezelf blijven tekenen, of voor de verzendkosten.
Lunas: leuke tekening, €5,- ? Hij is niet heel speciaal.
Oneiltje: ik vind jou schilderijen sowieso al geweldig. €50,- ?
Myra weer een van jou! Het is niet mijn hond en ik houd niet van honden dus deze zou ik niet ophangen, maar het is wel een heel mooie tekening €25,- voor A4?
Remy: deze vind ik heel leuk. Leuke stijl, €15,- minstens
Michje lekker voor jezelf blijven oefenen.
nikki_jimmy helaas ik zie een kruisje.
oneiltje ik blijf bij het vorige.
mistergi blijven oefenen, de benen kloppen niet helemaal, het vagen maakt het niet zo mooi en het is een beetje een strippaardje. Wel goed op weg.
pony25 hoofdjes vind ik een beetje vreemd en die is bij de tweede iets te klein. Verder heel mooi, knap ook. Een paard volledig vind ik altijd vrij moeilijk. €20,-
nevony het is nog niet helemaal goed. Als je door blijft oefenen lukt het zeker wel.
josav: ze zijn leuk, kloppen hier en daar volgens mij niet helemaal. €15,-
mlieZ88: €25,- ? ik vind ze mooi, maar niet heel speciaal.
nynkk leuke tekening, lijkt nog een beetje licht en ik vind de manen niet zo heel mooi. Aangezien hij nog niet af is kan ik er niet echt een prijs op plakken.

Pfff wat een lijst. Ik zal alles wel verkeerd in geschat hebben, maar het is bij een tekening maar net wat iemand er voor geeft. Ik heb geen kijk op gebruikte manieren of materialen. Ik zelf werk alleen met potlood en zou als ik geld krijg voor een tekening er al helemaal blij mee zijn.

Hier mijn laatste tekening, hij is nog iets bijgewerkt (schaduwen net iets sprekender en het oogje iets zwarter rechts onder. oortje)

Afbeelding

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:43

@fenn: ik vind hem wel mooi getekend, alleen de frontriem loopt te ver omlaag en ik vind de hals en de rest van eht lichaam wat te krasserig, ong. 10 euro

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:50

ik begin maar met 1 tekening te taxeren ik ben er niet goed in maar ik zal het proberen :

@Fenn: Ik vindt hem heel erg mooi maar ik heb het idee dat het neusje afwijkt vergeleken met de ogen ik bedoel dus dat het neusje meer van voren is gezien dan het bovenste gedeelte van het hoofd(het kan aan mij liggen hoor) zo'n 15/20 euro ?

Nelleke_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:19

@ fenn : Hijs mooi. mijn tips zijn 1. ik denk dat je wat meer diepte in de tekening kan krijgen door wat meer met schaduwen erin te tekenen. 2. kijk goed naar lijnen en hoe deze precies lopen bv. de nek daar zit nu een rare bobbel. Die had wat minder gekund. Maar hij is zeker weten wel mooi hoor!! Nog even door oefenen. nu een euro of 5/ 10

@Oneilltje: Jouw werk spreekt mij erg aan!! De kleuren spreken mij ook erg aan. Ik zou voor een schilderij toch al gauw 50 euro geven.

@Nynnk: Het begin is er zeker mis is het een idee om wat duidelijker te tekenen. En maar gebruik maken van schaduwen maar het is zeker. 5/7.50 euro

@myra: Jouw werk is gewoon in een woord Wauw!! het klopt gewoon allemaal. 30/35 euro

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:58

Met zacht pastelkrijt op A3:
Nagetekend van een foto
Afbeelding

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:23

vanaf pagina 21

oneilltje79: Mooi! 35/40 euro
MisterGi: Lijkt niet echt, nog even door oefenen!
pony25: Nog even aan de verhoudingen werken en geen lijnen om vlekken trekken. 5 euro.
Nevony: Nog iets meer detail tekenen 5/7,50
JoSav: De eerste is erg mooi 30 euro?
De tweede; Iets te veel blauw, 20 euro.
MlieZ88: 10/15 euro, nog iets meer schaduw
oneilltje79; Erg mooi! 50 euro
Fenn; Het oog is niet zo mooi, en de neus is een beetje raar gedraaid. 7,50/10 euro
Babe; Mooi! 15 euro?

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 22:17

Vanaf blz. 20 t/m 23:

@Lunas: ik vind hem zo al een stuk beter! gaat de goede kant op

@oneilltje79: niet je beste... het is maar hoe je het bekijkt en wat je aanspreekt . Ik denk voor deze zo rond de 40 euro maarrr ik denk dat je van echte liefhebbers veel en veel meer voor je werk zou kunnen krijgen!

@Myra: jij tekent zo levensecht! A4 40 euro zeker wel.

@Remy: ik denk dat jij voor je tekeningen toch wel op de 25 euro mag gaan zitten om eerlijk te zijn. Ik zou alleen zelf de donkere lijn bij de neus (omtrek) weglaten maar goed dat is persoonlijke smaak. Erg mooi zijn ze vooral de vachtstructuur bij de Fjord heb je heel mooi weergegeven.

@Michje: ik zou nog even door oefenen, aardige tekening maar niet 'levensecht' zeg maar.

@Nikki_jimmy: ik zie alleen een kruisje.

@MisterGi: zonde dat je op gelinieerd papier getekend hebt. Aardige tekening maar ik vind dat je nog even moet oefenen en nog geen geld moet vragen.

@pony25: jammer dat de foto's niet duidelijk zijn, ik durf er geen volledige uitspraak over te doen nu. Ik denk iets van 10 euro? maar goed durf het niet met zekerheid te zeggen.

@Nevony: Nog even oefenen, verf is een heel ander medium dan potlood

@JoSav: 1) 50 euro, ik vind hem heel erg mooi. 2) 20 euro, ik vind deze minder, het komt (zoals al gezegd) wat koud over door het blauw (duidelijk een 'gevoelskwestie' ). Vind het inderdaad wel leuk te weten wat je gevraagd hebt voor deze 2.

@MlieZ88: 1) 20 euro, ik zou er zelf wat meer contrast in gemaakt hebben en de ogen wat sprekender (misschien donkerder?). 2) alleen materiaal kosten. Vind deze niet zo 'speciaal' zeg maar, het spreekt me niet zo aan (is natuurlijk heel persoonlijk)

@Nynkk: zonde dat hij niet af is. Ik denk dat het beter is een tekening pas te plaatsen als die klaar is, nu (omdat ik weet dat hij nog niet af is) wil ik er geen taxatie aan hangen.. begrijp je wat ik bedoel? Ik denk wel dat hij mooi wordt.

@Fenn: 10 euro A4

@babe: 15 a 20 euro, mooi gedaan.

Het is inderdaad veel leuker nu er meer mensen taxeren! Bedankt allemaal! Het zou inderdaad een regel kunnen zijn (weet niet meer wie dat opperde?) dat als je een tekening plaatst je ook een paar 'moet' taxeren (min. 3 of zo?). Maar aan de andere kant is het misschien dan ook weer een drempel voor mensen om hun tekening te plaatsen? En een verplichting dan ... hmm weet niet of het een idee is.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:34

Lontje schreef:
Het is inderdaad veel leuker nu er meer mensen taxeren! Bedankt allemaal! Het zou inderdaad een regel kunnen zijn (weet niet meer wie dat opperde?) dat als je een tekening plaatst je ook een paar 'moet' taxeren (min. 3 of zo?). Maar aan de andere kant is het misschien dan ook weer een drempel voor mensen om hun tekening te plaatsen? En een verplichting dan ... hmm weet niet of het een idee is.

Ik vind t ook leuker om zo meerdere taxaties te lezen, ieder zn eigen mening en ideeen bij n tekening!
Misschien kunnen we de mensen t beste aanmoedigen om te taxeren?
Bij verplichtingen heb je ook weer kans op omslachtige reacties natuurlijk...
Ik lees dat meer mensen t moeilijk vinden om n taxatie neer te zetten, of vinden dat zij er de kennis/kunde niet voor hebben.
Wat ik dan denk: dat maakt toch niet uit? T is voor iedere "kunstenaar" hier toch leuk om n mening te krijgen?
Maw duidelijk maken dat er geen strenge regels aan n taxatie zitten, iedere mening is leuk en meegenomen?
En discussies die daar evt uit ontstaan, alleen maar interessant om te lezen toch?
Ehm.. zoiets....!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 22:39

Naomi21: ik deel je mening, ik had het getypt en kreeg toen ook mijn twijfels (zie laatste zin) maar had zoiets van misschien toch maar opperen en kijken wat de meningen zijn.

Ik vind ook dat ook al vind je dat je er geen verstand van hebt (heb ik ook niet ) je hebt er misschien wel een gevoel bij van 'oh die vind ik mooi en die minder' en misschien heb je dan ook een ideetje van wat je uit zou willen geven. En of dat nu veel of weinig is maakt niet uit.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:42

Ok, ik zie dat ik geen keus heb en ook mee moet gaan doen. Mijn mening is echter dat iets dat me aanspreekt en dat ik zou willen hebben over de 100 euro waard is en iets dat ik niet op zou willen hangen geen cent. En omdat iedereen een andere smaak heeft komt zo elke tekening wel ergens terecht. Daarom hier geen prijzen, maar wel een mening:
Babe: Leuk, maar je zou er nog net wat meer subtiele kleurnuances in kunnen verwerken om het sprekender te maken. Gebruik meer tinten van 1 kleur.
Fenn: Je foto is niet helemaal helder, zo komt het niet mooi over op deze site. Van jou zou ik nog wel eens werk met andere materialen willen zien.
Nynnk: Daar zit veel expressie in, het paard straalt kracht uit. }>
Nikky jimmy: Deze kan nog wat opgevuld worden met verschillende licht-donker tinten, hier kun je nog lekker in doorwerken. De vorm is er.
MisterG: Lieve houding, dit zou je veel mooier in een schilderij kunnen uitwerken. Bij het kruidvat hebben ze op het moment heel goedkoop doeken en acrylverf waar je al iets heel leuks mee kunt maken. En dan gebruik je deze tekening als voorstudie.
Pony 25: De laatste lijkt wel een wereldbol in de vorm van een paard. Daar zou je een hele serie van moeten maken, waarbij elk paard weer net iets meer op een wereldbol gaat lijken. Ik denk dat dat nog verassende resultaten zou geven. En je maakt kunst zoals nog niemand anders het gemaakt heeft!
Nevony: Yes! Nog een schilder op dit topic, ik ben niet meer de enige
Josav: Ik vind vooral die vrouw mooi.
Mliez 88: Wat zonde dat je eigenlijk een portret voor niks gemaakt hebt. Eigenlijk zou je bij opdracten 50% vooruit moeten vragen. Dan heb je in ieder geval een onkostenvergoeding voor je werk.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 00:10

Oneiltje79: (het schilderij met het kikvorsperspectief en de bollen... of sterren/planeten) afhankelijk van het formaat zou ik voor een A3 op doek in acryl (ik vermoed dat het acryl is) 150euro geven. Het is origineel, druk, niet storend, speels en pakkend. Zelf zou ik deze niet kopen, want hij zou op dit moment toch echt niet in mijn interieur passen.

@Fenn: de verhoudingen kloppen niet. De neus is te fijntjes, ten opzichte van het wat brede voorhoofd. De snoet lijkt door de lage frontriem en de fijne neus wat te lang. Verder zijn de oren ook niet helemaal in verhouding. Je zou de tekening ook wat meer diepte mogen geven met schaduw-werking. Toch vind ik hem helemaal niet slecht. 10euro voor A4.

@babe: dat doe je al heel goed! Je mag wat meer diepte verwerken door wat meer tinten te gebruiken, omdat je nu voor de vacht eigenlijk maar 1 tint gebruikt hebt, die je op sommige plaatsen hebt weggelaten om diepte te geven. Dat is niet verkeerd, absoluut niet, maar je mag best wat meer dimensie geven. Verder vind ik hem al heel aardig. 10-15euro voor A4.

Het lijkt me inderdaad leuk als mensen eens proberen mee te taxeren. Het geeft echt helemaal niet als je niet weet van marktprijzen en de plank misslaat, want het is tevens een kwestie van smaak. Als ik soms naar het werk van anderen kijk, ook mensen van buiten Bokt vind ik de paardenschilderijen soms ronduit lelijk, toch kunnen ze 1000-2000 euro vragen voor hun schilderijen. Waarom? Omdat er genoeg mensen zijn die het WEL mooi vinden.

Voor de Akhal Teke kost ongeveer 24euro voor A4
Over de verhoudingen: de borst is vrij spits, maar dat hebben veel Akhal Teke, en de pose versterkt het. Verder is het meer een kleurstudie.

Voor het meisje met de kat zou ik 50 euro hebben gevraagd voor A3, maar het was een verjaardagscadeau. Ik vind het overigens frappant dat veel van jullie het kil vinden, terwijl de meeste van mijn Amerikaanse en Canadese collega's het juist heel mooi vinden.

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:36

oeh wat een taxaties ineens, leuk zeg
binnen kort heb ik ook weer ene nieuw tekening af

Nelleke_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:59

Nou hier nog een tekenign van mij. ik vinhem zelf wel mooi geworden ik ben alleen absoluu niet tevreden met de manen en met de voorpluk. als ik weer eens ff tijd heb ga ik dit nog veranderen.

Afbeelding

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:18

@ Neillo; Het ziet er een beetje uit alsof je de tekening graag af wilde hebben. Neem voor de manen/voorpluk net zo veel tijd/geduld als voor de rest. Verder heb je volgens mij een beetje lopen vegen. Wat ik heel storend/rommelig vind overkomen.
Ik denk dat als hij goed oveenkomt met het paard wat je moest tekenen dat je dan zon 10-15 euro a4 kan vragen. Zelf zou ik echter nog even door oefenen.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:12

nou heel interessant topic...nu staat ie tussen mijn berichten en zal ik binnenkort mijn nieuwste tekeningen erop zetten...ben net met pastelpotloden begonnen...

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:43

Neillo; het oog zou iets groter en sprekender mogen, de manen moet je idd tijd voor nemen, verder lijkt het ook of de frontriem vlak loopt ipv met een boogje over het voorhoofd heen. Daar zou je dus nog wat meer schaduw kunnen gebruiken.

Verder ziet het er wel goed uit en ik denk ook dat je wel 10-15€ kunt vragen.

Nelleke_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:07

Ik heb het echte werk even naast de scan gelegd en dat vegerige wat zo lijtk is op de tekening absoluut niet te zien.( dit doe ik nooit trouwens ) Maar aan het oog en aan de manen ben ik bezig, ik vin het ook zo raar van die manen want daar ben ik wel heel lang mee bezig geweest ik ebn alleen op een gegeven ogenblik maar gewoon gestopt omdat ik het steeds maar verpeste maar ik ga nog een poging doen.

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 20:39

@neillo: tja over de manen heb ik het niet meer . Er is wel iets anders wat mij opvalt (maar misschien ben ik de enige) ik vind het net of zijn voorhoofd iets meer naar ons toe gedraaid is dan zijn neus. Maar je hebt, als je in ieder geval het oog iets groter kunt maken (tenminste als dat paardje in het echt ook een groter oog heeft ), een leuke tekening gemaakt en ik denk dat deze dan toch wel 10 euro waard is.

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:36

Lontje schreef:
@neillo: tja over de manen heb ik het niet meer . Er is wel iets anders wat mij opvalt (maar misschien ben ik de enige) ik vind het net of zijn voorhoofd iets meer naar ons toe gedraaid is dan zijn neus.

Het gedeelte waar 'de knobbel' van de mexicaanse neusriem is, op die lijn(horizontaal) vind ik dat die wel wat meer weggedraaid lijkt...
Het oog en de manen zou je nog kunnen verbeteren... 10 euro ongeveer neillo !

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:38

Afbeelding

Omdat ik zoveel pbtjes krijg.. wat is het nou eigenlijk waard??

Ik kan er geen prijskaartje aanhangen.. Voor mij is het nooit goed En voor vriendinnen gratis En bekenden vinden t natuurlijk veel teveel waard

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:42

Vind hem erg mooi rebeltje !

Op A4: 30-35 euro ?

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:54

zal ik ook eens proberen te taxeren:

Fenn: mooi! 7 euro ,ik heb toch het gevoel dat er iets niet klopt..het halster wel mooi gedaan en het oog ook
neillo: ook mooi! 10 euro. alleen de manen ,maar daar zou je nog mee bezig.
rebeltje : wauw! 25/30 euro ,heel erg mooi! Het lijkt net echt!

nog maar een van mij dan..
Afbeelding

Amytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 00:30

sow! die bin mooi!
Ik maak vaak schilderijen...

ong. 10 á 15 euro...

Michelle_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 00:33

heej bokkers ,,