[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:27

Ik snap dat niet hoor Elmiran...zeker niet als je 18 bent

SSDesign

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:32

Ik wil ook een nieuwe camera, maar wat voor een. Er is zo veel keuze... Wel met minimaal 5 megapixel, 6x optische zoom en snelle afdruk vertraging. Welke camera raden jullie me aan, wie heeft er voorbeeldfoto´s? Aangezien ik hier bijna nooit kijk is een PBtje handig!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:46

Ik heb de fuji finepix S9500 besteld maandag komt hij aan foto's zullen snel komen!!

PolitieTed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:02

Heeft iemand ervaring met een van de volgende camera's:
- Canon Powershot A520
- Canon Powershot A510
- Samsung Digimax A5
- Fujifilm Finepix E500

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:54

Ben nog steeds blij met de camera. Heb al veel foto's gemaakt..over de 400 denk ik.

Weet iemand hoe je zo'n ding noemt dat je op de lens zet? zo'n extra glaasje waardoor je echte lens niet beschadigd.
En waar je die dingen kan kopen die je op het lcdscherm kan plakken zodat het niet beschadigd? zag het laatst bij zo'n fotograaf en lijkt mij ook wel beter, vind het zo zonde al die krasjes op t lcd scherm.

Foto's plaats ik zo snel mogelijk, ga eerst nog op de paarden oefenen. Morgen komt er iemand op m'n draak rijden. Ze is echt heel vervelend en steigert overdreven hoog...zit te twijfellen of ik foto's ga maken, heb ik is de andere kant van m'n paardje op de foto. Alleen is t voor degene die erop gaat natuurlijk geen pretje en sta ik daar foto's te maken . Zit nu bij me zusje online
foto's plaats ik wel als m'n moeder en Frank op vakantie zijn

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 17:56

Soprano schreef:
Ik heb de fuji finepix S9500 besteld maandag komt hij aan foto's zullen snel komen!!

Stoere camera! Ik heb hem ook! Krijg je geen spijt van, in het begin is het ff wennen, maar het komt wel goed!
Heb je er gelijk een grote geheugenkaart bij gekocht?

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:03

@elmiran: ter bescherming van je lens kun je een uv-filter kopen. Zo'n plasticje voor je lcd lijkt me overbodig. Als je gewoon voorzichtig doet dan komen er zelden krasjes op. Geen idee ook waar je die kan kopen (heb zelf ook de 350D).

Voor bijna alle accesoires en toebehoren kan je voor orientatie goed terecht op www.fotokonijnenberg.nl

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:37

Samy schreef:
Soprano schreef:

Stoere camera! Ik heb hem ook! Krijg je geen spijt van, in het begin is het ff wennen, maar het komt wel goed!
Heb je er gelijk een grote geheugenkaart bij gekocht?

Ja een kaart van 1 Gb en ook gelijk besteld met cameratas

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:55

Welke Foto camera vinden jullie persoonlijk de beste, en welke is voor mijn de betaalbaarste 150/200 Euri's

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:59

Soprano schreef:

Roep even hoe snel je sluitertijd is Ik werk namelijk nu nog met 256 MB, wat nog wel redelijk gaat ... Camera tas had ik nog ...

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:07

Samy schreef:
Soprano schreef:

Roep even hoe snel je sluitertijd is Ik werk namelijk nu nog met 256 MB, wat nog wel redelijk gaat ... Camera tas had ik nog ...

Huh? Heeft de sluitertijd ook te maken met de grote van je geheugen (ofja, geheugen van de camera )

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 00:37

sluiter heeft niets met (voorzover ik weet) geheugen te maken.
@Elmiran, op marktplaats staan wel advertenties waar je die bescherm dingen voor je lcd kunt krijgen. En om de lens te beschermen kun je er een uv filter en een zonnekap voorzetten.

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:36

Heeft iemand ervaring met de Canon Powershot G6, of de Olympus SP 500?!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:28

Samy schreef:
Soprano schreef:

Huh? Heeft de sluitertijd ook te maken met de grote van je geheugen (ofja, geheugen van de camera )

Dat dacht ik wel, want je camera moet je foto wegschrijven dus is die langer bezig met een kleinere geheugenkaart dan met een geheugenkaart van 1GB. (Zo is het mij iig verteld) Als het niet zo is, dan merk je in het begin dat ie toch wel langzaam is, maar dat is een kwestie van wennen!

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:05

Dat heeft volgens mij niks met sluitertijd te maken, de sluitertijd is namelijk de tijd tussen het moment dat je de sluiter indrukt, en de foto gemaakt wordt. De wegschrijftijd is de tijd die het duurt voordat je opnieuw een foto kunt maken.
Zo zie ik het iig.

Calanddra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 14:37

Wil iemand nog n camera kopen?? (zie onderschrift)
Ik kan namelijk pas een nieuwe kopen als ik deze heb verkocht...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:21

Samy schreef:
Dat dacht ik wel, want je camera moet je foto wegschrijven dus is die langer bezig met een kleinere geheugenkaart dan met een geheugenkaart van 1GB. (Zo is het mij iig verteld) Als het niet zo is, dan merk je in het begin dat ie toch wel langzaam is, maar dat is een kwestie van wennen!

Klopt niet echt. De sluitertijd is de tijd hoe lang het licht de lens in komt zeg maar. Bij een sluitertijd van zeg maar 2000 kun je dus een snel bewegend beeld goed vast leggen, maar zal je foto een stuk donkerder zijn waardoor je de iso moet opkrikken of met het diafragma moet spelen.
En nou ja beetje kort uitgelegt wat de sluitertijd inhoud bij 60 dus bijv. langer open meer licht, maar snel bewegende beelden worden wazig.
Kan het even niet beter uitleggen misschien iemand die mij even kan verwoorden ben er niet bij met mijn hoofd

Zie anders ook:
http://www.kampie.info/fotografie/sluitertijd.htm

In ieder geval de sluitertijd heeft niks te maken met je kaartje
En de grote van de geheugenkaart heeft er niks mee te maken wel de snelheid. Je hebt verschillende snelheden met een kaartje, maar het heet geen sluiterstijd is totaal wat anders

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:51

Boyke_Candy schreef:
Ik wil ook een nieuwe camera, maar wat voor een. Er is zo veel keuze... Wel met minimaal 5 megapixel, 6x optische zoom en snelle afdruk vertraging. Welke camera raden jullie me aan, wie heeft er voorbeeldfoto´s? Aangezien ik hier bijna nooit kijk is een PBtje handig!

Sony Cybershot DSC H1, is dat niet wat?
Heb 'm zelf ook en ben er zeer maar dan ook zeer tevreden over

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:52

Ik ga voor de Olympus SP 500!

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:11

Boyke_Candy schreef:

Zoiets zoek ik ook, dus PB maar

PolitieTed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 14:58

Ik heb gisteren de Canon Powershot A520 gehaald. Voorbeeldfoto's zullen binnenkort wel volgen.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:49

janinetjjj schreef:
Boyke_Candy schreef:

ik heb de canon powershot S2 is, superding!! Niet de goedkoopste, maar zeer veel opties en gemakkelijk te bedienenl.

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:50

Valt helaas bij mij helemaal af vanwege de prijs. Wie heeft er toevallig voorbeeldfoto´s van de Fuji Finepix S5600?

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:51

janinetjjj schreef:
Boyke_Candy schreef:

Ik heb de Konica Minolta Z6, ook een super camera ( al zeg ik het zelf ) Ook niet 1 van de goedkoopste, maar wel met 6 megapixel en 12x optische zoom

Renza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:54

Ja die is heel fijn! Iig, ik heb de Z2 gehad (oude versie daarvan) en die was al goed dus de Z6 is dan alleen nog maar beter.