nog steeds inleverweek op school dus hierbij een foto van de fotoshoot met Maartje van Zaressa 2 weken geleden

Wat is de kwaliteit beroerd slecht zeg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
monbyou schreef:Ik ga mij jammer genoeg afmelden voor potw vanwege tijdgebrek, ik heb nu al 2 weken een oude foto ingestuurd en ben deze week ook weer niet toegekomen aan fotograferen. Iedereen nog veel foto plezier en ga zo door met fotograferen
Niobe schreef:Daarnaast vind ik voornamelijk dat je iets in moet leveren waar je achter staat. Je moet geen rekening gaan houden met dat het misschien niet spannend genoeg kan zijn voor een ander. Als het jouw foto van de week is, dan is het jouw foto van de week.
Een ander kan daar misschien niet 100% positief op reageren en/of zeggen dat het geen spannende foto is of wat dan ook. Je zult vast een reden hebben dat het jouw beste foto van de week is en daar moet je gewoon achter staan. De feedback kun je dan meenemen naar de toekomst en misschien leidt dat tot foto's die je zelf ook mooier/spannender/beter/etc vindt! Dat is uiteindelijk ook een doel van dit topic natuurlijk.
En dan bij deze mijn
Week 5
[ Afbeelding ]
xEliesx schreef:week 5
Iedereen weer superbedankt voor de feedback, erg leuk om te lezen hoe verschillend iedereen naar een foto kijkt.
Doodeng vind ik het om deze foto te plaatsen, zelfportret
[ Afbeelding ]
Niobe schreef:Wauw wat wordt er veel feedback gegeven, hartstikke leuk!! Bedankt ook voor de mijne, waardeer het zeer!! En ook super bedankt voor de lieve complimenten![]()
Ik snap de discussie, maar je moet feedback niet zien als "niet goed genoeg" denk ik. Het is puur een mening. De een let hier op en de ander let daar op, de een kan dingen wat dieper onderbouwen dan een ander. Feedback is leuk voor beide kanten, de ontvanger leert wat hij/zij eventueel beter zou kunnen doen en de gever leert kijken, wat ook belangrijk is zeker ook voor de eigen fotografie.
Het enige wat mij soms weerhoudt om feedback te geven (al wil ik dat zeker eens gaan doen als ik wat meer tijd heb) is dat er soms zo defensief wordt gereageerd op feedback. Ik snap dat je je werk wil verdedigen en dat is in principe ook prima, maar je moet wel onthouden dat feedback altijd goed bedoeld is en dat het dus een mening is puur op dat ene plaatje, als het ware een momentopname.
Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat er vast omstandigheden zijn of zijn geweest waardoor bepaalde dingen zoals licht, nabewerking, een andere achtergrond niet mogelijk is. Maar als dat een tip is die je kunt geven, dan moet je dat ook doen.
Daarnaast vind ik voornamelijk dat je iets in moet leveren waar je achter staat. Je moet geen rekening gaan houden met dat het misschien niet spannend genoeg kan zijn voor een ander. Als het jouw foto van de week is, dan is het jouw foto van de week.
Een ander kan daar misschien niet 100% positief op reageren en/of zeggen dat het geen spannende foto is of wat dan ook. Je zult vast een reden hebben dat het jouw beste foto van de week is en daar moet je gewoon achter staan. De feedback kun je dan meenemen naar de toekomst en misschien leidt dat tot foto's die je zelf ook mooier/spannender/beter/etc vindt! Dat is uiteindelijk ook een doel van dit topic natuurlijk.
En dan bij deze mijn
Week 5
[ Afbeelding ]