[FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:43

Week 5,
nog steeds inleverweek op school dus hierbij een foto van de fotoshoot met Maartje van Zaressa 2 weken geleden :)

Afbeelding

Wat is de kwaliteit beroerd slecht zeg :(

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:47

Week 5,
nog steeds inleverweek op school dus hierbij een foto van de fotoshoot met Maartje van Zaressa 2 weken geleden :)

Afbeelding

edit: even via tinypic want de kwaliteit was verschrikkelijk met de boktupload..

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:35

Mijn week 5

Jeroen Dubbeldam met de fantastische Zenith, helaas niet in topvorm op Jumping Amsterdam maar het blijft een geweldig paard!

Afbeeldingweek 5 by Iris van Adrichem, on Flickr

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 08:54

week 5

Afbeelding

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:12

Ik ga mij jammer genoeg afmelden voor potw vanwege tijdgebrek, ik heb nu al 2 weken een oude foto ingestuurd en ben deze week ook weer niet toegekomen aan fotograferen. Iedereen nog veel foto plezier en ga zo door met fotograferen +:)+

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:34

monbyou schreef:
Ik ga mij jammer genoeg afmelden voor potw vanwege tijdgebrek, ik heb nu al 2 weken een oude foto ingestuurd en ben deze week ook weer niet toegekomen aan fotograferen. Iedereen nog veel foto plezier en ga zo door met fotograferen +:)+

Wat jammer! Hopelijk heb je binnenkort weer wat meer tijd om te fotograferen:D

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:56

Week 5

Afbeelding

Nog een foto van vorig weekend. Deze week nog niet gefotografeerd, maar morgen op fotomeeting! :D

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:13

Week 5

Afbeelding

Nog bedankt voor de feedback!

LoveSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:55

Week 5

AfbeeldingDSC_0048 by Femke Slingerland, on Flickr

(Zonde van de viezigheid in de ooghoeken, maar ik krijg het niet netjes weggewerkt, dus ik heb het zo maar gelaten. :o )

@Bedankt iedereen voor de feedback!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 09:43

Week 5
Ik ben aan het oefenen geweest met manueel scherpstellen en daarnaast een 70-300 mm lens, op 300 mm, niet helemaal scherp.. Had even geen statief bij de hand {:)-:(
Daarnaast ook nog aan het oefenen met bewerken, vind het nog lastig.

Desalniettemin vind ik het persoonlijk een leuke foto, is bij ons in het weiland gemaakt.

Afbeelding

Iedereen overigens bedankt voor de feedback, neem het allemaal mee. Ben alleen erg druk met school momenteel, waardoor ik niet altijd tijd heb om er op te reageren. Ik hoop vanaf volgende week zelf ook feedback te kunnen gaan geven.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:45

Week 5 even weer via Bokt upload, maar ben bang dat ik het anders niet meer haal.

Vivaldi vrijdag in Den Bosch en pff wat is het lastig om binnen te fotograferen. Zeker zonder licht sterke lens. :=
Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:34

Week 5

Ik kijk een beetje vreemd tegen de kleur aan? Iets te groen ofzo? Ik weet het niet...
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:57

Mijn week 5

Van landgoed hier om de hoek, wel recent maar niet helemaal tevreden. Ben m'n mojo een beetje kwijt..

AfbeeldingIMG_1352 by [naam], on Flickr

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:48

Week 5. :)

Afbeelding

Fientj, Nooor_, Hannemarie bedankt voor de feedback.

Herfstwind, ik snap je punt. Al zou ik juist géén oudere foto's inleveren alleen maar omdat die wel goed zijn en je verse foto niet. Wat dat betreft heb ik liever verse (technische 'saai') werk dan oude goede. Zoals Fientj ook omschrijft.

Fading geeft een mooi voorbeeld (om mijn eigen foto als voorbeeld te nemen), het mag dan geen technische hoogstand lijken, maar er is wel degelijk bewust nagedacht over de compositie, licht, kleuren ed. Het is alleen een alledaags onderwerp. Maakt het dan meteen een kiekje omdat er geen mooi dier, persoon, landschap ed op staat?

Feedback is altijd goed, maar ik denk dat we moeten waken dat de norm niet te hoog wordt. Dat is mijn bescheiden mening althans.

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:36

Week 5
Afbeelding

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:39

Wauw wat wordt er veel feedback gegeven, hartstikke leuk!! Bedankt ook voor de mijne, waardeer het zeer!! En ook super bedankt voor de lieve complimenten <3

Ik snap de discussie, maar je moet feedback niet zien als "niet goed genoeg" denk ik. Het is puur een mening. De een let hier op en de ander let daar op, de een kan dingen wat dieper onderbouwen dan een ander. Feedback is leuk voor beide kanten, de ontvanger leert wat hij/zij eventueel beter zou kunnen doen en de gever leert kijken, wat ook belangrijk is zeker ook voor de eigen fotografie.

Het enige wat mij soms weerhoudt om feedback te geven (al wil ik dat zeker eens gaan doen als ik wat meer tijd heb) is dat er soms zo defensief wordt gereageerd op feedback. Ik snap dat je je werk wil verdedigen en dat is in principe ook prima, maar je moet wel onthouden dat feedback altijd goed bedoeld is en dat het dus een mening is puur op dat ene plaatje, als het ware een momentopname.
Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat er vast omstandigheden zijn of zijn geweest waardoor bepaalde dingen zoals licht, nabewerking, een andere achtergrond niet mogelijk is. Maar als dat een tip is die je kunt geven, dan moet je dat ook doen.

Daarnaast vind ik voornamelijk dat je iets in moet leveren waar je achter staat. Je moet geen rekening gaan houden met dat het misschien niet spannend genoeg kan zijn voor een ander. Als het jouw foto van de week is, dan is het jouw foto van de week.
Een ander kan daar misschien niet 100% positief op reageren en/of zeggen dat het geen spannende foto is of wat dan ook. Je zult vast een reden hebben dat het jouw beste foto van de week is en daar moet je gewoon achter staan. De feedback kun je dan meenemen naar de toekomst en misschien leidt dat tot foto's die je zelf ook mooier/spannender/beter/etc vindt! Dat is uiteindelijk ook een doel van dit topic natuurlijk.

En dan bij deze mijn
Week 5
Afbeelding

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:29

Niobe schreef:
Daarnaast vind ik voornamelijk dat je iets in moet leveren waar je achter staat. Je moet geen rekening gaan houden met dat het misschien niet spannend genoeg kan zijn voor een ander. Als het jouw foto van de week is, dan is het jouw foto van de week.
Een ander kan daar misschien niet 100% positief op reageren en/of zeggen dat het geen spannende foto is of wat dan ook. Je zult vast een reden hebben dat het jouw beste foto van de week is en daar moet je gewoon achter staan. De feedback kun je dan meenemen naar de toekomst en misschien leidt dat tot foto's die je zelf ook mooier/spannender/beter/etc vindt! Dat is uiteindelijk ook een doel van dit topic natuurlijk.

En dan bij deze mijn
Week 5
[ Afbeelding ]

Prachtfoto, feedback zul je mij nooit zien geven want ik vind iets mooi om wat ik zie en heb geen verstand van instellingen, waar ik van hou zet ik op de foto, maak ze lichter of donkerder en zet ze recht.
Wat je me nooit zult zien schrijven: vind ik niets aan, of zegt me niets of stelt niet veel voor en dat soort kreten!! Heeft iemand niets aan alleen misschien degene die dat uitkramen, vind feedback moet opbouwend zijn en kun je dat niet zeg er dan niets over.
Ik ben begonnen omdat ik al leuk vind het vol te houden elke week een foto, met dit slechte weer voor mij een uitdaging, Ben ook wat ouder en misschien is dat het maar ga toch door of de foto's goed zijn of niet, ik heb ze gemaakt omdat IK wat ik zag leuk vind. En ben blij als een ander ze ook leuk vind en de liefde ziet die ik er in leg.
Ben 69 en ga niet meer leren over instellingen , diafragma enz, wat ik aan raad krijg ga ik toepassen maar positieve raad is voor mij geweldig en ik denk voor iedereen!

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:31

xEliesx schreef:
week 5

Iedereen weer superbedankt voor de feedback, erg leuk om te lezen hoe verschillend iedereen naar een foto kijkt.

Doodeng vind ik het om deze foto te plaatsen, zelfportret

[ Afbeelding ]

Ik vind m geweldig en mooi!

Nynkster

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:11

week 5!
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:16

Week 5.

Afbeelding

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:17

Ivm werk een foto uit dezelfde reeks als vorige week.
Week 5
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:27

Niobe schreef:
Wauw wat wordt er veel feedback gegeven, hartstikke leuk!! Bedankt ook voor de mijne, waardeer het zeer!! En ook super bedankt voor de lieve complimenten <3

Ik snap de discussie, maar je moet feedback niet zien als "niet goed genoeg" denk ik. Het is puur een mening. De een let hier op en de ander let daar op, de een kan dingen wat dieper onderbouwen dan een ander. Feedback is leuk voor beide kanten, de ontvanger leert wat hij/zij eventueel beter zou kunnen doen en de gever leert kijken, wat ook belangrijk is zeker ook voor de eigen fotografie.

Het enige wat mij soms weerhoudt om feedback te geven (al wil ik dat zeker eens gaan doen als ik wat meer tijd heb) is dat er soms zo defensief wordt gereageerd op feedback. Ik snap dat je je werk wil verdedigen en dat is in principe ook prima, maar je moet wel onthouden dat feedback altijd goed bedoeld is en dat het dus een mening is puur op dat ene plaatje, als het ware een momentopname.
Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat er vast omstandigheden zijn of zijn geweest waardoor bepaalde dingen zoals licht, nabewerking, een andere achtergrond niet mogelijk is. Maar als dat een tip is die je kunt geven, dan moet je dat ook doen.

En dan bij deze mijn
Week 5
[ Afbeelding ]

Precies dit, ik geef mijn mening over de foto hoe ik er naar kijk. Ik vind een foto al vrij snel te krap. Maar dat is persoonlijk. Daarbij vind ik scherpte gewoon heel erg belangrijk in een foto. Een onscherpe foto is voor mij gewoon fototechnisch niet goed. (of het moet bewuste onscherpte zijn). Dan kom ik misschien soms te hard over of wat dan ook, maar het blijft mijn mening en als mensen daar bot op terug reageren dan hoef ik ook geen feedback meer te geven.

Ik steek er zeker wel een uur in om voor iedereen feedback te geven, en om dan een vervelende reactie terug te krijgen dat alles wat ik zeg niet kan of is, dan vind ik het zonde om er die tijd in te steken..

magda_90

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:31

Ik hoop niet dat het van mij als defensief wordt opgevat want dat is zeker niet de bedoeling, daarbij heb ik bewust benadrukt dat feedback zeker zo door moet gaan.
Door de tijd heen heb ik alleen wel afhakers gezien omdat de lat onbewust hoog werd gelegd omdat je een soort van moest presteren en dat wilde ik alleen benadrukken, dat we ervoor moeten waken dat de norm niet te hoog wordt. Het is ook de manier waarop feedback gegeven wordt natuurlijk. Ik wilde iig niemand tegen het hoofd stoten.

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:38

Ik deed ook mee maar door werk gestopt maar ook omdat ik andere fotos voor bij zag komen en voelde me niet goed genoeg om mee te doen.

Feedback is helemaal niet erg maar het moet niet beginnende fotografen weg jagen omdat ze waarschijnlijk net als ik de lat te hoog vinden en niet daaraan kunnen voldoen

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:50

Persoonlijk vind ben ik heel blij dat er op deze manier feedback wordt gegeven. Zelf vind ik het erg leerzaam om iedereens mening te lezen op een foto. En als er dan op gereageerd wordt met uitleg of een verdediging vind ik dat ook leerzaam.
Als iemand op mijn feedback reageert vind ik dat ook leerzaam omdat je op die manier meer achtergrond over de foto meekrijgt.
Soms mis ik in de feedback een onderbouwing van een mening of een echte tip, ook als ik mijn eigen feedback terug lees. Daarom vind ik het zelf heel fijn als iemand daar alsnog om vraagt, dat zie ik niet als een verdediging maar meer als interesse.

Wat Niobe zegt ben ik het ook mee eens, iedereen moet gewoon feedback durven geven maar ook feedback durven ontvangen.
En wat Fading zegt ook, feedback geven kost heel veel tijd en dan is het wel fijn als mensen die moeite waarderen.

We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn, iedereen mag immers zijn eigen mening geven maar het is wel prettig als er meer gedeeld wordt als ik ben het er niet mee eens of dit vind ik lelijk. Daar kun je net niet zoveel mee.

Als iemand mijn manier van feedback geven niet prettig vind wil ik dat wel graag horen. Ondanks dat het veel tijd kost vind ik het heel leuk om feedback te geven omdat je goed kan zien hoeveel tijd en moeite iedereen in zijn foto's heeft stopt.
Ik doe mee in dit topic om te leren. Daarom ben ik ook heel blij dat er zoveel mensen de moeite nemen om feedback te geven!