[FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:39

mariekeoo schreef:
Fem schreef:

Waarom heb je je sluitertijd zo onwijs snel staan? Die had prima op 1/50 gekund.. dan had je iso gewoon super laag gekund... En was de ruis weggeweest...

aah daar had ik nooit rekening mee gehouden! bedankt voor de tip :D

Je hebt alleen snelle sluitertijden nodig als je een snelle beweging vast wil leggen.
Bij relatief stille objecten, kun je afhankelijk van je eigen stille hand tot 1/50 soms 1/30 wel schieten.

Zoek anders eens op techniek en sluitertijden op Google :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:48

Fem schreef:
Je hebt alleen snelle sluitertijden nodig als je een snelle beweging vast wil leggen.
Bij relatief stille objecten, kun je afhankelijk van je eigen stille hand tot 1/50 soms 1/30 wel schieten.

Zoek anders eens op techniek en sluitertijden op Google :)

Omdat ze wrs nog niet in M fotografeert, maar nog enigszins op de automaat, en dan pakt die zo'n hoge sluitertijd.
Sluitertijd van 1600 is echt een beetje too much. ik schiet meestal op 1//100 - 1/80 met een F2.8 en Iso van ongeveer 800 afh van de hoeveelheid daglicht.

Fem

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:51

Ja, ik had ook zo'n vermoeden.. ik schrok een beetje van die sluitertijd.. Maar als ik naar mezelf kijk, ik schiet al jaren niet meer op automaat, maar ik snapte voor mijn opleiding nooit waarom de benen van de paarden nooit scherp waren... 1/100 :')

Overigens... Ik vind jouw foto's altijd prachtig Revanches.. <3
Maar, geen studioset... Gewoon aanwezig licht of wel daglichtlampen of iets dergelijks?
Zo onwijs knap!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:57

caaramel schreef:
Mijn week 4:
Kitten <3 van een vriendin op de foto gezet.
Zo moeilijk!!! Ze zat geen seconde stil... (was ook één van de eerste keren dat ik een kat fotografeerde)
Maar ik ben nog wel tevreden van de resultaten...
[ [url=m/ocqvmk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
Valt het op dat dit twee verschillende foto's waren, één scherp op de ogen, één scherp op de neus?

Het valt niet op, maar je had het jezelf makkelijker kunnen maken door een groter F-getal te kiezen. :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 22:03

Mijn week 5.

Blue

Afbeelding

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:05

Fem schreef:
Ja, ik had ook zo'n vermoeden.. ik schrok een beetje van die sluitertijd.. Maar als ik naar mezelf kijk, ik schiet al jaren niet meer op automaat, maar ik snapte voor mijn opleiding nooit waarom de benen van de paarden nooit scherp waren... 1/100 :')

Maar, geen studioset... Gewoon aanwezig licht of wel daglichtlampen of iets dergelijks?
Zo onwijs knap!

Wow dankjewel #bloosmomentje.
Gewoon puur het aanwezige daglicht van een raam. Niets meer niets minder. :)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:14

Fem schreef:

Zo onwijs knap!

Jullie vermoeden klopt. Fotografeerde op AV. Vond ik altijd wel makkelijk maar begint tijdens deze foto's steeds meer een valkuil te worden. Heb even de camera erbij gepakt en wat dingetjes geprobeert op die standen. De foto's worden veel scherper en minder ruis!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:22

Laatst bijgewerkt door mariekeoo op 29-01-17 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:45

Mijn week 4;
Even gespeeld met de opzetflitser :)
Afbeelding

Ik zal later een feedback rondje doen, het topic bij lezen en reageren op feedback die ik heb gekregen, maar voel me flink verrot op dit moment dus heb alleen even de laptop opgestart om een foto in te leveren :')

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:57

magda_90 schreef:
caaramel schreef:
Mijn week 4:
Kitten <3 van een vriendin op de foto gezet.
Zo moeilijk!!! Ze zat geen seconde stil... (was ook één van de eerste keren dat ik een kat fotografeerde)
Maar ik ben nog wel tevreden van de resultaten...
[ [url=m/ocqvmk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
Valt het op dat dit twee verschillende foto's waren, één scherp op de ogen, één scherp op de neus?

Het valt niet op, maar je had het jezelf makkelijker kunnen maken door een groter F-getal te kiezen. :)

Dankjewel!
Groter F-getal was inderdaad beter geweest, maar was bang dat de ISO daarvoor te hoog zou moeten... (en mijn sluitertijd stond eigenlijk al te laag om een stuiterende kitten te fotograferen...) Het was een beetje een donkere dag...
Tot welke ISO zijn jullie 'bereid' te gaan?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:59

Dat hangt geheel af van het contrast, kleuren, licht en onderwerp. Ik vind het moeilijk om het zo aan te geven voor deze situatie, ik zal hem echter wel proberen na te bootsen met mijn hond. :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:03

en ik heb mijn eigen laptop niet bij mij en dus maar toegang tot paar foto's :'( (onverwachts langer bij ouders gebleven), dus oude van mijn fb moeten plukken

Afbeelding

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:43

Week 4, helaas eentje van vorige week. :)

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:56

Hmmm, lang nagedacht over mijn week 4. Ik heb ziek op bed gelegen, en dus geen foto's gemaakt.
Hierdoor gekozen voor een foto van twee weekjes geleden :)

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 00:01

Samenvatting week 4 – 2017

Agossie verzamelt hier
aMomentLT
Annetjuuh
Athelas verzamelt hier
Bellatrix verzamelt hier
BernetteO
Biebz verzamelt hier
borstnoot verzamelt hier
Bumblehorse
Calice
caaramel
Dandy200 verzamelt hier
Eefsel2109 verzamelt hier
Eske_B
Fem
F_Orumster
Fris
geerte
GerdjeHoran verzamelt hier
Gianti
hamsterfan
horserider22
horses_m verzamelt hier
ILoveJip verzamelt hier
Ingvild verzamelt hier
Jessica_1998
jesicaaaa
JewEmm verzamelt hier
Joeluna
kirsten4 verzamelt hier
k_m
LoveSenna
LoveUggs
magda_90 verzamelt hier
mariekeoo
Mariett
MarijeR
MarjanB verzamelt hier
Marjoow
Mawrr
Moirin
Murosch
Neverland
Niobe verzamelt hier
pradadaan
Quir
Revanches
RianC verzamelt hier
rosslover
sanne1992
Sanne_com
S_imonee verzamelt hier
terrabeertje
tesseke
Tigress verzamelt hier
xniieeenke verzamelt hier

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:40

Week 5, afgelopen zaterdag een hele leuke zwangerschaps shoot van mijn beste vriendinnetje gemaakt :) .
Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:13

Mijn week #5:
Fotograferen bij FC Den Bosch voor een schoolopdracht.
Afbeelding01272017-FCDenBosch-0020-klein by Femke_L, on Flickr

Spoiler:
Voor de oplettende kijker, die had ik ook als week 4 ingeleverd, maar ik bleek al een andere foto ingeleverd te hebben. Haha...

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:40

WEEK 5
Afbeelding

De kinderen van een stel wat 25 jaar getrouwd is.

katja_silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:50

Ik heb het zo druk gehold vorige week.... k k k!!! Ik doe beide weken nu even :)
Week 4
Afbeelding
Week 5
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:28

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:59

Mooi <3
Dat smeltende ijs heeft iets magisch <3 Hier hebben we een grote vijver voor het huis, ik heb er ook zo van kunnen genieten :))

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:04

Mijn foto voor week 5: Nino <3 <3

Afbeelding

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:06

Week 5 Rooooooze en zwart <3

Afbeelding

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:18

Afbeelding

mijn week 5

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:24

Zo ik ben er even goed voor gaan zitten, maar ook ik lever dan een keer feedback. :)
Oh en ik heb voor het gemak iedereen zijn gebruikersnaam aangehouden. En ik doe niet aan alfabetische volgorde :+

Week 4

Niobe: Goede foto, :) Mooi zo dat licht van de zijkant.
Horses_M: Fijn met de scherptediepte gespeeld, misschien de volgende keer iets spannender? En misschien een wat lichtere achtergrond? Lijkt me wel tof om alles met roze tinten te zien.
Neverland: Stiekem een beetje jammer van die boom, maar die kan je moeilijk omhakken. :+
Borstnoot: Mooi kleuren, en die zon op de achtergrond is prachtig. Volgende keer misschien toch iets dichterbij? Nu valt ze best wel weg in de omgeving.
Geerte: Gouden uurtjes <3, mis wel ergens een beetje de scherpte.
Fem: Tof August Sander! Alleen ik vind de harde schaduw in het gezicht best wel jammer. :o
Eefsel2109: Moge ogen heeft jouw hond zeg! Goed gespeeld ook met de prachtige zon.
aMomentLt: Jammer dat de beer de overhand heeft op de foto.
LoveUggs:Wat je zelf al zegt dacht ik ook een beetje. Ik moest sowieso twee keer kijken wat het was haha. Maar dat vind ik dat ook wel weer tof.
Calice: Wauw <3
Terrabeertje: Leuk een loveshoot! Volgende keer misschien zonder jas en dan met een lekker warm dekentje. Dat staat nog schattiger :)
Magda_90: Vindt het echt een knappe foto zo uit een slaapkamerraam. Zie je er niet aan af.
Athelas: Ik mis een beetje contrast ofzo, waardoor de magie van zo een prachtig plaatje toch een beetje mist.
Tesseke: Legopoppetjes zijn zo schattig <3 Goed standpunt ook. Je kijkt zo de klas in.
Jesicaaaa: Goed scherp gefotografeerd, de volgende keer misschien wat dichter op de poes of een iets andere hoek. Maakt de omgeving misschien net wat mooier.
Dandy200: Prachtige kleuren, alleen jammer van de paal.
Quir: Fijne foto! Mooi licht. En heel veel beterschap.
Sanne_com: Toffe sfeer zo door die kleuren. Dan krijgt zo een simpel blaadje ineens een heel ander verhaal.
Rosslover: Wat een schattige pup! Ik vind het alleen jammer dat de ogen een beetje zwarte gaten zijn als je snapt wat ik bedoel. Ik mis een beetje de sparkle.
Biebz: Krijg spontaan honger! Mis alleen wat kleur ofzo. Oogt een beetje flets.
Moirin: Jammer van de scherpte inderdaad al is dat niet altijd nodig, maar in dit geval icm de best wel rommelige omgeving mis ik inderdaad focus.
Sanne1992: Is die echt? Uit een vlintertuin? Jammer alleen dat niet de hele vlinder scherp is.
MarjanB: Niks op aan te merken. Liefde voor de kleuren en de compositie.
Bellatrix: Ik vind het een prachtige foto. Omschrijft het moment, zelf met ruis.
Kirsten4: Goed scherp, mooi helder van kleur.
BernetteO: Goede scherp op de poes. Prachtige ogen <3
LoveSenna: Goede foto, alleen er zit wel een beetje een gekke contrastloze waas over je foto.
JewEmm: Mooie kleuren, toffe compositie!
Murosch: Ik vind het een toffe foto, helemaal als je al niet lekker bent. En die bewerking ziet er meer dan prima uit.
K_M: Tof stage bij een persfotograaf! Goede foto ook! Al moet ik wel even twee keer kijken naar die hond. Lijkt een beetje een vlek.
Marjoow: Ik mis een klein beetje kleur en contrast. Verder tof moment hoe die manen zo waaien.
Annetjuh: Mooi zo tegen de lucht, maar misschien wat je zelf al zegt andere compositie.
Horserider22: Ik vind het persoonlijk een beetje jammer dat het neusje er net niet op staat. Misschien de volgende keer iets meer van bovenaf fotograferen?
Ilovejip: Ik vind het een toffe foto, maar heb je linksonder lopen stempelen want zo lijkt het wel een beetje. :o
S_imonee: Tof! Scherp en de kleuren vind ik ook mooi.
Bumblehorse: Jammer van de halve hond op de achtergrond, maar verder echt super schattig.
Eske_B: Mooie foto, maar hij lijkt een beetje oververzadigd ofzo? Kan ook door de zon komen, want die geeft natuurlijk die gele/oranje gloed.
Mawrr: Toffe foto's, toffe plek. Ben eigenlijk gewoon jaloers.
Mariett: Tof, ik vind het alleen jammer dat hij niet helemaal symmetrisch is. Maar goed ik houd gewoon van symmetrie in dat soort foto's. :+
MarijeR: Tof, maar niet helemaal mijn ding. Wel knap die scherpte en de kleuren zijn ook heerlijk fris.
Jessica_1998: Jammer dat hij een beetje grijzig toont. Verder wel tof dat witte landschap.
GerdjeHoran: Leuk portret, Alleen vind ik de schaduw aan zijn linkerkant niet zo mooi. Volgende keer iets meer naar rechts (voor ons) laten kijken dat valt de schaduw wat mooier over zijn gezicht.
Ingvild: Goed begin! De volgende keer misschien een iets ander standpunt. Je kijkt nu zeg maar ehm recht haar kruis in. :o
F_orumster: Tof, weet alleen niet zo goed waar ik naar kijk. En het paaltje in het midden vind ik een beetje storend.
xniieeennke: Ook al van die mooie kattenogen. Ze zijn populair deze week haha. Knap dat het zwart net niet weg valt in de achtergrond.
Revanches: Heerlijk <3
Marieke00: Goede eerste poging, maar jammer van de ruis inderdaad.
pradadaan: Het paard lijkt een beetje in de achtergrond te zijn geplakt. Verder wel tof!
Joeluna: Ik vind het contrast van dat wit met die vieze deken eigenlijk gewoon heel leuk.
Caaramel: Kattenogen <3 Jammer van het oortje, maar verder ook mooie kleuren zo in de achtergrond.

Ik hoop dat niemand zich persoonlijk aangevallen voelt. Ik heb mijn best gedaan. Om zowel positief als negatieve dingen te zeggen.

@LoveUggs, Ik zie nu die punt bij die borst pas. Dankjewel nog voor de oplettendheid. En nu je het zegt. Ze kijkt ook wel erg boos inderdaad. Verbeterpuntje dus. :)