[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimdeGroot94

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:59

Wauw Agossie, RESPECT!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:08

magda_90 schreef:
Van week 1 hebben de meeste mensen donderdag de foto ingeleverd en de minsten op zondag.

Als jullie nog ideeën hebben voor statjes van POTW15, let me know. :)

I.s.m. Agossie proberen we leuke statjes te maken en een heus "officieel" verslag aan het einde. :P

Misschien een lastige maar het meest gebruikte onderwerp? Ik ben wel benieuwd of dit paard is en wat er dan bv op de tweede plek komt :) .

Hoeveel mensen er feedback geven is misschien een leuke maar ook lastig bijhouden

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:12

Die van feedback wordt al bijgehouden! De eerste zal ik overleggen met Marina. :)
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 06-01-15 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:13

En misschien is het leuk om voor het volgende topic een collage te maken met de foto's die hier geplaatst zijn. Dat kan heel makkelijk via Picasa :)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:18

Wauw respect voor het mooie overzicht!
Helaas zal ik niet op iedereen feedback kunnen geven, sorry! Zal het zeker proberen te doen! Maar ben vaak heel erg druk waardoor het niet altijd of van iedereen lukt maar ga mijn best doen *D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 11:21

Marjoow, als iedereen mee blijft doen, zou dat een collage worden van ongeveer 5200 foto's... _O-

Bovendien denk ik niet dat iedereen het leuk vind om hun foto's door iemand anders te laten gebruiken of bewerken, ook al is het voor een collage voor dit topic. :j Dus dat is niet zomaar iets dat we moeten doen.
Ik zit wel elk jaar al te denken "wat kan ik doen?" en tot nu toe vind ik dit van jou wel het beste idee. :j

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:27

Het lijkt me erg leuk om weer mee te doen. Dus ik gisteravond - beetje lastminute - nog proberen om een goede, toonbare foto te maken. Ik was niet tevreden, maar wou toch graag wat inzenden. Kom ik erachter dat ik het snoertje om mijn foto's op mn laptop te zetten thuisthuis heb laten liggen. En vervolgens vliegt internet er ook nog uit. Wat baalde ik!

Maar hopelijk heb ik deze week wat minder pech en kan ik alsnog instromen.. Ik vind het een erg leuk topic en een mooie stok achter de deur om er wat vaker met mijn camera op uit te gaan.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:28

Wellicht van iedereen 1 foto....
Dat je bijv vooraf aangeeft in een bepaalde week dat iedereeen die in die bepaalde week zijn foto inlevert ook daarmee toestemming geeft dat die foto in de collage mag.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 11:31

Jacobeho, dan doe je vanaf week 2 mee. Jammer dat je dan nèt niet het hele jaar volgemaakt, maar ach, er zijn ergere dingen! :D

Welkom!

Niene, ik denk dat het leuker is dat tegen het eind iedereen zelf aangeeft wat zijn "Picture of the Year" is en dat die gebruikt zou mogen worden in de collage. We zitten nu op (bijna) 100 inzendingen, maar dat gaat afnemen. Het blijven er geen 100. (Dit is dus een uitdaging voor iedereen die meedoet!!! ~~}> )

Dus, we houden het in gedachten! Ik vind het echt een heel leuk idee!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:42

Feedback op de laatste foto's van week 1

Brechtjee
Wat een interessante vuurwerkfoto, je blijft er naar kijken, prachtig gedaan! Hoe lang was je sluitertijd?

jilinda
Gemaakt ook in Lelystad? Het komt mij zo bekend voor namelijk. Mooie diepte, mooie lijnenspel. De reflectie in de ramen vind ik ook interessant. De kleuren vind ik alleen wel wat mat, wellicht kun je daar nog iets bij doen?

ponyaddicted
Van dit soort foto's houdt ik wel, erg sfeervol en lekker dromerig. Wellicht had je nog wat minder kozijn en meer buiten kunnen doen? Verder vind ik hem mooi zo.

Week 2

glenstorm
Binnenbankselen is ontzettend moeilijk, vooral als je slecht licht en geen lichtgevoelige apparatuur hebt. Technisch vind ik deze foto dan ook goed gelukt, wellicht met nabewerking kun je hem nog iets lichter krijgen (het paardenoog valt nu bijvoorbeeld wat weg). Qua compositie spreekt hij mij minder aan omdat de hindernis erbij ontbreekt namelijk, die mis ik nu. Ondanks is het wel een mooie dynamische foto die met wat meer licht er letterlijk uit zou springen denk ik.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:47

MarBri schreef:
Hallo allemaal,

ik heb dit topic het laatste kwartaal van 2014 steeds gevolgd. Nu wil ik zelf graag ook een poging gaan wagen. Hoop er veel van te leren.
Hierbij mijn eerste foto van begin deze week toen er nog sneeuw lag. Dit 30 jarige oudje geniet van de winterzon.

Week 1
[ Afbeelding ]

Wat bedoelen jullie precies met verzamelen? Ik upload de foto's van flickr. Kan ik hier dan bijv een album maken om te verzamelen?

Het valt mij bij deze foto nu pas eigenlijk op dat er aan de linkerkant iets niet zo netjes is weggewerkt. :)

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:49

Jeetje, zo een lange lijst Ö
En ik ging feedback geven deze week, hahaha! :')
Ik zet mij er tussendoor wel aan :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 11:54

Hanna (en iedereen eigenlijk) doe het via word!! Dan hoef je niet alles in 1 keer te doen, maar kun je het later oppakken. Ik wil ook gaan kijken of ik fb kan geven deze week.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:58

Oh das ook goeie oplossing! *D leuk leuk

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:00

Ja, dat was ik al van plan!
Kan je het opslaan en volgende keer terug verder gaan :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:01

Agossie schreef:
Marjoow, als iedereen mee blijft doen, zou dat een collage worden van ongeveer 5200 foto's... _O-

Bovendien denk ik niet dat iedereen het leuk vind om hun foto's door iemand anders te laten gebruiken of bewerken, ook al is het voor een collage voor dit topic. :j Dus dat is niet zomaar iets dat we moeten doen.
Ik zit wel elk jaar al te denken "wat kan ik doen?" en tot nu toe vind ik dit van jou wel het beste idee. :j

Ik bedoel ook van elke week de beste bijvoorbeeld :)
En misschien dat meer mensen van hun jaar een collage kunnen maken, net zoals ik had gedaan! Als iemand dat nou niet wilt, kan diegene dat aangeven. Er gebeurt niets met de foto, word enkel verkleind :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:24

Idd een leuk idee om iedereen zijn beste foto van het jaar in een collage te verwerken. :j

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:34

De samenvatting van week 1 - 2015:

Agossie verzamelt hier : erg leuke foto, niets op aan te merken.

Ash_ erg leuke kleuren, maar imo is er niets/weinig scherp

Asselruiter ik weet niet wat ik hiervan moet vinden.. Niet een heel erg aantrekkelijk beeld en de wazige bloem (?) geeft imo geen toegevoegde waarde.

Astor leuke z/w omzetting, ik had zelfs nog ietsje meer ruiter afgesneden.

Babel verzamelt hier leuk beeld, netjes.

Bellatrix verzamelt hier leuke foto, maar er had voor mij iets meer in mogen zitten, evt qua voorgrond om het interessanter te maken.

billionache verzamelt hier erg leuk met die mist.

binky jammer dat er niks scherp is

Brechtjee verzamelt hier nette foto. Niks op aan te merken.

Bumblehorse leuk beeld, maar geen fototechnisch hoogstandje, ik denk dat dit vooral door de kadrering is, mss had wat meer lucht imo er al beter uitgezien...

caaramel het gebouw staat scheef, en is ook niet scherp. Volgende keer evt een statiefje erbij halen.

calice leuk beeld, maar ergens had ik hem miss liever gespiegeld gezien (kijkrichting)

cathyenbeau technisch vind ik hem niet zo oke, maar aua kleuren wel.

Carolaaxxxx foto lijkt niet scherp, en er zit zo'n rare kleurzweem over?

crazy_horses mooie compositie en leuke kleuren.

CrazyIris verzamelt hier leuke foto, volgende keer beetje letten dat je niet zo'n drukke, storende achtergrond krijgt.

Crazymel leuk kiekjeaar is helemaal niet scherp...

Dandy200 ik zie niet meteen waar het scherptepunt ligt, ook qua compositie niet een erg interessant beeld.

Deetjeeuh het idee is leuk, maar de uitwerking kon beter, volgende x proberen dezelfde grootte letters of cijfers aan te houden en als je je zusje 1x inflitst en dan laat bewegen is ze ook volledig scherp.

_Elke foto lijkt niet scherp, en die kleurzweem erover vind ik persoonlijk niet erg geslaagd

EskeGirl leuk emotioneel beeld.

Fellow leuk idee, jammer van de ruis

femmelz idee ks leuk, jammer dat er geen scherpte in zit.

G_entle foto is vrij donker en niet erg scherp.

glenstorm verzamelt hier leuk beeld, ik had rechts nog mat meer gecropt.

Gracezellaa leuk idee, maar had liever de lampjes doorgetrokken gezien door je 2015. Nu zit er een zwarte blok rond en dat kapt je bokeh zo af.

Gub verzamelt hier leuke kleuren maar de compositie vind ik vrij saai.

Hanna_94 verzamelt hier leuke foto. Mooie kleuren.

HeavensLove verzamelt hier mooie kleuren, qua compositie had ik hem meer uit het midden gehaald.

hilly200 verzamelt hier mooi beeld. Had miss iets lichter gemogen.

horserider22 emotioneel beeld, witbalans lijkt wel niet correct en geen/weinig scherpte.

Iejoorr saaie compositie en niet scherp... Volgende x meer ruimte nemen en evt statief als je dit niet gebruikt hebt.

Ingvild erg donkere foto, en als hetniet pas nieuwjaar geweest was, wist ik niet wat het was...

Irene96 verzamelt hier erg mooi portret! Top!

it_is_me verzamelt hier ik had hem meer uit het midden gehaald, nu is de compositie erg saai. Voor de rest net.

ismy foto had lichter gemigen, sfeer en thema top.

Jespri verzamelt hier mooi emotioneel beeld!

Jessica_1998 niet scherp, donker en de compositie had ruimer en minder gecentreerd gemogen.

JewEmm verzamelt hier leuke kleuren, compositie oke.

jilinda foto zegt me niets, lucht uitgebeten, standpunt lijkt vrij raar, grauwe kleuren,....

joeluna leuk kiekje, maar niet iets wat ik in een portfolio zou willen zien.

Jolijnn ligt het aan mijn ipad of is hij echt niet scherp?

jooproo niet echt een intressant beeld, ook niet erg scherp lijkt me

Joysieee mooie scherpte, leuke kleuren.

juliaka foto is te donker en mist scherpte

Kanzi verzamelt hier voor mij had de foto minder blauw gemogen. Idee is leuk.

k_m verzamelt hier mooi portret

Killyenn kleuren zijn mooi. Gebouwen vallen naar elkaar toe, dus rechttrekken...

KimdeGroot94 de kleur zegt me niet veel. Ik zie ook niet echt of hij helemaal scherp is.

_Kiki_ verzamelt hier leuk idee maar zo donker. Ik moest ech een hele tijd kijken voor ik wist wat het was.

LauraBloem foto lijkt heel erg verscherpt?

laurajoy15 leuk beeld, maar lijkt wazig vanaf hier...

Leonyr erg mooie kleuren, netjes.

Lipydo leuke uitwerking, had voor mij wat lichter gemogen.

LinSa lijkt niet volledig scherp, compositie mag uit het midden en ruimer of krapper. kleuren vind ik wel leuk.

LOVESUSHI verzamelt hier lijkt niet scherp en vrij donker.

magda_90 verzamelt hier foto zegt me niets.. Geen interessant beeld.

manonfleur verzamelt hier leuk kiekje, maar niets voor in een portfolio. Compositie is niet goed, had meer lucht opgemogen, nu springen ze uit de foto, achterkant is hier ook niet interessant.

Manou_xxx compositie oke en kleuren ook.

MarBri verzamelt hier leuk beeld, maar imo geen portfolio waardig.

marijepagter leuk beeld, had helderder gemogen.

MarijeR verzamelt hier net beeld. Niks op aan te merken. Top!

Marit mooi portret. Kleuren goed. Compositie had ik liever gezien dat de boog ( weet juiste benaming niet) langst beide kanten vanaf hetzelfde punt begon. Dan wordt je nog meer het beeld ingezogen. Scherptepunt ligt te laag. Netjes wel.

Marjoow verzamelt hier compositie mocht intressanter en de bomen eronder lijken erg bewogen.

monbyou compositie micht interessanter en de kleuren helderder.

Murthul verzamelt hier niet erg scherp, compositie vrij saai.

MyHu verzamelt hier foto is niet scherp, compositie uit het midden halen om het interessanter te maken.

MZorro leuk beeld. Had lichter gemogen.

Nefertarie saaie compositie, kleuren grauw,...

NESCAFE verzamelt hier erg veel ruis op de foto en compositie uit het midden halen...

Niene87 verzamelt hier compositie mocht interessanter en lijkt erg veel contrast bijgevoegd te zijn.

_Patriciaa verzamelt hier scherptepunt lijkt verkeerd en vrij donker

ponyaddicted beeld zegt me niets...

quartel lijkt niet scherp, niet erg interessant...

Racheel verzamelt hier compositie mocht interessanter

RianC scherptepunt ligt op de letters. Letters stoppen abrupt, er is nuets waardoor je in het beeld getrokken wordt of geen onderwerp...

Rianne_ leuk kiekje maar imo niet portfolio waardig.

Robin_Rikkie verzamelt hier compositie mocht interessanter...

rosslover verzamelt hier niets scherp...

Sanne_com verzamelt hier leuke scherpte en kleuren, maar niet erg intressant.

SharonPlugge compositie is leuk, maar foto lijkt niet scherp...

showteam mooi beeld, fijne kleuren.

Sodeletuut leuk beeld.

sorsie fito lijkt niet scherp, saaie compositie...

SternPhoto compositie is niet erg interessant...

SuperLiesje verzamelt hier jammer dat hij niet scherp is. Was anders een topfoto.

Suuszels verzamelt hier leuk, maar vanonder erg storend afgesneden.

taarss saaie compositie, had bv een voorgrond op gemogen..

tesseke mooi beeld, ogen lijken wel overdreven opgehelderd?

TeSzZz verzamelt hier mooie scherpte en kleuren.

verography verzamelt hier jou foto is bij mij niet zichtbaar.

wendy1987 verzamelt hier wat een druk beeld! Maar wel leuk.

weslyjune geen intressant beeld, ik zou liever zachte kleuren en een zachtere houding zien.

WiancaR verzamelt hier leuke kleuren.

XiiaaooNaa net beeld, had wat interessanter gemogen, maar kan je niet meteen zeggen hoe...

Ylvy zit veel ruis op, vind het persoonlijk een eng beeld :p qua compositie en licht had het interessanter gemogen.

Zo, dit is mijn feedback.
Sorry als ik wat 'bot' of streng over kom, maar ik probeer zo eerlijk mogelijk feedback te geven, zodat jullie er miss ook iets mee zijn :)

Ik zaag idd door over scherpte en compositie. Dit omdat dit voor mij echt iets is wat een foto goed of niet maakt. Dit vind ik PERSOONLIJK heel belangrijk.

Neem dit aub allemaal niet te persoonlijk op, ik wil enkel helpen en tips geven.
Laatst bijgewerkt door Mellanca op 06-01-15 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:12

magda_90 schreef:
Van week 1 hebben de meeste mensen donderdag de foto ingeleverd en de minsten op zondag.

Als jullie nog ideeën hebben voor statjes van POTW15, let me know. :)

I.s.m. Agossie proberen we leuke statjes te maken en een heus "officieel" verslag aan het einde. :P

Ik ben wel heel benieuwd hoe veel mensen zich vorig jaar aanmeldden en uiteindelijk hebben volgehouden.
Ik ben zelf altijd fan van grafiekjes of procenten. Dus bijv 30% heeft het jaar afgemaakt :o

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:19

Suuszels: dat staat toch in de OP, niet?

Zie net dat enkel de volhouders erin staan :)
Laatst bijgewerkt door Mellanca op 06-01-15 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 13:20

Vorig jaar waren er in week 1 68 aanmeldingen. Dit jaar 97...
Daarna is het aantal aanmeldingen iets omhoog gegaan, en daarna gestaag naar beneden.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:31

Oke, jullie hebben me overgehaald. Na afgelopen jaar te zijn begonnen met mijn 600D wil ik dit jaar wat meer vooruit gaan en dit lijkt me ook een mooie stok achter de deur om wat meer tijd vrij te maken voor mijn camera.

Als ik het goed begrijp, zitten we nu in week 2? Jammer dat ik net week 1 heb gemist :=

Ik zal hier en daar ook feedback geven, (vanaf week 2) ik ben geen pro dus ik geef puur gewoon mijn mening ook om zelf te leren op een bepaalde manier naar foto's te kijken. Feedback is nu vrij beknopt vanwege het hoge aantal deelnemers. Als het wat geslinkt is dan heb ik misschien de juiste tijd om even uitgebreider feedback te geven.

Ik ben vanaf morgen voor een beurs in Duitsland met mijn werk dus ik stuur hem vast in, dan ben ik er zeker van dat ik op tijd ben. := want ik weet niet hoe ik met werkzaamheden zit de rest van de week.

Mijn inzending voor Week 2:

Afbeelding

Ik verzamel hier!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:47

Yessica!! :oo Wat een ontzettend gave foto!! :wow:
Wat is die maan dichtbij, hoe heb je dat gedaan? Gewoon gecropt? Wat blijft ie dan netjes!

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:59

Wauw, die maanfoto hierboven! :wow:

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:08

Wooww die foto is echt onwijs gaaf! Moet ook nog een keer proberen een maanfoto te maken :)
Bijna 30 aanmeldingen meer dan vorig jaar dus! Veel!