[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:44

TrendyLover : Leuke foto maar ik vind de omringende paddestoelen teveels toren. Ik had de foto vanuit een andere hoek gemaakt. Scherpte kan ook beter.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 13:05

Het viel me ineens op dat niemand de foto van Yvonne beoordeelde, dus bij het checken van de lijst zie ik dat zij er niet op staat. Yvonne heeft wel degelijk een week 1 ingezonden en er is dus wat fout gegaan met copy/pasten. Hierbij dus de aanvulling op de lijst:
Yvonne_V

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 13:15

TrendyLover, jouw foto komt in week 2, aangezien week 1 al gesloten is.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:26

Ik had week 1 wel nog geplaatst maandag, beetje te laat :o
maar dan in een linkje :j

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:29

Oke, hier een deel van mij. Ben zelf nog heel erg beginnend, dus kijk maar wat je met het commentaar doet. De rest komt later :)

Agossie: Mooie detail foto. Denk dat het nog mooier zou zijn geweest als het elastiekje zwart was.

Ann_pam: Mooie sfeerfoto. Vind hem alleen een beetje overbelicht en jammer van de vingers onderaan.

Ash_: Ook een mooie sfeerfoto. Vind je logo wel heel irritant lezen, eerlijk gezegd. Het lijkt op m’n laptop net een wazige blur doordat je het een witte schaduw gegeven hebt.

Babel: Inderdaad een mooi onderonsje tussen vader/dochter. Heb je mooi weten vast te leggen met deze foto. Wel had van mij de lens flare wat minder gemogen.

Balou_k: Mooi! Volgende keer alleen even het paard poetsen :p

Bellatrix: Mooi sfeertje heb je vast weten te leggen. Alleen jammer dat het hek zo schuin wegloopt.

Binky: Past erg mooi op zo’n kerstkaartje!

Bumblehorse: Mooi vergezicht. Zou inderdaad ook even de stang wegwerken.

Calice: Wat een ontzettend schattige foto!

C_estmoi: Geinig. Er hadden van mij nog wel iets meer verschillende lichttinten in mogen zitten.

Chip: Mooi met die bomen zo aan de rand. Je wordt echt de foto ingetrokken.

Eclair 98: Geinig! Ik had nog iets meer oog willen zien.

EngeltjeS: Erg mooie foto. Vind de compositie ook erg sterk. Misschien het oog van de haflinger nog iets oplichten, die vind ik nu een beetje donker.

Faatxhorse: Ook al zo’n mooie vuurwerkfoto. Gaaf.

Fellow: Mooie foto. De achtergrond had anders gemogen, maar snap dat dat niet altijd kan.

Fennee: Geinig. Ik vind hem alleen van iets te hoog genomen. Zou hem mooier vinder als je wat door de knieën was gegaan.

Fenneeee: Mooi. Vind hem bovenaan misschien iets te krap gekaderd.

Gub: Wat een mooi meisje! Vind hem erg leuk. Op mijn laptop is hij alleen wel erg licht.

Hanna_94: Mooie detailfoto. Zit er nog over te twijfelen of ik het stof op de plaat nou wel of niet mooi vind.

HeavensLove: Mooi, niets op aan te merken.

Irene96: Heel erg gaaf!

Ismy: Ook super!

Jessica_1998: Wat een schattige pony. Inderdaad jammer van het zakje (kan je dat niet even wegwerken?). Misschien nog iets meer door de knieën?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 13:32

deviltjh, ik had jouw link gezien, maar ik wil echt proberen "te laat is voor de komende week". Het wordt voor mij ook zo verwarrend anders! Ik heb jouw foto overigens niet als week 2 opgeslagen, omdat hij in link stond. :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:36

Nee ik wil voortaan ook echt op tijd zijn,
voel me echt stom dat ik meteen al bij week 1 te laat ben :o

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 13:50

Het is niet stom, hoor!! Wel jammer dat je nu precies die eerste week gemist hebt. Kijk uit naar je week 2!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:54

Ik kan mijn laatste post niet wijzigen dus nog voor week 1; Yvonne_V, hele gave foto! Beetje Lord Of The Rings gevoel krijg ik er bij. :j

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:19

Agossie schreef:
Het viel me ineens op dat niemand de foto van Yvonne beoordeelde, dus bij het checken van de lijst zie ik dat zij er niet op staat. Yvonne heeft wel degelijk een week 1 ingezonden en er is dus wat fout gegaan met copy/pasten. Hierbij dus de aanvulling op de lijst:
Yvonne_V

Ohhhhh en juist die vond ik zoooooo gaaf! +:)+ mooi hoor Yvonne!
Laatst bijgewerkt door binky op 07-01-14 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:25

XiiaaooNaa super leuk dat je mijn lieve haf als potw doet!!

Logo van mijn foto en onscherpte ben ik met iedereen eens. Normaal is mijn logo gewoon zwart maar omdat de foto nogal donker is had ik hem vlug aan gepast. Had ik beter op moeten letten idd.

Heel erg bedankt voor de feedback. Ik ga er dadelijk even voor zitten. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:28

binky: wat een ontzettend schattige foto! <3 Ik stoor mij wel aan het takje ervoor en ik mis wat scherpte. Ik denk ook dat ik wat meer kleur erin had gezet.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:51

Agossie: Leuk dat detail. Alleen doordat je 1 detail op de foto zet, wordt uiteindelijk de aandacht getrokken naar de grote letters van het copyright. Bij zulk soort detailfoto's zou ik dan zorgen voor een subtieler copyright.

Ann Pam: Leuk zo met die sterretjes, en ook een beetje bokeh wat je ziet. Alleen had ik of iets meer detail nog van de hand willen zien, of juist helemaal niet. ;)

Ash: Een vuurwerkfoto. Netjes, maar het spat niet van scherm af.
(Misschien komt het ook omdat ik teveel vuurwerkfoto's heb gezien ;) )

Asselruiter: Mooi detail! En mooi kleurverloop

Babel: Mooi, Maar ik denk dat ik het vanuit een ander standpunt zou nemen. Nu heb je net zeer vlakbij je onderwerp(de 2 personen) je zongloed heen zitten. Zonde! En ik had denk ik ook de auto's achterwege gelaten.

Balou_K; de foto is niet scherp. Hooguit een pietsie op de oren. Maar de missende scherpte en de drukke achtergrond doet afbreuk aan je foto. De viezigheid van paard stoort mij niet eens zozeer.

Bellatrix; ook voor jou misschien een lager standpunt. Waardoor je paard nog meer tot z'n recht komt. Nu zie ik teveel lucht erboven. En eventueel wat kleine details, molshopen en draad wegwerken. Dan is het een mooie plaat!

Bincky; interessant...maar wat heb je met het vleugeltje van de engel gedaan? De punt is wat wazig, bewerkt??

Bumblehorse; mooi. Misschien de foto nog iets meer breedte geven.

Calice; 1 woord, lief.

C_estmoi; leuk gedaan. Zelfs het stofdetail is te zien.

Chip; rustgevend beeld

Deetjeeuh; bijzonder zo! Apart effect.

DmNiqUe: Leuk is zou de foto alleen wat meer breedte geven.

Eclair_: Komt beetje zelfde neer als bij BalouK. Hier is wel scherpte, maar nu op verkeerde punt. En de onrustige achtergrond stoort.

EngeltjeS: Leuke mooie scherpe foto...enige wat opvalt is dat paard over meisje heenkijkt.

Faatxhorse: Vuurwerkfoto, deze bied wel iets meer, mede door de speling van het vuurwerk en meerdere kleuren.

Fellow: De foto zegt mij niet zo veel,sorry. Misschien door de modder, en de grote bak achter de galopperende pony. Het beeld is gewoon wat onrustig.

Fenne: Om nog meer werking in de pony's te zien, ga eens plat op de grond en dan van onderaf, de pony's echt in beeld brengen. Vooral in zo'n moment, haal je er meer uit, dan nu. :)

Fenneeeee: Nice, alleen is de poes wit of gemêleerd grijs? Want het komt nl niet echt wit over...

Gub: Leuk gedaan! Misschien nog meer lichtwerking op het gezicht. Nu is een oog wat donkerder. De ogen mogen nog iets meer spreken. Verder qua positie erg mooi!! En volgende keer misschien niet je copyright gelijk naast gezicht van je onderwerp plaatsen, leid af. ;)

Hanna94, Leuk!

Heavenslove, nette foto, volgende keer iets meer ruimte aan de linkerkant.

Iejoor: Leuk maar ik mis compleet de scherpte. Erg jammer.

Irene96: Prachtige foto, al komt die net iets te overbelicht over. Door iets meer contrast, komt het donkerblauwe nog meer uitspringen en je helderheid heel iets tegenhouden.

Ismy: Had ik al gezegd ;) Hihi.

Jessica: Leuk probeersel. Maar je pony lijkt voorover te vallen wegens onderstaand voorbeen. En ik zou het touwtje wegwerken, en je schaduw van fotograaf. ;)

Jewemm: Apart, maar ik mis scherpte, en jammer van de ogen van de persoon in kwestie.

Jilinda: Hele leuke foto, goed gespeeld met de bokeh. Misschien nog leuker als de bokeh net boven de tuit van de theepot zou zitten. Dan lijkt het alsof de bokeh uit de theepot komt.

jnsw: Erg leuk gedaan. Compliment

Joey: Ruizige foto, en scherpstelling op 1 oog/en oor. Had liever iets meer scherpte gezien en de ogen wat sprekender. Wat heb je overigens met het, voor de kat, linkeroog gedaan? Bewerking is zichtbaar wegens een naar randje dat er langs loopt.

Joeylover: Leuk gedaan! Alleen ik zie blauwe haartjes?? Ik denk dat dat komt door je filter? Dat vind ik dan net weer jammer.

Kels: Een vuurwerkfoto, zoals ik eerder had aangegeven, ik denk dat ik teveel vuurwerkfoto's heb gezien. Een moment later in deze foto had mooier geweest. Want dan had je nog meer spatting van vuurwerk gezien.

Kiki: Mooi. Straalt meteen warmte af. ;)

Kimberley: Jij hebt mijn comments al gehad. ;)

Laurajoy: Leuke compositie

Leonyr: Ook jij hebt mijn comments al gehad.

Lypido: prachtfoto!

Lizaa: Opnieuw vuurwerk, deze spreekt wel meer. Mede door de lange sluitertijd, heeft de foto iets apart.

lovepaard123: Goed geprobeerd om een foto eens scheef te nemen. Maar ik mis scherpte. Scherpte zit ipv op de paarden ergens achter in de bomen.

lovewestern: Nette foto, alleen mijn idee is om een hond nooit van voor te nemen. Of ze een piem hebben of niet, je kijkt op een of andere manier zo in... :=

Manonnevot: Mooi

Marit: Aparte foto, moest wel even 2x kijken. Maar hoelanger je kijkt hoe meer je ziet dat het een 2delen foto is. Jammer. Als er iets meer overloop was geweest qua scherptes etc dan was het nog wat mooier en sprekender geweest. De lichtvlek linksboven stoort wat. En de persoon die je erop hebt geplaatst die is voor mij net te wazig, tenopzichte van het scherpe punt waar de persoon op staat. Voor de rest erg apart en leuk gedaan.

Marjoow: Vuurwerkfoto again, maar ook deze spreekt meer. Goed gedaan.

MicheldeM: Mooie foto, apart gedaan. Alleen de oortjes vallen net weg in het donker.

monbyou: Een vuurwerkfoto, ook mooi gedaan. Het sprankelt. Ondanks de boom die er dwars voor zit.

myHU: Leuk, maar wat ruizig, en de takjes trekken meer de aandacht dan het hondje. Misschien net vanuit een andere positie nemen?

naomi1998: Mooie positie, alleen volgende keer wel takken aan onderkant in volledigheid erop zetten, nu mist er gewoon wat en dat snakt naar 'waar is de rest'?

Natasja: Mooie foto, misschien een stapje naar rechts? Zodat de rookwolk net langs gezicht opgaat. Nu heb je 1 wazig oog.
Al misstaat dit niet hoor. :)

Nefetarie: Mooie foto, alleen ligt de scherpstelling om de bomen net kort voor de pony ipv de pony zelf.

Nynke: Foto met telefoon gemaakt?

Rachel: Leuke positie, alleen linkerzijde is iets te donker. Was mooier als die ook lichter was geweest. Of had zover bijgesneden dat je er een 'staande'(ook wel verticale) foto van had gemaakt met alleen de rechterzijde zichtbaar. :)

RianneH: Leuk! Zelf mooi zichtbaar ;)

RobinRikkie: Aardige foto, volgende keer misschien de teugels over de nek heen? Want bij deze optoming kun je niet maar zo de teugels weghalen. Dat zou raar lijken, maar denk dat als je de teugels over de nek hebt dat het plaatje dan gewoon af is. :)

Rozenveld: Strakke foto! Mooi.

Sachemlover: Je paard poseert leuk, maar de drukke achtergrond stoort. En je roze touwhalster valt wel op. :+

Sanne: Aparte foto. Soort van eentonigheid, maar iets wat juist weer niet stoort.

Showteam: Hihi wat een grappige foto. Ook mooie bokeh zo.

Sodeletuut: Heb je ook een foto met de oogjes open? Het heeft wel iets, deze foto, maar ik denk dat ze prachtige oogjes heeft die de foto echt zal laten spreken.

Sokje6: Netjes hoor! Mooie foto.

Suuzel: Paard komt heel oranje over en het oog heel donker. Kijk eens of je het oog iets meer kunt laten spreken, en dat het iets lichter is, dan nu. Qua compositie erg leuk gedaan.

TammyVN: Prachtig, rust, uitstraling, breedte. Mooi!

tesseke: Mooi gedaan.

Tinky: Leuke positie, goed gedaan.

Xiaonoa: Mooi! Sterrenhemel? Of Vuurwerk?

Xloki: Prachtige serene foto!

XxAnoukxx1: Hele kleine foto en lastig te beoordelen. Maar paard komt beetje blauwig over. En scherpte kan ik niet goed oordelen.

Ymor: Leuk! Wel beetje oranje achtig,maar dat zal komen door te weinig lichtinval.

Zo dat was het wel weer voor vandaag.
Vat overigens mn kritiek niet negatief op. Ik wil je alleen wat meegeven aan tips en ideeën.

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:15

Allemaal heel erg bedankt voor de feedback, zal de volgende keer meer op de storende elementen letten, maar ik had hem mee om snel eventjes te kijken hoe de camera werkte, want ik had hem de dag van te voren pas gekocht, dus ik was eigenlijk bezig met de camera en niet echt met wat er op stond. :)
Ik ga kijken of ik ook nog de tijd vind om een feedback te geven en anders doe ik ik het volgende week zeker.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:25

Mijn foto van week 2, even eentje van vorige maand, omdat ik de foto van deze week nog niet af heb!

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:27

Marit: Sprookjesachtig! :) Mooi sfeertje. :j Maar ik zou zo graag ook eens wat anders van je willen zien. Je hebt veelal hetzelfde. :o En vat dat niet verkeerd op maar ik denk dat jij veel meer kan. :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:35

Hoe bedoel je met wat anders? :D Niet sprookjesachtig? Daar heb ik ook genoeg foto's van! Maar die laat ik minder vaak zien :+ Ik voel me dan zo gewoontjes. Die foto's zijn wel prima, maar ik ben dan zo 13 in een dozijn. Half bokt maakt mooie foto's, en ik probeer mezelf dus op te laten vallen door echt mijn eigen stijl te gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Marit op 07-01-14 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:36

Bellatrix schreef:
binky: wat een ontzettend schattige foto! <3 Ik stoor mij wel aan het takje ervoor en ik mis wat scherpte. Ik denk ook dat ik wat meer kleur erin had gezet.

Ojee had hem net weer verwijderd, twijfelde of hij wel POTW waardig was :')
Maar vooruit ik plaats hem toch maar weer want idd hij is schattig :o

Tja de takjes....... ik kon er niet omheen dan was het vogeltje gevlogen denk ik,heb me nu al in doodse stilte moeten opstellen op enkele meters afstand.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door binky op 07-01-14 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:37

Heel fijn alle kritiek, maar kan iemand mij wellicht beantwoorden op mijn vraag? Ik kom er zelf niet echt aan uit namelijk, de ene keer is een foto glashard scherp en de andere keer net niet, of enkel op een onderdeel zoals een neus/oor..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:40

Balou_k schreef:
Heel fijn alle kritiek, maar kan iemand mij wellicht beantwoorden op mijn vraag? Ik kom er zelf niet echt aan uit namelijk, de ene keer is een foto glashard scherp en de andere keer net niet, of enkel op een onderdeel zoals een neus/oor..

Allereerst, je sluitertijd moet eigenlijk minstens de lengte van je millimeters zijn. Dus als je schiet op 250mm, moet je sluitertijd minstens 1/250 zijn. Dat is waar je mee begint. Vervolgens kun je een diafragma rond de 5.6 kiezen, daarmee komen mens en paard nog prima allebei scherp op de foto. En vervolgens werken aan een stille hand en goed focussen, en foto's vergelijken. Natuurlijk speelt de kwaliteit van je lens ook mee, en of hij schoon is natuurlijk :D

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:43

Balou_k schreef:
Het was gewoon een leuk paard heb ik hé plaatje! Geen voorbereidingen getroffen, nu merkte ik later wel op dat mijn lens vies was, dit heb ik schoon gemaakt maar er zit of in de zoeker of ergens anders een vlek/haar? Ik heb zo'n kwastje met pompje maar die ben ik kwijt niet handig..
Op de foto's zie ik de vlek/haar niet.

Ik vind het soms lastig om goed scherp te stellen moet ik toe geven, maar heb dan ook maar +/- 10 keer foto's gemaakt. Zeker als er een paard en mens op de foto staan dan is er vaak een van de twee niet scherp. Ik heb al geprobeerd om scherp te stellen met die puntjes die je kan wijzigen, en met auto focus etc.

Ik weet nu wel dat ik het paard mooi scherper kan hebben als ik eerst scherp stel op de ogen en daarna de foto maak. Had van mijn paard maar 4 foto's gemaakt even snel snel omdat ik van een stal genoot foto's ging maken. Deze vond ik wel erg leuk overigens, wellicht dat mensen deze willen zien en hier 'commentaar, feedback' over willen geven.

Tips voor het scherp stellen zijn welkom! Zeker voor rij/beweging foto's, ik gooi de ISO nu hoger en de sluitertijd op 450 wellicht dat ik deze nog hoger moet gooien?

Heb je door wat alle instellingen echt precies doen? En waar iedere instelling voor dient?
Je geeft namelijk aan dat je je iso omhoog wil doen en sluitertijd op 450?
Iedere foto, iedere positie, en iedere beweging kan een verschillende instelling nodig hebben.
450 is niet het magische getal. Grote bewegingen moet je misschien wel op 1/2500 doen. Om echt de hele beweging te kunnen bevriezen en scherp te krijgen.
En iso heeft te maken met je lichtomstandigheid. ;)
Gewoon heel veel oefenen. Test je verschillende instellingen eens uit. Ga proberen met vanalles.
Zo krijg je inzicht in je camera, instellingen en in je fotoresultaten.
En zonodig lees de gebruiksaanwijzing van je camera eens door, verdiep je in diverse informatie die overal op internet te vinden is.
Maar het motto is en blijft: oefenen.
Dat moeten we, en doen we allemaal. :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:53

Marit schreef:
Balou_k schreef:

Allereerst, je sluitertijd moet eigenlijk minstens de lengte van je millimeters zijn. Dus als je schiet op 250mm, moet je sluitertijd minstens 1/250 zijn. Dat is waar je mee begint. Vervolgens kun je een diafragma rond de 5.6 kiezen, daarmee komen mens en paard nog prima allebei scherp op de foto. En vervolgens werken aan een stille hand en goed focussen, en foto's vergelijken. Natuurlijk speelt de kwaliteit van je lens ook mee, en of hij schoon is natuurlijk :D

Schoon was hij zeker niet en was m'n doekje vergeten.. :o
5,6 staat die op, sluitertijd wist ik niet dit is een goede tip!!
Stille hand heb ik over het algemeen wel, maar met de kou heb ik soms van die rare tril schokken..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:54

Revanches schreef:
Balou_k schreef:
Het was gewoon een leuk paard heb ik hé plaatje! Geen voorbereidingen getroffen, nu merkte ik later wel op dat mijn lens vies was, dit heb ik schoon gemaakt maar er zit of in de zoeker of ergens anders een vlek/haar? Ik heb zo'n kwastje met pompje maar die ben ik kwijt niet handig..
Op de foto's zie ik de vlek/haar niet.

Ik vind het soms lastig om goed scherp te stellen moet ik toe geven, maar heb dan ook maar +/- 10 keer foto's gemaakt. Zeker als er een paard en mens op de foto staan dan is er vaak een van de twee niet scherp. Ik heb al geprobeerd om scherp te stellen met die puntjes die je kan wijzigen, en met auto focus etc.

Ik weet nu wel dat ik het paard mooi scherper kan hebben als ik eerst scherp stel op de ogen en daarna de foto maak. Had van mijn paard maar 4 foto's gemaakt even snel snel omdat ik van een stal genoot foto's ging maken. Deze vond ik wel erg leuk overigens, wellicht dat mensen deze willen zien en hier 'commentaar, feedback' over willen geven.

Tips voor het scherp stellen zijn welkom! Zeker voor rij/beweging foto's, ik gooi de ISO nu hoger en de sluitertijd op 450 wellicht dat ik deze nog hoger moet gooien?

Heb je door wat alle instellingen echt precies doen? En waar iedere instelling voor dient?
Je geeft namelijk aan dat je je iso omhoog wil doen en sluitertijd op 450?
Iedere foto, iedere positie, en iedere beweging kan een verschillende instelling nodig hebben.
450 is niet het magische getal. Grote bewegingen moet je misschien wel op 1/2500 doen. Om echt de hele beweging te kunnen bevriezen en scherp te krijgen.
En iso heeft te maken met je lichtomstandigheid. ;)
Gewoon heel veel oefenen. Test je verschillende instellingen eens uit. Ga proberen met vanalles.
Zo krijg je inzicht in je camera, instellingen en in je fotoresultaten.
En zonodig lees de gebruiksaanwijzing van je camera eens door, verdiep je in diverse informatie die overal op internet te vinden is.
Maar het motto is en blijft: oefenen.
Dat moeten we, en doen we allemaal. :)

In beweging gooi in de iso omhoog, dit was een tip van iemand, de sluitertijd moet dan ook omhoog anders wordt de foto te donker. Dus dit deed ik beide als tip, had wel het idee dat het werkte. Ik zit nu mobiel dus ik reageer straks uitgebreider!

Oefenen moet ik meer doen ja, vind ik ook leuk!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:55

Overigens weet ik wel wat de ISO doet ja, na uiteg natuurlijk, en zelf prutsen. Maar dit was een tip van iemand anders. :)

Ik ga het allemaal van de week eens uitproberen!

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:07

Agossie: heel mooi met het tegenlicht, alleen bij de scherptediepte zou ik net ietsje meer genomen hebben, de elastiek is scherp, maar het voorste deeltje van de dot (het onderwerp) is net niet scherp

Ann_Pam: heel fijn gedaan, alleen bovenaan het groene lichtpuntje is wat storend en de hand staat er nog net deels op, ik zou opteren voor ofwel zonder hand ofwel een volledige hand, maar niet zo anderhalf vinger

Ash_: ik vind hem niet zo goed gelukt, hij is gelijk niet zo scherp en ik zou geopteerd hebben om hem er volledig op te krijgen, nu is die bovenaan net afgesneden, bij vuurwerk zie ik graag het volledige erop staan

Asselruiter: hele leuke repetitie van de blaadjes bovenaan en onderaan de foto vind ik het heel smoot die kleuren die in elkaar lopen en de lichtinval erop, vind ik een heel leuk beeld, alleen ik denk mocht die nog iets meer licht hebben, het komt nogal donker over

Babel: Jammer dat de personen niet in het gras konden staan/zitten, dan zou ik het nog een fijner beeld vinden, ik vind het wel een leuk sfeertje hebben, het licht valt heel mooi op het gras en geeft mij een aangenaam gevoel, maar zo natuur en auto's samen op de foto, dat irriteert mij, moesten de auto's er rechts niet opstaan, dan zou ik het beeld beter vinden (volgende keer wachten, totdat er geen auto's meer langs komen :p)

Balou_k: iets te veel ruimte bovenaan en hij is niet scherp, foto is licht bewogen en van achtergrond hele mooie scherptediepte, dat hout van die stallen (of welk gebouw het ook is :)) is mooi, past erbij enkel de bovenste dakrand die blauw is, is afleidend

Bellatrix: WAW, die sfeer zit direct goed! bleke paarden met tegenlicht zijn altijd prachtig, ik hou ervan en zo net op het moment dat het paardje uitademt, is heel fijn (dat ademwolkje)

binky: mooi gekadreerd vooral omdat je de ruimte open gelaten hebt in de richting van de blik van het beeldje, alleen ik mis scherpte op de foto

Bumblehorse: jammer van die roestige railing op de voorgrond, maar allicht is dat wel al gemeld geweest door anderen, een heel mooie compositie van het uitzicht is het wel, heel mooi gestart met je schuine lijn in de linker bovenhoek, je wordt ook echt in het beeld getrokken naar het verste punt

calice: maar oooooo zo lief! alleen het enige dat ik jammer vind, maar is ook moeilijk op te lossen en daarom twijfel ik of hij in zwart-wit beter is dan in kleur, alle aandacht gaat naar het haar van het kindje en de pony verdwijnt wat in de achtergrond omdat deze zoo donker is (de pony en de achtergrond) en het kindje zeeeeer licht is, dat vind ik jammer, maar dat is natuurlijk ook een beperking doordat de pony zelf heeel donker is (zwart allicht van kleur?) Het zou fijn zijn moest je de achtergrond donkerder krijgen en de pony lichter, maar dat wordt denk ik moeilijk

C_estmoi: Ik vind deze foto wel wat hebben, het is zoiets abstracts, een heel nette foto, zou hij ook niet leuk geweest zijn moest de lamp nog schuiner staan in de foto ...

chip: heel leuke sfeer! in zwart-wit vind ik hem echt mooi! alleen zou het fijner geweest zijn (en moet je maar eens een andere keer uittesten) om met een heel groot diafragma te werken zodat je enkel een zeer scherpe paarden (onderwerp) hebt en de voorgrond waziger is (maar echt een extreem verschil)

Deetjeeuh: hele leuke foto, het is eens een andere foto van vuurwerk, de meeste mensen zetten er de knal op, maar hier is het echt het dalen van die kleine vuurtjes, op de foto lijkt het alvast dat het regende ...

DmNqUe: mooie hond is dat, mooi lichtgebruik, alleen zou ik onderaan wat meer ruimte genomen hebben, nu plakt die zo net niet tegen de rand, ik zou iets meer gebukt gaan zitten

eclair98: ik veronderstel dat die ezel bijna in de camera zat ... hele leuke foto enkel jammer dat je het oog net niet ziet en dat zijn neus tegen het kader plakt van de foto

EngeltjeS: je had heel mooi licht op dat moment van de dag, alleen vind ik de achtergrond te druk en gaat het meisje er een beetje in verloren (omwile van de kledij, deze gaat wat op in de achtergrond) ik vind het wel een charmerend beeld omwille van de blik van het meisje en de glimlach en dan die haflinger die zo echt in de verte staart, ik vind het wel van beide een fijne blik binnen de foto

faatxhorse: super mooi vuurwerk heb je hier op de foto vastgelegd, echt heel fijn beeld om naar te kijken, zeer netjes en echt gaaf al die kronkels te kunnen zien in het vuurwerk

Fellow: wat een leuke pony heb je op de foto gezet, en zo een mini-oortjes dat deze pony heeft! het enige wat mij stoort is links op de achtergrond dat deeltje pony dat je ziet, vind ik jammer, ik zou het mooier gevonden hebben moest de volledige achtergrond zijn zoals het rechterdeel

Fennee: wat een 2 sexy konten zie ik daar op de foto, een goed moment heb je vast gelegd, ik zou alleen ietsje meer naar links gestaan hebben en de bovenste rand afgesneden hebben van de foto (het deeltje net boven het groene)

Fenneeee: wat een mooie ogen heeft die kat, en die lichtpuntjes erin zijn echt mooi (niet te groot en niet storend)

Gub: I love de scherptediepte wat een fijn gebruik heb je ervan gemaakt en ook zeer leuk dat je een standpunt hebt genomen bovenaan en niet recht toe recht aan, ik hoe van het beeld, heel aangenaam om naar te kijken, alleen haar linkerwijsvinger is geplooid en zie je maar voor de helft, dat zou ik net niet doen (maar is natuurlijk een detail)

Hanna_94: een super fijn beeld om naar te kijken, het brengt toch wel enigszins rust met zich mee

Iejoorr: leuk effect is het, niet helemaal mijn ding van foto, maar toch vind ik hem wel wat hebben kwa sfeer

Irene96: deze foto vind ik geweldig, de sfeer die je creëert is echt zo een koele koude sfeer wat de winter typeert in mijn ogen. het enige wat ik graag zou zien is toch dat die lijn van de kin doorliep, maar niettegenstaand dat kleine elementje, vind ik het toch een fantastische foto

ismy: wat een super beeld, ik vind het echt een super aangenaam beeld en ik was denk ik zo al een 5 minuten aan het staren naar de foto, ik begon mij al vanalles in te beelden, het is echt zo een rustgevende foto, ja kan er alleen maar lof over uitspreken, je hebt diepte gecreëerd, de aandacht wordt naar het licht getrokken en je kan je ogen er niet meer van houden, het is net alsof het echt schijnt, het zou zo tot leven kunnen komen

Jessica_1998: doordat die manen zo vooraan het hoofd liggen, vind ik het beestje wel wat uitstralen, juist jammer van je eigen schaduw op de foto en het plastiekzakje onder de pony, maar omdat de pony wit is, leidt het niet heel erg af, het enige dat wel afleidend is voor mij is die kleine strook blauw bovenaan de foto, ofwel neem je meer blauw mee in de foto ofwel niet, maar zo een klein beetje is toch iets of wat storend omdat het een klein is dat niet binnen het plaatje past, vind ik

JewEmm: je achtergrond is super mooi op de foto, maar de belichting in het gezicht is te, ik zou het graag wat donkerder zien daar, en wat een liefde straalt dat meisje uit voor die boom :p

jilinda: echt een super fijne plaat is dat!!! ik ben er direct verliefd op geworden, ik vind het gewoon helemaal geweldig, zoo een hele nette foto zie ik super graag!

JNSW: wat een super leuke combinatie van meisje en jongen, het enige wat ik storend vind is dat op 2 foto's staat het meisje in de schoenen en op 1 foto niet, ik hou nogal graag van terugkomende zaken en dan plots een foto waarbij het toch niet hetzelfde is, maar zoiets is natuurlijk ook smaak, ik hou namelijk nogal van collages waar je echt bij de 3 foto's een zeer strakke structuur hebt, maar voor de rest, de sfeer zat er ook wel in bij die kinderen, de jongen zo speels en het meisje toch wat serieuzer

Joey: wat een snoetje heeft die kat en zooo een grote ogen, ondanks de ruis vind ik het een fijn beeld, de ruis is niet storend, ik vind het ook wel geweldig dat die snorharen op de voorgrond echt scherp zijn, ze springen er zo uit.

joey_lover: het geeft mij toch wel zoiets of wat een 'creepy' gevoel, omdat er echt veel contrast te zien is in de foto en de kleuren rat (ik denk toch dat het een rat is :') ) en de jeans passen goed bij elkaar waardoor er zo nog een koelere sfeer aanwezig is

Kelszz_: ik dacht dat ik gelezen had dat je het door een raam had getrokken, wat zeer jammer is

_Kiki_: warm beeld om naar te kijken, leuke sfeer, er zit echt beweging in de foto van de vlammen

kimberley23: die lichtpuntjes op de achtergrond maakt voor mij de foto wel geslaagd en wat hebben die vogels toch altijd zo een leuke kuif! ondanks de lichtpuntjes op de achtergrond, wordt de aandacht echt wel getrokken naar het hoofdje van de vogel, vind ik echt goed

laurajoy15: het oog is heeeeel scherp, heel mooi zwart-wit beeld

Leonyr: wat een onwijs gave foto, amai ik wou dat ik zo een kikker kon trekken, de kleuren en het licht en de sfeer zitten echt goed voor mij, heel weinig scherptediepte, maar vind ik niet storend je kan alles herkennen en het oog is het scherpst en dat vind ik echt goed, 1 van de topfoto's vind ik

Lipydo: heel mooi beeld, ik had het helemaal niet door dat je het water had toegevoegd, ik vind het zeer netjes gedaan, een geslaagde foto! het komt ook niet nep voor, dus daarom zeker een geslaagde foto!

Lizaa01: jouw foto is echt gaaf, het is alsof er wind was en alles weggeblazen werd, heel leuk beeld om naar te kijken, zeer netjes

lovepaard123: een iets minder beeld, jammer dat de oren zijn afgesneden, het witte van de tinkers is wat overbelicht, maar het ziet er mij wel een leuk duo uit!

love_western: mooie hond, alleen vind het beeld saai overkomen, omdat het zo gewoontjes is, maar wat valt het licht mooi in zijn/haar ogen, die ogen trokken toch wel direct mijn aandacht

manonnevot: wat een mooi koppie heeft dat paardje, jammer dat de neus niet scherp is

marit: super leuke foto, een hele aangename sfeer en de lichtvlekken onderaan vind ik ook wel wat hebben, gelukkig zijn deze netjes aangebracht, niet te opvallend en niet storend

Marjoow: wat een gaaf vuurwerk, weet je dat ik er een beest in zie (dat allicht niet bestaat, maar whatever), het is alsof het een vogel is met lichtgevende ogen en het vuurwerk als vleugels en tussen de vleugels het zwarte strookje is de snavel, wat leuk als je je fantasie kunt los laten gaan op zo een foto

MichieldeM: wat een prachtige foto :o het enige jammere is dat je net niet de oren bovenaan kunt zien, dat is echt super jammer, voor de rest een ongelooflijk mooie foto met tegenlicht en invullicht en die mooie weerspiegeling in het water, echt ongelooflijk mooi beeld

monbyou: jammer genoeg mis ik scherpte, voor de rest zegt het beeld mij niet zoveel, komt ook doordat er deze week zeer veel foto's zijn ingeleverd met vuurwerk op, maar zie ik dat goed? staat er een boom voor het vuurwerk? ik zie gelijk takken ... voor de rest, ik vind het wel een goed moment dat je op de foto hebt vastgelegd

MyHu: wat een onwijs gave blik heeft deze pup, het enige wat storend is, is dat het takje door het oor loopt

naomi_g1998: echt zo een foto dat uit een horrorfilm komt ! een gave sfeer, en leuk dat je links op de foto ruimte hebt gelaten, zodat het niet te druk werd op de foto

NatassJa: wat een gaaf beeld, jammer vind ik wel dat de rook door het oog loopt, maar ondanks dat vind ik de rest super goed, mooie compositie, mooie kadrage, mooie sfeer, de handen staan er goed op, ze heeft ook een ontspannen houding, mooie kleuren zijn het trouwens!

Nefertarie: leuk beeld maar nu lijkt het alsof het paard in 2 is gedeeld door die tak, ik zou het paard in zijn volledigheid voor de tak gezet hebben, beetje raar dat een paard zo in 2 wordt gedeeld, ik vind het ook wel een aangename sfeer hebben, je hebt tegenlicht gebruikt en dat doet het paard wel opvallen (loskomen van de achtergrond)

Nynke_Mandy: wat een koppie heeft dat paardje, jammer dat het paardje overbelicht is

Racheel: jammer van het blauwe touwhalster, leidt een beetje de aandacht af en jammer dat het linkeroog (links voor de kijker) wat in de donker verdwijnt

Revanches: wat een super mooi silhouette!

RianneH: mooi scherp is het oog en je ziet zelfs jou in het oog, mooi omgezet in zwart-wit

Robin_Rikkie: leuk gebruik gemaakt van tegenlicht, je aandacht wordt wel volledig naar de rechterkant (rechts voor de kijker) van het paard getrokken, wat ik enigszins jammer vind, als je zo een foto maakt, kan je altijd een reflectiepaneel gebruiken om de andere kant op te lichten (een reflectiepaneel kan ook een witte izomoplaat zijn of een wit papier ofzo, als het maar licht kan reflecteren)

Rozenveld: zeer mooi beeld, zeer nette uitgezuiverde achtergrond en zeer netjes gekadreerd!

SachemLover: mooi paardje is het, alleen zou ik deze foto niet genomen hebben vanuit fotografisch oogpunt, het paard staat er niet zo comfortabel op, het is beter dat het voorbeen dat het dichts bij jou is gelijk staat met het andere voorbeen of ietsje naar voor staat, maar nu staat dat been naar achter en staat het paardje er niet zo lekker bij op de foto, voor de rest wel heel mooi met het hoofd zo lichtjes gedraaid (naar de andere kant op kijkend) en een heel mooi hoofdje heeft het paardje ook, ik zou ook de foto verticaal genomen hebben ipv horizontaal omwille van de achtergrond en de ruimte om het paardje heen, er is iets te veel ruimte rechts en links

Sanne_com: zeer leuke foto!

showteam: wat een gaaf beeld! echt zo een hilarisch en typerend beeld! mmmm lekker ;) het enige storend zijn de prikkertjes die door het oog lopen van de kat en de vlag rechts die afgesneden is, maar voor de rest echt een topfoto! compositie, kleuren, scherpte!

Sodeletuut: super mooi beeld!

Sokje_6: leuk sfeerbeeldje, leuke positie van de zon tussen die 2 rietstengels (pluimen)

Suuszels: leuk gebruik gemaakt van de scherptediepte

TammyVN: een heel mooi beeld! echt een beeld met een sfeer die super is, zo eenzaamheid, een verlaten baan en 1 boom zonder bladeren, doet mij wat denken aan de wegentjes in Amerika ter hoogte van de woestijnen/lege/droge vlaktes, je wordt ook zo in het beeld meegesleept naar het verste punt. hele mooie en nette foto!

tesseke: leuk een foto van de maan te zien, maar ik denk dat het mooier zou zijn moest je nog een lagere sluitertijd hebben, zodat de rest ook iets meer uitgeklaard wordt (vooral de hemel) als je camera lang genoeg op kan staan, denk ik zelfs dat de sterren zichtbaar kunnen worden ...

Tinky12: ooo zo een mooi hondje, en heel leuk dat de wolk zo net achter het hoofdje zit van de hond

XiiaaooNaa: echt gaaf, het is eens wat anders, zo echt al die stipjes, wel lekker abstract

xLoki: zoooo een mooi beeld, zooo zuiver en egaal, de ogen zijn super mooi scherp, echt een topfoto!

xxanoukxx1: alle aandacht gaat naar het meisje ipv het paard, wat jammer is

Ymor: wat een leuke gezicht schildering, alleen is het gezicht beetje donker, moest het kindje met het hoofd nog iets meer naar omhoog gekeken hebben, denk ik dat er meer licht zou opgevallen zijn ... om binnen te trekken, helemaal geen slechte kwaliteit!

Yvonne: wat een 'creepy' foto is dat !!! echt om de rillingen van te krijgen, doet mij echt aan horrorfilms denken zoals 'the crudge' of 'the ring' :')