vandaar het verkeerde woord gebruik denk ik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke schreef:Polaroid is een merknaam, geen "type" van iets.
Polaroid is een bedrijf... Edwin Land heeft in 1928 het eerste synthetische polarisatie filter ontwikkeld.
Welke het bedrijf heeft toegepast in fotografische producten (filters) en ook inderdaad zonnebrillen met polarisatie (waarmee je spiegeling weg haalt en ook door de autoruiten van de bestuurders om je heen kunt kijken).
Later hebben ze ook de bekende "polaroid" camera op de markt gebracht. Waar ze misschien nog wel veel bekender van zijn.
Een polarisatie filter zijn er in 2 soorten: lineair en circulair.
Voor fotografie is een circulair polarisatie filter het meest praktisch.
Dit is een filter met 2 stukjes glas, die je rond kunt draaien tot je de gewenste hoek hebt en dat licht weg kunt filteren.
KootMiraDrum schreef:Ik ben het trouwens NIET met de reden waarom dit topic is gestart eens, juist Femke bewerkt heel weinig na. Soms moet je nou eenmaal wat wegwerken en nogmaals, de digitale doka is gewoon nodig, net als het fotograferen en ontwikkelen en afdrukken van vroegah.
Kayleigh_ schreef:KootMiraDrum schreef:I.m.o. is "photoshoppen" altijd nodig, het is je digitale doka. Je moet zowiezo verkleinen voor op het web, en naverscherpen omdat verkleinen kwaliteitsverlies oplevert.
Voor, na gewone nabewerking
[img]http://www.pbase.com/fjordkootje/image/123805844.jpg[img]
En dan kom je ergens een mooie achtergrond tegen, en dan heb je zomaar ineens een sprookjespaard
[img]https://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/39999_104698079586297_2032431_n.jpg[img]
Heel, heel vet! Maar hoe doe je dat? Je hebt dezelfde sfeer op het paard weten te vangen als in de achtergrond. Dat vind ik vaak nogal lastig omdat je twee totaal verschillende foto's combineert. Zijn hier tutorials voor? Lijkt me enorm gaaf om dat ook te kunnen namelijk
jenne schreef:Ik schiet in Raw, moet dus de kleuren bewerken, en daarnaast haal ik de draadjes/paaltjes weg.
Raw, zo van de camera. Lekkere grauwe dag.
[ Afbeelding ]
Bewerkt, kleur, uitsnede en wegwerken.
[ Afbeelding ]
ShirlMilou schreef:jenne schreef:Ik schiet in Raw, moet dus de kleuren bewerken, en daarnaast haal ik de draadjes/paaltjes weg.
Raw, zo van de camera. Lekkere grauwe dag.
[ Afbeelding ]
Bewerkt, kleur, uitsnede en wegwerken.
[ Afbeelding ]
Met welk programma heb je die bewerkt?
Echt heeeeeeeel mooi, en een heel mooi paard dat scheelt ook al haha!
LisaLuna schreef:Ben het topic aan het doorlezen maar zou iemand me alsjeblieft kunnen vertellen hoe jullie die ogen lichter maken?
Edit : doorgelezen!
Ik was altijd wel anti photo shop maar daar ben ik zeker op terug gekomen nu haha!
Sommigen vind ik wel extreem bewerkt maar ja al heb je een betalende klant dan snap ik dat wel!
Ik kan iniedergeval nog heel veel leren! Zoals dus de ogen!
Mabotje schreef:Zo, zal er ook maar eens wat foto's tegenaan gooienIk fotografeer in RAW (NEF) en bewerk het meeste in Lightroom 5, touwtjes etc. doe ik in photoshop CS6
Foto 1: ORIGINEEL, zo uit de camera (NEF geëxporteerd als jpg nu uiteraard)
[ Afbeelding ]
Foto 1: BEWERKT (belichting, contrast, schaduwen, crop, horizon, verscherpt):
[ Afbeelding ]
xTitanic schreef:LisaLuna schreef:Ben het topic aan het doorlezen maar zou iemand me alsjeblieft kunnen vertellen hoe jullie die ogen lichter maken?
Edit : doorgelezen!
Ik was altijd wel anti photo shop maar daar ben ik zeker op terug gekomen nu haha!
Sommigen vind ik wel extreem bewerkt maar ja al heb je een betalende klant dan snap ik dat wel!
Ik kan iniedergeval nog heel veel leren! Zoals dus de ogen!
Ik doe het door het oog te selecteren en dan curves -> lichter maken