centraal foto-thema / opdracht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 00:20

Ik heb PSE11, daar werk ik mee... Ik heb nu wel een drieluik, maar nu wil ik hem nog even opleuken.
(voor zover dat mogelijk is... := )

Edit1: Grrrrrr!!! Ik kan hem niet oploaden in "mijnalbum"... Even facebook proberen...

Edit2: Oké, hierbij mijn inzending. Helaas is hij te groot voor Bokt, dus helaas in link... Ik weet dat hij waardeloos is, maar ik heb in ieder geval iets gedaan! Wees lief??? :o

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5626_n.jpg

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 01:13

Zo, ik ben weer een avondje zoet geweest met feedback geven, hoop dat jullie er iets aan hebben :)

Deniseqn: ik vind jouw inzending echt heel erg leuk! Zelf had ik hem wel wat kouder gemaakt (zoals iemand geloof ik ook al zei). Verder vind ik de rechtse foto iets te krap voor het mooi.

Lara: (ik zie nu dat ik al op jouw inzending had gereageerd, maar vind dat ik het deze keer wat beter verwoord dus nog een keertje :+ ) Heftig!.. Maar over the top, vind ik. De hoeveelheid bloed in de nek en (rondom) de mond vind ik je foto zeker niet versterken. :o Het idee vind ik overigens wel heel gaaf

Ash_: Op zich vind ik je idee prima! Alleen vind ik het wel jammer van de kleurverschillen (/temperatuurverschillen). Ik vind het paard op de linkse foto het meest prettig om naar te kijken. Fijne hoogte, compositie en kleurgebruik. Om even te mierenn*ken vind ik het wel jammer dat het paard bezweet is (? of anders bezweet lijkt) en dat de riempjes van de bakstukken uitsteken. Het paard op de middelste foto kijkt niet zo fijn weg. Ik denk dat die foto teveel van onderaf is genomen. Bij de rechtse foto zou ik voor het geheel de hengstenketting nog even wegwerken. Deze foto is ook erg flets: zonde want de foto verder vind ik netjes.
Mijn tip voor jou zou zijn; ga lekker veel spelen met je instellingen :) Je bent goed op weg en ik hoop dat je bovenstaand niet opvat als kritiek maar feedback :)
Oja, als laatste puntje vind ik de fotos net iets te krap aan de bovenkant: zo goed als geen ruimte meer over boven de oren. Dit kan heel simpel gewoon in paint een stukje zwart er bovenop plakken :)

PaulaPom: Heel weinig aan te merken op jouw inzending, erg netjes gedaan. Ik zag dat iemand de middelste foto te druk vond, maar ik vind dit juist heel mooi in het totaalbeeld. Zo blijft hij wat uitdagender/speelser.

Daantjee12: Leuk onderwerp. :j Vind het zelf wel jammer dat de horizon niet op gelijke hoogte is in alle 3 de fotos. Ook vind ik de witte ruimte tussen de foto's too mutch, zeker aan de onderkant. Ik vind dat erg zonde van het totaalplaatje.

Lifaya: Ik vind jouw uiteindelijke inzending ook erg netjes! Jammer dat je je terugtrekt.
Ben het er overigens wel mee eens dat je 1 foto inzendt; als je nog niet tevreden bent over je eerste project wacht dan nog even met posten :)

Valanee: Ook niks op aan te merken. SUPER leuk gedaan!!

Diaz: O bah een slang := ik vind die dieren zo eng haha! Als ik het goed zie (correct me if i'm wrong) heb je de bij eerste twee fotos je flits gebruikt en bij de laatste niet? Ik denk dat ik daardoor het idee heb dat de rechtse foto er wat buiten valt. De linkse foto vind ik ook wat te overbelicht door het flitsen.

VERAx: Ik heb een poos naar je drieluik moeten kijken om te kunnen benoemen wat ik er van vind. Allereerst mis ik een soort lijn in je serie.. Of beter gezegd: mis ik de serie. Voor mij zijn het gewoon drie foto's die los van elkaar sterker zijn dan in een drieluik. De middelste foto vind ik het meest geslaagd en deze zou denk ik zeer goed tot zijn recht komen met wat meer / een andere nabewerking en als solo.

Nooor_: Leuk gedaan. Ik zou nog even de lijn wegwerken in alle drie je fotos, en ik zou ook wat meer contrast toevoegen :)

Idinn: Een heel stuk oplichten en niet zo doods maken met deze kleuren. :) Het idee vind ik wel erg leuk. Misschien had je ook kunnen spelen met lichtinval, om de schaduw te beperken :) De verschillende belichtingen geef je zelf ook al aan :)

F_Orumster: Leuk, heel leuk!! Ik denk inderdaad dat als de middelste luik breder zou zijn het een nog leuker beeld was. Dit kan trouwens heel simpel door gewoon te knippen en plakken, lijkt me? Ik zou je er wel mee willen helpen als je er niet uit komt :)

ILoveNikitaa: Sorry ik vind hem niet erg geslaagd. Bij de linkse foto zit wat viezigheid om het oog heen en het wondje trekt teveel aandacht. De middelste foto vind ik wat te flets en ook hier trekken onzuiverheden (op hals en hoofd) veel aandacht, net als de frontriem. De rechtse foto vind ik het beste. Ik snap alleen niet waarom je niet of alle fotos in kleur hebt gelaten, of allemaal zwart/wit omzet, vind dit nogal slordig overkomen. Verder vind ik het idee van de andere stukjes in je leven erin verwerkt erg origineel, alleen vind ik het in het oog een wat vreemd beeld geven. Ook valt in dit geval de rechter er voor mij buiten omdat ik niet inzie hoe dit een stukje van je leven / een hobby is, zoals de anderen. :)

Agossie: Jammer van de zachte ondergrond (een fleece deken?), hier zakken de schoenen ietsje in weg. Een alternatief is een linnen laken (dekbedovertrek oid). Ook is de middelste foto het meest ingezoomd waardoor deze laarsjes het grootst overkomen, en de foto erg krap is. Deze had ik wat meer uitgezoomd voor het geheel. Klopt het dat je de linkse foto anders belicht hebt? Verder vind ik hem best netjes :)

Agossie

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 01:18

Captain_: ik geef je groot gelijk! De schoenen staan op mijn bed met een handdoek eronder, dus het klopt dat ze iets wegzakken. Ik moet nog even een tafeltje of iets dergelijks gaan neerzetten daar met wat mooiere achtergronden. Ook klopt het dat de middelste iets dichter bij de camera stonden... (dus leek meer ingezoomd). De belichting is bij alle drie de foto's exact hetzelfde, alleen is de linker foto van suède schoenen... dat lijkt donkerder... :) Dank je voor je feedback! Ik kan weer aan het werk! (met "mijn studio" ;-) )

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 01:40

Wat een leuke schoenen :D Wat voor studio heb je gecreeerd dan? Je hebt een flitsset of niet? Zit op telefoon dus kan het niet in groot zien maar ziet r goed uit.

Captain, jij had er zin in zeg!! Ik heb het in lightroom gedaan en kon daar niets vinden om de ramen ongelijk te maken. Heb verder ook photoshop maar het lightroom is eenvoudiger.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 01:56

F_Orumster: Dank je!! := Ik heb onlangs studioflitsset gekocht. Een simpele, maar het is een leuk begin en ik ga lekker oefenen ermee.

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:53

F_Orumster: Hoe dat werkt weet ik niet zo goed, doe het zelf gewoon in picasa en photofiltre. Maar lijkt mij dat als je een witte achtergrond hebt die je groter maakt van de foto en de foto erop plakt, dat je zelf een stuk kan selecteren en die wat opschuiven, het zelfde doe je aan de andere kant.. Of denk ik dan te simpel? :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:04

In Lightroom werkt het dan anders denk ik.. Daar ga je kolommen maken en kun je wel met de borders spelen maar niet individueel met de kolommen. Toch maar s naar dat programma van jou kijken dan. Bedankt!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:04

Agossie schreef:
F_Orumster: Dank je!! := Ik heb onlangs studioflitsset gekocht. Een simpele, maar het is een leuk begin en ik ga lekker oefenen ermee.

Wat kostte je setje?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:15

F_Orumster schreef:
Agossie schreef:

Wat kostte je setje?

Je hebt pb!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:56

Captain: bedankt voor je feedback. Heb ik zeker wat aan en ga ik zeker wat mee doen. Super bedankt. Indd zijn ze krap had helaas niet meer ruimte als dit. Riempjes enzo heb ik indd meerdere malen de eigenaren op gewezen maar die vonden het wel best en uiteindelijk gingen die foto's naar hun. Dus heb dat maar zo gelaten. Voor de volgende keer ga ik daar wat standvastiger in zijn.
Instellingen ben ik indd nog mee aan het spelen maar merk toch dat ik ze lang niet altijd goed krijg. Maar dat is een kwestie van oefenen denk ik.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:00

Bedankt voor je feedback captain_

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:33

Zijn er nog mensen die nog bezig zijn? Anders ga ik zo de lijst maken voor het stemmen!

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 16:58

Bedankt voor de tips! :j

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:16

Fijn zeg, die adviezen! :) Ik ben het met je eens hoor Captain_, dat was ook de reden dat ik er zelf niet helemaal tevreden mee ben. De middelste vind ik er inderdaad niet heel erg goed bij passen, had nog wat geprobeerd te spelen met de kleuren zodat ze ongeveer dezelfde kleur zouden krijgen maar dat was ook geen succes.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:19

Marjoow schreef:
Zijn er nog mensen die nog bezig zijn? Anders ga ik zo de lijst maken voor het stemmen!

Ik sla over; te slecht weer om wat ik bedacht had ook te kunnen doen

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:27

Marjoow, zondag is bijna voorbij, dus wat mij betreft kun je de lijst opmaken. Mocht er nog iemand op het laatste moment komen met een inzending, dan kunnen we die toch nog meenemen?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:48

Laatst bijgewerkt door Marjo op 16-12-12 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:48

Mijn stem gaat naar Valanee

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:50

Mijne staat er niet bij..

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:50

Mijn stem gaat ook naar Valanee.

Vera, ik had jouw inzending volledig over het hoofd gezien. Wat jammer! Erg leuke inzending, maar mijn stem blijft toch bij Valanee staan.
Voor de anderen, de inzending van Vera staat op p.21.
Laatst bijgewerkt door Agossie op 16-12-12 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:53

Mijn stem gaat ook naar Valanee

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:53

Valanee
:j

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 17:54

Ik stem op Valanee

Captain_