Telezooms kun je zo duur maken als je zelf wilt, van 200-20000 euro, dus een richtlijn qua budget is toch wel noodzaak. Tenzij budget letterlijk geen probleem is, maar gezien je een 550D koopt lijkt me dat niet het geval?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bonny_CT schreef:Ik heb em bij bol.com gekocht voor 228 euro met uv filter erbij voor 20 euro kwam ik op 250 met verzend. Dan de 30 euro nog terug halen vanwege de cashback actie en kost ie nog 200
Ik heb goede ervaringen met bol.com vandaar dat ik het daar heb besteld
Mette schreef:Waarschijnlijk is mijn vraag al heel erg vaak gesteld, maar ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden in dit topic of de oudere.
Ik heb een Canon 1000D in combinatie met een Tamron 70-300 en een 50 mm 1.8 van Canon. Van mijn vader mag ik zijn 18-200 IS(canon) ook lenen en om heel eerlijk te zijn zit die er meer op dan mijn tamron. De kwaliteit van mijn foto's is beter en hij stelt zoveel sneller scherp dat ik eigenlijk een vervanging wil voor de tamron.
Nu zei mijn vader, haal dan ook de 18-200. Helaas wordt dat al gauw 450 euro en als ik dan toch geld ga uitgeven doe ik het liever helemaal goed en ga ik voor een L serie lens. Een vriendin van mij heeft de 70-200 f4, zonder IS en dat vind ik echt een heerlijke lens. Ik neem dan ook erg graag haar body + lens als ik van haar foto's maak.
Na wat speurwerk zie ik dat deze lens nu voor 570/580 euro te halen is + nog 50 euro cashback!
De enige twijfel die ik heb is, ga ik de IS niet missen? Want mijn portemonnee vind het niet zo leuk als ik het dubbele ga uitgeven. Als ik voor deze lens ga, moet er namelijk ook een nieuwe tas komen waar het allemaal in past.![]()
Ik fotografeer vooral paarden (en mensen met paarden) en af en toe ook portretjes. Ook mijn hond mag eraan geloven en dus wil ik graag een snelle lens hebben, want mijn tamron blijft maar draaien.. En dan is de hond of het paard allang weer voorbij..
Op zich denk ik zelf dat ik met de 50mm 1.8 ook een mooie lens heb voor situaties waar het licht wat minder is, maar twijfels blijven altijd, zeker als het om een wat hoger bedrag gaat
Dus ik ben benieuwd of ik die IS echt zo ga missen en of dit dan een handige investering is. Over een paar jaartjes als mijn body al wat ouder is, ga ik die waarschijnlijk ook upgraden, maar dat is nu nog niet aan de orde.
Nooor_ schreef:Ik heb nog nooit een filter gehad (ook geen zonnekap btw) en in de bijna 2 jaar dat ik mn camera heb nog nooit krassen ed gehad op de lens. Ja op de buitenkant misschien maar niet op de lens zelf.