[INFO] Welk objectief moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 15:57

Prijs maakt niet veel uit? In dat geval... *D Ik snap je berivht niet helemaal geloof ik ("Er moet dan nog wel een betere lens komen maar ik wil eerst voor de body gaan"), zonder lens kun je geen foto's maken :) Of bedoel je dat je de kitlens erbij neemt? 550D is een prima cameraatje :j

Telezooms kun je zo duur maken als je zelf wilt, van 200-20000 euro, dus een richtlijn qua budget is toch wel noodzaak. Tenzij budget letterlijk geen probleem is, maar gezien je een 550D koopt lijkt me dat niet het geval?

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:03

Oeps, vergeten te zeggen dat ik al lenzen heb, ik heb namelijk een 350D maar wil graag een beter body hebben.
Ja dat is waar, maar ik hoef geen peperdure lens omdat ik maar gewoon een hobby fotograaf ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:27

@Simone wil je nu wel of niet een nieuw objectief of wil je eerst een nieuwe body en pas later een nieuw objectief? Gezien dit het objectieventopic is toch echt wel even handig om te weten in hoeverre je nu eigenlijk advies nodig hebt.

VWB een nieuwe telelens is een indicatie van wat jij peperduur vindt wel errrrug prettig hoor. Net zoals ik graag van je zou horen welke objectieven je nu hebt en wat je zoekt in een evt nieuw objectief (wat moet er beter/anders?). Anders kunnen we je alles wel aanraden, maar daar heb je niks aan als we niet weten of t aansluit op je wensen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:58

Ik heb net de canon 55-250 mm IS II lens besteld.. Hoop dat ik er veel plezier van mag gaan hebben

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:15

Bonny_CT: die wil ik ook kopen na mijn examens :j kan niet wachten :)) hoeveel heb jij daarvoor betaald en waar?

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:17

@Bonny_CT & hafjesliefde, die heb ik nu ook. Als jullie voorbeeldjes willen kunnen jullie even op m;n site kijken, staat in mn os (: (is met een EOS 1000D gemaakt)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:30

*neemt een kijkje*
wauw! superkwaliteit (zelfs voor op een site) en de kleuren zijn ook echt mooi! als ik dat uit mijn 1100D ga krijgen zal ik heel content zijn :D

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:44

Haha, wow bedankt! Gaat wel lukken hoor, denk ik, als je hebt geoefend!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:47

Ik heb em bij bol.com gekocht voor 228 euro met uv filter erbij voor 20 euro kwam ik op 250 met verzend. Dan de 30 euro nog terug halen vanwege de cashback actie en kost ie nog 200 :)

Ik heb goede ervaringen met bol.com vandaar dat ik het daar heb besteld

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:53

Ik heb 'm voor €161,- incl. verzendkosten gekocht bij Amazon (de Engelse). De cashback actie geldt dan niet omdat je 'm in het buitenland gekocht hebt, maar t is als nog veel goedkoper :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:57

Maar als je dan problemen krijgt kan je niet zo makkelijk terug :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:46

Waarschijnlijk is mijn vraag al heel erg vaak gesteld, maar ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden in dit topic of de oudere.

Ik heb een Canon 1000D in combinatie met een Tamron 70-300 en een 50 mm 1.8 van Canon. Van mijn vader mag ik zijn 18-200 IS(canon) ook lenen en om heel eerlijk te zijn zit die er meer op dan mijn tamron. De kwaliteit van mijn foto's is beter en hij stelt zoveel sneller scherp dat ik eigenlijk een vervanging wil voor de tamron.
Nu zei mijn vader, haal dan ook de 18-200. Helaas wordt dat al gauw 450 euro en als ik dan toch geld ga uitgeven doe ik het liever helemaal goed en ga ik voor een L serie lens. Een vriendin van mij heeft de 70-200 f4, zonder IS en dat vind ik echt een heerlijke lens. Ik neem dan ook erg graag haar body + lens als ik van haar foto's maak.
Na wat speurwerk zie ik dat deze lens nu voor 570/580 euro te halen is + nog 50 euro cashback!
De enige twijfel die ik heb is, ga ik de IS niet missen? Want mijn portemonnee vind het niet zo leuk als ik het dubbele ga uitgeven. Als ik voor deze lens ga, moet er namelijk ook een nieuwe tas komen waar het allemaal in past. ;)
Ik fotografeer vooral paarden (en mensen met paarden) en af en toe ook portretjes. Ook mijn hond mag eraan geloven en dus wil ik graag een snelle lens hebben, want mijn tamron blijft maar draaien.. En dan is de hond of het paard allang weer voorbij..
Op zich denk ik zelf dat ik met de 50mm 1.8 ook een mooie lens heb voor situaties waar het licht wat minder is, maar twijfels blijven altijd, zeker als het om een wat hoger bedrag gaat :D

Dus ik ben benieuwd of ik die IS echt zo ga missen en of dit dan een handige investering is. Over een paar jaartjes als mijn body al wat ouder is, ga ik die waarschijnlijk ook upgraden, maar dat is nu nog niet aan de orde.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:53

Ik heb mijn 55-250 lens voor 188 incl. verzendkosten + incl. cashback
Op een Nederlandse site.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:50

Bonny_CT schreef:
Ik heb em bij bol.com gekocht voor 228 euro met uv filter erbij voor 20 euro kwam ik op 250 met verzend. Dan de 30 euro nog terug halen vanwege de cashback actie en kost ie nog 200 :)

Ik heb goede ervaringen met bol.com vandaar dat ik het daar heb besteld

Mochten de resultaten je toevallig toch tegen vallen zou ik beginnen met dat filter er eens af te halen :) Goedkope UV filters zijn meestal niet zo fijn voor de kwaliteit van je foto's :=

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:28

is dat verschil tussen een kenko en een canon uv filter dan zo groot? Heb op mn kitlens nu een canon uv filter, dan wissel ik die gewoon om. Toch stukje bescherming op de lens, of hebben jullie die filters er niet op.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:41

Ik heb nog nooit een filter gehad (ook geen zonnekap btw) en in de bijna 2 jaar dat ik mn camera heb nog nooit krassen ed gehad op de lens. Ja op de buitenkant misschien maar niet op de lens zelf.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 23:22

Mette schreef:
Waarschijnlijk is mijn vraag al heel erg vaak gesteld, maar ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden in dit topic of de oudere.

Ik heb een Canon 1000D in combinatie met een Tamron 70-300 en een 50 mm 1.8 van Canon. Van mijn vader mag ik zijn 18-200 IS(canon) ook lenen en om heel eerlijk te zijn zit die er meer op dan mijn tamron. De kwaliteit van mijn foto's is beter en hij stelt zoveel sneller scherp dat ik eigenlijk een vervanging wil voor de tamron.
Nu zei mijn vader, haal dan ook de 18-200. Helaas wordt dat al gauw 450 euro en als ik dan toch geld ga uitgeven doe ik het liever helemaal goed en ga ik voor een L serie lens. Een vriendin van mij heeft de 70-200 f4, zonder IS en dat vind ik echt een heerlijke lens. Ik neem dan ook erg graag haar body + lens als ik van haar foto's maak.
Na wat speurwerk zie ik dat deze lens nu voor 570/580 euro te halen is + nog 50 euro cashback!
De enige twijfel die ik heb is, ga ik de IS niet missen? Want mijn portemonnee vind het niet zo leuk als ik het dubbele ga uitgeven. Als ik voor deze lens ga, moet er namelijk ook een nieuwe tas komen waar het allemaal in past. ;)
Ik fotografeer vooral paarden (en mensen met paarden) en af en toe ook portretjes. Ook mijn hond mag eraan geloven en dus wil ik graag een snelle lens hebben, want mijn tamron blijft maar draaien.. En dan is de hond of het paard allang weer voorbij..
Op zich denk ik zelf dat ik met de 50mm 1.8 ook een mooie lens heb voor situaties waar het licht wat minder is, maar twijfels blijven altijd, zeker als het om een wat hoger bedrag gaat :D

Dus ik ben benieuwd of ik die IS echt zo ga missen en of dit dan een handige investering is. Over een paar jaartjes als mijn body al wat ouder is, ga ik die waarschijnlijk ook upgraden, maar dat is nu nog niet aan de orde.

Bij paardensportfotografie ga je de IS niet missen. Er zitten nog een paar andere kleine voordelen aan de lens met IS, maar dit is de belangrijkste. Het is een mooie lens voor een relatief betaalbare prijs. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 23:24

Nooor_ schreef:
Ik heb nog nooit een filter gehad (ook geen zonnekap btw) en in de bijna 2 jaar dat ik mn camera heb nog nooit krassen ed gehad op de lens. Ja op de buitenkant misschien maar niet op de lens zelf.

UV-Filter kan ik je afraden tenzij je een hele dure UV-filter hebt. De kwaliteit van je foto gaat omlaag met een filtertje van een paar tientjes. Met een UV-filter van 100 euro gaat je kwaliteit ook omlaag, maar minder.

Een zonnekap kan ik je wel aanraden. Dit is je bescherming en je hebt geen last van licht wat schuin op je lens valt mbt reflecties/flares.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:35

Ja ben over 2 weken jarig en daarna ga ik ook een zonnekap kopen, wilde ik eigenlijk ook al eerder doen maarja := (aangezien ik dan wss weer een beetje geld hb)

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:41

Als je niet persé een originele (Canon-) zonnekap wilt zijn de zonnekappen die je bij dealextreme.com kan kopen een héél betaalbaar alternatief; je moet er alleen soms 3-6 weken op wachten; maar t kost geen drol: lenshood voor canon 55-250mm slechts € 3,45 INCLUSIEF verzenden!!! (echt waar drie euro 45 ct :) )
aq4u.nl is ook een betaalbaar alternatief; als ie het op voorraad heeft heb je het in een paar dagen thuis (ET-60 voor 50-250 mm kost daar 12,95)

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:11

Maar die van 3,45, is die ook kwalitatief heel goedkoop of houdt ie het wel even uit?

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:37

Ze zijn allebei gewoon van plastic, zowel de originele als de imitatie...ik heb bij de 70-200 lens de originele, omdat die er bij zat. Die is wel aan de binnenzijde bekleed met een soort mat materiaal. De andere hoods die ik heb zijn imitaties, maar voldoen prima!

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:15

Oké, ga eens kijken of dat wat is dan (; scheelt toch ruim 10 euro

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 17:34

Ik denk dat dat het verschil is met echt/nep. De echte zijn van binnen bekleed met zwart fluweel wat ook allerei reflecties tegenhoudt tov het mat plastic van de merkloze. Verder helemaal identiek.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:45

Ik heb al een zonnekap :) ga even kijken of ik het uv filter nog kan annuleren..